To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Επελαύνει το Διαδίκτυο, αλλά το χαρτί «αντέχει»

Επελαύνει το Διαδίκτυο, αλλά το χαρτί «αντέχει»
Τα digital μέσα στην Ελλάδα δείχνουν να κερδίζουν συνεχώς έδαφος, αλλά τα έντυπα παρουσιάζονται ακόμη εξαιρετικά δυνατά…

Γράφει η ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ

Δημοσιεύθηκαν τα πρώτα αποτελέσματα της πλήρως ανανεωμένης Έρευνας Αναγνωσιμότητας BARI S.M.A.R.T. της Focus Bari. Υιοθετώντας νέες προδιαγραφές, με νέα φιλοσοφία προσέγγισης των ερωτώμενων που αυξάνει τη συμμετοχή τους μέσα από το σύγχρονο interface του λογισμικού Voxco που η Focus Bari χρησιμοποιεί αποκλειστικά στην Ελλάδα, η νέα έρευνα εξέδωσε τα πρώτα της αποτελέσματα σε όλη την αγορά για το πρώτο «κύμα» του 2016.

Με επίκεντρο τους ερωτώμενους που για τη Focus Bari αποτελούν κοινό πρωταρχικής σημασίας, η έρευνα δίνει πλέον τη δυνατότητα Multiplatform συμμετοχής, κάτι που επιτρέπει κάλυψη πληθυσμού από όλες τις περιοχές και ηλικίες (φτάνοντας σε σχεδόν 7 εκατομμύρια Έλληνες στο σκέλος της έρευνας Αναγνωσιμότητας-Επισκεψιμότητας) με όποιο μέσο επιλέξει ο ερωτώμενος (τηλεφωνική έρευνα-Cati, και online μέσω κινητού, tablet, laptop, desktop), στο χρόνο που θέλει, και με την ευκαιρία να προσφέρει ένα ποσό σε κοινωφελή οργανισμό της επιλογής του.

Εκτός από τις προϋπάρχουσες δυνατότητες ανάλυσης και αξιολόγησης των στοιχείων αναγνωσιμότητας για τα έντυπα σε μεγάλο εύρος διαφορετικών κοινών (δημογραφικά, καταναλωτικές συνήθειες και τρόπος ζωής), ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο της νέας Έρευνας Bari S.M.A.R.T. είναι η δυνατότητα που δίνει στους χρήστες της (εκδότες/publishers, content/inventory providers, διαφημιστικές εταιρείες/mediadigital agencies) να συνδυάζουν στα ίδια πλάνα την έντυπη έκδοση και το ομότιτλο website, αποδίδοντας έτσι τη συνολική συνδυαστική δύναμη του media brand (Print & Digital) στο κοινό της επιλογής τους. Η έρευνα καταλήγει συμπερασματικά στα εξής:

• Οι δύο στους τρεις Έλληνες ενημερώνονται από τουλάχιστον ένα ειδησεογραφικό/ενημερωτικό εκδοτικό Μέσο, είτε σε χάρτινη είτε σε ηλεκτρονική μορφή.
• Η ηλεκτρονική μορφή έχει «περάσει μπροστά» με σχεδόν 3 εκατομμύρια επισκέπτες έναντι 2,3 εκατ. αναγνωστών της χάρτινης.
• Τα magazine brands (περιοδικά, είτε ως έντυπα είτε ως sites) εξακολουθούν να είναι το Μέσο που οδηγεί σε αγορές για είδη που -ορθώς- τα επιλέγουν ως διαφημιστικά οχήματα, όπως είδη μόδας, καλλυντικά, προϊόντα υγείας και προσωπικής περιποίησης, και μάλιστα στον ίδιο βαθμό από τις νεανικές και τις μεγαλύτερες ηλικίες.

Τι ισχύει με την αναγνωσιμότητα

• Το 60,3% των Ελλήνων διάβασαν τουλάχιστον μία εφημερίδα στο Μέσο Τεύχος ή επισκέφθηκαν τα ομότιτλα websites των τίτλων στο αντίστοιχο διάστημα.
• Έξι στους δέκα Έλληνες εκτίθενται σε τουλάχιστον ένα Newsbrand.

Τι αγοράζουν από τα διαφημιζόμενα προϊόντα στα περιοδικά

Το 52,5% έχουν αγοράσει ρούχα επειδή παρακινήθηκαν από τη διαφήμισή τους σε περιοδικό. Το αντίστοιχο ποσοστό για τα παπούτσια ανέρχεται στο 51,2%, στο 46,1% σε αθλητικά είδη, στο 44,4% σε καλλυντικά, στο 40,2% σε αξεσουάρ, στο 30,5% σε εσώρουχα και στο 19,2% σε συμπληρώματα διατροφής. Για μικρότερες ηλικίες (13-34 ετών) τα ποσοστά διαφοροποιούνται αισθητά, καθώς η ένδειξη για τα ρούχα εκτοξεύεται στο 55,6% των καταναλωτών της ηλικιακής αυτής ομάδας. Για τα παπούτσια το ποσοστό ανέρχεται στο 53,2%, τα αθλητικά είδη στο 49,1%, τα καλλυντικά στο 46,5% και τα αξεσουάρ στο 41,8%.

Focus on Tech Life…

Σημαντικά είναι τα ευρήματα της Focus αναφορικά και με τη χρήση του Διαδικτύου, με την έρευνα Focus On Tech Life να παίρνει τη θέση της WEB.id. Σήμερα η Focus On Tech Life, με 4 σκέλη (web, mobile, households, kids) καλύπτει σχεδόν όλον τον ελληνικό πληθυσμό 13-74 ετών (ηπειρωτική Ελλάδα και όλα τα νησιά ήτοι 8.394.000 άτομα). Η έρευνα Focus On Tech Life είναι η πρώτη multiplatform επιστημονική συνεχής έρευνα στην Ελλάδα που συνδυάζει τηλεφωνικές συνεντεύξεις Cati, καλύπτοντας όλον τον πληθυσμό, Online συνεντεύξεις Cawi, που συμπληρώνονται από τους ερωτώμενους κατά 69% μέσω laptop, 2% μέσω tablet και 29% μέσω κινητού.

Τα ευρήματα:

• To 76,5% των Ελλήνων δηλώνει ότι σερφάρει στο Ιnternet με οποιαδήποτε συχνότητα, ενώ το 65,7% καθημερινά.
• Καθημερινά 2 στους 6 Έλληνες (32%) επισκέπτονται sites κοινωνικής δικτύωσης.
• Η μέση διάρκεια χρήσης Ιnternet για κάθε ημέρα που συνδέονται είναι 188 λεπτά (3 ώρες και 8΄).
• Περισσότερο χρόνο αφιερώνουν στο διαδίκτυο οι ηλικίες 18-24 ετών (249 λεπτά ή 4 ώρες και 9 λεπτά).
• Τον λιγότερο χρόνο καταναλώνουν οι ηλικίες 65-74 ετών δηλαδή 138 λεπτά ή 2 ώρες και 18΄.
• Τρεις στους 5 Έλληνες είναι κάτοχοι smartphone (61,8%).
• Το 44,7% του ελληνικού κοινού συνδέεται στο Ιnternet καθημερινά μέσω κινητού τηλεφώνου.
• Από το κινητό «κατεβάζουν» διάφορες εφαρμογές σχεδόν 2 στους 5 Έλληνες (43%).
• Το 26,1% μπαίνει στα social media, το 21,7% παίζει παιχνίδια, το 17,5% ακούει μουσική ή βλέπει video, το 16,4% ενημερώνεται και το 14,1% διασκεδάζει με κάτι.
• Τέσσερα στα 6 ελληνικά (67,5%) έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και το 66% των νοικοκυριών έχει σταθερή σύνδεση Internet. Το 54,4% έχει πρόσβαση από κινητό τηλέφωνο, το 48,3% από laptop και το 36% από σταθερό υπολογιστή.
• Συνδρομητική τηλεόραση έχουν 905.000 νοικοκυριά, ενώ στα σπίτια με 4 μέλη και άνω η κατοχή συνδρομητικής TV αγγίζει το 32%.
• Η χρήση Ιnternet είναι μεγαλύτερη μεταξύ των παιδιών ηλικίας 10-12 ετών (84,1%).
• Ένα στα 6 παιδιά ηλικίας 6-12 ετών διαθέτει κινητό τηλέφωνο (το 4,4% των παιδιών 6-9 ετών και το 32,8% των παιδιών 10-12 ετών).


Η «ακτινογραφία» της έρευνας

Μεθοδολογία: η συλλογή των στοιχείων γίνεται σε 2 στάδια συνέντευξης:

Α. CATI: Διερεύνηση γενικών συνηθειών ανάγνωσης περιοδικών (φίλτρα) και δημογραφικά
Β. CAWI: Αναλυτική διερεύνηση αναγνωσιμότητας περιοδικών (ανά τίτλο), επισκεψιμότητα ομότιτλων Websites και καταναλωτικές συνήθειες. Για τη διερεύνηση της αναγνωσιμότητας και της επισκεψιμότητας των Websites χρησιμοποιείται η τεχνική του Recency (της τελευταίας φοράς ανάγνωσης). Η έρευνα καταγράφει αναλυτικές πληροφορίες για την αναγνωσιμότητα των πανελλήνιων περιοδικών και των αντίστοιχων websites τους καθώς και για το προφίλ του αναγνωστικού τους κοινού. Καλυπτόμενος πληθυσμός: Μόνιμοι κάτοικοι ηλικίας 13-74 χρονών στους Νομούς Αττικής, Θεσσαλονίκης και τους λοιπούς Νομούς Ηπειρωτικής Ελλάδος και Κρήτης. Στο νομό Αττικής η κάλυψη περιλαμβάνει το σύνολο των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσε- ων της Περιφέρειας Αττικής, εξαιρουμένων των περιοχών Αγκιστρίου, Αντικυθήρων, Κυθήρων, Μεθάνων, Πόρου, Σπετσών, Τροιζήνος και Ύδρας. Για την Περιφέρεια, σε κάθε νομό καλύπτεται η πρωτεύουσα, τα αστικά 10,000+ κατοίκων και τα λοιπά αστικά / αγροτικά σε ακτίνα 25 χλμ. από αυτά.

Η ταυτότητα της έρευνας
Στάθμιση: Ως προς φύλο, ηλικία (6 ηλικιακές ομάδες), γεωγραφική περιοχή και στρώματα περιοχών για τους Ν. Αττικής και Θεσσαλονίκης / αστικότητα για την Περιφέρεια, βάσει τωνστοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθυσμό αναφοράς
Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα που παρουσιάζονται στην παρούσα μέτρηση αφορούν στις ημερομηνίες 29/1 - 20/6/2016.
Περίοδος διεξαγωγής: Ιανουάριος - Ιούνιος 2016
Δείγμα: 6.000 άτομα
Δειγματοληψία: Τυχαία επιλογή σταθερών τηλεφωνικών αριθμών που σχηματίζονται από ειδικό λογισμικό με βάση τα προθέματα που έχουν εκχωρηθεί από την ΕΕΤΤ στους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, αναλογικοί ως προς γεωγραφική περιοχή βάσει των πληθυσμιακών στοιχείων και αναλογικοί ανά πρόθεμα και πάροχο βάσει του δυνητικού πλήθους τους ανά γεωγραφική περιοχή. Λήψη μίας συνέντευξης ανά νοικοκυριό με ποσοστώσεις ως προς φύλο, ηλικία και στρώμα περιοχών ανά ημέρα της εβδομάδας.
Εκτίμηση πληθυσμού αναφοράς σε ΄000 (ΕΛΣΤΑΤ Απογραφή 2011): 6.862,1.
TAGS: Focus Bari