To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

EΔΙΠΤ: Μέτρα στήριξης για όλους χωρίς εξαιρέσεις

EΔΙΠΤ: Μέτρα στήριξης για όλους χωρίς εξαιρέσεις
Με τίτλο «Ας µην αφήσουµε έναν ιό να σκοτώσει τον Τύπο. Μέτρα στήριξης για όλους χωρίς εξαιρέσεις», ξεκίνησε η καµπάνια της Ένωσης ∆ηµοσιογράφων Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου (Ε∆ΙΠΤ), σε µια προσπάθεια να αναδείξει το γεγονός ότι ο Τύπος είναι ενιαίος και δεν χωρούν εξαιρέσεις και αποκλεισµοί. Αφορµή για αυτό αποτέλεσε το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια µια σειρά από ενέργειες της Πολιτείας διαχώριζαν τα ΜΜΕ σε προνοµιούχα και µη.

Η Ε∆ΙΠΤ είναι ο φορέας 180 περίπου Εκδοτικών ∆ηµοσιογραφικών Επιχειρήσεων που εκδίδουν εφηµερίδες και περιοδικά. Τα έντυπά της διακρίνονται σε δύο µεγάλες κατηγορίες, τις Περιφερειακές - Τοπικές Εφηµερίδες (εβδοµαδιαίες, µηνιαίες και διµηνιαίες) και τα Κλαδικά - Επιχειρηµατικά Περιοδικά, που καλύπτουν τους µεγαλύτερους κλάδους της ελληνικής οικονοµίας.

Τα τελευταία χρόνια, τα έντυπα της Ε∆ΙΠΤ έχουν δεχθεί µια σειρά από αναιτιολόγητους και άδικους αποκλεισµούς. Τελειωτικό χτύπηµα απετέλεσε η επιβολή της ειδικής εισφοράς του 2% επί του τζίρου τους, υπέρ του Ε∆ΟΕΑΠ, ενός ταµείου µε το οποίο δεν είχαν ούτε έχουν καµία απολύτως σχέση, χωρίς µάλιστα να ληφθεί γι’ αυτούς κάποιο αντισταθµιστικό όφελος, όπως δόθηκε για τους ιδιοκτήτες άλλων ΜΜΕ (για π.χ. στους ιδιοκτήτες τηλεοπτικών καναλιών νοµοθετήθηκε µείωση του ειδικού φόρου διαφηµίσεων).

Μάλιστα, ολόκληρος ο περιοδικός Τύπος της χώρας και µια µεγάλη µερίδα του περιφερειακού Τύπου αποκλείστηκαν εντελώς και από τα Προγράµµατα Ενίσχυσης του Τύπου, που ψηφίστηκαν αρχές Μαρτίου στη Βουλή, καθώς σε αυτά συµπεριλαµβάνονται µόνο οι εφηµερίδες πανελλαδικής κυκλοφορίας, ενώ από τις περιφερειακές συµπεριλαµβάνονται µόνο οι ηµερήσιες και αρκετές εβδοµαδιαίες.

Επιπρόσθετα, µια σειρά και άλλων ενεργειών της Πολιτείας τα τελευταία χρόνια συνηγορεί σε αυτή την άδικη µεταχείριση, όπως ο αναιτιολόγητος αποκλεισµός πολλών περιφερειακών εφηµερίδων από το Μητρώο Περιφερειακού Τύπου, η κατάργηση της µικρής επιδότησης για την ταχυδρόµηση των εντύπων µέσω ΕΛΤΑ κ.ά.

Η κρίση όµως που έχει ξεσπάσει λόγω της εµφάνισης του κορονοϊού έχει προκαλέσει ανεπανόρθωτες ζηµιές σε πολλές περιφερειακές και τοπικές εφηµερίδες, αλλά και αρκετά κλαδικά περιοδικά, που µε πολύ κόπο τα τελευταία χρόνια προσπαθούν να επιβιώσουν, για να στηρίξουν τον τόπο ή τον κλάδο τους. Οι εκδοτικές επιχειρήσεις αντιµετωπίζουν σηµαντικό πρόβληµα ρευστότητας, καθώς βλέπουν τα έσοδά τους από τη διαφήµιση και τις πωλήσεις των εντύπων τους να είναι πλέον µηδενικά, εξαιτίας της πανδηµίας του Covid-19. Μάλιστα, πολλές περιφερειακές και τοπικές εφηµερίδες αλλά και κλαδικά περιοδικά αποκλείστηκαν από την καµπάνια των 20 εκατ. ευρώ για τον Covid-19.

Ο περιοδικός Τύπος της χώρας, παρά την κρίση, όλα αυτά τα χρόνια έχει καταφέρει να κρατηθεί όρθιος, διατηρώντας την ανεξαρτησία και την αντικειµενικότητά του. Αποτελώντας δε αναπόσπαστο κοµµάτι της έκφρασης της δηµοκρατίας, συνεχίζει να προσφέρει στους αναγνώστες του πολύπλευρη, έγκυρη, αντικειµενική και συχνά εξειδικευµένη ενηµέρωση και γνώση, απέναντι στη λαίλαπα των ψευδών ειδήσεων και της παραπληροφόρησης.

Σε αυτήν τη δύσκολη συγκυρία για τον Τύπο, η Πολιτεία έχει ηθική και νοµική υποχρέωση να προστατέψει και να στηρίξει το σύνολο του Τύπου της χώρας και όχι επιλεκτικά. Την ύστατη στιγµή οφείλει να ενσωµατώσει το σύνολο του Τύπου στα Προγράµµατα Οικονοµικής Στήριξης που ετοιµάζουν τα συναρµόδια Υπουργεία. Σε αντίθετη περίπτωση, η κρίση αυτή θα αποβεί καταστροφική για πολλές περιφερειακές και τοπικές εφηµερίδες, αλλά και αρκετά κλαδικά και επιχειρηµατικά περιοδικά της χώρας, µε περίπου 2.000.000 αναγνώστες πανελλαδικά (έρευνα Focus Bari), αλλά και εκατοντάδες εργαζοµένους, τα οποία µε πολύ κόπο προσπαθούν να επιβιώσουν για να στηρίξουν τον τόπο ή τον κλάδο τους.

Η καµπάνια
Την καµπάνια επιµελήθηκε για την Ε∆ΙΠΤ η Direction Business Network (µέλος της Ένωσης), µε Creative Director τον ∆ηµήτρη Φωτόπουλο. Στο πλαίσιό της δηµιουργήθηκαν σχέδια διαφηµιστικής καταχώρισης για έντυπα (σε 7 διαφορετικές διαστάσεις) και σχέδια banner (σταθερά και animated) για ιστοσελίδες.




Ποιά είναι η Ε∆ΙΠΤ
Η Ε∆ΙΠΤ (Ένωση ∆ηµοσιογράφων Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου) είναι ο φορέας 180 εκδοτικών δηµοσιογραφικών επιχειρήσεων που εκδίδουν εφηµερίδες και περιοδικά (εβδοµαδιαία, 15νθήµερα, µηνιαία, διµηνιαία έως και ετήσια), καθώς και ηλεκτρονικές εκδόσεις αλλά και ενηµερωτικές ιστοσελίδες. Είναι µια από τις δύο Ενώσεις της χώρας µας που είναι µέλος στην Πανευρωπαϊκή Συνοµοσπονδία του Περιοδικού Τύπου, την European Magazine Media Association (ΕΜΜΑ), στην οποία µετέχει ενεργά.

Το ∆.Σ. της είναι:
Πρόεδρος:
Μιχαήλ Σαββάκης
Αντιπρόεδρος:
Ευάγγελος Παπαλιός
Γενική Γραµµατέας:
Πέννυ Καλύβα
Ειδική Γραµµατέας:
Ελένη Γκογκώνη
Ταµίας:
Κωνσταντίνος Σελλούντος
Σύµβουλος Τύπου & ∆ηµοσίων Σχέσεων:
Κωνσταντίνος Σπύρου
Έφορος:
Ελένη Παπαδηµητρίου
Μέλη:
Ελένη Χριστοδούλου,
Αµαλία Ρουχωτά
.
TAGS: ΕΔΙΠΤ