To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Media: Γεμάτη ατζέντα μετά τις εκλογές

Media: Γεμάτη ατζέντα μετά τις εκλογές
Μια γεμάτη "ατζέντα" με πολλά καυτά ζητήματα στα οποία προστίθενται συνεχώς νέα, θα παραδώσει την επόμενη ημέρα των εκλογών η τρέχουσα κυβέρνηση στην επόμενη για τον κλάδο των ΜΜΕ. 
Ανεξαρτήτως του βαθμού επιτυχίας του κυβερνητικού έργου στο θεσμικό μηντιακό τοπίο, αυτό μπορεί να το κρίνει ο καθένας, η επόμενη κυβέρνηση θα κληθεί να διαχειριστεί μια σειρά από θέματα αιχμής και κακώς ίσως τα ελληνικά Μέσα και οι δημοσιογράφοι περιορίζονται στα της ΕΡΤ και της βιωσιμότητάς της στις αναφορές και ερωτήσεις τους προς τους υποψήφιους της Ν.Δ. 
 Η επόμενη κυβέρνηση θα παραλάβει το ημιτελές, για λόγους που δεν είναι της παρούσης, έργο της αδειοδότησης των τηλεοπτικών σταθμών εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας.
Η 6η άδεια οδεύει και με τη "βούλα" του ΕΣΡ στην Alter Ego και το One Channel του Β.Μαρινάκη που λογικά έως τον Σεπτέμβριο θα μπορεί να εκπέμπει, πέραν του Διαδικτύου και των πλατφορμών (Nova και Cosmote) και με ψηφιακό ελεύθερο τηλεοπτικό σήμα. Παραμένει ως εκκρεμότητα η 7η άδεια, η λεγόμενη "ορφανή" άδεια του 7ου παίκτη και άγνωστο είναι ακόμη ποιος επιχειρηματίας θα ενδιαφερθεί και θα μπορεί εντέλει να καταβάλει 3,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο και κάθε χρόνο (σύνολο 35 εκατ. ευρώ) για την επόμενη 10ετία για να αποκτήσει τηλεοπτική φωνή σε μια αγορά δύσκολη με μειωμένη τη διαφημιστική δαπάνη.  
 Ο νέος υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, αν και εφόσον παραμείνει ως έχει ο τίτλος του σχετικού υπουργείου και δεν "σπάσει" στα δύο, θα πρέπει πολύ σύντομα και προκηρύξει τόσο τις τηλεοπτικές θεματικές άδειες εθνικής εμβέλειας για τηλεοπτικά κανάλια με συγκεκριμένη θεματολογία και στίγμα (μουσικά, θρησκευτικά, τουριστικά), όσο και αυτές των περιφερειακών σταθμών σε όλη τη χώρα. Παράλληλα θα κληθεί να μετατρέψει την αγορά των ερτζιανών σε ψηφιακή προκηρύσσοντας τις σχετικές άδειες ψηφιακής εκπομπής. Ένα έργο πραγματικά απαιτητικό και 100% υποχρεωτικό από τα υπογεγραμμένα από την κυβέρνηση μνημόνια. 
Ένα ερώτημα είναι τι μέλει γενέσθαι και πόσο η επόμενη κυβέρνηση θα θελήσει να παρέμβει νομοθετικά στην αγορά σε θέματα διαφήμισης όπως π.χ. το ζήτημα των επιστροφών, η διαμεσολάβηση, η πλατφόρμα ΕΔΕΕ, ΣΔΕ, ΕΙΤΗΣΕΕ, για την τηλεοπτική διαφήμιση. Η νέα κυβέρνηση θα κληθεί να τακτοποιήσει θέματα κατανομής των διαφημιστικών κονδυλίων στα sites, αλλά κυρίως να κάνει πράξη υποσχέσεις και νομοθετήματα για τη στήριξη ουσίας στα περιφερειακά Μέσα κυρίως τον επαρχιακό Τύπο με έμφαση στην ενίσχυση των μισθοδοτούμενων θέσεων εργασίας. Κάτι που παρέμεινε στα χαρτιά. 
Τα κυβερνητικά στελέχη της επόμενης ημέρας θεωρείται βέβαιο ότι θα δεχθούν πιέσεις από τους ιδιοκτήτες των ραδιοφωνικών σταθμών που αυτοχαρακτηρίζονται ως "οι μεγάλοι χαμένοι από τις νομοθετικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης στα media". Και τούτο προκύπτει από  επιστολή τους προς το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής στο οποίο  επισημαίνουν πως μια σειρά αποφάσεων της κυβέρνησης έχει επιβαρύνει την οικονομική λειτουργία τους.
Μάλιστα θεωρούν ότι η μείωση του ειδικού φόρου τηλεόρασης (από 20% σε 5%), που αρχικά θεσπίστηκε ως αντιστάθμισμα στο οικονομικό αντάλλαγμα που κλήθηκαν να καταβάλουν οι φορείς αδειοδοτημένων σταθμών πανελλαδικής εμβέλειας, είχε ως αποτέλεσμα τη συρρίκνωση της διαφημιστικής δαπάνης στο ραδιόφωνο. Η μείωση του ειδικού φόρου περιλαμβάνει και τους μη αδειοδοτημένους, σταθμούς περιφερειακής εμβέλειας, με συνακόλουθες περαιτέρω αρνητικές συνέπειες στη λειτουργία των τοπικών ραδιοφωνικών σταθμών όλης της επικράτειας.
Στην επόμενη κυβέρνηση λογικά θα "σκάσει" και το θέμα του 2%, του  νέου πόρου υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ ως ποσοστό επί των ακαθάριστων εσόδων με την υπόθεση να βρίσκεται προ συζήτησης στο ΣτΕ. 
Ένα κεντρικό συμπέρασμα που μπορεί να εξάγει κανείς τόσο από τα "έργα και τις ημέρες" της τρέχουσας κυβέρνησης όσο εξάλλου και από τα ερωτήματα που τίθενται στα στελέχη της ΝΔ που προηγείται δημοσκοπικά, είναι ότι το ενδιαφέρον κινείται γύρω από τους πόρους. Και όταν λέμε πόρους εννοούμε τους οικονομικούς.
Η κυβέρνηση προσανατολίστηκε κεντρικά και στήριξε την επιχειρηματολογία της μάλλον στην ικανότητά της και επιτυχία της να βάλει τους καναλάρχες να πληρώσουν και όχι να βελτιώσει το τοπίο και να θέσει ποιοτικά κριτήρια και κανόνες στην αγορά. Παράλληλα όλες οι δυνάμεις των φίλιων Μέσων του κυβερνώντος κόμματος έχουν αναλωθεί σε μια συζήτηση δίχως τέλος και σε ένα στενό μαρκάρισμα των στελεχών της ΝΔ. για την επόμενη ημέρα της ΕΡΤ εστιάζοντας στο ύψος του ανταποδοτικού τέλους, στον αριθμό των καναλιών που θα παραμείνουν, στο προσωπικό και κατά πόσο θα συρρικνωθεί…
Για το πρόγραμμα και τον αναγκαίο εκσυγχρονισμό της ΕΡΤ, ούτε λόγος.