To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

European Publishing Congress: Το μέλλον θα έχει πολλή AI…

European Publishing Congress: Το μέλλον θα έχει πολλή AI…

Γράφει η Σόνια Χαϊμαντά

Μπορεί το εμβληματικό συνέδριο European Publishing Congress, που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες στη Βιέννη, όπως άλλωστε κάθε χρόνο, με την ευγενική χορηγία της Japan Tobacco International (JTI), να έδωσε κρίσιμες απαντήσεις για τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στα ΜΜΕ και τη Δημοσιογραφία, ωστόσο «γέννησε» στους παρευρισκόμενους και δεκάδες νέες απορίες για ένα πρωτόγνωρο πεδίο (ΑΙ), για το οποίο όλοι συζητούν, κανείς όμως δεν γνωρίζει καλά ακόμη ούτε πώς λειτουργεί στην πράξη, ούτε ποιο είναι το εύρος του domino effect που θα προκαλέσει στην ποιότητα της Ενημέρωσης και της Δημοκρατίας αλλά και στις δημοσιογραφικές θέσεις εργασίας.

Το εντυπωσιακότερο όλων ήταν πως το παραδοσιακό συνέδριο της Αυστρίας που από το 2006 και κάθε χρόνο συγκεντρώνει 500 Mέσα Ενημέρωσης από όλη τη γηραιά ήπειρο και που επιμένει (ορθώς) να βραβεύει τις παραδοσιακές versions των media (εφημερίδες), φέτος στα panel του έδωσε περίοπτη θέση σε επαγγελματίες της ΑΙ, πιο… προχωρημένους διευθυντές ΜΜΕ, αρχισυντάκτες με digital skills, σχεδιαστές και ψηφιακούς εμπειρογνώμονες και διοικητικά στελέχη της σουίτας C με αποφασιστική αρμοδιότητα, που συζήτησαν τις νέες στρατηγικές και καινοτομίες και προσπάθησαν να απαντήσουν σε υπαρξιακού τύπου, ακόμη και για την Ελλάδα, ερωτήματα όπως «Γιατί το ChatGPT είναι καλό για τη δημοσιογραφία», «Τι σημαίνει το ChatGPT για τα εμπορικά ΜΜΕ», «Πώς μπορεί ο αυτοματισμός AI να καταστήσει τα media πιο ψηφιακά» κ.ά. Το συνέδριο έγινε με τη συμβολή του Norbert Küpper, ιδρυτή και συνδιοργανωτή, ενώ υποστηρίχθηκε από τη Readly, την Ένωση Αυστριακών Εφημερίδων (VÖZ), την Πολιτεία της Κάτω Αυστρίας, την Brauunion Österreich και την JTI.

Κατά την έναρξη του Εκδοτικού Συνεδρίου στη Βιέννη, ο εκδότης Johann Oberauer έκανε έκκληση στο κοινό να εμπνευστεί από πειστικές ιστορίες επιτυχίας AI - «οδηγούμενοι από την περιέργεια, την επιθυμία και τη φιλοδοξία».


Με αυτά τα λόγια ο Johann Oberauer καλωσόρισε το κοινό στο αμφιθέατρο στο Palais Niederösterreich στη Βιέννη: «Όποιος παραπονιέται για πλήξη αυτές τις μέρες είτε τα έχει κάνει όλα σωστά, είτε τα πάντα λάθος. Μας λείπουν ακόμα απαντήσεις σε βασικά ερωτήματα στην αγορά ψηφιακών αναγνωστών. Για παράδειγμα, πώς θα καταφέρουμε να συνεχίσουμε να αντλούμε αναγνώστες αλλά και διαφημιστικά έσοδα μακροπρόθεσμα; Ακόμη και μεγάλοι όμιλοι μέσων ενημέρωσης όπως το Spiegel προκαλούν έκπληξη. Από τη μια, το ειδησεογραφικό περιοδικό μεγαλώνει -μόνο τον Μάρτιο 17.945 ψηφιακές συνδρομές- και από την άλλη χάνει 16.721 αναγνώστες του περιοδικού την ίδια περίοδο. Άρα σχεδόν ένα παιχνίδι μηδενικού αθροίσματος.

Σε αυτήν την περίοδο της μεγάλης απορίας, των δοκιμών, της νέας αναγνώρισης, η επόμενη άσκηση είναι ήδη εδώ: Chat GPT και AI. Σαν να μην είχαμε αρκετά να κάνουμε. Το γεγονός ότι η ίδια η Google φαινόταν να υστερεί σε αυτό το θέμα με έκανε να χαρώ για μια στιγμή ότι κανείς δεν είναι πίσω. Ωστόσο, αυτό αντικαταστάθηκε γρήγορα από τη συνειδητοποίηση ότι ακόμη και ισχυρές εταιρείες βρίσκονται σε μια μόνιμη διαδικασία μετασχηματισμού - και πρέπει να λύσουν το ίδιο σταυρόλεξο με εμάς.

Το Chat GPT και το AI μας έκαναν όλους να μοιάζουμε λίγο με… κοτέτσι. Αρκετοί σε αυτόν το στάβλο φτερουγίζουν άγρια και γελάνε ενθουσιασμένα. Αλλά από την άλλη, υπάρχουν και εκείνοι που ξύνουν στο έδαφος αναζητώντας τον επόμενο σπόρο. Με εξέπληξε πόσες εταιρείες πολυμέσων έχουν πάρει από καιρό το θέμα σοβαρά, έχουν ήδη εφαρμόσει τα πρώτα τους συναρπαστικά έργα και έχουν αναπτύξει οράματα για το μέλλον. Κάποια από αυτά είναι ακόμα λίγο θολά, άλλα πολύ πιο ξεκάθαρα. Πάντα όμως με γνώμονα την περιέργεια, την επιθυμία και τη φιλοδοξία».

«Το τρένο που δεν πρέπει να χάσουμε»



Στην κεντρική ομιλία της κατά την έναρξη του Ευρωπαϊκού Εκδοτικού Συνεδρίου 2023, η Ladina Heimgartner, επικεφαλής Global Media Ringier και διευθύνουσα σύμβουλος του «Blick» Group της Ελβετίας, εξήγησε πώς η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει τη δημοσιογραφία, τα μέσα ενημέρωσης και την κοινωνία.

Μπροστά σε ένα κατάμεστο αμφιθέατρο στο Palais Niederösterreich, η Ladina Heimgartner ενθάρρυνε τους επαγγελματίες των μέσων ενημέρωσης και τους υπεύθυνους εκδόσεων από όλη την Ευρώπη να αντιμετωπίσουν με σιγουριά τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης.

«Έχουμε να κάνουμε με μια τεκτονική μετατόπιση», είπε η Heimgartner στη βασική της ομιλία με τίτλο «Τα επιχειρηματικά μοντέλα πρέπει να επανεξεταστούν πλήρως».

Μετά τις αναταράξεις, αρχικά λόγω του θριάμβου του παγκόσμιου διαδικτύου και αργότερα λόγω της εμφάνισης των smartphone, εφαρμογές όπως το ChatGTP έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν ξανά εντελώς το τοπίο των μέσων. Τα δύο πρώτα στάδια ανάπτυξης αρχικά ανέτρεψαν τη βιομηχανία. «Είμαι πεπεισμένη ότι θα τα καταφέρουμε αυτήν τη φορά», είπε η Ladina Heimgartner. Πολλά έχουν γίνει γνωστά από τις δύο τελευταίες αλλαγές - επίσης με σκοπό την ανάπτυξη κερδοφόρων στρατηγικών AI.

Ωστόσο, πολλές εταιρείες μέσων ενημέρωσης έρχονται αντιμέτωπες με νέους ανταγωνιστές. «Πρέπει να υπολογίσουμε ότι το εμπόδιο εισόδου στην αγορά καταρρίπτεται», επεσήμανε η κορυφαία μάνατζερ από την Ελβετία. Επιπλέον, οι υπάρχουσες προσφορές δεν μπορούν να προστατευτούν από τον εντοπισμό τους από μηχανισμούς τεχνητής νοημοσύνης. «Τίποτα δεν θα είναι πολύ περιφερειακό, πολύ τοπικό ή πολύ εξειδικευμένο για να αποφευχθεί η ανακάλυψη από ανιχνευτές. Αυτά δεν σταμάτησαν ούτε στα pay walls», ανέφερε.

Ωστόσο, η Ladina Heimgartner απευθύνει έκκληση στους συναδέλφους του κλάδου να αντιμετωπίσουν τη συζήτηση για την τεχνητή νοημοσύνη στα μέσα ενημέρωσης με ψυχραιμία και ανοιχτότητα και να είναι σίγουροι για τις δυνάμεις τους. «Ο κόσμος ψάχνει για ανθρώπους. Λέμε ιστορίες - και κανείς δεν μπορεί να το κάνει τόσο καλά όσο εμείς», κατέληξε.

Οι AI Τρίτες στο BurdaForward

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει από καιρό αντίκτυπο στην καθημερινή δραστηριότητα της BurdaForward. O Oliver Markert της BurdaForward στη Γερμανία αποκάλυψε ότι στην εταιρεία του υπάρχει ένα σταθερό ραντεβού τις Τρίτες με ΑΙ. Κάθε Τρίτη, 100 έως 150 εργαζόμενοι συναντιούνται για να ανταλλάξουν ιδέες σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη.

Παρουσιάζονται οι τελευταίες εξελίξεις και τα καλύτερα case studies. Μάλιστα επεσήμανε ότι 15 περιπτώσεις ειδήσεων επεξεργάζονται επί του παρόντος στο BurdaForward και περισσότερες προστίθενται κάθε εβδομάδα.

Στο σύστημα διαχείρισης περιεχομένου μεγάλων πυλών όπως το FOCUS online, το CHIP ή το BUNTE.de, η εταιρεία χρησιμοποιεί το AI ως «συγκυβερνήτη», ειδικά ως εργαλείο βοήθειας για τους δημιουργούς περιεχομένου. Χάρη στην πρόσφατη άμεση ενσωμάτωση του GPT 3.5 μέσω του Microsoft Azure, η θυγατρική της Burda κατάφερε να αυξήσει τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στη διαδικασία γραφής κατά ένα εντυπωσιακό 90%. Οι περιλήψεις, οι επικεφαλίδες και οι λεζάντες εικόνων μπορούν να δημιουργηθούν με ένα μόνο κλικ, με από τέλεσμα σημαντική εξοικονόμηση χρόνου. Το πλεονέκτημα είναι ότι οι δημιουργοί περιεχομένου μπορούν να βελτιστοποιήσουν το κείμενό τους χρησιμοποιώντας AI μέσω μιας φιλικής προς το χρήστη διεπαφής, χωρίς να χρειάζεται να εμβαθύνουν στην άμεση μηχανική.

3D κόσμοι στην τοπική δημοσιογραφία

Είναι δυνατή η παρουσίαση της δημοσιογραφίας σε λειτουργία 3D; Στο Εργαστήριο Καινοτομίας, ο γερμανικός όμιλος Funke έχει αναπτύξει συναρπαστικά μοντέλα για να κάνει τη δημοσιογραφία μια τρισδιάστατη εμπειρία για αρκετές γερμανικές πόλεις. Κατά τη διάρκεια ενός εικονικού περιπάτου σε μια πόλη, εμφανίζονται τοπικά και χωρικά σχετικές ειδήσεις. Δοκιμάζουν επίσης τη χρήση του για ποινικές υποθέσεις ή πολύπλοκα θέματα που είναι πολύ σημαντικά, ιδίως για τους νέους ενήλικες. «Ο στόχος είναι να προσεγγίσουμε ένα διαφορετικό κοινό από ό,τι ήταν δυνατό μέχρι στιγμής με τα τυπικά εκδοτικά προϊόντα και να μεταφέρουμε δημοσιογραφικό περιεχόμενο με πολύ μεγαλύτερη ένταση και πολυπλοκότητα», λέει ο Matthias Friedrich, επικεφαλής Στρατηγικής Τεχνολογικής Καινοτομίας της Funke Γερμανίας.

Αλλά το ίδιο εργαλείο μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί εσωτερικά για τη συντακτική ομάδα. Για να παρέχεται μια γρήγορη επισκόπηση της τρέχουσας κατάστασης ειδήσεων, τα μηνύματα τροφοδοτούνται στην εικονική πόλη. Με αυτόν τον τρόπο, η συντακτική ομάδα μπορεί να πάρει μια γρήγορη επισκόπηση του τι συμβαίνει και στη συνέχεια να αποφασίσει ποια ιστορία θα γράψει. Ο Matthias Friedrich εξήγησε ποιες δυνατότητες προσφέρει αυτό το έργο εσωτερικά και εξωτερικά και πώς ο όμιλος Funke θέλει να απευθυνθεί στους νέους με αυτό.




Mobile first journalism: Αναπτύσσουμε το νέο πρότυπο

Το 2023 θα είναι μια χρονιά-ορόσημο για το Mediahuis Nederland. Τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία έχει ήδη προσελκύσει την προσοχή με μια εντυπωσιακή στρατηγική περιεχομένου επί πληρωμή. Τώρα ο αρχισυντάκτης και διευθυντής έργου GerBen van ‘t Hek αλλά ζει όλες τις διαδικασίες παραγωγής. «Το 85% των αναγνωστών μας χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα, αλλά παράγουμε content και για επιτραπέζιους αναγνώστες», εξηγεί ο GerBen van ‘t Hek. Τώρα το αλλάζουμε αυτό με συνέπεια. Από φωτογραφίες μέχρι τίτλους και κείμενα - όλα είναι βελτιστοποιημένα για χρήση κινητού τηλεφώνου. «Πρώτα το κινητό τηλέφωνο» είναι η νέα προσέγγιση.

Ένα δεύτερο μεγάλο έργο αποσκοπεί στη μαζική αύξηση της ανάπτυξης. Το 65% των αναγνωστών έρχονται σήμερα απευθείας σε μεμονωμένες σελίδες λεπτομερειών μέσω Google και Facebook. Και αυτό είναι συνήθως το τέλος της ιστορίας. Πώς μπορούν οι αναγνώστες να μεταφερθούν σε άλλη σελίδα και έτσι να διπλασιάσουν τον αριθμό των επισκέψεων;

Γιατί το ChatGPT είναι καλό για τη δημοσιογραφία;

Τα ρεπορτάζ που παράγονται από μηχανές είναι εδώ και καιρό καθημερινότητα στο Αυστριακό Πρακτορείο Ειδήσεων (APA), για παράδειγμα κατά τη διάρκεια εκλογών – αλλά μέχρι στιγμής βασίζονται αυστηρά σε κανόνες, με μέγιστο συντακτικό έλεγχο της παραγωγής. Τα Twitterbots, τα ενημερωτικά δελτία και οι προτάσεις εσωτερικών μηνυμάτων αυτό ματοποιούνται επίσης με αυτόν τον τρόπο. Τώρα, με τις GPT, Bard and Co., μια νέα γενιά «αυτοματισμών περιεχομένου» είναι προ των πυλών. Μπορούν να αλλάξουν το παιχνίδι για τη δημοσιογραφία; «Τι επιτυγχάνουν αυτά τα μοντέλα, πού είναι οι ευκαιρίες, πού είναι οι κόκκινες γραμμές;», αναρωτήθηκε η Verena Krawarik από τη Μονάδα Διαχείρισης Καινοτομίας.

Τι σημαίνει το ChatGPT για τα εμπορικά μέσα;


Ο Ramón Kadel είναι επικεφαλής του «handwerk magazin» στο Holzmann Medien στη Γερμανία. Βλέπει το ChatGPT ως μια μεγάλη ευκαιρία για τα εμπορικά μέσα ενημέρωσης. Αφενός, ανοίγει νέα επιχειρηματικά μοντέλα με τη μορφή ακόμη περισσότερων προσφορών υπηρεσιών. Από την άλλη, θα εξοικονομήσει πολύ χρόνο, ειδικά για μικρότερες συντακτικές ομάδες. Και περισσότερο από τα καθημερινά μέσα ενημέρωσης, το Chat GPT θα δώσει στα εμπορικά μέσα μια ώθηση στην αξιοπιστία και την αξιοπιστία. Ο Ramón Kadel είναι πεπεισμένος γι’ αυτό.

Το κλειδί για τη νεανική ομάδα-στόχο: Η πρώτη στρατηγική των social media του «20 Minuten»

Μόνο το προηγούμενο έτος, το «20 Minuten» δημοσίευσε περίπου 2.700 σύντομα βίντεο στο Tiktok. Ο στρατηγικός στόχος είναι απλός και δύσκολος ταυτόχρονα: η επιτυχής αντιμετώπιση των νέων ομάδων-στόχων. «Όταν κάνουμε μια ιστορία, πρέπει ήδη να εξετάσουμε κατά τη διάρκεια του σταδίου σχεδιασμού εάν και πώς είναι δυνατά σύντομα βίντεο συμβατά με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», λέει ο Mattia Bütikofer, επικεφαλής των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο «20 Minuten» και εν μέρει υπεύθυνος για το γεγονός ότι η παραγωγή περιεχομένου επανεξετάζεται τώρα. Το βίντεο, ειδικά το σύντομο βίντεο, δεν βρίσκεται πλέον στο τέλος, αλλά στην πρώτη γραμμή της αλυσίδας παραγωγής.

Γιατί η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει σημαντικά τα προφίλ εργασίας μας;

«Οι αγγελίες για θέσεις εργασίας στα μέσα ενημέρωσης θα φαίνονται διαφορετικές στο μέλλον, θα χρειαστούμε διαφορετικά προφίλ στο περιβάλλον της τεχνητής νοημοσύνης», υποστηρίζει ο Andreas Arntzen. Ο διευθύνων σύμβουλος της Wort & Bild Verlag στη Γερμανία θέλει να επικεντρωθεί λιγότερο στις εξειδικευμένες γνώσεις και περισσότερο στην περιέργεια και το πάθος για νέα πράγματα κατά την επιλογή προσωπικού στο μέλλον. «Η μάθηση θα έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία για την εταιρεία και έτσι θα αλλάξει επίσης την εταιρική κουλτούρα», λέει ο Arntzen.

Εν τω μεταξύ, έχει εξοπλίσει τους 30 κορυφαίους του στην εταιρεία με το ChatGPT Pro, έτσι ώστε τα στελέχη να ασχολούνται προσωπικά με το θέμα. Η Wort & Bild Verlag ειδικεύεται στο θέμα της υγείας και προσεγγίζει περισσότερους από 25 εκατομμύρια ανθρώπους με αυτό κάθε μήνα. Όταν ανέλαβε ο Arntzen το 2016, υπήρχε σχεδόν αποκλειστικά αναλογική επιχείρηση και ούτε μία συμμετοχή. Από τότε, η εταιρεία έχει υποστεί μια εντυπωσιακή διαδικασία μετασχηματισμού. Στη βραδιά του γκαλά, ο Andreas Arntzen βραβεύθηκε ως «Media Manager of the Year».

AI και διάταξη: Στόχος το εξατομικευμένο ηλεκτρονικό «χαρτί»

Ο όμιλος Funke στο Έσσεν παράγει καθημερινά 150 τοπικές εκδόσεις με 12 τίτλους εφημερίδων. Μέχρι 4.000 άρθρα δημιουργούνται καθημερινά στα διάφορα εκδοτικά γραφεία. «Με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, αυτά τα άρθρα μπορούν στο μέλλον να τοποθετηθούν αυτόματα σε μια μεγάλη ποικιλία διατάξεων», αναφέρει ο Heiko Weigelt, Chief Information Officer Funke Γερμανίας.

Το έργο αυτό ακολουθεί δύο προσεγγίσεις. Αφενός, πρέπει να δημιουργηθούν νέες, πλήρως αυτοματοποιημένες προσφορές μέσων ενημέρωσης χωρίς περαιτέρω χειρωνακτική προσπάθεια, προκειμένου να προσφερθούν στους υφιστάμενους συνδρομητές πρόσθετα θεματικά προϊόντα, για παράδειγμα στους θεματικούς τομείς της οικογένειας ή του αθλητισμού. Αλλά αυτό το έργο AI επιτρέπει πολύ περισσότερα, δηλαδή ένα εντελώς εξατομικευμένο ηλεκτρονικό χαρτί. Έτσι, κάθε συνδρομητής θα μπορούσε να λάβει τη δική του ψηφιακή ημερήσια εφημερίδα.

Η εφημερίδα ως προϊόν ελίτ

Ο Norbert Küpper, σχεδιαστής εφημερίδων στη Γερμανία και ιδρυτής του Ευρωπαϊκού Βραβείου Εφημερίδων, επεσήμανε: «Η σε βάθος πληροφόρηση ήταν η ειδικότητα των εβδομαδιαίων εφημερίδων. Εν τω μεταξύ, οι ημερήσιες εφημερίδες, αλλά κυρίως οι περι φερειακές εφημερίδες, καταλαμβάνουν όλο και περισσότερο αυτόν τον τομέα στη Γερμανία.

Από την άλλη, οι εβδομαδιαίες εφημερίδες με τις ψηφιακές εκδόσεις τους έχουν από καιρό αποτολμήσει να ασχοληθούν με την καθημερινή επιχείρηση, έτσι ώστε τα προηγούμενα όρια γίνονται όλο και πιο θολά. Στις χώρες της Μπενελούξ και στη Σκανδιναβία, η εστίαση είναι ακόμη περισσότερο στην οπτική δημοσιογραφία από πριν.

Έχει κανείς την εντύπωση ότι εδώ απευθύνονται σε αναγνώστες με τριτοβάθμια εκπαίδευση που είναι καλά εδραιωμένοι επαγγελματικά. Έτσι, η εφημερίδα θεωρείται όλο και περισσότερο ως ένα ελίτ προϊόν. Στην Ιβηρική Χερσόνησο, από την άλλη πλευρά, τα infographics χρησιμοποιούνται εκπληκτικά εντατικά. Αυτό έχει γίνει μια παράδοση που χρησιμοποιούν εντατικά ακόμη και σοβαρές περιφερειακές εφημερίδες. Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι εν τω μεταξύ τα infographics και τα δημοσιογραφικά έργα δεδομένων (data journalism) αποτελούν επίσης μέρος της καθημερινής δραστηριότητας στις διαδικτυακές υπηρεσίες αυτών των μέσων. Επομένως, δεν τίθεται θέμα μείωσης της δημιουργικότητας στην Ευρώπη. Το αντίθετο συμβαίνει».

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη και ο αυτοματισμός περιεχομένου μπορούν να φτάσουν στο «σπίτι» των MME;

Με το AI+ Automation Lab, η Bayerischer Rundfunk έχει δημιουργήσει μια διεπιστημονική ομάδα δημοσιογράφων και προγραμματιστών προϊόντων που χρησιμοποιεί μηχανικήμάθηση (Machine Learning) και άλλες μορφές αυτοματισμού για ερευνητική έρευνα και δημοσιογραφικά προϊόντα από το 2020. Η Cécile Schneider, επικεφαλής Προϊόντων στο AI+ Automation Lab Bayerischer Rundfunk, ARD, έδωσε μια εικόνα για το έργο της ομάδας, πώς ενσωματώνει προϊόντα και πρωτότυπα εσωτερικά και πως επιλύει επίσης μεγαλύτερες ψηφιακές προκλήσεις για το BR.

Πώς ο Axel Springer χρησιμοποιεί το AI για εσωτερική επικοινωνία

Ο όμιλος Axel Springer έχει αναπτύξει ένα εσωτερικό bot για το Microsoft Teams, το οποίο εκπαιδεύεται σε εσωτερικά δεδομένα της εταιρείας. Αυτό το bot χρησιμεύει ως πολύτιμο εργαλείο για την εύρεση σχετικών πληροφοριών εντός του οργανισμού με βάση συγκεκριμένα θέματα - π.χ. εύρεση του σωστού ατόμου επαφής. Από τεχνική άποψη, το bot δημιουργείται χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες Microsoft OpenAI μέσω του Azure. Σύμφωνα με τον Samir Fadlallah, γενικό διευθυντή Πληροφοριών του ομίλου Axel Springer, «η συνεργασία μεταξύ του Axel Springer και της Microsoft καταδεικνύει τις πρακτικές εφαρμογές του Generative AI στην ενίσχυση της εσωτερικής επικοινωνίας και της ανταλλαγής γνώσεων εντός των επιχειρήσεων. Η ικανότητα του bot να αξιοποιεί εταιρικά δεδομένα αναδεικνύει τη δυνατότητα αξιοποίησης λύσεων που υποστηρίζονται από AI για τον εξορθολογισμό των ροών εργασίας και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας σε οργανισμούς μεγάλης κλίμακας».