To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Online δαπάνη: Ξεπέρασε τα 64 δισ. ευρώ στην Ευρώπη

Online δαπάνη: Ξεπέρασε  τα 64 δισ. ευρώ στην Ευρώπη
Άνοδος 12,3% καταγράφηκε το 2019 για το digital advertising στην Ευρώπη, σύμφωνα με την έρευνα AdEx Benchmark, που παρουσιάστηκε από το ΙΑΒ Εurope, στο συνέδριο Interact που πραγματοποιήθηκε χθες ψηφιακά.

Η ανάπτυξη αυτή σημαίνει πως η online δαπάνη την προηγούμενη χρονιά άγγιξε τα 64,8 δισ. ευρώ με βασικό παράγοντα την ισχυρή άνοδο σε out-stream video, mobile και social. Η επίδοση αυτή σημαίνει πως η online δαπάνη στην Ευρώπη αυξάνεται κάθε χρόνο από το 2006 μέχρι σήμερα κατά 4 δισ. ευρώ σε μέσο όρο.

Παράλληλα, ο Chief Economist του IAB Europe, Dr. Daniel Knapp, ανακοίνωσε τις προβλέψεις του για το 2020, λαμβάνοντας υπόψη τον αντίκτυπο της κρίσης της πανδημίας του Covid-19. Συγκεκριμένα, έκανε λόγο για κάμψη της τάξεως του 16,3% για την ευρωπαϊκή οικονομία, αλλά εκτίμησε πως το digital θα είναι το μέσο που θα επηρεαστεί σε μικρότερο βαθμό από την ύφεση. Αναλυτικότερα, ανέφερε πως προβλέπει κάμψη εώς -5,5% το 2020 για το digital στην Ευρώπη, όταν τα υπόλοιπα media αναμένονται να γνωρίσουν πτώση -21,3%.

Επιστρέφοντας στην έρευνα AdEx Benchmark, η οποία καλύπτει 28 αγορές και πραγματοποιήθηκε φέτος για 14η χρονιά, προκύπτει πως το 2019 21 αγορές κατέγραψαν διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης.

Το Video γνώρισε άνοδο περίπου 30% αγγίζοντας τα 10 δισ. ευρώ, με το out-stream να αποτελεί βασικό παράγοντα με άνοδο 36%, που σε κάποιες αγορές ήταν ακόμη μεγαλύτερη. Συγκεκριμένα, σε Ελλάδα, Φινλανδία και Μεγάλη Βρετανία ξεπέρασε το 40%.

Τα Social συντελούν στην ανάπτυξη του display στην Ευρώπη καταγράφοντας συνολική άνοδο 25,6% και διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης και στις 28 αγορές της έρευνας. Βέβαια, το Search παραμένει η μεγαλύτερη κατηγορία, όσον αφορά την διαφημιστική απορρόφηση, με άνοδο 11,8% και market value της τάξης των 28 δισ. ευρώ το 2019.

Τέλος, η δαπάνη στη mobile διαφήμιση αυξήθηκε κατά 24,9% το 2019, ξεπέρασε τα 30 δισ. ευρώ και πλέον αντιστοιχεί σε περίπου τη μισή (47%) από τη συνολική ψηφιακή διαφημιστική δαπάνη στην Ευρώπη.