To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Αλλάζει η σχέση καταναλωτών-κινητών

Αλλάζει η σχέση καταναλωτών-κινητών
Αλλάζει η σχέση καταναλωτών-κινητών

Η Deloitte, εταιρεία παροχής επαγγελματικών συμβουλευτικών υπηρεσιών, λανσάρει την «Εξάρτηση από τη διασυνδεσιμότητα: προοπτικές στην παγκόσμια κατανάλωση κινητών τηλεφώνων», στο Παγκόσμιο Συνέδριο Κινητής Τηλεφωνίας στη Βαρκελώνη. Η έκθεση αποκαλύπτει μια συναρπαστική και διορατική οπτική της ολοένα και εναλλασσόμενης σχέσης των καταναλωτών με τα κινητά τους τηλέφωνα παγκοσμίως.

Ο Jolyon Barker, επικεφαλής του κλάδου Τεχνολογίας, ΜΜΕ και Τηλεπικοινωνιών (ΤΜΤ) της Deloitte παγκοσμίως, υποστηρίζει ότι: «Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα με πιο συγκεκριμένους και πολύπλοκους τρόπους, οι οποίοι ποικίλουν ανάλογα με τη γεωγραφική τους θέση στον κόσμο. Η έκθεσή μας, η οποία στηρίζεται στις απαντήσεις περισσότερων από 30.000 καταναλωτών από 15 χώρες, θα μας επιτρέψει να αντιληφθούμε καλύτερα αυτές τις διαφορές».



Το έτος της διαφήμισης στην κινητή τηλεφωνία είναι προ των πυλών

Ο Chris Williams, partner του κλάδου των τηλεπικοινωνιών στην Deloitte, προσθέτει: «Τα δεδομένα μας ανέδειξαν μια μεικτή αποδοχή της διαφήμισης στην κινητή τηλεφωνία ανάλογα με τη χώρα προέλευσης. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 88% των κατόχων κινητών τηλεφώνων αγνόησαν τις διαφημίσεις που έλαβαν στα κινητά τους τηλέφωνα και μόνο το 9% προέβη σε σχετική δράση. Αυτό έρχεται σε προφανή αντίθεση με την Ν. Κορέα, όπου από το 18% των καταναλωτών που προέβησαν σε κάποια δράση. Η πιο κοινή θετική απάντηση (45%) ήταν η έρευνα για επιπρόσθετη πληροφορία. Στην Κίνα, οι συμμετέχοντες είχαν μια ακόμα ισχυρότερη αντίδραση και σχεδόν το ένα πέμπτο εξ αυτών αγόρασαν το διαφημιζόμενο προϊόν ή υπηρεσία».

Η αποστολή γραπτών μηνυμάτων είναι πιο δημοφιλής από την επίσκεψη σε sites κοινωνικής δικτύωσης –ακόμα και μεταξύ των ατόμων ηλικιακής κατηγορίας 18-24 ετών
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η αποστολή γραπτών μηνυμάτων παραμένει ο πιο δημοφιλής τρόπος επικοινωνίας μεταξύ των κατόχων έξυπνων τηλεφώνων (smartphones).
 
Σε μια μέρα το 40% του συνόλου των χρηστών έξυπνων τηλεφώνων επισκέπτονται κάποιο site κοινωνικής δικτύωσης, το 52% χρησιμοποιούν το e-mail τους μέσω του κινητού τους και το 84% αποστέλλουν γραπτά μηνύματα. Μια παρεμφερής ανάλυση για την Κίνα, βασισμένη στον αστικό επαγγελματικό πληθυσμό της, αποκαλύπτει, προς το παρόν, ένα ακόμη μεγαλύτερο χάσμα μεταξύ της αποστολής γραπτών μηνυμάτων (93%) και επισκεψιμότητας σε site κοινωνικής δικτύωσης (30%).

Ένας στους 10 Βρετανούς χρήστες κινητών τηλεφώνων αποστέλλουν γραπτό μήνυμα τουλάχιστον κάθε μία ώρα και περίπου οι μισοί κάθε δύο ή περισσότερες ώρες. Το ένα τρίτο των συμμετεχόντων της ηλικιακής κατηγορίας 18-24 ισχυρίζονται ότι αποστέλλουν μήνυμα κάθε μία ώρα.




Ευρυζωνική κινητή τηλεφωνία επόμενης γενιάς: αναγνωρίζοντας μια τιμή που αξίζει να πληρώσεις

Καθώς οι επιχειρηματίες ετοιμάζονται να λανσάρουν ευρυζωνικά δίκτυα κινητής τηλεφωνίας επόμενης γενιάς, μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν είναι η τιμολογιακή πολιτική. Πολύ ψηλή τιμή οδηγεί σε πτώση της ζήτησης. Πολύ χαμηλή τιμή ενδέχεται να οδηγήσει στον υπερβολικό κορεσμό του δικτύου.

Εντούτοις, η έρευνα της Deloitte διαπίστωσε για τους σημερινούς πελάτες ότι σύμφωνα με τους ισχύοντες πελάτες ευρυζωνικής κινητής τηλεφωνίας παγκοσμίως, οι δύο παράγοντες οι οποίοι φαίνεται ότι πιθανώς ενισχύουν την χρήση ευρυζωνικής κινητής τηλεφωνίας είναι οι χαμηλότερες τιμές (54%) και οι μεγαλύτερες ταχύτητες (50%). Οι καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο εμφανίζονται πρόθυμοι να πληρώσουν μέχρι και 36 λίρες το μήνα για να απολαμβάνουν τη δική τους ευρυζωνική κινητή τηλεφωνία επόμενης γενιάς. Το γεγονός αυτό είναι εν δυνάμει ενθαρρυντικό για τον κλάδο.

Ο Jolyon Barker συμπεραίνει: «Τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας επόμενης γενιάς ενδέχεται να αποτελέσουν σημαντική ευκαιρία για τους επιχειρηματίες του κλάδου. Παρόλα αυτά, η μετάβαση στην ανάγκη ή κατανόηση των πλεονεκτημάτων των ταχύτερων δικτύων δεν πρόκειται να γίνει με ομοιόμορφο τρόπο για όλους τους πελάτες. Οι επιχειρηματίες πρέπει να διαμορφώσουν σωστά την τιμολογιακή τους πολιτική τόσο για τους αρχικούς πελάτες που θα υιοθετήσουν τη νέα αυτή υπηρεσία όσο και γι’ αυτούς που αρκούνται να συνεχίζουν να πραγματοποιούν φωνητικές κλήσεις. Και οι δύο ομάδες καταναλωτών θα μπορούσαν να ωφεληθούν το ίδιο».



Άλλα ευρήματα-κλειδιά της έκθεσης

Διαφήμιση στην κινητή τηλεφωνία: οι Βρετανοί καταναλωτές δεν «συγκινούνται» από τη διαφήμιση στην κινητή τηλεφωνία. Αλλά δείτε και τα ακόλουθα:

• Μόνο το 9% των Βρετανών πελατών κινητής τηλεφωνίας προέβησαν σε κάποια ενέργεια αφότου έλαβαν μια διαφήμιση στο κινητό τους
• Οι παράγοντες οι οποίοι θα μπορούσαν να ενθαρρύνουν τους χρήστες να απαντούν στη διαφήμιση στο κινητό τους τηλέφωνο είναι οι εξής:
- Αναζήτηση κάποιας ευκαιρίας/συμφέρουσας τιμής σε ποσοστό 13%
- Δωρεάν χρήση μιας εφαρμογής ή παιχνιδιού σε ποσοστό 8%
- Η διαφήμιση να προέρχεται από ένα προϊόν το οποίο εμπιστεύονται σε ποσοστό 7%
- Η τοποθεσία σε ποσοστό 6%
• Εντούτοις, το 36% απλά διέγραψε τη διαφήμιση

Αν το επιθυμείτε, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα http://www.deloitte.com/tmt/mobile για να «κατεβάσετε» ένα αντίγραφο της έκθεσής.