Κομισιόν: Gatekeeper η Booking- Έρευνα αγοράς για το Χ
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όρισε σήμερα, βάσει του Νόμου για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA), την Booking ως gatekeeper (πυλωρό) για την ηλεκτρονική της υπηρεσία διαμεσολάβησης Booking.com, ενώ ξεκίνησε επίσης έρευνα αγοράς στο δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης X για να προσδιορίσει περαιτέρω το ρυθμιστικό καθεστώς της πλατφόρμας.
Οι διαδικτυακές υπηρεσίες διαφήμισης X Ads και TikTok Ads δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ως gatekeepers, αποφάσισε η ΕΕ.
Σημειώνεται ότι η Επιτροπή είχε ανακοινώσει τον Μάρτιο ότι το X του Ίλον Μασκ, η ByteDance, μητρική εταιρεία του TikTok και η Booking.com ενδέχεται να πληρούν τα κριτήρια της ΕΕ και να υπόκεινται σε αυστηρούς τεχνολογικούς κανόνες ως λεγόμενοι gatekeepers.
Οι σημερινές αποφάσεις έρχονται σε συνέχεια της διαδικασίας επανεξέτασης που διεξήγαγε η Επιτροπή αφού παρέλαβε την 1η Μαρτίου 2024 τις κοινοποιήσεις των τριών εταιρειών σχετικά με την πιθανή ιδιότητά τους ως πυλωρών.
Βάσει αυτοαξιολόγησης, την οποία υπέβαλε η Booking την 1η Μαρτίου 2024, σύμφωνα με την οποία πληροί τα σχετικά κατώτατα όρια, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η εν λόγω βασική υπηρεσία πλατφόρμας αποτελεί σημαντική πύλη σύνδεσης επιχειρήσεων και καταναλωτών.
Παράλληλα, η Επιτροπή κίνησε έρευνα αγοράς για να αξιολογήσει την αντίκρουση που υποβλήθηκε την 1η Μαρτίου 2024 για την υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης X. Σύμφωνα με αυτήν, παρότι πληροί τα κατώτατα όρια, η X δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως σημαντική πύλη σύνδεσης επιχειρήσεων και καταναλωτών. Η έρευνα θα πρέπει να ολοκληρωθεί εντός πέντε μηνών.
Μια άλλη αντίκρουση υποβλήθηκε για την υπηρεσία διαδικτυακής διαφήμισης X Ads. Η Επιτροπή συμπέρανε ότι, μολονότι η X Ads πληροί τα ποσοτικά κριτήρια για ορισμό της βάσει της πράξης για τις ψηφιακές αγορές, η εν λόγω βασική υπηρεσία πλατφόρμας δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σημαντική πύλη. Κατά συνέπεια, η Επιτροπή αποφάσισε να μην ορίσει την X Ads.
Τέλος, την 1η Μαρτίου 2024 η Επιτροπή έλαβε κοινοποίηση της διαδικτυακής διαφημιστικής υπηρεσίας TikTok Ads της εταιρείας ByteDance, μαζί με αίτημα αντίκρουσης. Η Επιτροπή συμπέρανε ότι, μολονότι η TikTok Ads πληροί τα ποσοτικά κριτήρια για τον ορισμό της βάσει της πράξης για τις ψηφιακές αγορές, η εν λόγω βασική υπηρεσία πλατφόρμας δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σημαντική πύλη. Κατά συνέπεια, η Επιτροπή αποφάσισε να μην ορίσει ούτε την X Ads.