To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

«Επανιδρύεται» το ΙΑΒ Ηellas;

«Επανιδρύεται» το ΙΑΒ Ηellas;
«Επανιδρύεται» το ΙΑΒ Ηellas;

Αν και οι περισσότεροι περίμεναν μια συνηθισμένη και μάλλον χλιαρή συνέλευση, η Τακτική Γενική Συνέλευση του ΙΑΒ Ηellas την Τετάρτη 25 Μαΐου τελικά έκρυβε συγκινήσεις. Πιο συγκεκριμένα, στην συνέλευση αποφασίστηκε να γίνει άμεσα (σε περίπου ένα μήνα) Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μελών του Οργανισμού Διαδραστικής Επικοινωνίας με ατζέντα που θα καθοριστεί από τις προτάσεις που θα υποβάλλουν τα μέλη μέσα στις επόμενες ημέρες και θα έχει να κάνει με την γενικότερη στρατηγική του οργανισμού.

Στην συμπλήρωση των 10 χρόνων δραστηριοποίησης  του IAB Hellas και καθώς  η ελληνική digital αγορά έχει αρχίσει και να μεγαλώνει αλλά και αντιμετωπίζει και αυτή συγκεκριμένα προβλήματα ένεκα κρίσης, φαίνεται πως γίνεται όλο και πιο δύσκολο να συμβιβαστούν/συμφιλιωθούν τα αντικρουόμενα/διαφορετικά συμφέροντα των επιχειρήσεων που βρίσκονται υπο την σκέπη του IAB Hellas.  Πράγμα κατανοητό ίσως από την στιγμή, που  ο οργανισμός μετράει 79 μέλη στα οποία συμπεριλαμβάνονται διαφημιζόμενοι, agencies,  publishers αλλά και άλλοι παίχτες του interactive χώρου (πχ εταιρείες ερευνών  ή service providers).

Βέβαια τα περισσότερα μέλη προέρχονται από τον χώρο των publishers (sites) και αυτά είναι, μάλιστα, εκείνα που εκφράζουν  συγκεκριμένες ενστάσεις για τον τρόπο λειτουργίας του IAB Hellas. Όπως αναφέρουν εκπρόσωποί τους, νιώθουν πως ο Οργανισμός δεν προασπίζει όσο θα έπρεπε τα συμφέροντα τους και, μάλιστα, κάνουν λόγο για προσπάθεια στροφής του ενδιαφέροντος της αγοράς προς κατευθύνσεις διαφορετικές από τις επιδιώξεις των sites.  Χαρακτηριστικά γίνεται αναφορά για πολύ μεγάλη εστίαση τόσο στα επιμορφωτικά σεμινάρια του IAB  όσο και στο imc (Interactive Marketing Conference) στον χώρο των Social Media και για μικρή αντιθέτως ευαισθητοποίηση για άλλες πτυχές της online επικοινωνίας.

Μάλιστα, βασικό θέμα που εγείρουν οι εκπρόσωποι των publishers και αναμένεται να αποτελέσει κυρίαρχο αντικείμενο συζήτησης στην επικείμενη Έκτακτη Γενική Συνέλευση είναι η άποψη τους πως θα πρέπει να υπάρξουν αλλαγές στον τρόπο που εκλέγονται τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του IAB Hellas, ζητώντας στην ουσία να έχουν εντονότερη εκπροσώπηση στην Διοικούσα Επιτροπή. Φυσικά αυτό  σημαίνει αλλαγή του καταστατικού του Οργανισμού και για αυτό θα πρέπει να υπάρξει Επιτροπή Καταστατικού  για να προκύψουν οι σχετικές αλλαγές.

Γενικότερα πάντως αυτές οι ενστάσεις προέρχονται από την άποψη μελών πως δεν υπάρχει (ή τουλάχιστον θα πρέπει να συζητηθεί, να αναθεωρηθεί και να αποφασιστεί) ένα συγκεκριμένο πλάνο ανάπτυξης και δράσης για τον οργανισμό. Υπάρχουν, μάλιστα, μέλη που θεωρούν πως δεν εκφράζονται απόλυτα από την στρατηγική του  IAB. Επίσης σημαντικές ενστάσεις υπάρχουν για τις προσπάθειες καταγραφής της διαφημιστικής δαπάνης στο Διαδίκτυο,που μέχρι στιγμής δεν έχει στεφθεί με επιτυχία παρά τις προσπάθειες  της τωρινής Διοικούσας Επιτροπης( η προσπάθεια συνεργασίας με την Media Services ακόμη εκκρεμεί), ενώ αρκετά είναι τα μέλη, που θεωρούν πως δεν έχουν την ενημέρωση, που θα ήθελαν σχετικά με τους στόχους, τις ενέργειες, τις δαπάνες και τα τελικά παραδοτέα από το IAB Hellas.

Σημαντικό είναι βέβαια να αναφερθεί πως αυτοί οι προβληματισμοί δεν αποτελούν μομφή προς τα μέλη της σημερινής Διοικούσας Επιτροπής ή τον IAB Manager Χάρη Ρούγκα, την δουλειά και την προσπάθεια των οποίων  τα μέλη δείχνουν να αναγνωρίζουν και να επιβραβεύουν . Υπάρχει, όμως, η άποψη και η οποία θα συζητηθεί στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση, πως το IAB Hellas θα πρέπει  να κινηθεί προς ένα πιο τεχνοκρατικό μοντέλο, που θα στηρίζεται περισσότερο στην εργασία αμειβόμενων στελεχών και λιγότερο στην εθελοντική προσφορά των μελών της Διοικούσας Επιτροπής, που θα πρέπει να παίζουν πιο επιτελικό και ελεγκτικό ρόλο. Αυτή, μάλιστα, δείχνει να είναι και θέση της Διοικούσας Επιτροπής, η οποία έχει προτείνει την πρόσληψη IAB Assistant που θα απελευθερώσει τον ΙΑΒ Μanager από τα καθαρά administrative καθήκοντα.

Όπως και να έχει, η Έκτακτη Γενική Συνέλευση αναμένεται να έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον και ίσως να οδηγήσει στην «επανίδρυση» του IAB, έστω και αν ο συγκεκριμένος (υπερβολικός ίσως) όρος χρησιμοποιήθηκε στην πρόσφατη Γενική Συνέλευση με χιουμοριστικό τρόπο και σε μια προσπάθεια σύνδεσης  με την επικαιρότητα. Αναμφίβολα, όμως, ο Οργανισμός θα πρέπει να δει τα θέματα που έκουν προκύψει, να ακούσει  τους προβληματισμούς των μελών και με βάση την συζήτηση και την συμφωνία να χαράξει το όραμα και το business/action plan για το μέλλον, έχοντας πάντα στο μυαλό του την κοινή επιδίωξη όλων των μελών  που είναι ξεκάθαρος και αναλλοίωτος: να μεγαλώσει η πίτα της digital αγοράς.