To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Boutari: Η καινούργια εταιρική ταυτότητα και το πλάνο της νέας εποχής

Boutari: Η καινούργια εταιρική ταυτότητα και το πλάνο της νέας εποχής
Του Δημήτρη Τσουκαλά

Η νέα σελίδα για την Boutari παρουσιάστηκε χθες σε εκδήλωση αφιερωμένη στην καινούργια εποχή που ανατέλλει για την ιστορική μάρκα κρασιού.

Με όραμα τη διατήρηση της κληρονομιάς του ονόματος Boutari και την περαιτέρω ανάπτυξή του, οι νέοι βασικοί επενδυτές, Ηλίας Γεωργιάδης, CEO του Ομίλου Sterner Stenhus και Θωμάς Γεωργιάδης CFO του Ομίλου και Πρόεδρος των Ελληνικών Οινοποιείων μίλησαν για το εγχείρημα η Boutari να επιστρέψει εκεί που της αρμόζει τόσο στην ελληνική όσο και την διεθνή αγορά. Παράλληλα αποκαλύφθηκε και η νέα εταιρική ταυτότητα της Boutari - μια αλληγορία του ήλιου, της γης και του αμπελιού της ελληνικής γης.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης ο Νίκος Σπέντζας, Διευθύνων Σύμβουλος των Ελληνικών Οινοποιειών τόνισε πως βασικός πυλώνας του στρατηγικού πλάνου είναι η ανάπτυξη του κωδικολογίου της εταιρίας έτσι ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες των καταναλωτών καθώς και η ανανέωση των παραγωγικών της εγκαταστάσεων. Επίσης, σημείωσε πως ένα από τα πλεονεκτήματα της Boutari είναι τα 5 οινοποιεία και οι τοπικοί αμπελώνες που βρίσκονται στις καλύτερες τοποθεσίες παραγωγής οίνου της χώρας.
Επενδύσεις 4-5 εκατ. ευρώ στην επόμενη διετία.

Ακόμη ο κ. Σπέντζας ανέφερε πως το πλάνο της νέας εποχής προβλέπει, σε πρώτη φάση, τη πραγματοποίηση επενδύσεων ύψους 4-5 εκατ. ευρώ για την επομένη διετία (2023-2024 και μέρος του 2025). Οι επενδύσεις αυτές θα αφορούν τις δομές της εταιρείας, το οινοποιητικό κομμάτι. αλλά και τους αμπελώνες ή με άλλα λόγια το ποιοτικό κομμάτι. Στόχος σύμφωνα με τον κ. Σπέντζα, είναι η εταιρεία να έχει παρουσία σε όλες τις κατηγορίες κρασιού (οικονομικό, μεσαίας κατηγορίας, ακριβό) με κριτήριο την τιμή και το νέο κωδικολόγιο θα της προσφέρει την δυνατότητα να διαθέτει παρουσία και σε αγορές που δεν δραστηριοποιούταν παλαιότερα. Μάλιστα η εταιρεία σχεδιάζει να επενδύσει και σε παλαιώσεις αλλά και αξιοποιήσει το κελάρι που διαθέτει.

Ακόμη προτεραιότητα αποτελεί η ανανέωση των οινοποιών της, που μπορούν να προσφέρουν σημαντικά όσον αφορά την προώθηση των ελληνικών κρασιών μεσω του οινοτουρισμού. Ήδη έχει ανοίξει για το κοινό, μετά από ανακαίνιση, το οινοποιείο της εταιρείας στην Κρήτη, το οποιο περιλαμβάνει εστιατόριο και ξενώνες, ενώ προχωρά η ανανέωση στο αντίστοιχο της Σαντορίνης και στο άμεσο μέλλον και του οινοποιείου της Νάουσας, όπου σχεδιαζεται να επαναλειτουργήσει και το εστιατόριο που λειτουργούσε παλιότερα στο χώρο.

Παράλληλα, η εταιρεία, κατά τον κ. Σπεντζα, αναμένεται να προχωρήσει σε εξαγορές εκτάσεων/αμπελώνων αλλά και σε συμφωνίες συμβολαιακής γεωργίας ενώ όπως φαίνεται ίσως να ενδιαφερθεί και για την απόκτηση άλλων οινοποιών. Όσον αφορά τα αποστάγματα, ο κ. Σπέντζας σημείωσε πως πρόκειται για μια αγορά με ιδαίτερο ενδιαφέρον χωρίς, όμως, να προχωρά σε κάποια περαιτέρω

Ο στόχος για τις εξαγωγές
Βασικός πυλώνας ανάπτυξης είναι και οι εξαγωγές που αυτή την στιγμή αντιστοιχούν στο 25% του τζίρου της εταιρείας. Ο σχεδιασμός προβλέπει την ακόμη πιο δυναμική δραστηριοποίηση σε αγορές με έντονο ελληνικό στοιχείο όπου παραδοσιακά η Boutari έχει σημαντική παρουσία όπως η Κύπρος, οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Γερμανία και η Αυστραλία, με τον κ. Σπέντζα να δηλώνει πως στόχος είναι η περαιτέρω ανάπτυξη των εξαγωγών στο πλαίσιο της ευρύτερης ανοδικής πορείας που εκτιμάται πως θα καταγράψει στην συνέχεια η εταιρεία, στην νέα εποχή της.

Με 80% «τρέχει» το πρώτο τρίμηνο
Σημειώνεται πως το 2022 ο τζίρος της επιχείρησης ανήλθε σε 10 εκατ. ευρώ και το πρώτο τρίμηνο του 2023 ο ρυθμός ανάπτυξης αγγίζει το 80%. Σύμφωνα με τον κ. Σπέντζα, εκτιμάται πως η εταιρεία θα καταγράψει άνοδο +40% όσον αφορά την αξία πωλήσεων συνολικά το 2023 καταγράφοντας πολύ καλές επιδόσεις τόσο στο κανάλι του σουπερμάρκετ όσο και στην αγορά HORECA. Όπως σημείωσε αυτή την στιγμή το μεγαλύτερο κομμάτι του τζίρου προέρχεται από το οργανωμένο λιανεμπόριο (65% περίπου) καθώς στο συγκεκριμένο κανάλι ήταν πιο εύκολα διαχειρίσιμες οι προκλήσεις που αντιμετώπισε η επιχείρηση τα προηγούμενα χρόνια αλλά αυτή η εικόνα αναμένεται να αλλάξει στο άμεσο μέλλον με τις κινήσεις της εταιρείας στην ΗΟRECA. Δεν πρέπει, άλλωστε, να παραβλέπουμε και τις οικονομίες κλίμακας και τις συνέργιες που αναμένεται να δημιουργηθούν με το Ιόλη, που πρόσφατα πέρασε και αυτό στην ιδιοκτησία της Sterner Stenhus. Πάντως αξίζει να σημειωθεί πως αυτή την στιγμή, σύμφωνα με τον κ. Σπέντζα, η Boutari αποτελεί το δεύτερο παίχτη στα branded κρασιά στα σούπερ μάρκετ, με μερίδιο αγοράς που κυμαίνεται μεταξύ 7%-8%.

Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία Μπουτάρη Οινοποιεία Α.Ε. αποτελεί μια αμιγώς ελληνική οινοποιητική επιχείρηση, η οποία ξεκίνησε να γράφει τη δική της ιστορία του κρασιού απο το 1879. Διαθέτοντας έξι οινοποιεία στην Ελλάδα σε σημαντικές οινοπαραγωγικές περιοχές της χώρας, αναπτύσσει μία ολοκληρωμένη γκάμα προϊόντων με περισσότερες από 35 ετικέτες κρασιών. Η εξαγωγική δράση της απλώνεται σε περισσότερες από 40 χώρες συμβάλλοντας στην εδραίωση του ελληνικού κρασιού και στο εξωτερικό. Παράγει, 7 εκατ. φιάλες κρασιού ετησίως και το 2022 εξαγοράστηκε από το επενδυτικό σχήμα Sterner Stenhus Greece