To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Ελληνικό γιαούρτι, american dream

Ελληνικό γιαούρτι, american dream
Ελληνικό γιαούρτι, american dream

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΛΟΥΜΕΝΟΥ

Φυσικά, όταν μιλάμε για ελληνικό γιαούρτι, εννοούμε το στραγγιστό, το οποίο έχει κερδίσει την προτίμηση των Αμερικανών καταναλωτών, οι οποίοι το αναζητούν όλο και περισσότερο στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Το δρόμο, βέβαια, άνοιξε η ΦΑΓΕ, που δραστηριοποιείται στις ΗΠΑ εδώ και αρκετά χρόνια και μάλιστα η συγκεκριμένη αγορά αποτέλεσε πραγματικό σωσίβιο για τα αποτελέσματα της ελληνικής βιομηχανίας στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Η «μοναξιά» της ΦΑΓΕ ως ο μοναδικός εκπρόσωπός μας στις ΗΠΑ σε ό,τι αφορά στο γιαούρτι έληξε τον προηγούμενο Μάρτιο, καθώς απέκτησε ελληνική ανταγωνίστρια εταιρεία, που δεν είναι άλλη από την Όλυμπος. Μέχρι στιγμής η βορειοελλαδίτικη βιομηχανία πραγματοποιεί μικρό μέρος των πωλήσεών της στην Αμερική, αλλά στόχος της είναι μέσα στο 2011 το ποσοστό των εκεί πωλήσεών της να φτάσει στο 3% του συνολικού της τζίρου, δηλαδή σε απόλυτα νούμερα τα 3 εκατ. ευρώ.
Όπως τονίζει ο πρόεδρος της Όλυμπος, Μιχ. Σαράντης: «Η αμερικάνικη είναι μια πολύ δύσκολη
αγορά, αλλά η προσπάθειά μας θα είναι συνεχής εκεί, καθώς η παραγωγή του ελληνικού στραγγιστού με τη φυσική στράγγιση προσδίδει μια ιδιαίτερη γεύση στο γιαούρτι και βρίσκει ανταπόκριση στον Αμερικανό καταναλωτή».

Μάλιστα, ο κ. Σαράντης έκανε ειδική αναφορά στη συμβολή της ΦΑΓΕ στο άνοιγμα της αγοράς των ΗΠΑ για το ελληνικό γιαούρτι, λέγοντας «η ΦΑΓΕ με την πορεία της στην Αμερική έκανε
τους Έλληνες περήφανους».

Για το αν θα μπουν και άλλοι Έλληνες παίκτες στην αγορά εκτός από τη ΦΑΓΕ και την Όλυμπος ο κ. Σαράντης δεν το αποκλείει, αλλά θεωρεί ότι είναι δύσκολο, λόγω των πολύ αυστηρών και τακτικών ελέγχων που κάνουν οι αμερικάνικες αρχές στις ξένες βιομηχανίες. «Εμείς ελεγχόμαστε σχεδόν κάθε τρεις μήνες απροειδοποίητα από τους Αμερικανούς. Ελέγχουν από τη μέθοδο παραγωγής μέχρι και τα βυτία. Δεν είναι υπερβολή να πει κανείς ότι ο έλεγχος γίνεται αγελάδα αγελάδα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Σαράντης. Τα προϊόντα της Όλυμπος αυτήν τη στιγμή είναι αξιολογημένα ως Great A από τον Οργανισμό πιστοποίησης φαρμάκων και τροφίμων των ΗΠΑ, FDI.

ΦΑΓΕ: «ΣΩΣΙΒΙΟ» ΟΙ ΗΠΑ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ

Καθοριστική συμβολή στη διαμόρφωση θετικού αποτελέσματος για τη ΦΑΓΕ στο πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης έδωσαν οι πωλήσεις εξωτερικού και συγκεκριμένα οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν στην αγορά των ΗΠΑ, όπου το γιαούρτι Total σημειώνει τεράστια επιτυχία.
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,4% και ανήλθαν σε 167,1 εκατ.
ευρώ, εξαιτίας της ανόδου που σημείωσαν οι πωλήσεις στις ΗΠΑ (+59,5% οι πωλήσεις σε όγκο και +52,1% σε αξία), αλλά και από την ενίσχυση του δολαρίου έναντι του ευρώ. Όπως αναφέρει η εταιρεία, εκτός από τις ΗΠΑ, που δημιούργησαν «ανάχωμα» στα μεγέθη του πρώτου εξαμήνου, η επιλογή της να «φρενάρει» τις επιθετικές προωθητικές ενέργειες στην εγχώρια αγορά ήταν ακόμη ένας σημαντικός παράγοντας ανόδου.
Ωστόσο, τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν στο μισό και διαμορφώθηκαν στα 3,1 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με τα 6,2 εκατ. για την αντίστοιχη περίοδο του 2009, λόγω της αύξησης των καθαρών χρηματοοικονομικών εξόδων.
Οι διεθνείς πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 32,2% σε όγκο σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2009, αποτέλεσμα κυρίως της καλής πορείας στην αγορά των ΗΠΑ.




ΑΠΟ ΤΟ 1998 ΣΤΙΣ ΗΠΑ

Το Total της ΦΑΓΕ ξεκίνησε να εξάγεται στην Αμερική το 1998 και αυτό αποτέλεσε την πρώτη γνωριμία των καταναλωτών στις ΗΠΑ με το ελληνικό γιαούρτι. Τον Ιούνιο του 2000, η ΦΑΓΕ ιδρύει θυγατρική εταιρεία στην Αμερική, στην περιοχή της Νέας Υόρκης, καθώς η πορεία του στραγγιστού γιαουρτιού Total είναι ιδιαίτερα επιτυχημένη στην αγορά της Αμερικής. Η μοναδική αυτή πορεία οδήγησε στην απόφαση κατασκευής εργοστασίου στην πολιτεία της Νέας Υόρκης, η λειτουργία του οποίου ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2008, και μέσα σε 2,5 χρόνια έχει σχεδόν τετραπλασιάσει την παραγωγική του δυνατότητα, φθάνοντας τους 45.000 τόνους ετησίως, και αποτελώντας, μέχρι στιγμής, μια επένδυση της τάξεως των 125.000.000 δολαρίων.
Η επιτυχία αυτή του Total στην Αμερική οφείλεται στη μοναδικότητά του, καθώς το στραγγιστό γιαούρτι Total της ΦΑΓΕ, με τα φυσικά συστατικά και τη μοναδική υφή και γεύση, καλύπτει απόλυτα τις καταναλωτικές τάσεις των Αμερικάνων για υγιεινά προϊόντα γιαουρτιού, με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, χαμηλά λιπαρά και με φυσική, ζωντανή καλλιέργεια (μαγιά).
Η εμπειρία της ΦΑΓΕ, η άριστη γνώση της αγοράς του γιαουρτιού, η τεχνογνωσία, η χρήση νέων τεχνολογιών, και το αξεπέραστο γιαούρτι Total, σε συνδυασμό με την αφοσίωση στο όραμα της απόλυτης ποιότητας, είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της ΦΑΓΕ σε κάθε μία από τις 30 διεθνείς αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται. Στη συγκεκριμένη αγορά των ΗΠΑ, τα περιθώρια για ανάπτυξη εξακολουθούν να είναι μεγάλα, καθώς η αγορά του γιαουρτιού στις ΗΠΑ εξακολουθεί να μεγαλώνει με υψηλούς ρυθμούς.

Και η Kraft στο παιχνίδι…

Η επιτυχία του ελληνικού γιαουρτιού στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού αποδεικνύεται από
το γεγονός ότι και αμερικάνικες εταιρείες μπαίνουν στην εν λόγω κατηγορία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Kraft Foods, η οποία λάνσαρε πρόσφατα μια σειρά ελληνικών γιαουρτιών με την ονομασία Athenos, δηλαδή με το όνομα θυγατρικής της εταιρείας τροφίμων. Το γιαούρτι κυκλοφορεί σε πέντε τύπους, απλό, με μέλι, με φράουλα, με ροδάκινο και με βατόμουρο. Η σειρά διατίθεται στη Δυτική Ακτή στα καταστήματα Wal-Mart από τον Σεπτέμβριο και στα καταστήματα Kroger και Jewel stores στις μεσοδυτικές πολιτείες από τον Οκτώβριο, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2011 αναμένεται να κυκλοφορήσει σε ολόκληρη την αμερικανική επικράτεια.
Σύμφωνα με την Kraft, η προϊοντική σειρά του Athenos έχει μηδέν γραμμάρια λίπους και
τη διπλή ποσότητα πρωτεΐνης από ένα κλασικό γιαούρτι. Η προτεινόμενη λιανική τιμή είναι στα 0,99 δολάρια για τη συσκευασία των 150 gr και στη συνέχεια η προτεινόμενη λιανική τιμή ανέρχεται στα 1,5 δολάρια, στη μισή περίπου τιμή από τον ανταγωνισμό τους.
Για τα 450 gr η προτεινόμενη λιανική τιμή κατά την προωθητική ενέργεια ανέρχεται στα 2,99 δολάρια, ενώ στη συνέχεια διαμορφώνεται στα 3,29 έως 3,99 δολάρια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία Athenos, η οποία ανήκει στην Kraft Foods, παρασκευάζει τρόφιμα που βασίζονται στη μεσογειακή διατροφή, όπως φέτα, χούμους και pita chips.

TAGS: Marketing, Retail