To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Forecomm_s: Επιστροφή στο κλίμα αισιοδοξίας

Forecomm_s: Επιστροφή στο κλίμα αισιοδοξίας

Την επιστροφή του κλίματος αισιοδοξίας στην ελληνική αγορά επικοινωνίας μετά από ένα δύσκολο τρίτο 3μηνο, αποτυπώνει το 9ο κύμα (4ο τρίμηνο 2018)  της έρευνας Forecomm_s, (Ιανουάριος του 2019), που πραγματοποιεί η Abacus Research για λογαριασμό της Ενωσης Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδας (ΕΔΕΕ). Σταθερός στόχος της έρευνας είναι να αποτυπωθεί με ακρίβεια η εκτίμηση των επαγγελματιών που ασχολούνται με την επικοινωνία στην Ελλάδα, τόσο από την πλευρά των διαφημιζόμενων οσο από εκείνη των εταιρειών επικοινωνίας και διαφήμισης, σχετικά με την εξέλιξη των μεγεθών της αγοράς (ανά τρίμηνο).

Οι διαφημιζόμενοι

Για έκτο συνεχόμενο 3μηνο, τα στελέχη της αγοράς εκτιμούν θετικά τόσο την πορεία και τις προοπτικές της επιχείρησής τους (+43), όσο και την πορεία του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιείται η επιχείρησή τους (+11, επιφυλακτικά θετικά).

Οι μεγάλοι διαφημιζόμενοι εκτιμούν ότι η ζήτηση για τα προϊόντα τους αυξάνεται και θα συνεχίσει να αυξάνεται (+40) ενώ σε επίπεδο απασχόλησης εξακολουθούν να δηλώνουν την ανάγκη τους για νέους εργαζόμενους (+17).

Οι δειλές προσδοκίες για ανάκαμψη των τιμών που εκφράστηκαν στην αρχή του 2018, ανακόπτονται από το 3ο 3μηνο του έτους. Συνολικά, το επιχειρηματικό περιβάλλον φαίνεται να ξεπερνάει την αβεβαιότητα του 3ου 3μήνου και να επανέρχεται σε θετικές προσδοκίες.

Όσον αφορά τις συγκεκριμένες δράσεις, τα στελέχη των μεγάλων διαφημιζομένων μπαίνουν στο 2019 με επιφυλακτικά θετικές εκτιμήσεις (+13) για τους προϋπολογισμούς που αφορούν ενέργειες marketing.

Σύμφωνα με την έρευνα το τέταρτο 3μηνο του 2018 οι on¬line ενέργειες είτε ως άμεση επικοινωνία (on line paid media) είτε ως αξιοποίηση πλατφορμών και εφαρμογών συνεχίζουν να απορροφούν το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος της πρόθεσης για επένδυση εκ μέρους των στελεχών της αγοράς (+42 και +27 αντίστοιχα).

Ενδιαφέρον καταγράφεται και για προωθητικές ενέργειες (+11), ενώ τα off line media κινούνται σε οριακά αρνητικό έδαφος (-5). Μειωμένο το ενδιαφέρον για ενέργειες direct marketing (-5) ενώ περίπου σταθερές (+3, +2) παραμένουν οι άλλες ενέργειες (PR και έρευνα αγοράς)

Οι on line ενέργειες συνεχίζουν για 9ο συνεχόμενο 3μηνο να κινούνται αυξητικά, είτε ως paid media (web, display ads, social media ads, banners, pop ups, Google: +42), είτε ως επένδυση σε άλλες πλατφόρμες (SEO, social media, content market­ing, apps, websites: +27): Οι μεγάλοι διαφημιζόμενοι δηλώνουν ότι διοχετεύουν περισσότερα κονδύλια σε αυτά κατά προτεραιότητα σε σχέση με τις άλλες ενέργειες marketing.

Τα offline media συνεχίζουν να μη συγκινούν τους διαφημιζόμενους (-5) παρά την μικρή αναθέρμανση κατά το 2ο 3μηνο του έτους Οι προωθητικές ενέργειες είναι η μόνη από τις παραδοσιακές ενέργειες marketing που καταγράφει σταθερά θετική τάση περαιτέρω επένδυσης σύμφωνα με τους διαφημιζόμενους  Κατά το 4ο 3μηνο του 2018 η αυξητική αυτή τάση καταγράφεται σε παρόμοια επίπεδα με αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2017(+11 έναντι +10)

Τέλος, η διάθεση των διαφημιζόμενων για επένδυση σε ενέργειες Direct Marketing κατά το 4ο 3μηνο του 2018 παραμένει ελαφρά αρνητική (-5) ενώ οι πελάτες δεν  «βλέπουν» αλλαγές όσον αφορά στην επένδυσή τους σε ενέργειες δημοσίων σχέσεων (+3) ή/ και σε έρευνα αγοράς (+2).

Οι εταιρείες επικοινωνίας

Οι εκτιμήσεις των στελεχών της διαφημιστικής αγοράς παραμένουν σε θετικό έδαφος τόσο όσον αφορά την πορεία της επιχείρησής τους, όσο και σε σχέση με την πορεία του κλάδου γενικότερα. Η διπλή αυτή θετική εκτίμηση καταγράφεται για τρίτο συνεχόμενο 6μηνο, αποκτώντας χαρακτηριστικά σταθερότητας

H αγορά της επικοινωνίας συνεχίζει να εκτιμά ότι η ζήτηση για τις υπηρεσίες της αυξάνεται (+45) ενώ αξίζει να σημειωθεί πως οι εταιρείες επικοινωνίας που αυξάνουν το προσωπικό τους είναι σταθερά αρκετά περισσότερες από αυτές που το μειώνουν (+47). Από την άλλη, βέβαια, οι εκτιμήσεις για τις τιμές των υπηρεσιών επικοινωνίας παραμένουν σε αρνητικό έδαφος (-13).

Οι διαφημιστές εκτιμούν την δυναμικότητα των επιμέρους ενεργειών marketing με παρόμοιο τρόπο με τους διαφημιζόμενους: Έμφαση σε on line media και πλατφόρμες, αποεπένδυση σε offline media και direct marketing. Παράλληλα, όπως προκύπτει από την έρευνα υποεκτιμούν τις προωθητικές ενέργειες σε σχέση με τους πελάτες τους, ενώ υπερεκτιμούν το PR.

TAGS: FORECOMM_S