To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Μανώλης Αλεξάκης, CRETA Media Group: Τα Μέσα µας λειτουργούν ως καθρέφτης του νησιού

Μανώλης Αλεξάκης, CRETA Media Group: Τα Μέσα µας λειτουργούν ως καθρέφτης του νησιού

Ο Μανώλης Αλεξάκης, γενικός διευθυντής της CRETA Media Group, µιλά στο adbusiness για το µιντιακό τοπίο της Κρήτης, που παρουσιάζει ιδιαίτερη δυναµική και αρκετές ιδιοµορφίες, αλλά και για την «επόµενη ηµέρα» µετά την ψήφιση του νοµοσχεδίου για την αδειοδότηση των περιφερειακών σταθµών, που αναµένεται πιο οργανωµένη και πιο απαιτητική.

Γράφει η Βίκυ Αναστασίου

adb: Πώς βλέπετε το ρόλο των περιφερειακών ΜΜΕ και ειδικά της Τηλεόρασης Creta στο σηµερινό τηλεοπτικό τοπίο που κυριαρχείται από τα µεγάλα αθηναϊκά κανάλια και τις ψηφιακές πλατφόρµες;

Ο ρόλος των περιφερειακών ΜΜΕ, όπως η Tηλεόραση Creta, παραµένει εξαιρετικά σηµαντικός. Ενώ τα κεντρικά µέσα εστιάζουν κυρίως σε εθνικές και διεθνείς εξελίξεις, τα περιφερειακά ΜΜΕ λειτουργούν ως «φωνή» των τοπικών κοινωνιών, προβάλλοντας ζητήµατα που αφορούν άµεσα την καθηµερινότητα των πολιτών, την τοπική αυτοδιοίκηση, την οικονοµία, τον πολιτισµό και τα κοινωνικά προβλήµατα της περιοχής.

Η Tηλεόραση Creta, ειδικότερα, έχει καταφέρει να διατηρήσει µια ιδιαίτερη σχέση εµπιστοσύνης µε το κοινό της Κρήτης, συνδυάζοντας την εγκυρότητα µε την εγγύτητα.

adb: Ποιες ιδιαιτερότητες χαρακτηρίζουν την περίπτωση της Κρήτης;

Η περίπτωση της Κρήτης παρουσιάζει αρκετές ιδιαιτερότητες, που την καθιστούν µοναδική στο ελληνικό τηλεοπτικό και ευρύτερα µιντιακό τοπίο. Πρώτα απ’ όλα, η Κρήτη διαθέτει ισχυρή τοπική ταυτότητα και υπερηφάνεια για την πολιτισµική της κληρονοµιά. Αυτό δηµιουργεί ένα κοινό που ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τοπικά θέµατα, πρόσωπα και πρωτοβουλίες. Πρέπει, ωστόσο, να σηµειώσω πως σύµφωνα µε έρευνες που έχουµε κατά καιρούς διενεργήσει, προκύπτει πως οι Κρητικοί επιλέγουν σε πολλές περιπτώσεις µόνο τα περιφερειακά τηλεοπτικά µέσα του νησιού για την ενηµέρωσή τους, κάτι που δεν συµβαίνει σε καµιά άλλη Περιφέρεια της χώρας, εκεί όπου τα κανάλια έρχονται ως «συµπλήρωµα» των κεντρικών τηλεοπτικών σταθµών.

adb: Ποια θεωρείτε ότι είναι η ταυτότητα της Τηλεόρασης Creta;

Η Τηλεόραση Creta και όλα τα µέσα ενηµέρωσης που ανήκουν στον όµιλο της Creta Media έχουν διαµορφώσει µε τα χρόνια µια σαφή και αναγνωρίσιµη ταυτότητα που βασίζεται σε συγκεκριµένα χαρακτηριστικά. Εγκυρότητα, µετριοπάθεια, νηφαλιότητα, τοπικότητα και αξιοπιστία συνθέτουν το προφίλ του Οργανισµού Creta. Αυτά τα χαρακτηριστικά πηγάζουν από τη µακρά παράδοση της οικογένειας Χαλκιαδάκη στο χώρο των µέσων ενηµέρωσης, µε τον πρόεδρο της Creta Media Group, Μανώλη Χαλκιαδάκη, να έχει δώσει εξ αρχής αυτό το σαφές στίγµα. Τα µέσα µας λειτουργούν ως καθρέφτης του νησιού. Αυτό φυσικά σηµαίνει πως σε πολλές περιπτώσεις καυτηριάζουν και αναδεικνύουν παθογένειες του τόπου µας, χωρίς παρωπίδες και δεσµεύσεις.


adb: Τι κάνει το κανάλι να ξεχωρίζει για το κοινό της Κρήτης;

Αυτό που κάνει την Tηλεόραση Creta να ξεχωρίζει για το κοινό της Κρήτης είναι η αµεσότητα, η εγκυρότητα και η αυθεντικότητα µε την οποία προσεγγίζει την ενηµέρωση. Οι τηλεθεατές αισθάνονται ότι το κανάλι είναι «δικό τους», ότι κατανοεί τα ζητήµατα της τοπικής κοινωνίας, µιλά τη γλώσσα της και δίνει προτεραιότητα σε όσα πραγµατικά τους αφορούν. Η Tηλεόραση Creta δεν περιορίζεται στην αναµετάδοση εθνικών ειδήσεων· παράγει πρωτογενές, τοπικό περιεχόµενο, αναδεικνύοντας ανθρώπους, δράσεις και πρωτοβουλίες που σπάνια βρίσκουν χώρο στα κεντρικά µέσα.

adb: Ποιο είναι το σχόλιό σας σε ό,τι αφορά το νοµοσχέδιο για την αδειοδότηση των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθµών;

Η κατάθεση του νοµοσχεδίου για την αδειοδότηση των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθµών είναι σηµαντική. Ωστόσο, υπάρχουν και σηµεία που χρήζουν προσοχής. Το νέο πλαίσιο επιχειρεί να κλείσει µια χρόνια νοµική εκκρεµότητα: πολλοί περιφερειακοί σταθµοί λειτουργούσαν επί δεκαετίες σε καθεστώς «νόµιµης λειτουργίας», χωρίς τελική άδεια, γεγονός που δηµιουργούσε αβεβαιότητα. Σίγουρα η πρόβλεψη για διαφανείς διαδικασίες, αντικειµενικά και ποιοτικά κριτήρια αδειοδότησης, όπως η διαφάνεια ιδιοκτησίας, τα τεχνικά και λειτουργικά κριτήρια, ενισχύει τη θεσµική αξιοπιστία. Ωστόσο, είναι πολύ σηµαντικό η διαδικασία να µην υποβαθµίσει το χαρακτήρα των σταθµών.

Το πλαίσιο πρέπει να φροντίζει ώστε οι διαδικασίες να µην ευνοούν µόνον µεγάλους και ισχυρούς οικονοµικά φορείς, αλλά να διαφυλάσσεται η δυνατότητα µικρότερων περιφερειακών σταθµών να επιβιώσουν και να προσφέρουν τοπικό περιεχόµενο.

adb: Πώς θα διαµορφωθεί ο τηλεοπτικός χάρτης την επόµενη ηµέρα;

Η «επόµενη ηµέρα» για τον ελληνικό τηλεοπτικό χάρτη µετά την ψήφιση του νοµοσχεδίου για την αδειοδότηση των περιφερειακών σταθµών και µέσα σε ένα περιβάλλον ψηφιακών µετασχηµατισµών, αναµένεται να είναι πιο οργανωµένη αλλά και πιο απαιτητική.

Αρχικά, η ολοκλήρωση της διαδικασίας αδειοδότησης θα δηµιουργήσει σαφέστερους κανόνες λειτουργίας και θα περιορίσει το «γκρίζο» τοπίο που χαρακτήριζε για δεκαετίες τον περιφερειακό χάρτη. Οι σταθµοί που θα λάβουν άδεια θα αποκτήσουν θεσµική κατοχύρωση και σταθερότητα, κάτι που θα τους επιτρέψει να επενδύσουν σε τεχνολογία, περιεχόµενο και ανθρώπινο δυναµικό. Ωστόσο, το νέο περιβάλλον θα απαιτεί και προσαρµογή. Οι σταθµοί που θα επιβιώσουν και θα ξεχωρίσουν, είναι εκείνοι που θα καταφέρουν να «παντρέψουν» την τηλεοπτική τους εµπειρία µε την ψηφιακή παρουσία.

adb: Ποια είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το τοπίο των media στην Κρήτη και σε τι επίπεδο είναι οι υποδοµές των τηλεοπτικών καναλιών του νησιού;

Το µιντιακό τοπίο της Κρήτης παρουσιάζει µια ιδιαίτερη δυναµική και αρκετές ιδιοµορφίες, που το κάνουν να ξεχωρίζει σε σχέση µε άλλες περιφέρειες της Ελλάδας. Πρόκειται για µια από τις πιο ενεργές και ανεπτυγµένες µιντιακά περιοχές της χώρας, µε πληθώρα τηλεοπτικών, ραδιοφωνικών και διαδικτυακών µέσων αλλά και εφηµερίδων.

Αυτή η πυκνότητα µέσων δείχνει ότι υπάρχει έντονος ανταγωνισµός αλλά και πλούσια ενηµερωτική παραγωγή, µε σταθµούς που έχουν ισχυρούς δεσµούς µε τις τοπικές κοινωνίες. Σε ό,τι αφορά τις υποδοµές, το επίπεδο είναι σηµαντικά βελτιωµένο την τελευταία δεκαετία. Η ποιότητα του ενηµερωτικού περιεχοµένου και η αµεσότητα που προσφέρουν, καθιστούν τα κρητικά ΜΜΕ ένα παράδειγµα περιφερειακής ανθεκτικότητας. Η Κρήτη έχει καταφέρει να δηµιουργήσει ένα ζωντανό και αξιόπιστο µιντιακό οικοσύστηµα, που στέκεται επάξια απέναντι στα κεντρικά µέσα.


adb: Ποια είναι τα κριτήρια που παίζουν ρόλο στη διαµόρφωση του προγράµµατος της TV Creta;

Ο βασικός άξονας είναι η τοπικότητα. Η Tηλεόραση Creta δίνει προτεραιότητα στην ενηµέρωση για ζητήµατα που αφορούν άµεσα τους Κρητικούς: πολιτική, οικονοµία, αυτοδιοίκηση, κοινωνικά θέµατα, περιβάλλον, πολιτισµό και τουρισµό. Η καθηµερινή ροή του προγράµµατος προσανατολίζεται στην αντανάκλαση της ζωής του νησιού, κάτι που δηµιουργεί ταύτιση και εµπιστοσύνη µε το κοινό. Κεντρικό ρόλο παίζουν οι ειδήσεις και οι ενηµερωτικές εκποµπές, οι οποίες επιδιώκουν ισορροπηµένη παρουσίαση και σεβασµό στη διαφορετικότητα των απόψεων. Αυτό το στοιχείο είναι µέρος της «ταυτότητας» του σταθµού και διαµορφώνει την αξιοπιστία του. Το πρόγραµµα διαµορφώνεται πλέον µε γνώµονα τη διπλή παρουσία του σταθµού, τόσο στην τηλεόραση όσο και στο διαδίκτυο. Έτσι, λαµβάνεται υπόψη η προσβασιµότητα µέσω social media και livestreaming, ώστε το περιεχόµενο να είναι διαθέσιµο και εκτός Κρήτης.

adb: Οι τοπικές ειδήσεις κερδίζουν σε τηλεθέαση;

Ναι, οι τοπικές ειδήσεις κερδίζουν σταθερά έδαφος σε τηλεθέαση τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα στην περιφέρεια και σε περιοχές όπως η Κρήτη, όπου το κοινό διατηρεί ισχυρό δεσµό µε τον τόπο του.

Ο βασικός λόγος είναι ότι οι τοπικές ειδήσεις προσφέρουν περιεχόµενο µε άµεση σηµασία για την καθηµερινότητα των πολιτών, δηλαδή µιλούν για ζητήµατα που τους αφορούν προσωπικά: την τοπική αυτοδιοίκηση, τα έργα υποδοµής, την οικονοµία της περιοχής, τις κοινωνικές δράσεις, ακόµη και τα προβλήµατα της γειτονιάς τους. Αυτή η εγγύτητα και αυθεντικότητα δηµιουργούν εµπιστοσύνη και αφοσίωση.

Στην περίπτωση της Tηλεόρασης Creta, για παράδειγµα, οι τοπικές ειδήσεις αποτελούν τον πυρήνα του προγράµµατος και παραµένουν σταθερά στις πρώτες θέσεις τηλεθέασης στην Κρήτη.

adb: Με ποιον τρόπο προσελκύετε τους µεγάλους διαφηµιζόµενους;

Η Tηλεόραση Creta προσελκύει µεγάλους διαφηµιζόµενους µέσα από ένα συνδυασµό αξιοπιστίας, στοχευµένης απήχησης και αποτελεσµατικής προβολής. Παρότι είναι περιφερειακό κανάλι, έχει καταφέρει να λειτουργεί µε υψηλότερες προδιαγραφές, προσφέροντας εξαιρετικό επίπεδο παραγωγής και ένα δυνατό brand που εµπνέει εµπιστοσύνη στους συνεργάτες της. Οι µεγάλοι διαφηµιζόµενοι αναζητούν σταθερότητα, συνέπεια και θετική εικόνα. Η Tηλεόραση Creta έχει διαµορφώσει ένα αξιόπιστο περιβάλλον προβολής, µε σοβαρό ενηµερωτικό προφίλ και καθαρή, επαγγελµατική αισθητική στοιχεία που καθιστούν το µέσο ελκυστικό για µεγάλες εταιρείες.

∆εν σας κρύβω πως το µεγαλύτερο µέρος του τζίρου µας προέρχεται από πολυεθνικές εταιρίες και γενικότερα διαφηµιζόµενους που παράλληλα προβάλλονται στα κεντρικά τηλεοπτικά µέσα.

adb: Είστε ικανοποιηµένος από την τοποθέτηση της κρατικής διαφήµισης στα περιφερειακά µέσα;

Από το 2019 και έπειτα η κατανοµή της κρατικής διαφήµισης γίνεται µε δίκαιο και αξιοκρατικό τρόπο, και αυτό πρέπει να το πιστώσουµε στους ανθρώπους που έχουν την ευθύνη. Η διαδικασία γίνεται µε επαγγελµατισµό και δεν κυριαρχούν µικροπολιτικά κριτήρια, όπως συνέβαινε ενδεχοµένως παλαιότερα. Σίγουρα, πάντως, η πολιτεία πρέπει να κοιτάξει προς τα περιφερειακά µέσα και να τα ενισχύσει, γιατί ο ρόλος τους είναι κρίσιµος για να διατηρηθεί η ισορροπία στον µιντιακό χάρτη.

Creta Media Group

H Creta Media Group διαθέτει δύο βάσεις στην Ανατολική και τη ∆υτική Κρήτη. Στο Ηράκλειο βρίσκεται η έδρα της περιφερειακής Τηλεόρασης CRETA, του portal Creta24.gr και του ραδιοφώνου ΣΚΑΪ Κρήτης. Στο Ρέθυµνο εκδίδεται και κυκλοφορεί η ιστορική εφηµερίδα Ρεθεµνιώτικα Νέα, λειτουργεί το portal rethnea.gr και εκπέµπει ο ραδιοφωνικός σταθµός CentralFM.  Όλη αυτή η δραστηριότητα φιλοξενείται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 5.000 τ.µ. στη Βιοµηχανική Περιοχή Ηρακλείου και στο Ρέθυµνο, συγκροτώντας ένα από τα µεγαλύτερα σχήµατα στον µιντιακό χάρτη της ελληνικής περιφέρειας. Είναι χαρακτηριστικό πως η ανάπτυξη της Creta Media Group, όπως την οραµατίστηκε ο πρόεδρος Μανώλης Χαλκιαδάκης, ξεκίνησε µέσα στην περίοδο της οικονοµικής κρίσης και κορυφώθηκε µετά το τέλος της.