To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Τα 9 πρόσωπα του 2019 στα media

Τα 9 πρόσωπα του 2019 στα media
πρωταγωνιστές της αγοράς media για το 2019, οι οποίοι με τις κινήσεις τους θα μας απασχολήσουν οπωσδήποτε και τη χρονιά που έρχεται.

Γράφει η ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ

Άλλη μια πλούσια σε μιντιακές ειδήσεις χρονιά έρχεται στο τέλος της. Εξαγορές, συγχωνεύσεις, συνέργειες, πλειστηριασμοί, νέα κανάλια, νέα πρόσωπα, ανατροπές και ευχάριστες εκπλήξεις. Η επικαιρότητα δεν άφησε κανέναν να πλήξει και κυρίως τους πρωταγωνιστές, νέους και παλαιότερους παίκτες. Επιλέξαμε εννέα από αυτούς, θεωρώντας τους τούς πλέον επιδραστικούς στην αγορά των ΜΜΕ, καθώς οι αποφάσεις και οι κινήσεις τους επηρέασαν, εκτός από τις εταιρείες τις οποίες κατέχουν ή διοικούν, συνολικότερα τον κλάδο και έθεσαν τις βάσεις για μια νέα χρονιά, η οποία, όπως όλα δείχνουν, θα φέρει νέες εκπλήξεις, θα προκαλέσει ανατροπές και θα ενσωματώσει νέες τάσεις και δεδομένα στο χώρο.  

Βαγγέλης Μαρινάκης, 
ιδιοκτήτης Alter Ego Media S.A.

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης θεωρείται ένα από τα πλέον προβεβλημένα πρόσωπα της ελληνικής μιντιακής σκηνής το 2019, καθώς μετά το ρόλο του εκδότη, κατέκτησε και αυτόν του καναλάρχη, ενώ διεκδικεί και την ιδιότητα του ιδιοκτήτη συνδρομητικής πλατφόρμας (Nova/Forthnet). Διαθέτοντας την άδεια καναλιού εθνικής εμβέλειας ελεύθερης λήψης γενικού περιεχομένου ενημερωτικού προγράμματος, η εταιρεία του, Άλτερ  Έγκο Media S.A., αφενός δημιούργησε το Open ΤV, που θα συνεχίσει να μεταδίδεται διαδικτυακά και μέσα από συνδρομητικές πλατφόρμες, ενώ παράλληλα αγόρασε τον τίτλο, τη βιντεοθήκη και το ενημερωτικό αρχείο του Mega. Η απόκτηση του Mega αντί 33,9 εκατ. ευρώ, παράλληλα με τον έλεγχο στην ΠΑΕ Ολυμπιακός παρέχει στην εταιρεία του κ. Μαρινάκη σημαντικά εφόδια για την είσοδό της στη συνδρομητική τηλεόραση μέσω της αγοράς μέρους του μετοχικού κεφαλαίου της Forthnet/Nova. Μάλιστα, βρίσκεται πολύ κοντά στις υπογραφές -ενδεχομένως στο τέλος Ιανουαρίου του 2020- με τις 4 πιστώτριες τράπεζες για την απόκτηση αντί 41 εκατ. ευρώ μεριδίου της τάξεως του 21-22% στη Nova/Forthnet, αναλαμβάνοντας παράλληλα το σύνολο των δανείων, με τα υπόλοιπα ποσοστά (15% και 63%) να παραμένουν στα χέρια των τραπεζών και των νυν μετόχων, αντίστοιχα. Αμέσως μετά, η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα κληθεί να διερευνήσει αν η εξαγορά θα προσκρούει ή όχι στις διατάξεις της νομοθεσίας για τη συγκέντρωση στα ΜΜΕ, δεδομένου ότι ο Βαγγέλης Μαρινάκης κατέχει επίσης άδεια πανελλαδικής εμβέλειας. Ο καναλάρχης κατέβαλε εντός του 2019 την πρώτη δόση των 3,5 εκατ. ευρώ για την αγορά της τηλεοπτικής άδειας πανελλαδικής εμβέλειας για 10 χρόνια, ενώ το ΕΣΡ αποφάσισε την επιστροφή της ισόποσης εγγυητικής επιστολής. Στην εταιρεία του ομίλου Μαρινάκη ανήκουν, εκτός από το One Channel και το Mega, οι εφημερίδες του πρώην ΔΟΛ, Τα Νέα και Το Βήμα και το διαδικτυακό portal in.gr. Μέσω του στενού του συνεργάτη, Γ. Κουρτάκη, ο Β. Μαρινάκης ελέγχει τα Παραπολιτικά, (Παραπολιτικά, Καρφί, Κιβωτός της Ορθοδοξίας, τον ραδιοσταθμό Παραπολιτικά 90.1 στην Αθήνα και το North 98 στη Θεσσαλονίκη καθώς και την ιστοσελίδα parapolitika.gr). Μαζί κατέχουν και το 36% της εταιρείας διανομής εντύπων στην Ελλάδα (Άργος). 

Γιάννης Βαρδινογιάννης, 
ιδιοκτήτης Star και Alpha


















O Γιάννης Βαρδινογιάννης έχει τον ισχυρό έλεγχο δύο τηλεοπτικών σταθμών, του Star και του Alpha, τον οποίο απέκτησε πρόσφατα ολοκληρωτικά μέσω της Motor Oil. 
Στην περίπτωση του Alpha, υπεγράφη το προσύμφωνο για την απόκτηση του 49,99% των μετοχών της Alpha Δορυφορική Τηλεόραση A.E. από τη Motor Oil, με στόχο να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2020. Η Mediamax Holdings Limited κατέχει το 24,95%, όπως και η Nevine Holdings Limited, ενώ το 50,1% της Alpha Δορυφορική Τηλεόραση Α.Ε. ανήκει στην Alpha Media Group Ltd. Να σημειωθεί ότι την εξαγορά του υπολοίπου ποσοστού της Nevine Holdings, η οποία έχει το πλειοψηφικό ποσοστό των μετοχών του τηλεοπτικού σταθμού Alpha, ανακοίνωσε η Motor Oil με επιστολή της προς το Χρηματιστήριο.
Η απόφαση την οποία έλαβε εντός του έτους ο Γ. Βαρδινογιάννης είναι να συνεχίσει το Star ως ψυχαγωγικό κανάλι, ενώ ο Alpha να παραμείνει θεωρητικά περισσότερο ενημερωτικός. Η οικογένεια Βαρδινογιάννη διαθέτει και διάφορα ραδιόφωνα, ενημερωτικά (Alpha 98.9) αλλά και μουσικά (Δίεση 101.3 κ.ά.), ενώ δεν δείχνει να ενδιαφέρεται για τον έντυπο Τύπο. Η οικογένεια Βαρδινογιάννη αποκτά και τον έλεγχο του καναλιού -και των ραδιοσταθμών- του Δημήτρη Κοντομηνά, καταβάλλοντας 33 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος Βαρδινογιάννη έχει παραδοσιακά σημαντική θέση στα ΜΜΕ, παλαιότερα με το Mega, κατέχοντας παράλληλα και το Star.  Ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 είχαν γίνει σοβαρές απόπειρες ένταξης και παραμονής στο χώρο του Τύπου, με έκδοση εφημερίδων και περιοδικών, ωστόσο ο επιχειρηματίας προτιμά, όπως όλα δείχνουν, να περιοριστεί στα ηλεκτρονικά Μέσα εξ ου και ο διπλός έλεγχος σε δύο τηλεοπτικά κανάλια αιχμής, η κατοχή δύο ραδιοσταθμών -σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη- και η διαχείριση sites με το σχεδιασμό να περιλαμβάνει και νέους ραδιοφωνικούς σταθμούς και ενδεχομένως θεματικά κανάλια. 

Ιβάν Σαββίδης, 
ιδιοκτήτης Dimera


















Ο Ιβάν Σαββίδης φαίνεται ότι ήρθε στα μιντιακά πράγματα για να μείνει και το βέβαιο είναι ότι δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη το επενδυτικό του σχέδιο, παρά την αναστολή έκδοσης του καθημερινού  Έθνους το καλοκαίρι του 2019. Ο Ρωσοπόντιος επιχειρηματίας κατέχει μέσω της Dimera Media Investments (DMI) το σύνολο των μετοχών της Ραδιοτηλεοπτικής Α.Ε., η οποία ελέγχει το σταθμό Open TV. Η DMI συνεστήθη στις 29 Ιουνίου 2016 στη Λάρνακα της Κύπρου και ελέγχεται από κυπριακή ΕΠΕ, ανήκοντας στον  Όμιλο Dimera. Μητρική του Ομίλου Dimera Media Investments LTD είναι η κυπριακή Belterra Holdings LΤ. Η υπόθεση «κατοχή και έλεγχος ΜΜΕ» δεν αποτελεί ενός ανδρός αρχή για τον Ιβάν Σαββίδη. Στις μιντιακές business συμμετέχουν και άλλα μέλη της οικογένειάς του: ο Νίκος Σαββίδης κατέχει το 91% και η Κυριακή Σαββίδη το 9%. Ταυτόχρονα, μέσω της Dimera Εκδοτική Α.Ε., κατέχει έως και τις 12 Σεπτεμβρίου 2020, τα εμπορικά σήματα του  Έθνους, του  Έθνους της Κυριακής και της Ημερησίας, που ανήκαν στον Πήγασο της οικογένειας Μπόμπολα. Για τον Ιβάν Σαββίδη ο στόχος στα μιντιακά πράγματα της χώρας δεν είναι τόσο η επιρροή, παρά τα όσα γράφτηκαν και ειπώθηκαν επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, αλλά η σταδιακή βελτίωση των Μέσων, η επίμονη και ανταποδοτική επένδυση και, φυσικά, η εφαρμογή του δόγματος «ό,τι δεν πουλάει ή δεν έχει έρεισμα στην κοινωνία, κόβεται».  Ήδη το Open TV μετέχει ως 6ο μέλος στην  Ενωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ). Στα θετικά της χρονιάς η δημιουργία του Open World για μετάδοση προγράμματος στην ομογένεια και συνακόλουθα η ενεργοποίηση των υπηρεσιών Υβριδικής Τηλεόρασης στο κανάλι με επενδύσεις σε τεχνολογίες υψηλής ποιότητας, παραγωγές σε full HD, κατεύθυνση digital first και streaming services. Πιο συγκεκριμένα, το Open World αποτελεί προσωπικό στοίχημα του Ιβάν Σαββίδη, καθώς το πρόγραμμα του Open θα εκπέμπει σε όλο τον κόσμο, με πρόσβαση στο περιεχόμενο του καναλιού για όλους τους   Έλληνες της Διασποράς.

Θοδωρής Κυριακού, 
πρόεδρος ομίλου Αntenna


















Ο Θοδωρής Κυριακού, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Αntenna, παίρνει επάξια τον τίτλο του πλέον ανήσυχου «επιχειρηματία ΜΜΕ» της χρονιάς, μιας και ο συγκεκριμένος όμιλος ανακοινώνει συχνά σημαντικές ενέργειες εντός και εκτός συνόρων. Βασικός προσανατολισμός του Θοδωρή Κυριακού είναι η εξωστρέφεια του ομίλου και η αναζήτηση νέων επενδυτικών ευκαιριών στον τομέα των Μedia, των Νέων Τεχνολογιών, του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και τις Ψυχαγωγίας. Εντός των συνόρων ανακοίνωσε την έκδοση του τηλεοπτικού περιοδικού «MΥTV» από τη Δάφνη Επικοινωνίες, ενώ εκτός των τειχών την έκδοση του ΟΚ στην Αλβανία. 
Μέσω του συμβουλευτικού γραφείου επενδύσεων που έχει ιδρύσει πριν από τρία χρόνια στο Λονδίνο, ο Θοδωρής Κυριακού και οι συνεργάτες του παρακολουθούν και αξιολογούν όλες τις επενδυτικές ευκαιρίες που θα ισχυροποιήσουν τη θέση του ομίλου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Από το 1989 έως και την τηλεοπτική σεζόν 2019-20, ο ΑΝΤ1 έχει προβάλει 200 συνολικά σειρές όλων των ειδών. Οι περισσότερες έχουν σημειώσει υψηλά ποσοστά τηλεθέασης και έχουν γίνει σημείο αναφοράς για τους τηλεθεατές, ενώ κάποιες από αυτές έχουν καταρρίψει εντυπωσιακά ρεκόρ μακροβιότητας, όπως η «Λάμψη» του Νίκου Φώσκολου. Ο ΑΝΤ1 άνοιξε μια νέα σελίδα στην τηλεόραση με την προβολή των καθημερινών σειρών στην απογευματινή ζώνη του, παράδοση που συνεχίζει με επιτυχία η αγαπημένη καθημερινή σειρά «Γυναίκα χωρίς όνομα». Η πίστη του ΑΝΤ1 στην αξία της ελληνικής μυθοπλασίας αποδεικνύεται και από την ένταξη της σειράς «Άγριες μέλισσες», στο φετινό του πρόγραμμα. Η συγκεκριμένη σειρά αναγέννησε το είδος, σάρωσε στην τηλεθέαση και κέρδισε τηλεθεατές και τηλεκριτικούς. Το όραμα του σταθμού, όμως, δεν σταματά εδώ. Με την ίδρυση της Σχολής Σεναρίου, ο ΑΝΤ1 επενδύει στην εκπαίδευση της επόμενης γενιάς σεναριογράφων και δημιουργών, στηρίζει έμπρακτα την ελληνική μυθοπλασία και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την παραγωγή σειρών υψηλού επιπέδου. Το τέλος αυτής της χρονιάς βρίσκει τον ΑΝΤ1 να γιορτάζει τα 30 του χρόνια, πολύ ψηλά στην κορυφή της προτίμησης του κοινού. 

Γιάννης Αλαφούζος, 
ιδιοκτήτης ΣΚΑΪ

















Ο Γιάννης Αλαφούζος είναι ένας από τους πλέον διακεκριμένους επιχειρηματίες στο χώρο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης με παράλληλη δραστηριότητα στο χώρο της ποντοπόρου ναυτιλίας και του επαγγελματικού αθλητισμού. Η τριαντάχρονη και πλέον παρουσία του στην ελληνική και διεθνή επιχειρηματικότητα χαρακτηρίζεται από καινοτομία και είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ανάπτυξη νέων αγορών, την παράλληλη επένδυση σε νέες τεχνολογίες και ανθρώπινο δυναμικό, τη διασφάλιση και ανάπτυξη των θεσμικών πλαισίων ανταγωνισμού και την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη.
Με άξονα το κεντρικό προϊόν του ΣΚΑΪ (ενημέρωση, γνώση, πολιτισμός) αναπτύσσει μια σειρά από επιχειρηματικές δραστηριότητες που περιλαμβάνουν πρωτοπόρους και με ηγετική θέση ειδησεογραφικούς, ενημερωτικούς και θεματικούς ιστότοπους (skai.gr, skaikairos.gr, paratriha.gr, sport-fm.gr κ.ά.), συνέχιση και περαιτέρω διεύρυνση των διεθνών συνεργασιών από τα πρώτα χρόνια της ενασχόλησης με την αγορά των ΜΜΕ (BBC World Service, Deutsche Welle, Voice of America, EURANET) καθώς και μια πλούσια εκδοτική δραστηριότητα (ΣΚΑΪ - Βιβλίο), τόσο με πρωτογενείς παραγωγές όσο και με συνεργασίες με μερικούς από τους πλέον αναγνωρισμένους διεθνείς εκδοτικούς οίκους.
Αναπόσπαστο κομμάτι της παραπάνω διακριτής ταυτότητας αλλά και επιχειρηματικό όραμα του Γιάννη Αλαφούζου συνέχισε να αποτελεί το 2019 η έμφαση στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και πιο συγκεκριμένα στους τομείς του περιβάλλοντος και της κοινωνικής αλληλεγγύης και συνοχής. Παράλληλα, μέσα από πιο συλλογικές πρωτοβουλίες (ΣΚΑΪ-Περιβάλλον, ΣΚΑΪ-Δράσεις, «Όλοι Μαζί Μπορούμε»), η δραστηριοποίηση στον τομέα αυτό έχει να επιδείξει αξιοσημείωτα αποτελέσματα. Αξίζει να αναφερθούν οι τόνοι υλικών που συγκεντρώθηκαν για την κάλυψη ζωτικών αναγκών των ευπαθών ομάδων, το ρεκόρ συμμετοχής ενεργών πολιτών στις διάφορες δράσεις αλλά και η αναγνώριση του έργου αυτού τόσο από ελληνικούς όσο και από διεθνείς οργανισμούς. Στο πλαίσιο αυτό, σημαντική θεωρείται η συμμετοχή του Γιάννη Αλαφούζου και του ΣΚΑΪ στην πρωτοβουλία του πρίγκιπα της Ουαλίας και του Πανεπιστημίου του Cambridge «Ηγέτες της Ευρωπαϊκής Επιχειρηματικότητας για την Κλιματική Αλλαγή» (EU Corporate Leaders Group on Climate Change -CLG), καθώς και η τιμητική του διάκριση με το βραβείο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη.

Πάνος Παπαδόπουλος, 
ceo Nova/Forthnet 

Σημαντική ανθεκτικότητα επιδεικνύει το 2019 ο όμιλος Nova/Forthnet, με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Πάνο Παπαδόπουλο στο «τιμόνι» να διαψεύδει τις Κασσάνδρες που ήθελαν την εταιρεία ψυχαγωγίας και τηλεπικοινωνιών να μην αντέχει την περίοδο της οικονομικής ύφεσης. Τουναντίον, λειτουργώντας σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά, ο όμιλος απέδειξε την ικανότητά του να διαφοροποιείται παρουσιάζοντας καινοτόμους λύσεις στο χώρο των συνδυαστικών υπηρεσιών οικιακής ψυχαγωγίας και επικοινωνίας.  Ένα νέο κεφάλαιο αναμένεται να ξεκινήσει στην ιστορία της Forthnet, καθώς μέσα στον Ιανουάριο του 2020 αναμένεται να ολοκληρωθεί η συμφωνία των τεσσάρων δανειστριών τραπεζών με την Alter Ego Mass Media Α.Ε. για τη μεταβίβαση των δανείων της εταιρείας, καθώς και ενός μέρους του μετοχικού κεφαλαίου που κατέχουν οι δανείστριες τράπεζες. Η εξέλιξη αυτή θα επιτρέψει στην εταιρεία να κινηθεί χωρίς την άμεση εμπλοκή των τραπεζών στην καθημερινή της λειτουργία και θα σημάνει την έναρξη μιας νέας φάσης στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της εταιρείας. Σημαντική τομή του ομίλου το 2019 αποτελεί το λανσάρισμα του Novaflix, την πρώτη OTT (Over The Top) συνδρομητική υπηρεσία που παρουσιάστηκε στην Ελλάδα και δίνει τη δυνατότητα σε όποιον θέλει, ανεξαρτήτως παρόχου internet, να απολαμβάνει θέαση On Demand, Live TV, αλλά ακόμα και offline με επιλογή για download του πλούσιου κινηματογραφικού θεάματος της Nova. Η Forthnet, επιδιώκοντας να προσφέρει πλήρη κάλυψη των αναγκών της ελληνικής οικογένειας σε υπηρεσίες επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, ετοιμάζεται να εισέλθει την άνοιξη του 2020 και στις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας ως MVNO (Mobile Virtual Network Operator). Η είσοδος της Forthnet στην κινητή τηλεφωνία θεωρείται κίνηση "Game Changer" και έγινε εφικτή μετά από προσφυγή της εταιρείας στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) που ως αρμόδια ρυθμιστική αρχή και μετά την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθόρισε ένα ελάχιστο πλαίσιο εμπορικής πολιτικής που επέτρεπε τη βιώσιμη επιχειρηματική λειτουργία μέσα από το μοντέλο MVNO.

Μιχάλης Τσαμάζ, 
πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Cosmote TV


















O διαχρονικός CEO του μεγαλύτερου τηλεπικοινωνιακού ομίλου της χώρας απασχόλησε θετικά τη δημοσιότητα για δύο βασικά θέματα το 2019. Δέχθηκε την πρόκληση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη να διπλασιάσει ο όμιλος τα GB στα πακέτα δεδομένων κινητής σε όλους τους συνδρομητές συμβολαίου και καρτοσυμβολαίου -οικιακούς και εταιρικούς- κρατώντας ίδιες τις χρεώσεις των πακέτων της.
Οι ανακοινώσεις της εταιρείας ήρθαν μετά τη συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με εκπροσώπους των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, στο Μέγαρο Μαξίμου.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, «πρόκειται για τη δεύτερη συνεχόμενη μείωση του κόστους για mobile data που πραγματοποιεί η Cosmote από τον Ιούλιο του 2019. Συνολικά, σε διάστημα έξι μηνών, έχει πενταπλασιαστεί ο διαθέσιμος όγκος στα πακέτα mobile Internet για τους πελάτες της, με αποτέλεσμα η τιμή ανά GB να έχει μειωθεί κατά 80%. Πλέον, η τιμή ανά GB κυμαίνεται από 0,5 έως 0,99 ευρώ.
Το θέμα των χρεώσεων της κινητής είχε ανοίξει ο ίδιος ο πρωθυπουργός σε ομιλία του στο συνέδριο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδος (ΣΕΠΕ), υπογραμμίζοντας την αναγκαιότητα μείωσης του κόστους πρόσβασης στο Διαδίκτυο μέσω κινητού τηλεφώνου στην Ελλάδα. Πολύ σημαντική δραστηριότητα της Cosmote TV το 2019 αποτελεί το πρόσφατο λανσάρισμα της νέας Over Τhe Τop (OTT) υπηρεσίας για τηλεοράσεις και φορητές συσκευές, που αλλάζει τον τρόπο που οι χρήστες παρακολουθούν τηλεοπτικά προγράμματα. Με τη νέα υπηρεσία, οι συνδρομητές απολαμβάνουν όλο το premium περιεχόμενο της πλατφόρμας (90 ψηφιακά κανάλια, 16 κανάλια Cosmote Sport, Cinema και History, αποκλειστικό αθλητικό και κινηματογραφικό περιεχόμενο, ντοκιμαντέρ και πρωτότυπες ελληνικές παραγωγές), μέσω προσωποποιημένων προτάσεων, που διαμορφώνονται -με τη χρήση artificial intelligence- με βάση τις προτιμήσεις και τις συνήθειές τους.
Η streaming πλατφόρμα της Cosmote TV είναι η πρώτη στην Ελλάδα και μία από τις λίγες διεθνώς που συνδυάζει το on demand περιεχόμενο με το ζωντανό πρόγραμμα των linear και των ελεύθερων καναλιών. Επίσης, για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά παρέχεται 4K περιεχόμενο, μέσα από το κανάλι Cosmote Sport 4K, που φιλοξενεί επιλεγμένα αθλητικά γεγονότα.
Η OTT υπηρεσία είναι προσβάσιμη -για νέους συνδρομητές- μέσα από WiFi Android TV Box, ως εφαρμογή για φορητές συσκευές (tablets, smartphones) και μέσω browser για PCs/laptops, ενώ πολύ σύντομα θα είναι διαθέσιμη και ως app για Smart TVs (πχ. Samsung, LG, Sony). Οι συνδρομητές της νέας υπηρεσίας μπορούν να δημιουργήσουν ξεχωριστά προφίλ, π.χ. για όλα τα μέλη της οικογένειάς τους, ενώ υπάρχει και ειδικό μενού για μικρά παιδιά, με φιλικό περιβάλλον αλλά και περιορισμούς ως προς την πρόσβαση σε περιεχόμενο.

Δημήτρης Κοντομηνάς, 
πρώην ιδιοκτήτης Alpha


















Από τη λίστα των πλέον επιδραστικών μιντιαρχών του 2019 δεν είναι δυνατόν να λείπει ο Δημήτρης Κοντομηνάς. Ο άλλοτε ισχυρός μιντιάρχης, ο οποίος περνάει δύσκολες στιγμές νοσηλευόμενος τις τελευταίες εβδομάδες, μεταβίβασε τον περασμένο Νοέμβριο το τελευταίο πακέτο μετοχών που κατείχε στο σταθμό που δημιούργησε, τον Alpha, στη Motor Oil, συμφερόντων οικογένειας Βαρδινογιάννη. 
Πλέον Alpha και Star συστεγάζονται και συνεργάζονται στην παραγωγή των τηλεοπτικών προγραμμάτων μέσω της εταιρείας του Ομίλου Star, Green Pixel. Αναμένονται πλέον αλλαγές στην όλη λειτουργία του Alpha, στο σκέλος των τεχνικών υπηρεσιών και του μάρκετινγκ αλλά και του ανθρώπινου δυναμικού. Είναι σαφές επίσης πως οι δύο σταθμοί θα συνεχίσουν να λειτουργούν διατηρώντας την ανεξαρτησία τους, με το προβάδισμα να ανήκει στο Star. Το συνολικό τίμημα απόκτησης του σταθμού ανήλθε σε 37,4 εκατ. ευρώ. Μετά και το δεύτερο σκέλος της συμφωνίας, που υπεγράφη στις 29 Νοεμβρίου 2019, εξαιτίας και της επιδείνωσης της υγείας του Δημήτρη Κοντομηνά, η Mediamax Holdings Limited απέκτησε το σύνολο των μετοχών της Alpha Δορυφορική Τηλεόραση Α.Ε. (τηλεοπτικός σταθμός Alpha), με άμεση συμμετοχή 49,9% και με έμμεση συμμετοχή μέσω της Nevine με 50,1%. Εκτός από τον Alpha υπάρχουν και άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες του Δημήτρη Κοντομηνά στα media.  Όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου του Alpha από τη Motor Oil, ο Δημήτρης Κοντομηνάς κατέχει το 95,31% της SIXOMEN Limited, η οποία κατέχει το 100% των μετοχών της Κοσμοραδιοτηλεοπτική Α.Ε., που ελέγχει το Κανάλι 9 στη Θεσσαλονίκη. Το Κανάλι 9 στην Αθήνα ανήκει κατά 54,76% στην Xanatech Limited, κατά 44,84% στη Mandelord Investments, κατά 0,29% στον Νίκο Ευαγγελάτο και κατά 0,11% στη Sixomen Limited.
Ο Δημήτρης Κοντομηνάς μετέχει στην Dalantel LTD, η οποία αποτελεί τη μοναδική μέτοχο της εταιρείας Νέα Εποχή Εμπορική και Επενδυτική Α.Ε., η οποία με τη σειρά της συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο (με ποσοστό 55,87%) της εταιρείας SportDay Α.Ε. Επίσης, η Μαρία Κοντομηνά μετέχει στην υπό εκκαθάριση Intertime Entertainment, καθώς και στις Solecast Investment Limited, Deftol Limited, Pridiemo Holdings Limited, Fraytone Limited και Pesach Trading Limited. Μέσω της Deftol η Μαρία Κοντομηνά είναι μέτοχος στη Solar Media, η οποία λειτουργεί το MAD TV.

Γιώργος Γαμπρίτσος, 
διευθύνων σύμβουλος ΕΡΤ

















Αν και ουσιαστικά συνδιοικεί την ΕΡΤ μαζί με τον πρόεδρο και δημοσιογράφο Κώστα Ζούλα, ο νέος διευθύνων σύμβουλος στο Ραδιομέγαρο, Γιώργος Γαμπρίτσος, έχει τον πρώτο λόγο σε τεχνοκρατικά και διοικητικά ζητήματα αλλά και στην υλοποίηση των στόχων που έχουν τεθεί.  Έχοντας θητεύσει για ένα μικρό χρονικό διάστημα στο παρελθόν σε ανάλογη θέση, ο νέος διευθύνων σύμβουλος εκλήθη το 2019 να διαχειριστεί έναν μεγάλο ραδιοτηλεοπτικό οργανισμό με 2.180 εργαζομένους και ταυτόχρονα το μεγάλο θέμα της ενεργοποίησης προγράμματος εθελουσίας εξόδου. Ο Γιώργος Γαμπρίτσος ήρθε για να αλλάξει το προφίλ της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης. Πρόσφατα ανακοίνωσε ότι η ΕΡΤ είναι προγραμματικά φτωχή, παραδεχόμενος ότι ελάχιστες νέες παραγωγές είχαν προγραμματιστεί για τη σεζόν 2019-20. Ταυτόχρονα, ομολογεί ότι τα κανάλια δεν έχουν ευκρινή ταυτότητα και φυσιογνωμία, ότι υπάρχει έλλειμμα εμπιστοσύνης από το κοινό ειδικά στην ενημέρωση (αντικειμενικότητα, αμεροληψία), χαμηλή τηλεθέαση και ακροαματικότητα, δυσανάλογοι πόροι στα αθλητικά σε βάρος του λοιπού προγράμματος, ανθρώπινο δυναμικό σχετικά μεγάλης ηλικίας - ελλείψεις σε βασικές ειδικότητες και δεξιότητες, αγκυλώσεις γραφειοκρατικές και μισθολογικές λόγω υπαγωγής της ΕΡΤ στο ενιαίο μισθολόγιο, οργανωτική πολυπλοκότητα και δυσλειτουργία. Παρουσιάζοντας εντός του Δεκεμβρίου του 2019 τους στόχους της νέας ΕΡΤ, έκανε λόγο για αναγέννηση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης προγραμματικά, θεσμικά και τεχνολογικά, με την ανάδειξη της αξίας και της δημόσιας αποστολής της, ιδιαίτερα στην ενημέρωση τον πολιτισμό και την κοινωνική προσφορά, την προσαρμογή στο νέο, γοργά εξελισσόμενο μιντιακό περιβάλλον και στις αλλαγές που συντελούνται, τη δημιουργία περιεχομένου με μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό, την ανάδειξη του περιεχομένου με σύγχρονες μεθόδους μάρκετινγκ και της διαφοροποίησης της ΕΡΤ ανάμεσα στην πληθώρα των εμπορικών επιλογών και προϊόντων. Πώς θα πετύχει τους στόχους του ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΤ; Με την ανανέωση του προσωπικού, την ορθολογικότερη κατανομή των πόρων σε πρόγραμμα και επενδύσεις, την οργανωτική δομή που ταιριάζει καλύτερα στο σημερινό περιβάλλον των τριών μέσων, την αποσύνδεση από τον στενό δημόσιο τομέα, με κανόνες και προϋποθέσεις, την αύξηση των ωφέλιμων οικονομικών πόρων κ.ά.
TAGS: Media