Zalando: Eπίσημη είσοδος στην ελληνική αγορά
Η Zalando, online retailer μόδας ανακοίνωσε επίσημα την είσοδο της στην Ελληνική αγορά, μια κίνηση που είχε προαναγγείλει ήδη από τον Μάρτιο με αφορμή την δημοσίευση των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το 2024. Η εταιρεία στην σημερινή της ανακοίνωση αναφέρει λοιπόν πως «εγκαινιάζει τη παρουσία της στην Ελλάδα, φέρνοντας στους Έλληνες καταναλωτές τη γνωστή πολυδιάστατη γκάμα προϊόντων της με πληθώρα επιλογών από brands και μια εμπειρία αγορών υψηλής ποιότητας, επισφραγίζοντας την δέσμευσή της για τη δημιουργία ενός κορυφαίου πανευρωπαϊκού οικοσυστήματος στο ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας και lifestyle».
Οι Έλληνες καταναλωτές αποκτούν πλέον πρόσβαση στη μεγάλη συλλογή προϊόντων της Zalando, η οποία περιλαμβάνει κατηγορίες όπως Αθλητικά, Streetwear, Αξεσουάρ και Designer. Με περισσότερα από 200.000 προϊόντα από δημοφιλείς μάρκες, όπως Nike, Adidas και New Balance, η Zalando προσφέρει μια επιμελημένη επιλογή διεθνών brands, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα στυλ και προτιμήσεων. Μάλιστα στην σχετική ανακοίνωση επισημαίνεται πως «προκειμένου να εξασφαλίσει μία μοναδική εμπειρία αγορών, θα προσφέρει αξιόπιστες και προσαρμοσμένες στις τοπικές ανάγκες επιλογές παράδοσης, με αποτέλεσμα οι Έλληνες καταναλωτές να απολαμβάνουν την αποτελεσματική διαχείριση εξυπηρέτησης (συμπεριλαμβανομένων των δωρεάν επιστροφών), η οποία υποστηρίζεται από το δίκτυο αποθηκών της Zalando».
Ο Daniel Roginski, Γενικός Διευθυντής της Zalando για τη Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, δήλωσε σχετικά: «Είμαστε ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι που προσφέρουμε στους Έλληνες καταναλωτές τον κόσμο της Zalando. Στόχος μας είναι να παρέχουμε την απόλυτη επιλογή από μάρκες, συνδυασμένη με την μοναδική προσέγγιση της Zalando στην ικανοποίηση των πελατών. Δεσμευόμαστε σε μια πλατφόρμα που εστιάζει στην ποιότητα, όπου η έμπνευση και η ψυχαγωγία βρίσκονται στο επίκεντρο κάθε μας ενέργειας, επιτρέποντας στους πελάτες να ανακαλύπτουν και να εκφράζουν το προσωπικό τους στυλ με ευχαρίστηση και ευκολία.»
Επίσης πρόσθεσε τα εξής: «Στη Zalando, πάντα πιστεύαμε στη δύναμη μιας συνδεδεμένης Ευρώπης. Γνωρίζουμε τις απαιτήσεις για την επέκτασή μας σε ευρωπαϊκό επίπεδο και δεσμευόμαστε να προωθήσουμε την ανάπτυξη των τοπικών ευρωπαίων συνεργατών μας. Η είσοδος στην Ελλάδα, την 27η αγορά στην οποία δραστηριοποιείται πλέον η Zalando, δεν αφορά απλώς την επέκτασή μας. Πρόκειται για επένδυση στο μέλλον της ευρωπαϊκής μόδας, προσφέροντας νέους δρόμους επιτυχίας για τις επιχειρήσεις και ασύγκριτη επιλογή για τους καταναλωτές.»
Daniel Roginski, Γενικός Διευθυντής της Zalando για τη Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη
Τεχνολογικές καινοτομίες
Οι Έλληνες καταναλωτές θα έχουν πρόσβαση και στον AI assistant της Zalando. Βασισμένος σε τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης που έχει αναπτύξει η ίδια η Zalando, καθώς και στα γλωσσικά μοντέλα της OpenAI, ο ψηφιακός βοηθός προσφέρει εξατομικευμένες συμβουλές μόδας στα ελληνικά. Ο AI assistant διευκολύνει την περιήγηση στην ευρεία συλλογή προϊόντων της Zalando, απαντώντας σε φυσικές και απλές ερωτήσεις, όπως: Κατανοώντας το πλαίσιο – όπως την τοποθεσία, τις καιρικές συνθήκες και την περίσταση – ο ψηφιακός βοηθός παρέχει εξειδικευμένες συστάσεις.
Επίσης θα μπορούν να αξιοποιήσουν το Trend Spotter, μια λύση βασισμένη αποκλειστικά στα δεδομένα της Zalando. Μέσω αυτής της υπηρεσίας, οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα οπτικοποίησης μιας επιλογής από προϊόντα που αποτελούν τάση τη δεδομένη στιγμή, συνδυαστικά με την κατάλληλη επεξήγηση για το λόγο που αυτά αναδεικνύονται από το Trend Spotter καθώς και αν αποτελούν παγκόσμια ή τοπική τάση.
Ποια είναι η Ζalando
Η Zalando ιδρύθηκε στο Βερολίνο το 2008 και αποτελεί τον κορυφαίο online προορισμό μόδας στην Ευρώπη, διαθέτοντας ευρεία συλλογή brands. Στη Zalando, με στρατηγικό όραμα τη δημιουργία ενός πανευρωπαϊκού οικοσυστήματος για το ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας και lifestyle, η εταιρεία αναπτύσσεται σε δύο βασικούς πυλώνες: Business-to-Consumer (B2C) και Business-to-Business (B2B). «Στον B2C, προσφέρουμε μια εμπνευσμένη, υψηλής ποιότητας εμπειρία αγορών με ποικιλία σε brands της μόδας και του lifestyle, σε περισσότερους από 52 εκατομμύρια ενεργούς πελάτες σε 26 αγορές. Στον B2B, αξιοποιούμε την υποδομή logistics, το λογισμικό και τις υπηρεσίες μας για να υποστηρίζουμε μάρκες και επιχειρήσεις λιανικής στη διαχείριση και επέκταση ολόκληρης της δραστηριότητάς τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο, τόσο εντός όσο και εκτός της πλατφόρμας Zalando» σημειώνεται στην εταιρική ιστοσελίδα της
Αξίζει να σημειωθεί πως στις 11 Ιουλίου 2025, η Zalando ολοκλήρωσε με επιτυχία τη στρατηγική συνένωση με την εταιρεία ABOUT YOU με έδρα το Αμβούργο, επιτρέποντας και στις δύο εταιρείες να εξυπηρετούν καλύτερα πελάτες και συνεργάτες σε όλη την Ευρώπη. Οι δραστηριότητες της ABOUT YOU είναι πλήρως εναρμονισμένες με τη στρατηγική του οικοσυστήματος της Zalando, ενισχύοντας τις δυνατότητές της επιχείρησης. 
