To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

1 στους 3 καταναλωτές θα πουλούσε τα προσωπικά του δεδομένα σε άγνωστο

1 στους 3 καταναλωτές θα πουλούσε τα προσωπικά του δεδομένα σε άγνωστο

Η απερίσκεπτη ανταλλαγή δεδομένων online για βραχυπρόθεσμα κέρδη αφήνει τους καταναλωτές εκτεθειμένους σε περισσότερα από όσα διαπραγματεύονται, σύμφωνα με νέα έρευνα της Kaspersky Lab[1].

Παρά την οργή και την ανησυχία γύρω από τα σκάνδαλα ανταλλαγής σημαντικών δεδομένων, συμπεριλαμβανομένου του γεγονότος ότι το Facebook έδωσε στο Netflix και το Spotify τη δυνατότητα να διαγράψουν τα προσωπικά μηνύματα των χρηστών2, περισσότεροι από τους μισούς χρήστες του διαδικτύου (56%) θεωρούν ότι είναι αδύνατη η πλήρης προστασία της ιδιωτικής ζωής στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο. Πολλοί επιλέγουν το κέρδος από τη διασφάλιση της ακεραιότητας των διαδικτυακών τους δεδομένων - αλλά με ενδεχομένως μεγάλες δαπάνες και συνέπειες.

Παρά τις πολύ πραγματικές συνέπειες που συνδέονται με την κατάχρηση των προσωπικών δεδομένων ή με την κατάληξή τους σε λάθος χέρια, ένας στους πέντε (18%) θα θυσίαζε ευχαρίστως το απόρρητό του και θα μοιραζόταν τα δεδομένα του αν επρόκειτο να κερδίσει κάτι δωρεάν. Περισσότερο από το ένα τρίτο (39%) θα δεχόταν ακόμη και χρήματα σε αντάλλαγμα για την παροχή πλήρους πρόσβασης σε κάποιον εντελώς ξένο στους ιδιωτικούς του λογαριασμούς. Με τους χρήστες του Διαδικτύου να είναι πιο πιθανό να μοιράζονται τα προσωπικά τους δεδομένα αν πρόκειται να κερδίσουν κάτι, αυτή η βραχυπρόθεσμη προσέγγιση μπορεί να οδηγήσει σε μακροπρόθεσμες ζημίες.

Πρόσφατες περιπτώσεις, όπως τα tweets που δημοσιεύθηκαν από τον James Gunn ή τον Kevin Hart3, δείχνουν ότι τα δεδομένα που μοιράζεστε οικειοθελώς στο διαδίκτυο θα μπορούσαν να κρύβουν κινδύνους που δεν θα μπορούσατε ποτέ να φανταστείτε - καταστρέφοντας φήμες και καριέρες. Επιπλέον, γίνεται όλο και πιο συνηθισμένο για τους εργοδότες ή τους πιθανούς εργοδότες να απευθύνονται σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το LinkedIn, το Instagram και το Facebook, για να ελέγξουν ότι το προσωπικό και οι υποψήφιοι εργαζόμενοι είναι αξιόπιστοι και ότι δεν θα βλάψουν τη φήμη της εταιρείας. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι πρέπει επίσης να είναι προσεκτικοί και να μην αποκαλύπτουν πάρα πολλά για τους ίδιους και την εργασία τους στα κοινωνικά μέσα. Πράγματι, τα στοιχεία από το Career Builder4 δείχνουν ότι το 57% των εργοδοτών βρήκε περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που τους οδήγησε να μην προσλάβουν έναν υποψήφιο και ένας στους τρεις (34%) έχει επιπλήξει ή απολύσει υπάλληλο λόγω περιεχομένου στο διαδίκτυο.

Είτε τα μοιραζόμαστε ανοιχτά είτε όχι, αν τα δεδομένα μας πέσουν σε λάθος χέρια στο διαδίκτυο, μπορεί να έχουν τεράστιο αντίκτυπο στον πραγματικό κόσμο. Η έρευνα της Kaspersky Lab διαπίστωσε ότι πάνω από ένας στους τέσσερις (26%) διαπίστωσε ότι κάποιος τρίτος είχε πρόσβαση στα προσωπικά του δεδομένα χωρίς τη συγκατάθεσή του – αγγίζοντας σχεδόν τον έναν στους τρεις (31%) στις ηλικίες 16-24. Οι συνέπειες αυτού του γεγονότος ήταν ευρείες και ποικίλες, με περισσότερο από το ένα τρίτο (36%) να αισθάνεται άγχος ως αποτέλεσμα. Αυτό αυξάνεται στο 42% μεταξύ 16-24 ετών, ένας στους πέντε (21%) έχει βιώσει οικονομική ζημία, ενώ το ένα τέταρτο (25%) έλαβε ενοχλητικά spam email και διαφημίσεις.

Αυτές οι συνέπειες έρχονται παρά το γεγονός ότι πολλοί από εμάς λαμβάνουμε μέτρα για να κρατήσουμε μυστικές πληροφορίες ή για να εμποδίσουμε άλλους να έχουν πρόσβαση σε προσωπικά και εμπιστευτικά δεδομένα. Με τους ψηφιακούς εγκληματίες να είναι πρώτοι στη λίστα με αυτούς που φοβόμαστε περισσότερο να αποκτήσουν πρόσβαση στα προσωπικά μας δεδομένα - ακολουθούμενους από το διαδίκτυο γενικότερα και την κυβέρνηση - το 62% των ανθρώπων προστατεύει με κωδικό πρόσβασης τις συσκευές του για να κρατήσει τις πληροφορίες ιδιωτικές. Ένα τρίτο (35%) ελέγχει τακτικά και αλλάζει ρυθμίσεις απορρήτου στις συσκευές, τις υπηρεσίες και τις εφαρμογές που χρησιμοποιεί (φτάνοντας το 42% για τις ηλικίες 16-24 και λίγο περισσότερο από το ένα τέταρτο (28%) για τα άτομα άνω των 55 ετών). Ένας στους τέσσερις (25%) καλύπτει τις κάμερες για να διατηρεί τα δεδομένα ιδιωτικά και ένας στους πέντε (21%) άντρες κρυπτογραφεί τα δεδομένα του σε σύγκριση με μόνο μία στις δέκα (11%) γυναίκες.

Η Marina Titova, Επικεφαλής Μάρκετινγκ Καταναλωτών Προϊόντων στην Kaspersky Lab, δήλωσε: «Δεν χρειάζεται να ψάξετε πολύ για να δείτε πώς τα δεδομένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν λανθασμένα ή ακόμα κι εναντίον των καταναλωτών σε ποικίλα σενάρια για διάφορους λόγους. Είτε πρόκειται για την παραβίαση δεδομένων του Marriott το 20185, η οποία επηρέασε 500 εκατομμύρια πελάτες και πολλοί από αυτούς έπεσαν θύματα κλοπής ταυτότητας ως αποτέλεσμα, είτε για όταν τα ταμιακά τερματικά του Forever 216 εξέθεσαν τις πληροφορίες πιστωτικών καρτών πελατών. Ή η πρόσφατη περίπτωση ενός μουσικού, του οποίου η πρώην φίλη χρησιμοποίησε το λογαριασμό του email του για να απορρίψει μια μουσική υποτροφία σε μια προσπάθεια να τον7 εμποδίσει να απομακρυνθεί από το Μόντρεαλ. Η καλή ψηφιακή υγιεινή και η ευαισθητοποίηση σχετικά με τη σημασία της ιδιωτικής ζωής στο διαδίκτυο και τον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να προστατεύσετε τον εαυτό σας θα μπορούσαν να εμποδίσουν την παραβίαση των δεδομένων σας».

Και συνέχισε: «Η ιδιωτικότητα των δεδομένων είναι και πρέπει να είναι εφικτή για όλους. Τα μυστικά μπορούν να παραμείνουν ασφαλή και η απώλεια δεδομένων δεν πρέπει να είναι μια προσδοκία, αλλά μια εξαίρεση στη διεξαγωγή των συναλλαγών στο διαδίκτυο. Μια συνδυασμένη λύση προϊόντων ασφαλείας και πρακτικά βήματα μπορούν να ελαχιστοποιήσουν τις απειλές και να διατηρήσουν τα δεδομένα σας ασφαλή online».

Για να διατηρήσετε τον ιδιωτικό σας κόσμο σε προσωπικό επίπεδο και να αποφύγετε να πέσετε θύμα κακής χρήσης δεδομένων, ακολουθούν ορισμένα απλά βήματα: