To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

e-Commerce: Το μέλλον είναι online

e-Commerce: Το μέλλον είναι online

Η  αύξηση των χρηστών του διαδικτύου, η 24ωρη εξυπηρέτηση, η μεγάλη ποικιλία προϊόντων -πολλά εξ’ αυτών σε χαμηλές τιμές-,τα χαμηλά κόστη διαχείρισης αλλά και η κρατική υποστήριξη είναι ο συνδυασμός που ωθεί το e-commerce σε πρωτοφανή ανάπτυξη, πόσο μάλλον μεσούσης της κρίσης. Με τους καταναλωτές να είναι πιο ώριμοι και πιο αποφασισμένοι από ποτέ να «κλικάρουν» στα ηλεκτρονικά καταστήματα, είναι χαρακτηριστικό ότι η ελληνική ηλεκτρονική αγορά business–to–consumer έχει σχεδόν διπλασιαστεί τον τελευταίο χρόνο.

Αν και το concept των e-shops ήρθε στην Ελλάδα με σχετική χρονοκαθυστέρηση, η παρούσα συγκυρία ωθεί όλο και περισσότερους retailers στην καινοτομία, αντιλαμβανόμενοι το «παρθένο» ακόμα περιθώριο ανάπτυξης που παρουσιάζεται on line. Έτσι, ενώ το εμπόριο διανύει τη χειρότερη περίοδο στη σύγχρονη ιστορία, σε πείσμα των καιρών οι εταιρείες που έχουν επενδύσει στο e-commerce, όχι απλά επιβιώνουν, αλλά κατορθώνουν να σημειώσουν αύξηση στο τζίρο τους.

ΛΥΣΗ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ

Στις παρούσες συνθήκες, η συμπεριφορά του καταναλωτή έχει υποστεί δραματική αλλαγή, αναζητώντας πλέον συμφέρουσες επιλογές, μέσα από το διαδίκτυο και οι retailers το κατανοούν όλο και περισσότερο.
Τα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης του e-commerce σημειώνει ο κ. Κώστας Στρατής εμπορικός διευθυντής της DSGi-Kωτσόβολος, υπογραμμίζοντας τα πλεονεκτήματά του όπως είναι οι εύκολες, γρήγορες και ασφαλείς αγορές αλλά και η δυνατότητα σύγκρισης των προϊόντων. «Για αυτούς και για πολλούς ακόμη λόγους εκτιμώ ότι το e-commerce θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να μεγαλώνει στη χώρα μας ενώ θα προστεθούν ακόμη περισσότεροι νέοι παίκτες στην ελληνική αγορά. Το διαδίκτυο, σε μια δύσκολη οικονομική περίοδο όπως αυτή που διανύουμε είναι το κύριο “όπλο” του καταναλωτή στην αναζήτηση της καλύτερης αναλογίας τιμής και ποιότητας. Πλέον οι καταναλωτές μπορούν να βρίσκονται σε πολλά διαφορετικά καταστήματα την ίδια στιγμή και να πραγματοποιούν εκτενείς έρευνες αγοράς συγκρίνοντας τιμές και χαρακτηριστικά. Επίσης οι ιστοσελίδες συνδυασμένων αναζητήσεων τους βοηθούν να ανακαλύπτουν τις χαμηλότερες τιμές και ευκαιρίες που τους συμφέρουν. Η ανάπτυξη αυτών των τάσεων είναι πολύ σημαντική αφού οδηγεί τις ανταγωνιστικές εταιρείες σε βελτίωση των τιμών και των υπηρεσιών τους και κρατάει σε μια δημιουργική εγρήγορση την αγορά η οποία θα πρέπει να προτείνει συνεχώς νέες και πρωτότυπες εναλλακτικές στον καταναλωτή».

Σύμφωνα με την κα Ζήνα Μαυροειδή, marketing manager στο E-shop.gr, ο καταναλωτής βρίσκεται στη φάση της ηλεκτρονικής αναζήτησης κάτι που θα αποτελέσει τη νόρμα από εδώ και στο εξής. «Στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε, ο καταναλωτής ερευνά πιο έντονα και διεξοδικά τις επιλογές του, πριν πραγματοποιήσει κάποια αγορά. Αυτή η φάση αναζήτησης γίνεται κυρίως ηλεκτρονικά. Ακόμη και αν στόχος δεν είναι πάντα η on line πώληση, η ηλεκτρονική παρουσία είναι η κύρια επαφή με τον πελάτη μας και η βασική μας δυνατότητα να παρουσιάσουμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα. Ανάλογα με τον κλάδο και την φύση των προϊόντων, αυτή η αλληλεπίδραση θα οδηγήσει σε περισσότερες ή λιγότερες πωλήσεις. Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει σημαντικές προοπτικές για κάθε κλάδο του λιανεμπορίου, εάν όμως πραγματοποιείται σωστά. Οι εποχές στις οποίες η ηλεκτρονική παρουσία των επιχειρήσεων ήταν μια τυπική υποχρέωση, έχουν φύγει ανεπιστρεπτί».

Τα μεγάλα περιθώρια κέρδους καταναλωτή και εμπόρου υπογραμμίζει και η κα Ιωάννα Αναγνώστου, web manager της Folli Follie. «Το e-commerce μπορεί να έφτασε με καθυστέρηση στην Ελλάδα, αλλά ήρθε για να μείνει. Ολοένα και περισσότεροι retailers αντιλαμβάνονται τα μοναδικά οφέλη και τις ευκαιρίες ανάπτυξης που παρουσιάζονται online». Σύμφωνα με την κα Αναγνώστου, από τη στιγμή που αυξάνονται συνεχώς οι χρήστες του διαδικτύου, αυξάνεται και ο αριθμός των ηλεκτρονικών καταναλωτών. «Δυστυχώς με τους υπάρχοντες ρυθμούς ανάπτυξης οι ηλεκτρονικοί καταναλωτές στην Ελλάδα, στερούνται ευκαιριών εξοικείωσης με το e-commerce. Στόχος όλων όσων ασχολούμαστε με το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα θα πρέπει να είναι όχι μόνο η προφορά υψηλού επιπέδου online υπηρεσιών, αλλά και η εκπαίδευση των Ελλήνων καταναλωτών στις online αγορές, καθώς σε μια εποχή δυσμενών οικονομικών συνθηκών, τα περιθώρια κέρδους  τόσο για τις επιχειρήσεις, όσο και για τους ίδιους τους καταναλωτές είναι μεγάλα».


«To ελληνικό e–commerce επιβεβαιώνει χρόνο με το χρόνο τη δυναμική του και συνεχίζει να αναπτύσσεται ως μια φυσική εξέλιξη του παραδοσιακού τρόπου αγορών με αρωγό και καταλύτη την τεχνολογία», εξηγεί ο κ. Ιπποκράτης Κουρκούμπας, marketing manager στα Multirama. «Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μόλις πριν από λίγα χρόνια το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα ήταν πρακτικά ανύπαρκτο τόσο λόγω έλλειψης υποδομών όσο και λόγω επιφυλακτικότητας των Ελλήνων χρηστών. Παρόλα αυτά, τα τελευταία χρόνια, η γενικότερη αύξηση των χρηστών του Internet, οι ευκολίες που προσφέρει εγγενώς η ηλεκτρονική πλατφόρμα, αλλά και η ανάδειξη μεγάλων και αξιόπιστων ηλεκτρονικών καταστημάτων έχει διευκολύνει σημαντικά την εξοικείωση των καταναλωτών με το κανάλι. Αν συνυπολογίσουμε ότι η εκρηκτική ανάπτυξη της ελληνικής ηλεκτρονικής αγοράς business–to–consumer συνέπεσε με την εντονότερη εκδήλωση της οικονομικής κρίσης γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι το e-commerce έχει πολύ ισχυρές βάσεις και έντονη αναπτυξιακή προοπτική».

Ο Έλληνας καταναλωτής γνωρίζει καλά αυτή τη νέα πραγματικότητα, επισημαίνει ο κ. Νίκος Βαρβαδούκας, marketing manager Getitnow.gr. «Ο Έλληνας καταναλωτής, κάθε μέρα που περνάει, δείχνει να εμπιστεύεται περισσότερο το διαδίκτυο για μια πλειάδα προσωπικών και όχι μόνο αγορών του. Αρχίζει και εξοικειώνεται σταδιακά με τις διαδικασίες παραγγελίας, πληρωμής και παραλαβής προϊόντων, στοιχεία που παλαιότερα αποτελούσαν βασικά εμπόδια αγοράς. Σε αυτή τη γρήγορη μεταστροφή συμβάλλουν βασικοί παράγοντες, όπως η ανάγκη του για εξορθολογισμό των αγορών αλλά και ο βαθύτερος δεσμός που αποκτάει με το ίδιο το μέσο».

Σε χρυσοφόρο έδαφος μπορεί να αναδειχθεί το e-commerce για το λιανεμπόριο και ειδικά για την αγορά ένδυσης εν μέσω κρίσης, όπως αναφέρει η κα Μαριάνη Γρυπάρη, PR & Communication manager της εταιρείας Τσαντίλης. «Η κρίση μας οδηγεί στο να γινόμαστε όλο και περισσότερο καινοτόμοι και δημιουργικοί. Το e-commerce είναι μια νέα τάση που δεν έρχεται να αντικαταστήσει το φυσικό εμπόριο και την προσωπική σχέση καταναλωτή-πωλητή, αλλά είναι μια συμπληρωματική μορφή retail που αν μια εταιρεία την διαχειριστεί σωστά μπορεί να της αποφέρει πολλά κέρδη. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν ένα ακόμα φυσικό κατάστημα της εταιρείας. Αν το brand είναι ήδη αναγνωρισμένο στο ευρύ κοινό και το e-shop εναρμονίζεται με το ύφος των υπόλοιπων καταστημάτων του, τότε η επιτυχία είναι σίγουρη αφού είναι μια συνέχεια ανάπτυξης της αλυσίδας. Το e-commerce είναι κάτι καινούριο για τη χώρα μας καθώς στην Ελλάδα υπάρχουν 518 e-shops από τα οποία μόνο 8 εμπορεύονται ρούχα, ενώ στην Μ. Βρετανία υπάρχουν 4.500. Αισθάνομαι όμως ότι ο Έλληνας καταναλωτής αποδεσμεύεται σιγά-σιγά από την ανασφάλεια και την αβεβαιότητα κάποιας αγοράς από το διαδίκτυο και δέχεται πολύ θετικά την δημιουργία e-shops».

Σύμφωνα με τη κα Χαρά Τσουρέκα, marketing manager στην Toi & Moi, το e-commerce δεν είναι απλά μία νέα τάση, αλλά μία εντελώς διαφορετική αγορά. «Το e-commerce καταρρίπτει τα γεωγραφικά όρια, εξοικονομεί χρόνο, βελτιστοποιεί την πρόσβαση και δημιουργεί νέες ευκαιρίες αγοράς από το πιο απομακρυσμένο σημείο της Ελλάδος μέχρι τις χώρες της Σκανδιναβικής, την Αμερική και την Αυστραλία. Και επειδή ακριβώς διαθέτει αυτά τα πλεονεκτήματα έχει αναπτύξει και τους δικούς του απαράβατους νόμους που σέβονται τον καταναλωτή και εξασφαλίζουν τα δικαιώματα του. Έχει σοβαρότατες προοπτικές ανάπτυξης στο ελληνικό λιανεμπόριο, ειδικότερα στην περίοδο κρίσης που διανύουμε, δεδομένης και της χαμηλής συγκριτικά επένδυσης που χρειάζεται να κάνει μία επιχείρηση. Όμως, η ευκαιρία μπορεί να γίνει και απειλή αν δεν τη διαχειριστείς σωστά. Μπορεί ένα e-shop να δίνει την εντύπωση ότι έχει ακριβώς τους ίδιους κανόνες λειτουργίας με ένα φυσικό κατάστημα, στην πραγματικότητα όμως έχει το δικά του μυστικά επιτυχίας τα οποία, πρέπει να βρίσκεσαι σε συνεχή εγρήγορση για να τα ανακαλύψεις».


Όπως αναφέρει ο κ. Στρατής Μπατάγιας, υπεύθυνος Μarketing του ομίλου Βερόπουλος , τα περιθώρια ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα είναι μεγάλα, αν και όπως λέει βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο. «Ίσως να μειώνει σε ένα βαθμό τη λεγόμενη “αγοραστική εμπειρία” κάνοντας την πιο απρόσωπη, αλλά αν αναλογιστεί κανείς τον περιορισμένο χρόνο των περισσότερων καταναλωτών για αγορές, την τιμή της βενζίνης και τη δυσκολία πολλές φορές στην εύρεση στάθμευσης, τότε η αγορές μέσω υπολογιστή σίγουρα μπορούν να χαρακτηρισθούν ως εξυπηρετικές και συμφέρουσες. Σε καιρούς όπως αυτούς που διανύουμε που η κατανάλωση είναι με αρνητικό πρόσημο και τα κόστη με θετικό, η πώληση προϊόντων μέσω υπολογιστή μπορεί να μειώσει σημαντικά τα λειτουργικά έξοδα μιας εταιρείας καθώς δεν προϋποθέτει την ύπαρξη “φυσικού” καταστήματος και μεγάλο αριθμό προσωπικού να υποστηρίξουν τη λειτουργία του».

Σύμφωνα με την κα Μάριαμ Σάντρι, marketing manager της αλυσίδας καταστημάτων Public, το e-commerce έχει να διανύσει ακόμα πολύ δρόμο.«Είναι γεγονός πάντως ότι έχουμε ακόμα πολύ δρόμο για να μπορέσουμε να μιλάμε για πραγματική εξοικείωση με το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς ο Έλληνας ακόμα διστάζει να κάνει χρήση της πιστωτικής του κάρτας και χρησιμοποιεί το διαδίκτυο κυρίως ως μέσο ενημέρωσης. Ως εκ τούτου πολλοί πελάτες μας παραγγέλνουν ένα προϊόν μέσα από το site, αλλά ζητούν να το παραλάβουν από κάποιο από τα 11 καταστήματά μας».

e-ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

Αναλογιζόμενοι τις προοπτικές του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι μεγαλύτεροι retailers επενδύουν όλο και περισσότερο σε αυτό, δημιουργώντας εφαρμογές και καινοτόμες υπηρεσίες, σύμφωνες με τις καταιγιστικές εξελίξεις στην τεχνολογία αλλά και στο socializing.

Οι χαμηλότερες τιμές αλλά και οι καινοτόμες υπηρεσίες είναι τα κύρια χαρακτηριστικά που διέπουν τη φιλοσοφία της DGI Κωτσόβολος, αντιμετωπίζοντας το ηλεκτρονικό εμπόριο σαν μία μακροχρόνια αφοσίωση. Σύμφωνα με τον κ. Στρατή, η ασφάλεια των συναλλαγών, η ταχύτητα των παραδόσεων καθώς και η λειτουργικότητα και η σύγχρονη εμφάνιση των σελίδων είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά της e-στρατηγικής. «Παράλληλα επικοινωνούμε με το κοινό μέσω νέων καναλιών και κοινωνικών δικτύων όπως τα facebook.com/kotsovolos και facebook.com/ElectroWorldGreece για να πληροφορούμε τους καταναλωτές αλλά ακόμα περισσότερο για να λαμβάνουμε τις προτάσεις και τα σχόλια τους τόσο για τα φυσικά όσο και για τα ηλεκτρονικά μας καταστήματα. Το νέο design των ηλεκτρονικών μας καταστημάτων είναι ιδιαίτερα user friendly ενώ κυρίως στην περίπτωση του Electroworld.gr ενσωματώθηκαν αρκετές social λειτουργίες με τις οποίες όσοι επισκέπτονται το κατάστημα μπορούν να μοιραστούν άμεσα με τις επαφές τους την εμπειρία τους ή μια μεγάλη ευκαιρία και να μαθαίνουν για μοναδικές on the spot προσφορές».

Εκτός από κανάλι πωλήσεων το E-shop.gr αποτελεί και σημείο επικοινωνίας μεταξύ του πελάτη και της εταιρείας, όπως υποστηρίζει η κα Μαυροειδή. «Μέσα από το website μας, έχουμε την δυνατότητα να παρέχουμε όλη την απαραίτητη πληροφόρηση στον πελάτη για εκατοντάδες προϊόντα, πληροφόρηση που φτάνει στον καταναλωτή σε χώρο και χρόνο που εκείνος θα επιλέξει. Μέριμνά μας είναι να κάνουμε αυτή την εμπειρία αυτή όσο πιο εύκολη γίνεται: αυτό πραγματοποιείται με τη λειτουργικότητα του site, την εύκολη πλοήγηση ή τους γρήγορους χρόνους φόρτωσης. Παράλληλα συνεχώς εμπλουτίζουμε την σελίδα μας με επιπλέον υπηρεσίες όπως η βαθμολογία προϊόντων από τους χρήστες, τα σχόλια πελατών που έχουν ήδη αγοράσει το προϊόν και πολλά άλλα».

Ωστόσο η ποικιλία εφαρμογών δεν είναι το μόνο χαρακτηριστικό του E-shop.gr. «Η βασική μας φιλοσοφία μας παραμένει να παρέχουμε στον τελικό καταναλωτή χαμηλές τιμές σε μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων, εύκολα. Οι αρχές αυτές διέπουν κάθε τομέα της εταιρείας αλλά και υπογραμμίζονται από μια σειρά στρατηγικών επιλογών, όπως η ενιαία τιμολογιακή πολιτική στο website και στα καταστήματα, τα μηδενικά έξοδα αποστολής για παραλαβή από οποιοδήποτε e-shop point κτλ».

Για τη Folli Follie, αν και το ηλεκτρονικό εγχείρημα είναι πολύ πρόσφατο, η εταιρεία έχει φροντίσει να εδραιώσει την ηλεκτρονική της παρουσία σε Χονγκ Κονγκ, Kίνα, Ιαπωνία, Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία και Ελλάδα, συνεχίζοντας την εντατική προσπάθεια ώστε τους επόμενους μήνες όλες οι αγορές να υποστηρίζουν και e-commerce. Όπως δήλωσε η κα Αναγνώστου, «Στόχος μας είναι να προσφέρουμε στους επισκέπτες και καταναλωτές του Folli Follie e-shop τη δυνατότητα να πλοηγηθούν άμεσα και γρήγορα στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα, γνωρίζοντας τις συλλογές μας, ανακαλύπτοντας exclusive online προσφορές αλλά και να επωφελούνται από τα δωρεάν έξοδα αποστολής. Η Folli Follie πιστεύει και επενδύει στο e-commerce καθώς είμαστε από τις πρώτες εταιρείες που εγκαινίασαν το mobile commerce στην Ελλάδα. Το νέο iphone application Folli Follie υποστηρίζει και online αγορές δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους καταναλωτές μας να προχωρήσουν σε ηλεκτρονική αγορά άμεσα, οποιαδήποτε στιγμή».

Σύμφωνα με την κα Αναγνώστου, η αγορά του e-commerce είναι απαιτητική αλλά και συναρπαστική, ενώ στόχος είναι να αποτελέσει η εταιρεία μέρος των online εξελίξεων της παγκόσμιας αγοράς.

Την ιδιαίτερη έμφαση στα κοινωνικά δίκτυα υπογραμμίζει ο κ. Κουρκούμπας για λογαριασμό του Multirama.gr. «Για να υποστηρίξουμε τη στρατηγική μας υπόσχεση και να μπορέσουμε να δώσουμε λύσεις σε κάθε απορία, πρόβλημα ή επιθυμία των πελατών μας, συμπληρώνουμε και ολοκληρώνουμε τη διαδικτυακή μας παρουσία επενδύοντας όχι μόνο στα “κλασικά” μέσα επικοινωνίας στο διαδίκτυο αλλά και δημιουργώντας δυναμικές και ζωντανές κοινότητες χρηστών μέσω των σελίδων μας στο Facebook (www.facebook.com/MULTIRAMA) και στο Twitter (twitter.com/multirama_gr/). Υλοποιώντας τη φράση που υπογράφει ολόκληρη την επικοινωνία των MULTIRAMA Tech it easy, χτίζουμε σχέσεις εμπιστοσύνης και με τους e–πελάτες μας, γεγονός που μας κάνει υπερήφανους, αποτελεί για εμάς την καλύτερη επιβράβευση των προσπαθειών μας και επιβεβαιώνεται από τα ποιοτικά και οικονομικά μας μεγέθη».

Ομοίως, το Public.gr, διατηρεί έντονη παρουσία στα social media η οποία αναμένεται ακόμα εντονότερη στο επόμενο διάστημα. Σύμφωνα με την κα Σάντρι, «Το 2011 η παρουσία μας σε μηχανές αναζήτησης και σε social media θα γίνει ακόμα πιο έντονη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα σταματήσουμε να επενδύουμε και σε παραδοσιακούς τρόπους επικοινωνίας και διαφήμισης που πάντα βοηθούν «στο χτίσιμο» της εικόνας ενός ηλεκτρονικού καταστήματος και κυρίως στις υπηρεσίες που μπορεί κανείς να βρει μέσα από αυτό».


Για το Getitnow.gr, η διασφάλιση χαμηλών τιμών και οι καθημερινές προσφορές σε προϊόντα τεχνολογίας, ηλεκτρονικών, ειδών σπιτιού κλπ είναι το κύριο χαρακτηριστικό. Όπως αναφέρει ο κ. Βαρβαδούκας, «Αποτελεί το σημείο εκείνο στο οποίο ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει πάνω από 200.000 διαφορετικά προϊόντα και να τα στείλει σε οποιοδήποτε σημείο της Ελλάδας του ζητηθεί. Στη βάση αυτών έρχονται και προστίθενται οι πρωτοποριακές του υπηρεσίες Live Help και Video Reviews από ανθρώπους του Getitnow.gr, που ενθαρρύνουν τον δυνητικό αγοραστή να επιλέξει σωστά. Η προβολή του ηλεκτρονικού καταστήματος βασίζεται σε συνδυασμό τόσο παραδοσιακών όσο και ψηφιακών μέσων, αξιοποιώντας τις πιο σύγχρονες τεχνικές marketing για βέλτιστη αλληλεπίδραση με τον ηλεκτρονικό καταναλωτή. Τα αποτελέσματα ήδη δικαιώνουν το επιλεγμένο μίγμα, φέρνοντας 680.000 επισκέψεις μόνο από νέους χρήστες το μήνα Δεκέμβριο».

Το www.tsantilis-eshop.gr αποτελεί ένα από τα πρώτα ηλεκτρονικά καταστήματα έτοιμων ενδυμάτων στην Ελλάδα, επιφυλάσσοντας αρκετά προνόμια στους πελάτες του. Όπως ανέφερε η κα Γρυπάρη, «Στο www.tsantilis-eshop.gr οι τιμές των προϊόντων μας είναι 10%-15% χαμηλότερες από αυτές των φυσικών καταστημάτων Τσαντίλης. Ένα πολύ σημαντικό προνόμιο που παρέχει το e-shop μας στις πελάτισσές του είναι ότι οποιοδήποτε ρούχο επιθυμήσουν από το Internet μπορούν να το δοκιμάσουν σε ένα από τα φυσικά καταστήματα και στη συνέχεια να το αγοράσουν από το e-shop μας επωφελούμενες της καλύτερης τιμής. Γίνεται επίσης και το αντίθετο. Εκτός όμως από την απλή παρουσίαση και δυνατότητα αγοράς ενδυμάτων on line, στο e-shop υπάρχουν και στιλιστικές προτάσεις που προέρχονται από την δημιουργική ομάδα της εταιρείας".

Όπως δήλωσε σχετικά και η κα Τσουρέκα, το ηλεκτρονικό κατάστημα της Toi&moi με την επωνυμία, The e-fashion store, είναι σχεδιασμένο σύμφωνα με τα πρότυπα των πιο γνωστών e-shops παγκοσμίως, δίνοντας την ευκαιρία στην επισκέπτρια να πλοηγηθεί σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων της συλλογής της Toi&moi και σε διαρκώς καινοτόμες ενότητες, που θα βασίζονται σε  όσο το δυνατόν πιο «δελεαστικές»  προτάσεις αγοράς. Ακόμα, η επισκέπτρια μπορεί να επωφεληθεί της e-bonus card, μίας παροχής – έκπληξη που αφορά αποκλειστικά και μόνο τους e-loyal πελάτες.

Ο Βερόπουλος από το 2000 δημιούργησε ηλεκτρονικό κατάστημα και ήταν η πρώτη εταιρεία του κλάδου που το επιχείρησε, κερδίζοντας μάλιστα και το βραβείο ως το καλύτερο e-commerce site στην Ελλάδα το 2002, όπως αναφέρει ο κ. Μπατάγιας. Ο καταναλωτής μπορεί πολύ εύκολα από τον υπολογιστή του να παραγγείλει ότι χρειάζεται και να λάβει την παραγγελία στο χώρο που επιθυμεί, τη χρονική περίοδο που τον εξυπηρετεί μέσα στην ίδια ημέρα χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση. Μέχρι στιγμής η υπηρεσία «Κατ’ Οίκον» είναι διαθέσιμη σε μερικές από τις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας και σταδιακά θα είναι και σε περισσότερες.

Βέβαια όλο και περισσότερες εταιρείες λιανεμπορίου κατανοούν τη σημασία των ηλεκτρονικών πωλήσεων ακόμα και στα τρόφιμα, προετοιμάζοντας τη διαδικτυακή παρουσία τους. Στο πλαίσιο αυτό και η ΑΒ Βασιλόπουλος στο επόμενο διάστημα αναμένεται να παρουσιάσει το δικό της e-shop. 




Mας είπαν…

Μάριαμ Σάντρι, Marketing Manager της αλυσίδας καταστημάτων Public

«Ο Έλληνας ακόμα διστάζει να κάνει χρήση της πιστωτικής του κάρτας και χρησιμοποιεί το διαδίκτυο κυρίως ως μέσο ενημέρωσης»

Κώστας Στράτης, Εμπορικός Διευθυντής της DSGi-Kωτσόβολος
«Το διαδίκτυο σε μια δύσκολη οικονομική περίοδο είναι το κύριο “όπλο” του καταναλωτή στην αναζήτηση της καλύτερης αναλογίας τιμής και ποιότητας».

Μαριάνη Γρυπάρη PR & Communication Manager Τσαντίλης
«Η κρίση μας οδηγεί στο να γινόμαστε όλο και περισσότερο καινοτόμοι και δημιουργικοί»

Ιωάννα Αναγνώστου, Web Manager Folli Follie
«Στόχος όλων όσων ασχολούμαστε με το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα θα πρέπει να είναι όχι μόνο η προφορά υψηλού επιπέδου online υπηρεσιών, αλλά και η εκπαίδευση των Ελλήνων καταναλωτών στις online αγορές»

Στρατής Μπατάγιας, Υπεύθυνος Marketing Βερόπουλος
«Σε καιρούς όπως αυτούς που διανύουμε που η κατανάλωση είναι με αρνητικό πρόσημο και τα κόστη με θετικό, η πώληση προϊόντων μέσω υπολογιστή μπορεί να μειώσει σημαντικά τα λειτουργικά έξοδα μιας εταιρείας»

Χαρά Τσουρέκα, Marketing Manager Τοι&Μοι
«Το e-shop έχει τα δικά του μυστικά επιτυχίας που πρέπει να βρίσκεσαι σε διαρκή εγρήγορση για να τα ανακαλύψεις»

Ιπποκράτης Κουρκούμπας, Marketing Manager Multirama
«Το e–commerce έχει πολύ ισχυρές βάσεις και έντονη αναπτυξιακή προοπτική»

Ζήνα Μαυροειδή, Marketing Manager E-shop.gr
«Οι εποχές στις οποίες η ηλεκτρονική παρουσία των επιχειρήσεων ήταν μια τυπική υποχρέωση, έχουν φύγει ανεπιστρεπτί»

Νίκος Βαρβαδούκας, Marketing Manager Getitnow.gr
«Ο Έλληνας καταναλωτής κάθε μέρα που περνάει, δείχνει να εμπιστεύεται περισσότερο το διαδίκτυο για μια πλειάδα προσωπικών και όχι μόνο αγορών του»-


Χαρακτηριστικά αγοράς E-commerce

•    Ο μέσος όρος οn line αγορών είναι 1.500/ καταναλωτή.
•    Σημαντικοί παράγοντες αξιολόγησης ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι η ευχρηστία (76%), ο τρόπος πληρωμής (69%), η γκάμα προϊόντων (65%).
•    Ο τυπικός on line καταναλωτής είναι «βαρύς» χρήστης του Internet αφού τα 37% το χρησιμοποιούν πάνω από 30 ώρες την εβδομάδα.
•    Η συνολική αξία των B-C Internet αγορών από Έλληνες καταναλωτές θα φθάσει το 2010 στο σημαντικό ποσό των 1,4 δις ευρώ.
•    Οι γνωστές top κατηγορίες on line αγορών είναι: hardware/software (63%), ηλεκτρονικά είδη, (50%), εισιτήρια ταξιδιών (42%), κρατήσεις ξενοδοχείων (32%), βιβλία (32%).
•    Το 51% των χρηστών που προχωρούν σε αγορές είναι επαγγελματίες.
•    Για το 51% των on line καταναλωτών, το e-banking site είναι λόγος επιλογής τράπεζας.

TAGS: Retail