To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Ryan Lexer, Kidoz: Υπάρχει ισχυρή δυναμική ανάπτυξης στην ελληνική αγορά

Ryan Lexer, Kidoz: Υπάρχει ισχυρή δυναμική ανάπτυξης στην ελληνική αγορά

Από το 2008, που δηµιουργήθηκε το Kidoz, έως σήµερα, έχουν αλλάξει πολλά τόσο στον τοµέα της διαφήµισης όσο και στη σχέση των παιδιών µε την τεχνολογία. Για τις εξελίξεις αυτές αλλά και για τις προοπτικές ανάπτυξης που έχει η ελληνική αγορά µετά και τη συνεργασία της εταιρείας µε την εγχώρια Fast River, µας µιλά ο Ryan Lexer, Head of Sales & Business Development της Kidoz.


Γράφει η Λιλή Καρακώστα


Κύριε Lexer, το Kidoz είναι η ταχύτερα αναπτυσσόµενη πλατφόρµα µε αντικείµενο να ανακαλύπτει και να προτείνει περιεχόµενο για παιδιά στον κόσµο, η οποία προσεγγίζει πάνω από 300 εκατοµµύρια παιδιά παγκοσµίως. Πώς γεννήθηκε αυτή η ιδέα και πόσο δύσκολο ήταν να πραγµατοποιηθεί;

Το Kidoz δηµιουργήθηκε το 2008 από έναν πατέρα που ανησυχούσε επειδή η κόρη του σερφάριζε σε έναν υπολογιστή. Η αυθεντική έκδοση του Kidoz δηµιουργήθηκε για websites και ήταν µια ασφαλής «περιοχή» για τα παιδιά που ήθελαν να σερφάρουν. Με την πάροδο των ετών, καθώς τα παιδιά άρχισαν να έρχονται σε επαφή µε κινητά τηλέφωνα, το Kidoz µεταµορφώθηκε από πλατφόρµα υπολογιστών σε λογισµικό κατάλληλο για κινητές συσκευές κορυφαίων κατασκευαστών, που σε επιτρέπει το «σερφάρισµα» ένα απολύτως ασφαλές περιβάλλον.
Παρατηρήσαµε πως τα παιδιά έπαιζαν πολλά παιχνίδια και στα περισσότερα από αυτά εµφανίζονταν διαφηµίσεις. Με τον καιρό παρατηρήσαµε επίσης πως οι διαφηµίσεις που παρουσιάζονταν στα παιδιά ήταν από µη σχετικές έως επιβλαβείς. Έτσι, αποφασίσαµε να δηµιουργήσουµε ένα προϊόν στο χώρο της διαφηµιστικής τεχνολογίας που θα επέτρεπε την ασφαλή επικοινωνία ανάµεσα σε καθιερωµένα και σχετικά µε τα παιδιά και την οικογένεια brands µε το νεανικό κοινό τους.
Όπως και µε οποιοδήποτε προϊόν που µπαίνει σε µια εντελώς νέα αγορά, υπήρχαν πολλές προκλήσεις, διορθώσεις, «µαθήµατα» και διδάγµατα, αλλά τα τελευταία χρόνια, µέσω της πλατφόρµας µας που αναπτύσσεται διαρκώς, κατορθώσαµε να συµβαδίσουµε µε τις ανάγκες της αγοράς.

Το marketing για παιδιά ανήκει σε µια πολύ απαιτητική και ειδική κατηγορία. Μπορείτε να µας περιγράψετε πώς ξεπεράσατε αυτές τις δυσκολίες;

Είναι αλήθεια αυτό που λέτε. Η βασική ουσία του marketing στηρίζεται στη συµπεριφορά. Μάθε όσα µπορείς περισσότερα για τους χρήστες και στόχευσε στο πιο σχετικό κοινό µε το πιο δυνατό µήνυµα. Λόγω των αυστηρών πολιτικών για την προστασία της ιδιωτικότητας των παιδιών δηµιουργήσαµε ένα πλέγµα λύσεων από το µηδέν που βασίζεται µόνο στο contextual targeting χωρίς να συλλέγει προσωπικές πληροφορίες. Αυτό σηµαίνει πως δεν θα µπορούσαµε να υιοθετήσουµε συνήθεις λύσεις και τις πρακτικές που υπήρχαν ήδη και να τις χρησιµοποιήσουµε σε εφαρµογές για παιδιά. Το όραµά µας ήταν πως η ιδιωτικότητα των παιδιών δεν θα έπρεπε να τίθεται σε κίνδυνο προκειµένου να επιτύχουµε σπουδαία αποτελέσµατα για τα brands, και για το λόγο αυτό, ξοδέψαµε χρόνια για να αξιολογήσουµε κάθε εφαρµογή, site και κανάλι που συνεργαζόµαστε, ώστε να προσφέρουµε το υψηλότερο επίπεδο contextual targeting βάσει περιεχοµένου και να φτάσουµε στο ίδιο υψηλό σηµείο απόδοσης. Αν παρατηρήσετε, τώρα όλη η αγορά ακολουθεί τη µέθοδό µας και υιοθετεί τo contextual based marketing ως την κορυφαία προσέγγιση.

Σε ποια ηλικία πιστεύετε πως τα παιδιά πρέπει να έχουν την πρώτη τους επαφή µε την τεχνολογία; Και µέχρι ποια ηλικία είναι απαραίτητος ο γονικός έλεγχος;

Οι έρευνες αναφέρουν πως πλέον τα παιδιά από την ηλικία των 2 ετών έρχονται σε επαφή µε ψηφιακές πλατφόρµες. Το πότε θα πρέπει να έχουν την πρώτη τους επαφή µε την τεχνολογία είναι υποκειµενικό και θα πρέπει να αποφασίζεται µε βάση την άνεση που νιώθουν οι γονείς µε τη σχέση του παιδιού τους µε την τεχνολογία. Ορισµένοι γονείς θέλουν τα παιδιά τους να έρθουν σε επαφή µε την τεχνολογία το συντοµότερο δυνατό, άλλοι πάλι θέλουν να τα κρατήσουν µακριά από την τεχνολογία όσο γίνεται περισσότερο. Τόσο τα θετικά όσο και τα αρνητικά αυτών των θέσεων έχουν κατά καιρούς εκφραστεί εκτενώς µέσα από τα media.
Η εµπειρία µας, που βασίζεται σε έρευνες, αναφέρει πως τα παιδιά αρχίζουν να έχουν έλεγχο του τεχνολογικού περιεχοµένου που καταναλώνουν στην ηλικία των 8+. Οι γονείς εξακολουθούν να ελέγχουν τις ψηφιακές δραστηριότητες (και τα έξοδα) των παιδιών -αν και από µεγαλύτερη απόσταση- από την αρχή µέχρι τα µέσα της εφηβείας.

Είναι τα παιδιά «δύσκολοι πελάτες»; Πώς µπορούν οι επιχειρήσεις να πλησιάσουν ένα τόσο δύσκολο κοινό;

Τα παιδιά είναι ένα εκπληκτικό κοινό, είναι ανοιχτά στο να µαθαίνουν νέα πράγµατα, σε νέες εµπειρίες και θα ενδιαφερθούν για µια ποικιλία δράσεων προωθητικής επικοινωνίας αρκεί το περιεχόµενο να είναι ελκυστικό. Αντίθετα, οι ενήλικες θα ενδιαφερθούν για προωθητικό περιεχόµενο µόνο όταν αυτό είναι «στα µέτρα τους» και εξυπηρετεί τις παρούσες ή µελλοντικές ανάγκες τους για ένα συγκεκριµένο προϊόν ή υπηρεσία.
Επιπλέον, τα σηµερινά παιδιά έχουν µεγαλύτερη επιρροή συγκριτικά µε τις προηγούµενες γενιές. Όταν η οικογένεια αγοράζει «πακέτο εµπειριών», όχι µόνο όσον αφορά τα παιδιά αλλά για αντικείµενα που αφορούν όλη την οικογένεια, τα παιδιά επηρεάζουν τους γονείς και οι γονείς ενδέχεται να προβούν στην αγορά αυτή µε βάση τις απαιτήσεις όλης της οικογένειας.
Αυτός είναι και ο λόγος που πολλά brands από διάφορους τοµείς πιστεύουν πως πρέπει να χτίσουν µια σχέση µε τον καταναλωτή από παιδική ηλικία, θεωρώντας πως θα τους ωφελήσει σηµαντικά. Αρχικά, το παιδί θα επηρεάσει την αγοραστική συµπεριφορά της οικογένειας και µε την πάροδο του χρόνου, στατιστικά, το παιδί έχει περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξει σχέση συµπάθειας µε το brand όσο θα µεγαλώνει και µέχρι ακόµη να δηµιουργήσει τη δική του οικογένεια.
Όσον αφορά τα brands, είναι δύσκολο να αναγνωρίσουν και να προσελκύσουν αυτό το κοινό στο σηµερινό κατακερµατισµένο ψηφιακό τοπίο, το οποίο είναι εντελώς διαφορετικό από τη «χρυσή εποχή» όταν µια παιδική διαφήµιση παιζόταν σε µερικά τηλεοπτικά κανάλια και άµεσα πρόκυπτε το σχετικό και µεγάλο ROI στο λιανικό εµπόριο.
Επιπρόσθετα, οι τρέχουσες διαδικτυακές απαγορεύσεις για την προστασία της ιδιωτικότητας των παιδιών εµποδίζουν τα brands να αντιληφθούν µε σαφήνεια την αποτελεσµατικότητα της επικοινωνίας τους και πώς το marketing οδηγεί τους πελάτες πιο κάτω στο «ταξίδι της αγοράς» και αν τελικά οδηγεί σε πώληση.
Τα brands που κερδίζουν στη νεανική αυτή αγορά, αντιλαµβάνονται ότι χρειάζεται ένας συνδυασµός marketing µέσω όλων των καναλιών, το λεγόµενο omnichannel marketing mix. Υπάρχει η ανάγκη δηλαδή της προώθησης µέσω τηλεόρασης και social media σε συνδυασµό µε πρόσθετα κανάλια, όπως τα παιχνίδια για κινητά - όπου τα παιδιά παίζουν 3-4 ώρες την ηµέρα.
Ο λόγος είναι τριπλός: Αρχικά, τα brands που στοχεύουν στα παιδικά παιχνίδια σε κινητές συσκευές επεκτείνουν τη δράση τους και επικοινωνούν το µήνυµά τους µε κάθε τρόπο και σε κάθε πιθανό touchpoint. ∆εύτερο, τα παιχνίδια σε κινητές συσκευές στην κατηγορία κάτω των 13 ετών λαµβάνουν πολύ µικρότερα διαφηµιστικά budget από άλλα κανάλια, όπως η τηλεόραση και το YouTube.
Εποµένως, µε πολύ µικρό ανταγωνισµό, ικανοί marketers που δεν θέλουν να ξοδέψουν πολλά, µπορούν να επωφεληθούν ιδιαίτερα από αυτό το νεανικό κοινό που παίζει παιχνίδια (που αριθµεί εκατοντάδες εκατοµµύρια µηνιαίως) και θα έχουν πολλές πιθανότητες να ξεχωρίσουν χτίζοντας αποτελεσµατικά αυτό που αποκαλούµε brand capital. Τέλος -και αυτός είναι ίσως ο πιο ουσιαστικός λόγος- σηµαντικό είναι πως οι εταιρείες που ανταγωνίζονται για την προσοχή των παιδιών, αναζητούν περισσότερους τρόπους ώστε να προωθήσουν τη διαδραστικότητα στο µήνυµά τους µε στοιχεία παιχνιδιού και διάδρασης που υπάρχουν ήδη στο περιβάλλον του gaming και δεν διατίθενται σε άλλα παραδοσιακά κανάλια marketing.

Πόσο διαφορετική είναι µια πλατφόρµα για παιδιά από µία άλλη σχεδιασµένη για ενήλικες; Ποιες είναι οι οµοιότητες και ποιες οι διαφορές;

Η εµπειρία της κινητής εφαρµογής για παιδιά και ενήλικες είναι παρόµοια. Και οι δύο είναι πιο προσωπικές και άµεσες. Ωστόσο, διαφέρουν στη στόχευση και στο περιεχόµενο. Στην περίπτωση των παιδιών, δεν επιτρέπεται η στόχευση µέσω data, εποµένως η συγκέντρωση τέτοιων πληροφοριών απαγορεύεται. Οι ενήλικες συχνά µοιράζονται data τους διαδικτυακά και έτσι γίνεται η στόχευση και στη συνέχεια «στοχεύονται» ξανά κατά τη διάρκεια της ηλεκτρονικής περιπλάνησής τους. Τα παιδιά δεν έχουν τη δυνατότητα για απευθείας αγορές και γι’ αυτό εστιάζουµε στον παράγοντα «∆ιασκέδαση, ενθουσιασµός, ενδιαφέρον», µε στοιχεία οικοδόµησης awareness και άσκησης επιρροής σε µέλη της οικογένειάς τους που µπορούν να κάνουν αγορές. Το µήνυµα στους ενήλικες είναι «Αξία, Πλεονεκτήµατα, Ποιότητα» µε στοιχεία άµεσης απόκρισης (direct response), καθώς οι περισσότεροι ενήλικες µπορούν να αγοράσουν ένα προϊόν ή µια υπηρεσία σε ένα ψηφιακό σηµείο πώλησης. Το µήνυµα, o όγκος και η συχνότητα τα αντικατοπτρίζουν αυτά.

Πώς είναι η συνεργασία σας µε τη Fast River στην Ελλάδα; Πιστεύετε πως η ελληνική αγορά είναι πολλά υποσχόµενη;

Η Fast River υπήρξε πολύτιµη για εµάς, καθώς βοήθησε να κερδίσει η «συµµαχία» Kidoz-Fast River µια δυναµική θέση στο ελληνικό οικοσύστηµα ψηφιακής διαφήµισης για παιδιά.
Με την εµπειρία της στη βιοµηχανία και µε τα χρόνια σχέσεων µε «οικογενειακά» brands, η Fast River βρήκε γρήγορα τις ηγετικές επιχειρήσεις που απευθύνονται σε οικογένειες που αναζητούσαν λύσεις όπως το Kidoz, προκειµένου να επεκτείνουν µε ασφάλεια το κοινό που προσεγγίζουν και να επικοινωνήσουν µε παιδιά και γονείς µέσω καναλιών που δεν είχαν ακόµη εξερευνήσει. Έχουν κάνει εκπληκτική δουλειά εκπαιδεύοντας την αγορά σχετικά µε τις συνέπειες της συµπερίληψης παιδικών παιχνιδιών για κινητές συσκευές σε µια ισορροπηµένη omnichannel στρατηγική marketing, που εστιάζει σε οικογένειες.
Τόσο η Fast River όσο και η Kidoz αισιοδοξούν πως υπάρχει ισχυρή δυναµική ανάπτυξης σε αυτό τον τοµέα στην ελληνική αγορά. Όσο οι συσκευές γίνονται όλο και πιο προηγµένες και αποδοτικές ως προς το κόστος και καθώς όλο και περισσότερα παιδιά µετακινούνται από την τηλεόραση που στηρίζεται στις διαφηµίσεις στη συνδροµητική τηλεόραση -σε συνδυασµό µε τον αυξανόµενο χρόνο που καταγράφεται σε παιχνίδια για κινητές συσκευές- η Kidoz θα προσφέρει στα brands που παλεύουν να προσαρµοστούν σε αυτή την αλλαγή ένα ξεκάθαρα διαφορετικής κατεύθυνσης µονοπάτι προς την ασφαλή και αποτελεσµατική προσέγγιση των παιδιών µε τρόπους παρόµοιους µε αυτούς που είχαν συνηθίσει αλλά και µέσω καινούργιων συναρπαστικών µεθόδων που ποτέ δεν είχαν σκεφτεί ως τώρα.

Ποια είναι τα µελλοντικά σας σχέδια για το Kidoz;
Από τη στιγµή που µπήκε στον τοµέα της διαφηµιστικής τεχνολογίας (advertising technology) πριν από 4 χρόνια, το Kidoz µεγάλωσε περισσότερο από 50% χρόνο µε το χρόνο και αναµένουµε ακόµη µεγαλύτερους ρυθµούς ανάπτυξης, καθώς η τεχνολογία µας υιοθετήθηκε από τους σηµαντικότερους publishers στο χώρο µας. Η Google πιστοποίησε και επίσηµα την πρότασή µας για όλες τις παιδικές εφαρµογές και η Apple δήλωσε πως η προσέγγισή µας να εγκρίνουµε χειροκίνητα τις διαφηµίσεις, είναι ο µόνος αποδεκτός τρόπος για να εµφανίζονται διαφηµίσεις στα «kids apps».
Από την πλευρά των διαφηµιζόµενων, αυξάνουν το budget τους προς εµάς, ζητώντας όσο το δυνατόν µεγαλύτερη έκθεση στο µοναδικό κοινό µας, εποµένως βραχυπρόθεσµα τα σχέδιά µας είναι να στηρίξουµε την οργανική µας ανάπτυξη.
Παράλληλα, µπαίνουµε σε νέους τοµείς όσον αφορά στα media και σε νέα ακροατήρια όσον αφορά την κάλυψη. Αρχίσαµε να δίνουµε τη δυνατότητα στα brands να πλησιάζουν εφήβους και γονείς ως µια φυσική επέκταση της δράσης µας και αυτές οι αγορές αντιπροσωπεύουν µια τεράστια δυναµική ανάπτυξης για το Kidoz.
To Kidoz είναι πλέον µια εταιρεία µε παρουσία στο Χρηµατιστήριο του Τορόντο και εποµένως, ο καθένας µπορεί να αναζητήσει πληροφορίες για την απόδοση, την ανάπτυξη και τα σχέδιά µας. Είµαστε κατενθουσιασµένοι µε την προοπτική της φιλικής προς την οικογένεια διαφήµισης που αποκτά µεγαλύτερη ζήτηση και σχεδιάζουµε να τροφοδοτήσουµε αυτό το οικοσύστηµα µε µια καθαρή και ασφαλή «µηχανή» monetizing.
TAGS: Fast River