Digital advertising: Το ρυθμιστικό πλαίσιο η μεγαλύτερη πρόκληση
Το κανονιστικό και ρυθμιστικό πλαίσιο (και οι σχετικές παρεμβάσεις σε αυτό) αναμένεται να αποτελέσει την βασική πρόκληση για την ψηφιακή διαφήμιση διεθνώς το 2019. Αυτό, τουλάχιστον, προκύπτει από έκθεση της εταιρείας data & analytics GlobalData, που εκτιμά πως την επόμενη χρονιά η νομοθεσία που θα αφορά την αγορά ψηφιακής διαφήμισης θα γίνει πιο αυστηρή.
Σύμφωνα με την μελέτη Advertising Sector Scorecard της GlobalData, οι ρυθμιστικές και νομοθετικές αρχές στα διάφορα μέρη του κόσμου αναμένεται να δώσουν ιδιαίτερη έμφαση σε θέματα που αφορούν την ιδιωτικότητα των δεδομένων (data privacy) και την προστασία τους (data protection), τα fake news, τα πνευματικά δικαιώματα (copyright) και την φοροαποφυγή (tax avoidance) μέσα στους επόμενους 12 μήνες.
Ο Cyrus Mewawalla, Head of Thematic Research την GlobalData σχολίασε σχετικά: «Στην καρδιά της συζήτησης περί του ρυθμιστικού πλαισίου βρίσκεται το ερώτημα αν οι μεγάλοι τεχνολογικοί γίγαντες -όπως το Google, το Facebook και άλλοι- θα πρέπει να διατηρήσουν την νομική υπόσταση τους σαν ουδέτερες πλατφόρμες συγκέντρωσης υλικού (που δεν υποβάλλονται σε έντονη ρύθμιση) ή θα πρέπει να λογίζονται σαν publishers (που είναι)».
Επίσης πολύ πιθανό είναι προκύψουν αποτελεσματικότερα μέτρα φορολόγησης για μεγαλύτερους από τους τεχνολογικούς «γίγαντες» που κυριαρχούν στον χώρο της ψηφιακής διαφήμισης καθώς όλο και περισσότερες κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο εξετάζουν πιο έντονα το ενδεχόμενο της φορολόγησης των τοπικών εσόδων και όχι των τοπικών κερδών.
Σύμφωνα με τον Mewawalla: «Αν και οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες είναι καλύτερα εφοδιασμένες και πιο διαφοροποιημένες προκειμένου να πλοηγηθούν στο πλαίσιο αυτής της εποχής αβεβαιότητας, τα κόστη συμμόρφωσης είναι σίγουρο πως θα αυξηθούν. Για παράδειγμα, μπορεί να χρειαστεί να δημιουργήσουν περισσότερα τοπικά data centres.”