To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Μedia specialists: Άνοδος τζίρου µε µικρή κάµψη κερδών

Μedia specialists: Άνοδος τζίρου µε µικρή κάµψη κερδών

Μπορεί ο κύκλος εργασιών της εγχώριας αγοράς media agencies να αυξήθηκε και το 2023, τα µικτά κέρδη και τα κέρδη προ φόρων, όµως, του κλάδου κατέγραψαν υποχώρηση.

Ανάπτυξη όσον αφορά τον τζίρο αλλά µικρή υποχώρηση των µικτών αποτελεσµάτων και των συνολικών κερδών προ φόρων, κατέγραψε η εγχώρια αγορά media specialists το 2023, όπως δείχνουν τα επίσηµα οικονοµικά στοιχεία. Συγκεκριµένα, όπως προκύπτει από τους δηµοσιευµένους ισολογισµούς 22 εταιρειών media specialists της ελληνικής αγοράς που συγκέντρωσε και ανέλυσε η Direction Business Reports, ο συνολικός κύκλος εργασιών την προηγούµενη χρονιά ανήλθε σε 504,4 εκατ. ευρώ, αυξηµένος κατά 7,19% σε σχέση µε τα 470,59 εκατ. ευρώ του 2022. Τα συνολικά µικτά κέρδη γνώρισαν κάµψη της τάξεως του -2,30% καθώς ανήλθαν σε 47,6 εκατ. ευρώ, όταν το 2022 κυµάνθηκαν περί τα 48,7 εκατ. ευρώ. Επίσης, τα συνολικά κέρδη προ φόρων, τα οποία ξεπέρασαν τα 12,7 εκατ. ευρώ, υποχώρησαν κατά 4,76% σε σχέση µε τα 13,3 εκατ. ευρώ του 2022. Το περιθώριο µικτού κέρδους κυµάνθηκε στο 9,44% µειωµένο κατά 8,88% ενώ το περιθώριο καθαρού κέρδους ανήλθε σε 2,52%, υποχωρώντας κατά 10,95%.

Οι κορυφαίοι στον τζίρο - Tempo OMD και Όµιλος IPG Mediabrands ξεχωρίζουν

Στην κατάταξη µε βάση τον κύκλο εργασιών του 2023, την πρώτη δεκάδα (µε σειρά εµφάνισης) στην ελληνική αγορά media specialists αποτελούν οι Tempo ΟΜD Hellas (77,7 εκατ. ευρώ και άνοδος 6,87%), Initiative Media (73,9 εκατ. ευρώ και άνοδος 7,94%), Universal Media (50,3 εκατ. ευρώ και ανάπτυξη 8,28%), Wavemaker Ελλάς (45,4 εκατ. ευρώ και άνοδος 2,3%), Μindshare (33,7 εκατ. ευρώ και 21,8% ανάπτυξη), ΙPG Mediabrands (33,5 εκατ. ευρώ και άνοδος 12,49%), Carat Communication Services (31,1 εκατ. ευρώ και άνοδος 24,8%), Dentsu Greece (30 εκατ. ευρώ και ανάπτυξη 14,41%), Mediatech (28,1 εκατ. ευρώ και αύξηση 17,46%) και Carat International Hellas (25,48 εκατ. ευρώ και άνοδος 0,37%). Αυτές οι δέκα εταιρείες είναι και οι µόνες που είχαν τζίρο πάνω από 15 εκατ. το 2023. Επίσης, η Τempo OMD µαζί µε την Initiative είναι οι µόνες µε τζίρο που ξεπέρασε τα 70 εκατ. ευρώ. Ακόµη, αυτές οι δύο µαζί µε τη UM είναι οι µόνες µε τζίρο πάνω από 50 εκατ. ευρώ. Βέβαια, θα πρέπει να αναφερθεί πως εάν αθροιστεί ο τζίρος των εταιρειών του οµίλου Dentsu (Dentsu Greece, Carat International Hellas, Carat Communication Services), ξεπερνά συνολικά τα 86,67 εκατ. ευρώ. Επίσης, θα πρέπει να σηµειωθεί πως ο όµιλος IPG Mediabrands (Initiative, Universal Media, IPG Media Brands και Κinesso) καταγράφει συνολικό τζίρο ύψους 161,18 εκατ. ευρώ και ξεχωρίζει όσον αφορά τα groups.


Η εικόνα σε µικτά και κέρδη προ φόρων

Με κριτήριο τα µικτά αποτελέσµατα του 2023, έντεκα εταιρείες κινούνται πάνω από το «ψυχολογικό όριο» των 2 εκατ. ευρώ. Την ενδεκάδα αυτή αποτελούν (µε σειρά κατάταξης) οι Dentsu Greece (6,58 εκατ. ευρώ), Τempo OMD Hellas (5,98 εκατ. ευρώ), Mindshare (5,3 εκατ. ευρώ), Wavemaker Eλλάς (4,8 εκατ. ευρώ), ΒGM OMD (2,5 εκατ. ευρώ), Mediatech (2,55 εκατ. ευρώ),  Carat Communication Services (2,49 εκατ. ευρω), Ιnitiative Media (2,49 εκατ. ευρώ), Hearts & Science (2,33 εκατ. ευρώ), Universal Media (2,31 εκατ. ευρώ) και Havas Media Group Eλλάς (2,16 εκατ. ευρώ).

Όσον αφορά τα κέρδη προ φόρων, έξι εταιρείες κατέγραψαν επιδόσεις πάνω από 1 εκατ. ευρώ (µε σειρά κατάταξης): Tempo OMD (3,58 εκατ. ευρώ), Dentsu Greece (2,05 εκατ. ευρώ), Universal Media (1,38 εκατ. ευρώ), Mediatech (1,18 εκατ. ευρώ), Ιnitiative Media (1,10 εκατ. ευρώ) και Carat Communications Services (1,08 εκατ. ευρώ).


Θετικό πρόσηµο στον κλάδο

Θα πρέπει να σηµειωθεί πως γενικά η εικόνα στον κλάδο είναι θετική όσον αφορά τις οικονοµικές επιδόσεις. Αναλυτικότερα, από τις 22 εταιρείες του δείγµατος, το 68,18% (15 εταιρείες) αύξησε τον τζίρο το 2023, ενώ όσον αφορά τα µικτά αποτελέσµατα, 13 εταιρείες (59,09% του δείγµατος) κατόρθωσαν να ενισχύσουν τις επιδόσεις τους. Αναφοράς χρήζει, επίσης, το γεγονός πως η πλειονότητα και συγκεκριµένα το 81,82% (18 εταιρείες) είχαν κερδοφόρες χρήσεις το 2023.

Τέλος, όπως κάθε χρονιά, θα πρέπει να επισηµανθεί πως η συνολική αγορά media specialists εκτιµάται πως είναι λίγο µεγαλύτερη σε σχέση µε την εικόνα που αποτυπώνεται στους ισολογισµούς, καθώς αφενός υπάρχουν media agencies που αποτελούν Business Units εταιρειών επικοινωνίας και δεν έχουν ανεξάρτητη νοµική εταιρική µορφή, ούτως ώστε να δηµοσιεύουν ισολογισµούς, αφετέρου υπάρχουν και διαφηµιστικές εταιρείες µε δραστηριότητα media planning and buying.