To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Οι νέες πλατφόρμες για τα brands περιεχομένου

Οι νέες πλατφόρμες για τα brands περιεχομένου
Οι νέες πλατφόρμες για τα brands περιεχομένου

Η λέξη franchise για τους περισσότερους είναι συνδεδεμένη με την εξάπλωση σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα μίας επιτυχημένης επιχειρηματικής κίνησης. Είναι γεγονός πως ο περισσότερος κόσμος έχει συνδέσει την έννοια franchise με τον υλικό ή ακόμα και τον εμπορικό κόσμο. Όπου λοιπόν franchise και ένα κατάστημα με την ίδια επιτυχημένη συνταγή προϊόντων, τις ίδιες γεύσεις την ίδια ποιότητα, την ίδια –πάνω κάτω εμπειρία- και κυρίως την ίδια ταμπέλα η οποία εξαρχής εγγυάται όλα τα παραπάνω.
 
Φαίνεται πως το μονοπώλιο του εμπορικού κόσμου για το franchise περνά πλέον στην digital εποχή όπου παλιές ιδέες συνδέονται με νέες τάσεις και νοοτροπίες και μετασχηματίζονται σε κάτι νέο, κάτι καινοτόμο, σε κάτι που μπορεί να ενθουσιάσει παράλληλα τόσο τον καταναλωτή όσο και τον παραγωγό…

Η εταιρεία Disney αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα για το πώς μία παλιά ιδέα μπορεί να δημιουργήσει εκπληκτικό κύμα όταν μετατραπεί σε digital περιεχόμενο. Χαρακτηριστικό τα συγκεκριμένης κατάστασης είναι η ταινία Οι Πειρατές της Καραϊβικής η οποία πολύ πριν γίνει σενάριο με λαμπερούς πρωταγωνιστές και τουλάχιστον 3 sequels, έχει υπάρξει ένα πολύ δημοφιλές παιχνίδι (σ.σ από το 1965) για παιδιά στα πάρκα της Disneyland σε Αμερική και Ευρώπη.  Η Disney βλέποντας τον αντίκτυπο που είχε η συγκεκριμένη κίνηση στο κοινό και φυσικά τα τεράστια κέρδη που παρήχθησαν αποφάσισε να κινηθεί ακόμη πιο δυναμικά στο digital περιβάλλον. Το βασικό πλεονέκτημα του digital είναι πως το κοινό έχει πρόσβαση σε υπηρεσίες της εταιρείας από οπουδήποτε οποιαδήποτε στιγμή και αμφίδρομα η εταιρεία έχει έσοδα από το συγκεκριμένο κοινό ανά πάσα στιγμή.

Οι επενδύσεις της Disney στο Digital πεδίο συνεχίστηκαν και από το 2010 η εταιρεία έχει προχωρήσει στη δημιουργία και 2 νέων ηρώων της (σ.σ η πρωτοτυπία τους βρίσκεται στο γεγονός πως είναι μόνο ψηφιακοί) τον Swampy (ήρωας εφαρμογής για iphone-ένας μικρός κροκόδειλος… ) και το club penguin (εφαρμογή με διαδραστικά παιχνίδια για παιδιά). Οι δύο αυτές εφαρμογές επί της ουσίας σήμερα αποτελούν ότι δημοφιλέστερο κυκλοφορεί για μικρά παιδιά (εξαιρουμένων φυσικά των angry birds …) και αποφέρουν στην Disney αναγνωρισιμότητα και κέρδη πέρα από κάθε προσδοκία.

Στο ίδιο μύκος κύματος με την Disney φαίνεται πως έχουν αποφασίσει να κινηθούν και πολλές άλλες εταιρείες παραγωγής ταινιών για άλλα παλαιότερα και παραδοσιακά μέσα όπως η τηλεόραση. Έχει ήδη ανακοινωθεί πως η εταιρεία παραγωγής της πολύ δημοφιλούς σειράς Game of Thrones βρίσκεται στο στάδιο υλοποίησης μίας εφαρμογής που θα επιτρέπει στους χρήστες να παίρνουν μέρος σε ένα παιχνίδι στρατηγικής στα πρότυπα της σειράς.

Όπως λοιπόν γίνεται εύκολα αντιληπτό, τα παραδοσιακά media αντιστάθηκαν σθεναρά στην εξέλιξη του digital περιεχομένου και παραμένει απόλυτα κατανοητό πως θα συνεχίσουν να το κάνουν. Αυτό όμως που σίγουρα έχει μεταβληθεί είναι η στάση των παραδοσιακά μεγάλων brands απέναντι στο Digital το οποίο φαίνεται πως κερδίζει όλο και περισσότερους θαυμαστές…