To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Ευκαιρίες υπάρχουν γι\' αυτούς που πράττουν!

Ευκαιρίες υπάρχουν γι\' αυτούς που πράττουν!

Συνέντευξη του ΓΙΑΝΝΗ ΧΑΡΑΜΙΔΗ

C.B.: Στις 3 Νοεμβρίου, ανακοινώθηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου για το 2ο τρίμηνο του 2011. Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά η Lenovo βρίσκεται στη 2η θέση της παγκόσμιας κατάταξης στους κατασκευαστές Η/Υ. Πώς μεταφράζεται η θέση αυτή σε μερίδια αγοράς και αντίστοιχα σε πωλήσεις; Σε τι επίπεδα κινήθηκαν τα καθαρά κέρδη;

Μ.Ο.:
Είναι γεγονός πως για 8ο διαδοχικό οικονομικό τρίμηνο παραμένουμε η γρηγορότερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στον κόσμο, στους Η/Υ. Στα επίσημα στοιχεία της IDC για το τρίτο τρίμηνο του 2011, παρουσιάζουμε μερίδια αγοράς σε παγκόσμιο επίπεδο, που αγγίζουν το 13,5%. Επιπρόσθετα σας αναφέρω πως ο τζίρος μας αγγίζει, για το ίδιο διάστημα τα 7,2 δις. δολάρια, με έσοδα προ φόρων που ανέρχονται σε 165 εκ. δολάρια και κέρδη που αναλογούν σε μετόχους που φτάνουν τα 144 εκ. δολάρια. Είναι παράλληλα εντυπωσιακό πως τα net cash reserves της Lenovo σήμερα αγγίζουν τα 4 δις. δολάρια. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, τα παραπάνω αποτελέσματα πέρα από το γεγονός πως μας κατατάσσουν στην 2η θέση της παγκόσμιας κατάταξης στους κατασκευαστές Η/Υ, μας κάνουν πολύ αισιόδοξους τόσο για το παρόν όσο κυρίως για το μέλλον. Όλα τα παραπάνω οφείλονται κατά την προσωπική μου άποψη σε μία βασική αρχή, που δεν είναι άλλη από την υλοποίηση της ξεκάθαρης και ορθά δομημένης εταιρικής μας στρατηγικής. Φυσικά επικουρικά στην στρατηγική μας, πολύ μεγάλο κομμάτι της επιτυχίας μας οφείλουμε και στα προϊόντα μας, τα οποία εξακολουθούν να μονοπωλούν σε παγκόσμιο επίπεδο τους δείκτες πιστότητας και αξιοπιστίας. Στην ελληνική αγορά, παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες και το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον κατέχουμε μερίδια αγοράς για το τρίτο τρίμηνο του 2011, της τάξης του 5% σε σύνολο περίπου 150.000 μονάδων. Τα στοιχεία αυτά εκ πρώτης απεικονίζουν μία αγορά που υποφέρει λόγω της κρίσης, αλλά παράλληλα δείχνουν και μία παγιωμένη πλέον θέση για την Lenovo και αυτό για εμάς είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό.

C.B.: Πρόσφατα παρουσιάσατε την νέα σειρά Ultraportable U300 και U300S. Ποιό είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεστε με τα συγκεκριμένα μοντέλα; Ποίο το πλεονέκτημά σας έναντι του ανταγωνισμού;

Μ.Ο.:
Η κατηγορία των Ultra Books στην οποία αναφέρεστε, αποτελεί μία νέα δοκιμασία, ένα νέο στοίχημα για την Lenovo. Πρόκειται για προϊόντα τα οποία συνδυάζουν υψηλά τεχνικά χαρακτηριστικά με εκλεπτυσμένη αισθητική. Με τα U300 και U300s ουσιαστικά εγκαινιάζουμε την κατηγορία των Ultra portable υπολογιστών στην ελληνική αγορά. Πιστεύουμε πως τα συγκεκριμένα προϊόντα δεν αποτελούν απλά μία τάση αλλά μία βασική ανάγκη για ανθρώπους που απαιτούν μεγάλες επιδόσεις και υψηλή φορητότητα. Το βασικό πλεονέκτημα της κατηγορίας των Ultra Books είναι πως πρόκειται για υπερφορητούς υπολογιστές εξαιρετικών τεχνικών χαρακτηριστικών σε πολύ προσιτές διαστάσεις και βάρος. Πρέπει να σημειώσω στο σημείο αυτό πως η Lenovo ουσιαστικά πρωτοπορεί με τα συγκεκριμένα προϊόντα καθώς αποτελούν μία νέα ξεχωριστή και μοναδική πρόταση στο κομμάτι των προσωπικών φορητών υπολογιστών.

C.B.: Η Lenovo διαθέτει πλέον μέλη και στο κομμάτι των tablets με τα IdeaPad K1 και ThinkPad. Τι μπορεί να περιμένει από τα συγκεκριμένα μοντέλα το καταναλωτικό κοινό; Δεν έρχεται σε σύγκρουση η συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων σας με την κατηγορία Ultraportable; Ποια είναι η μέχρι σήμερα κίνηση που καταγράφετε;

Μ.Ο.:
Για την Lenovo το κομμάτι των tablets αποτελεί μία συνοδευτική αγορά. Είναι γεγονός πως πλέον αριθμούμε δύο νέα μέλη στην οικογένεια των προϊόντων μας, το ThinkPad και το IdeaPad K1. Τα δύο αυτά προϊόντα έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί για να ικανοποιήσουν δύο μεγάλα τμήματα της αγοράς. Το μεν IdeaPad αποτελεί την entertainment πρόταση της Lenovo, με τον χρήστη να έχει πρόσβαση σε υπηρεσίες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αλλά και κοινωνικής δικτύωσης. Με το ThinkPad, η Lenovo έρχεται να παρουσιάσει έναν ιδανικό επιχειρηματικό συνεργάτη. Πρόκειται για ένα cloud device, με προεγκατεστημένη πλατφόρμα Citrix με το οποίο ο σύγχρονος επαγγελματίας κυριολεκτικά μπορεί να διαχειριστεί καθημερινές εργασίες εύκολα και αποτελεσματικά. Τα νέα μέλη της οικογένειας προϊόντων της Lenovo είναι ήδη διαθέσιμα στην ελληνική αγορά και μάλιστα σε λιανική τιμή που φτάνει για την Wi-Fi έκδοση του ThinkPad τα 499€. Όπως ήδη ανέφερα το κομμάτι των tablets αποτελεί για εμάς ένα νέο εγχείρημα με πολύ συγκεκριμένο προσανατολισμό. Οπότε σε καμία περίπτωση δεν θεωρούμε πως το κομμάτι των tablets λειτουργεί ανταγωνιστικά πως το κομμάτι των UltraBooks. Στη Lenovo σχεδιάζουμε και υλοποιούμε προϊόντα σύμφωνα με τις ανάγκες των καταναλωτών.

C.B.: Ο ανταγωνισμός στο κομμάτι των κατασκευαστών Η/Υ ήταν πάντοτε ιδιαίτερα έντονος. Σήμερα η κατάσταση φαντάζει οξύτερη από ποτέ. Ποιο είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Lenovo;

Μ.Ο.:
Η πραγματικότητα πολλές φορές δεν είναι δυνατό να αποτυπωθεί μέσα σε μία μόνο πρόταση. Την σημερινή περίοδο ειδικά στην ελληνική αγορά ο ανταγωνισμός μοιάζει με μία μικρή λίμνη στην οποία μειώνεται σταδιακά το νερό. Τα ψάρια που υπάρχουν στην λίμνη μοιραία μάχονται για επιβίωση. Η ελληνική αγορά σήμερα νοσεί και υποφέρει και μοιραία θα επιβιώσουν μόνο οι ισχυρότεροι. Και με τον όρο ισχυρότεροι δεν εννοώ μόνο τους μεγαλύτερους, αλλά τους πιο σωστά τοποθετημένους από άποψη στρατηγικής και οργάνωσης. Στη Lenovo πιστεύω πως το σημαντικότερο πλεονέκτημά μας είναι η απόλυτη γνώση της έννοιας "τιμή".Είμαστε πολύ υπερήφανοι τόσο για την ποιότητα όσο και για την πιστότητα των προϊόντων που παρέχουμε στην αγορά και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός πως σε παγκόσμιο επίπεδο αποτελούμε την Νο1 εταιρεία σε global accounts.



C.B.: Ποια είναι η στρατηγική που ακολουθείτε με τους συνεργάτες-διανομέις σας; Σκοπεύετε να διευρύνετε το δίκτυό σας;

Μ.Ο.:
Σαν εταιρεία είμαστε πάντοτε ανοιχτοί σε νέες συνεργασίες και νέους ορίζοντες δράσης. Αναφορικά με το κανάλι των συνεργατών μας, θα ήθελα να επισημάνω πως αποτελεί πάγια τακτική μας να βρισκόμαστε πάντοτε κοντά στο κανάλι μας. Οι συνεργασίες μας δομούνται σε 4 βασικούς πυλώνες τους οποίους και ακολουθούμε με γνώμονα πάντοτε το αμοιβαίο όφελος. Οι αρχές που διέπουν όλες μας τις συνεργασίες βασίζονται στον σχεδιασμό, στην απόδοση, στην εξέλιξη και φυσικά στην προσπάθεια για αμοιβαία πρόοδο. Μας ενδιαφέρει οι συνεργάτες μας να κερδίζουν από την σχέση μας. Μας ενδιαφέρει οι άνθρωποι που πωλούν τα προϊόντα μας να αισθάνονται ασφαλείς. Η στρατηγική μας παραμένει ξεκάθαρη και σταθερή εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Επιθυμούμε πάντοτε αμφίδρομα επικερδείς σχέσεις και θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε το δίκτυό μας με όλα τα μέσα που διαθέτουμε. 

C.B.: Κατά καιρούς ακούγονται και λέγονται πολλά σχετικά με  τον χώρο των κατασκευαστών Η/Υ. Πιστεύετε πως ο συγκεκριμένος χώρος έχει μέλλον;

Μ.Ο.:
Αποτελεί πάγια τακτική μας στη Lenovo, να μην σχολιάζουμε φήμες ή μυθεύματα. Σας απαντώ λακωνικά πως ο χώρος των ηλεκτρονικών υπολογιστών είχε, έχει και θα έχει μέλλον. Πέρα από αυτό σας δηλώνω πως ευκαιρίες στον συγκεκριμένο κλάδο υπάρχουν για αυτούς που πράττουν, για αυτούς που τολμούν, για αυτούς που σχεδιάζουν και υλοποιούν. Σας διαβεβαιώνω πως η Lenovo θα παραμείνει στον χώρο των Η/Υ και θα δίνουμε καθημερινά τον καλύτερό μας εαυτό ώστε η εταιρία να φτάσει ακόμη ψηλότερα.

C.B.: Θα θέλαμε το σχόλιό σας για την σημερινή κατάσταση τόσο της ελληνικής αγοράς, όσο και της ελληνικής οικονομίας. Πιστεύετε πως είναι δυνατό να αναστραφεί το αρνητικό κλίμα; Έχετε εναρμονίσει την τιμολογιακή σας πολιτική με τις υπάρχουσες συνθήκες;

Μ.Ο.:
Η κατάσταση που βιώνουμε όλοι σήμερα πέρα από δύσκολη, είναι και πρωτόγνωρη σε ένταση και έκταση. Είναι επίσης γεγονός πως ο κλάδος των Η/Υ υποφέρει όπως άλλωστε υποφέρει ολόκληρη η ελληνική οικονομία. Παρά όμως το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και δύσκολο κλίμα σας δηλώνω απερίφραστα πως είμαι αισιόδοξος. Πιστεύω πως οι δεδομένες συνθήκες αποτελούν στοίχημα τόσο για τις εταιρίες όσο και τον καθένα μας προσωπικά. Από την πλευρά μου πιστεύω πως το αρνητικό κλίμα μέχρι το τέλος του 2012 θα αντιστραφεί. Και για να μην παρεξηγηθώ, δεν υπαινίσσομαι πως η κατάσταση θα επιστρέψει ποτέ σε περασμένες περιόδους με μεγάλη αύξηση κερδοφορίας και μεριδίων. Πιστεύω όμως πως η οικονομία θα μπει σε ένα δρόμο ομαλότητας και τελικώς οι καταναλωτές με συγκεκριμένες ανάγκες και απαιτήσεις θα επιλέξουν τις λύσεις που απαντούν καλύτερα και στην καλύτερη δυνατή τιμή στις απαιτήσεις τους. Για να γίνω πιο συγκεκριμένος πιστεύω πως ειδικά η Lenovo μέσα από την σημερινή κατάσταση θα εξέλθει σοβαρά ενισχυμένη από την κρίση. Οδηγός μας σε κάθε μας βήμα θα παραμείνει η παροχή των ιδανικότερων λύσεων στην καλύτερη δυνατή ποιότητα με την καλύτερη δυνατή τιμή.

Βιογραφικό

Ο Μιχάλης Οικονομάκης ανέλαβε καθήκοντα Γενικού Διευθυντή της Lenovo για την Ελλάδα και την Κύπρο τον Οκτώβριο του 2010. Ο κ.Οικονομάκης, από το 2005 ήταν αρμόδιος για θέματα πωλήσεων στη Lenovo τόσο στο καταναλωτικό κοινό όσο και σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Πριν ενταχθεί στο δυναμικό της Lenovo, ο κ.Οικονομάκης κατείχε διάφορες θέσεις στη διάρκεια 10 ετών συνεργασίας του με την ΙΒΜ, στο χώρο του καναλιού αλλά και των πελατών του ιδιωτικού τομέα. Η τελευταία του θέση ήταν αυτή του Territory Partner Manager για την Ελλάδα και την Κύπρο στο τμήμα Global Midmarket Business της IBM. Προτεραιότητα του είναι η συνεχής και σταθερή αύξηση των μεριδίων αγοράς της Lenovo σε Ελλάδα και Κύπρο δίνοντας έμφαση στο χώρο του καταναλωτικού κοινού και στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις αλλά και η ταυτόχρονη προστασία και αύξηση των μεριδίων της Lenovo στους μεγάλους πελάτες. Είναι κάτοχος Διδακτορικού στα Μαθηματικά από το Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον, καθώς και διπλώματος από το Chartered Institute of Marketing του Μάντσεστερ.