To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Forecomm_s: Μετριάζεται το θετικό κλίμα

Forecomm_s: Μετριάζεται  το θετικό κλίμα
Η ανάπτυξη διστάζει και η αγορά επικοινωνίας αρχίζει (λίγο) να ανησυχεί. Παράλληλα ακόμη πιο δυνατά μπαίνουν στο "κάδρο" της επένδυσης τα online Media. Τι δείχνει το 8ο κύμα της έρευνας Forecomm_s.

Μετριάζεται στο 8ο κύμα της έρευνας Forecomm_s, (Οκτώβριος του 2018) το θετικό κλίμα της ούτως ή άλλως συγκρατημένης αισιοδοξίας που αποτύπωναν διαφημιστές, διαφημιζόμενοι και στελέχη επικοινωνίας την προηγούμενη περίοδο. Στην έρευνα, την οποία πραγματοποίησε η Abacus Research για λογαριασμό της Ενωσης Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδας (ΕΔΕΕ) εκφράζεται συνολικά αβεβαιότητα στο επιχειρηματικό περιβάλλον που πιθανώς σχετίζεται με το ασταθές σκηνικό στην πολιτική σκηνή.

Στόχος της έρευνας είναι να αποτυπωθεί με ακρίβεια η εκτίμηση των επαγγελματιών που ασχολούνται με την επικοινωνία στην Ελλάδα, είτε από την πλευρά των διαφημιζόμενων είτε από εκείνη των εταιρειών επικοινωνίας και διαφήμισης, σχετικά με την εξέλιξη των μεγεθών της αγοράς (ανά τρίμηνο). Το κεντρικό συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι οι διαφημιστές εκτιμούν τη δυναμικότητα των επιμέρους ενεργειών marketing με παρόμοιο τρόπο με τους διαφημιζόμενους: Δίνουν έμφαση σε on line media και πλατφόρμες ενώ κύρια χαρακτηριστικά της στάσης τους είναι η αποεπένδυση ή η στασιμότητα στις παραδοσιακές ενέργειες

Συγκρατημένη αισιοδοξία

Αν και η πολυπόθητη ανάπτυξη δεν έρχεται ακόμη, για πέμπτο συνεχόμενο 3μηνο, τα στελέχη της αγοράς εκτιμούν θετικά τόσο την πορεία και τις προοπτικές της επιχείρησής τους (+29, ήπιο θετικά), όσο και την πορεία του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιούνται (+15, επιφυλακτικά θετικά). 
Οι διαφημιζόμενοι εκτιμούν ότι η ζήτηση για τα προϊόντα τους αυξάνεται και θα συνεχίσει να αυξάνεται (+36). Σε επίπεδο απασχόλησης οι διαφημιζόμενοι εξακολουθούν να δηλώνουν την ανάγκη τους για νέους εργαζόμενους, αν και σε χαμηλότερο βαθμό από την προηγούμενη περίοδο. Οι δειλές προσδοκίες για ανάκαμψη των τιμών ανακόπτονται στο τρίτο 3μηνο του 2018. 

Συντηρητικές εκτιμήσεις για τους διαφημιζόμενους 

Τα στελέχη των διαφημιζομένων επανέρχονται κατά το τρίτο 3μηνο του έτους σε συντηρητικές εκτιμήσεις (+4) σχετικά με τους προϋπολογισμούς που αφορούν ενέργειες marketing. Το επίμαχο διάστημα οι on¬line ενέργειες είτε ως άμεση επικοινωνία (on line paid media) είτε ως αξιοποίηση πλατφορμών και εφαρμογών, συνεχίζουν να απορροφούν το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος της πρόθεσης για επένδυση εκ μέρους των στελεχών της αγοράς (+31 και +28 αντίστοιχα).

Οριακά θετικό ενδιαφέρον καταγράφεται επίσης για προωθητικές ενέργειες (+7), ενώ τα off line media (τηλεόραση, τύπος, ραδιόφωνο, σινεμά, outdoor) επανέρχονται σε αρνητικό έδαφος (-8). 

Μειωμένο το ενδιαφέρον για ενέργειες direct marketing (-5) ενώ περίπου σταθερές ( +3, -1) παραμένουν οι άλλες ενέργειες (PR και έρευνα αγοράς).

Οι on line ενέργειες συνεχίζουν για 8ο συνεχόμενο 3μηνο να κινούνται αυξητικά, είτε ως paid media (web, display ads, social media ads, banners, pop ups, Google: +31), είτε ως επένδυση σε άλλες πλατφόρμες (SEO, social media, content marketing, apps, websites: +28): Οι μεγάλοι διαφημιζόμενοι σταθερά εκτιμούν ότι όλο και περισσότερα κονδύλια διοχετεύονται κατά προτεραιότητα σε on line ενέργειες σε σχέση με τις άλλες ενέργειες marketing.

Η «άνοιξη» που διακόπηκε…

Η διάθεση από-επένδυσης από τα offline media εκ μέρους των διαφημιζομένων επανέρχεται κατά το τρίτο 3μηνο του 2018 (-8) και είναι προφανές ότι η «άνοιξη» του β' 3μήνου του έτους δεν είχε συνέχεια. Η διάθεση των διαφημιζόμενων για επένδυση σε ενέργειες Direct Marketing (direct mail, email, door-to-door, catalogue), κατά το 3ο 3μηνο του 2018 παραμένει ελαφρά αρνητική (-5).

Οι προωθητικές ενέργειες είναι η μόνη από τις παραδοσιακές ενέργειες marketing που καταγράφει σταθερά θετική τάση περαιτέρω επένδυσης σύμφωνα με τους διαφημιζόμενους. Κατά το 3ο 3μηνο του 2018 η αυξητική αυτή τάση καταγράφεται μετριασμένη σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο 3μηνο (+7 έναντι +14)

Οι διαφημιζόμενοι δεν «βλέπουν» αλλαγές όσον αφορά στην επένδυσή τους σε ενέργειες δημοσίων σχέσεων (+3) ή/ και σε έρευνα αγοράς (-1).

Σημάδια αβεβαιότητας

Την ίδια ώρα οι εκτιμήσεις των στελεχών της διαφημιστικής αγοράς παραμένουν σε θετικό έδαφος τόσο όσον αφορά την πορεία της επιχείρησής τους, όσο και σε σχέση με την πορεία του κλάδου γενικότερα.
Η διπλή αυτή θετική εκτίμηση παραμένει σταθερή για τρίτο συνεχόμενο 6μηνο. Η κάμψη, όμως, της θετικής εκτίμησης για την πορεία της επιχείρησής τους, θα πρέπει να θεωρηθεί ως σημάδι αβεβαιότητας των στελεχών της διαφημιστικής αγοράς.

Ανάμεικτη εικόνα…

Σε επίπεδο ζήτησης, η αγορά της επικοινωνίας συνεχίζει να εκτιμά ότι η ζήτηση για τις υπηρεσίες της αυξάνεται (+40) ενώ όσον αφορά την απασχόληση, οι εταιρείες επικοινωνίας που αυξάνουν το προσωπικό τους είναι σταθερά περισσότερες από αυτές που το μειώνουν (+44). Βέβαια, από την άλλη, οι εκτιμήσεις για τις τιμές των υπηρεσιών επικοινωνίας παραμένουν σε αρνητικό έδαφος (-12).