To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Wave X: Γίναμε περισσότερο επιφυλακτικοί με ότι διαβάζουμε online

Wave X: Γίναμε περισσότερο επιφυλακτικοί με ότι διαβάζουμε online

H Wave X - Remix Culture, η δέκατη έκδοση της social media έρευνας WAVE, πραγματοποιήθηκε από την UM, μελετώντας περισσότερους από 56.000 ενεργούς χρήστες (505 στην Ελλάδα) του διαδικτύου, σε 81 χώρες, και διαπίστωσε ότι σε μια εποχή αυξανόμενης αβεβαιότητας, πολλοί άνθρωποι σε όλο τον κόσμο είναι περισσότερο επιφυλακτικοί απέναντι σε αυτά που βλέπουν και διαβάζουν online, ιδιαίτερα στα κοινωνικά μέσα.

  • Περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου (56%) πιστεύουν ότι οι περισσότερες από τις ειδήσεις που βλέπουν στο διαδίκτυο είναι ψεύτικες. Παρομοίως και το 46% όλων των χρηστών παγκοσμίως συμφωνούν.

  • Το 32% των χρηστών στην Ελλάδα (47% παγκοσμίως) λένε ότι επηρεάζονται από τις απόψεις που διαβάζουν on-line, σε σύγκριση με 38% (54% παγκοσμίως) το 2017.

  • Το 33% των χρηστών στην Ελλάδα (47% παγκοσμίως), λένε ότι έχουν λιγότερη εμπιστοσύνη στους ειδικούς από ό,τι παλαιότερα.

  • Επίσης το 23% των χρηστών στην Ελλάδα εμπιστεύεται τις απόψεις των bloggers/vloggers σχετικά με προϊόντα και υπηρεσίες (42% παγκοσμίως).

Η Liz Haas, Head of Client Insight EMEA της UM, λέει: «Η WAVE X υπογραμμίζει τον τρόπο με τον οποίο τα πρωτοσέλιδα τα τελευταία δύο χρόνια έχουν κάνει τους ανθρώπους πιο ευαισθητοποιημένους σε θέματα που αφορούν την αξιοπιστία και τη διαφάνεια στο διαδίκτυο. Αυτό συμβαίνει ιδιαίτερα με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης - τα σκάνδαλα όπως το Cambridge Analytica είχαν τεράστιο αντίκτυπο σε βαθμό που οι άνθρωποι αμφισβητούν τι βλέπουν και ακούν on-line.

Η Νομοθεσία, όπως το GDPR της ΕΕ, εργάζεται για την ανοικοδόμηση αυτής της εμπιστοσύνης, ιδιαίτερα όσον αφορά το τι γίνεται με τα προσωπικά μας δεδομένα, αλλά και τα brands θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο κατά τα επόμενα χρόνια. Είναι ξεκάθαρο ότι η εμπιστοσύνη γίνεται γρήγορα το νόμισμα του νέου διαδικτύου και τα brands που θα μπορούν να αποδείξουν ότι λειτουργούν με διαφάνεια και υπευθυνότητα, θα είναι οι πλέον κατάλληλοι για να πετύχουν».

Δεν είμαστε πια τόσο “ερωτευμένοι” με τα social media

Η μελέτη παρουσιάζει επίσης μια εικόνα αλλαγής στάσης απέναντι στην ψηφιακή μας ζωή, με ανθρώπους που αρχίζουν να αισθάνονται λιγότερο δεμένοι με τα social media. Το ποσοστό των ερωτηθέντων παγκοσμίως που «ανησυχούν ότι θα νιώσουν ή θα μείνουν «εκτός» αν δεν επισκέπτονται τα social media μειώθηκε κατά 8% σε σχέση με τη μελέτη Wave 9 το 2017.

Όταν ρωτήσαμε ποιες πλατφόρμες οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο θα χαρακτήριζαν ως «εξαιρετικό μέρος για κάποιον σαν εμένα», οι μη διαδραστικές τοποθεσίες όπως το YouTube ήρθαν πρώτες και δεύτερο το Netflix κερδίζοντας έδαφος έναντι του 2017, με αύξηση κατά 9%. Παρόλα αυτά οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, εξακολουθούν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη δημιουργία κοινοτήτων και στο αίσθημα του «belonging».

4 στους 10 χρήστες του Διαδικτύου στην Ελλάδα (60% παγκοσμίως) θεωρούν ότι τα social media αποτελούν «αναπόσπαστο μέρος της κοινωνικής τους ζωής». Ο αριθμός των ανθρώπων που λένε ότι οι πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο σύνολό τους, τους βοηθούν να αισθάνονται ότι ανήκουν κάπου, αυξάνεται κατά 8% στην Ελλάδα (5% παγκοσμίως) σε σύγκριση με την έρευνα του Wave 7 το 2017.

Η Liz Haas, σχολιάζει: «Σε μια εποχή κατά την οποία οι διαφορετικές απόψεις μεταξύ των ανθρώπων αμβλύνονται από γεγονότα όπως το Brexit και τις διαμαρτυρίες των “Gillet Jaune” στη Γαλλία, είναι σαφές ότι οι καταναλωτές πιστεύουν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο, επιτρέποντας στους χρήστες να αισθάνονται μέρος μιας κοινότητας. Όλοι θέλουμε ένα μέρος να ανήκουμε και, παρά τα μικροπροβλήματα που μπορεί να προκαλούν, τα κοινωνικά δίκτυα εξακολουθούν να προσφέρουν αυτόν τον ζωτικό ρόλο».