To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Eφημερίδες: Διατηρούν την αξιοπιστία και την διαφημιστική τους ισχύ

Eφημερίδες: Διατηρούν την αξιοπιστία και την διαφημιστική τους ισχύ

Τα “Δεδομένα και τις Τάσεις στον ελληνικό Τύπο” παρουσίασε η κα Ξένια Κούρτογλου, ιδρύτρια της Focus Bari στο πλαίσιο του 1ου συνεδρίου της ΕΙΗΕΑ για τις “Εφημερίδες του 2024”.

Από τα ερευνητικά δεδομένα προκύπτει ότι από το 2019 έως σήμερα το online αυξάνει τη διείσδυσή του κατά 8% στο σύνολο ενώ στα μεγαλύτερης ηλικίας κοινά κατά +18% στους 55-64 ετών και κατά +46% στους 65-74 ετών. Μικρή αύξηση της τάξεως του 2% και του 5% αποτυπώνεται στις κατηγορίες των 35-44 ετών και 45-54 ετών, αντίστοιχα. Ο Αναγνώστης είναι «Phygital» καθώς το 54% διαβάζουν την Online Έκδοση μιας εφημερίδας και το 45% την Έντυπη Έκδοση.

Η Τηλεόραση είναι αναπόσπαστη συνήθεια, έχει «καθηλωτική» παρουσία, κάτι σαν «αναγκαίο κακό», το Ραδιόφωνο «Ήρεμη συντροφιά που παίρνεις μαζί σου», η Εφημερίδα αγαπημένη (αντρική) συνήθεια, με σοβαρότητα & κύρος, τα Περιοδικά (Γυναικεία) ψυχαγωγική «απόδραση» ενώ το Διαδίκτυο «Δεν είναι ακριβώς Μέσο»: τα πάντα στο χέρι μου με το δικό μου τρόπο». Στην ερώτηση «ποιο μέσο προτιμώ για την ενημέρωσή μου» από το 2007 έως σήμερα, για την Τηλεόραση από το 65% πέφτει στο 43%, για το Ραδιόφωνο από το 46% στο 43%, για τις εφημερίδες από το 49% στο 26%, για τα περιοδικά από το 24% στο 13%. Μοναδικό ΜΜΕ που ανεβαίνει είναι το διαδίκτυο (από 24% στο 87%). Στο ερώτημα «ποιο Μέσον σέβομαι περισσότερο» το 27% απαντούν η Τηλεόραση (έναντι 32% το 2007), το 61% το Ραδιόφωνο (έναντι 53%), το 38% εφημερίδες (έναντι 42% πριν από 16 χρόνια), το 24% τα Περιοδικά (23%) και το 57% το Διαδίκτυο (έναντι 29%).

 Άνοδο σημειώνει ο κλάδος των εφημερίδων στο ερώτημα «αν διακρίνεται από σοβαρότητα και επαγγελματισμό» (47% έναντι 44% το 2007), πτώση από 40% σε 32% στο ερώτημα αν οι εφημερίδες «βελτιώνονται, προοδεύουν» ενώ έκρηξη (από 10% σε 22%) σημειώνεται στο ερώτημα αν ο Τύπος δημιουργεί αρνητικά συναισθήματα. Το 16% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι ενημερώνεται τακτικά από εφημερίδες (2% καθημερινά).

Με δυνατή διαφημιστική ισχύ
• 1 στους 2 δηλώνει ότι έχει μάθει ένα προϊόν που δεν το γνώριζε επειδή το είδε να διαφημίζεται σε εφημερίδα.
• 4στους 10 δηλώνουν ότι έχει βελτιωθεί η γνώμη τους για κάποιο προϊόν επειδή το είδαν να διαφημίζεται σε εφημερίδα.
• 3 στους 10 δηλώνουν ότι έχουν αγοράσει κάποιο προϊόν επειδή το είδαν να διαφημίζεται σε εφημερίδα
• 4 στους 10 δηλώνουν ότι έχει βελτιωθεί η γνώμη τους για κάποιο προϊόν επειδή το είδαν να διαφημίζεται σε εφημερίδα

Και τα συμπεράσματα

#1. Όλος ο χώρος των Μέσων φαίνεται ότι αντιμετωπίζει την πρόκληση της αξιοπιστίας και της εμπιστοσύνης
#2. Το internet έχει διεισδύσει καθολικά στην καθημερινότητα, κυρίως μέσω κινητού, ως ένας νέος τρόπος ζωής
#3. Οι εφημερίδες είναι ανθεκτικές, διατηρώντας ικανοποιητική διείσδυση στην αναγνωσιμότητα μέσου τεύχους
#4. Οι έντυπες εκδόσεις χαίρουν σημαντικής χρονικής εστίασης
#5. Οι παραδοσιακοί τίτλοι κατέχουν τα πρωτεία στην ενημέρωση
#6. Με πλειοψηφικές διεισδύσεις ως πολυμορφικά «NewsBrands»
#7. Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Τύπου είναι υπαρκτά και αποτελούν μοχλό ανάπτυξης.

Δείτε όλη την παρουσίαση της έρευνας εδώ




TAGS: Media, Focus Bari