To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Σε σταθερά υψηλά επίπεδα η καταναλωτική εμπιστοσύνη

Σε σταθερά υψηλά επίπεδα η καταναλωτική εμπιστοσύνη

Στην Ελλάδα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο 4ο τρίμηνο 2019 παρέμεινε σταθερός στις 84 μονάδες, πολύ κοντά στον Ευρωπαϊκό δείκτη που είναι στις 86 μονάδες (μειώθηκε  2 μονάδες σε σχέση με το 3ο τρίμηνο 2019).

Και οι τρεις επιμέρους παράγοντες, βάσει των οποίων υπολογίζεται ο δείκτης, παραμένουν σταθεροί, με το 42% των Ελλήνων να προβλέπουν ότι η προσωπική τους οικονομική κατάσταση μέσα επόμενους 12 μήνες θα είναι βελτιωμένη.

Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες πιστεύουν ότι η χώρα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες με το ποσοστό να φθάνει στο 31% σημαντικά αυξημένο σε  σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο όπου μόλις το 14% εξέφραζε την ανάλογη πεποίθηση.  

7 στους 10 Έλληνες (70%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση, σταθεροποιημένο από το 4ο τρίμηνο του 2018.

Μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση, μαζί με την Ισπανία, αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια, με 1 στους 4 Έλληνες ανησυχούν για την εργασία (26%). Για την προσωπική υγεία ανησυχεί το 24%, ενώ για την οικονομία το 22%,  στα ίδια επίπεδα με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Ακολουθούν οι ανησυχίες για τα χρέη του νοικοκυριού με 20% και το μεταναστευτικό 19% (έναντι του ευρωπαϊκού μέσου όρου 9% για την κάθε μια ανησυχία αντίστοιχα)

Σημειώνεται μειωμένο το ποσοστό των Ελλήνων που προσπαθούν να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους σε ποσοστό 62% έναντι 71% στην αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι δυο κύριες ενέργειες τους για συγκράτηση των εξόδων, συνεχίζουν να είναι οι περικοπές των εξόδων για διασκέδαση εκτός σπιτιού με 59% (έναντι 79% το 4o τρίμηνο 2018) και για ρουχισμό με 53% (62% το 4o τρίμηνο 2018)Τέλοςτο 53% των Ελλήνων αναφέρει ότι καταφεύγει σε αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, μειωμένο ποσοστό αναφορών σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (58% το 4o τρίμηνο 2018).

TAGS: Nielsen