To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Guardian: Oι λιγότερες διαδικτυακές διαφημίσεις κάνουν καλό σε όλους

Guardian: Oι λιγότερες διαδικτυακές διαφημίσεις κάνουν καλό σε όλους

Οι εκδότες μπορούν να χτίσουν εμπιστοσύνη και ικανοποίηση στους αναγνώστες – και θετική εικόνα για τα brands – εάν προβάλλουν λιγότερες διαδικτυακές διαφημίσεις, σύμφωνα με τον Guardian.

Έρευνα του ειδησεογραφικού οργανισμού αναδεικνύει τις αρνητικές συνέπειες ενός περιβάλλοντος με υπερβολική διαφημιστική πίεση και τα οφέλη ενός περιβάλλοντος με λίγες διαφημίσεις, οδηγώντας τον τίτλο στην υιοθέτηση μιας φιλοσοφίας «more is less».

Λιγότερες διαφημίσεις, μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα

Ο Guardian πραγματοποίησε ποιοτική έρευνα για να κατανοήσει πώς περιηγούνται οι χρήστες στο διαδίκτυο και ποσοτική έρευνα σε 1.800 άτομα για να μετρήσει τη συμπεριφορά, την εμπειρία χρήστη (UX), το περιβάλλον του εκδότη και δείκτες απόδοσης των brands.

Περισσότεροι από τους μισούς αναγνώστες (55%) παρουσίασαν σημάδια «facial confusion» όταν βρέθηκαν σε περιβάλλον με πολλές διαφημίσεις, κάτι που προκάλεσε εκνευρισμό και απογοήτευση.

Το 73% των αναγνωστών εμπιστεύονταν εκδότες που λειτουργούν σε περιβάλλοντα με λίγες διαφημίσεις, έναντι 56% σε περιβάλλοντα με πολλές διαφημίσεις. Οι χρήστες αισθάνονταν επίσης μεγαλύτερο έλεγχο σε τέτοια περιβάλλοντα και ήταν διπλά πιο πιθανό να πουν ότι οι διαφημίσεις δεν τους ενοχλούσαν.

Το 63% δήλωσε ότι ένιωσε θετικά για ένα brand σε περιβάλλον με λίγες διαφημίσεις, ενώ 38% θυμήθηκαν τα brands που είδαν σε αυτό το περιβάλλον.

Συγκεντρώνοντας όλα τα ευρήματα σε έναν ενιαίο δείκτη, η διαφορά ανάμεσα σε περιβάλλοντα με λίγες και πολλές διαφημίσεις ανήλθε στους 19 μονάδες.

Το δίλημμα των εκδοτών

Τα ευρήματα επιβεβαιώνουν προηγούμενες έρευνες στον τομέα αυτό· για παράδειγμα, μελέτη της MAGNA έδειξε ότι οι διαφημίσεις σε σελίδες με λιγότερο «θόρυβο» σημείωσαν άνοδο 82% στην υποβοηθούμενη ανάκληση (aided recall) σε χρήστες που χρησιμοποιούν ad-blockers.

Η ψηφιακή διαφήμιση αποτελεί σημαντική πηγή εσόδων για τους εκδότες, γεγονός που καθιστά δελεαστική την επιλογή πολλών διαφημιστικών θέσεων για τη μέγιστη δυνατή απόδοση. Ωστόσο, η υπερφόρτωση ενός ιστότοπου με διαφημίσεις πλήττει αναπόφευκτα την εμπειρία των χρηστών που βρίσκονται εκεί για το δημοσιογραφικό περιεχόμενο.

Αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο όταν έρχονται αντιμέτωποι με έντονα αποσπαστικά formats όπως τα pop-ups και τα στατικά banners (stickies). Μελέτη στο Journal of Advertising Research έδειξε ότι τα pop-ups προκαλούν μεγάλο εκνευρισμό, ενώ οι διαφημίσεις που επιπλέουν στην οθόνη ενοχλούν λιγότερο. Η αντίδραση των χρηστών εξαρτάται επίσης από τη διάθεσή τους – δηλαδή αν είναι συγκεντρωμένοι σε μια εργασία ή απλώς χαζεύουν.

Οι εκδότες καλούνται να βρουν τη σωστή ισορροπία ανάμεσα στo monetizing του περιεχομένου και την παροχή αποδεκτής εμπειρίας χρήστη – κάτι που μπορεί να απαιτεί την παραίτηση από μέρος των βραχυπρόθεσμων διαφημιστικών εσόδων.

TAGS: Guardian