To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Το BBC πρώτο site στον κόσμο. Στην Ελλάδα ποιο;

Το BBC πρώτο site στον κόσμο. Στην Ελλάδα ποιο;

Τον περασμένο Ιούλιο το ΙΑΒ Hellas ανέλαβε μια ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία: Τη διοργάνωση μιας ημερίδας προκειμένου να συζητηθεί σε βάθος η ανάγκη που υπάρχει στην αγορά για ένα «κοινό νόμισμα» όσον αφορά στις μετρήσεις επισκεψιμότητας των sites, αλλά και για σημαντικά ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν για να γίνει κάτι τέτοιο. Δεν ήταν η πρώτη φορά που το IAB Hellas προσπάθησε να βάλει το θέμα στο τραπέζι. Η αμέσως προηγούμενη πρωτοβουλία του, αναπτύχθηκε το 2021 σε συνεργασία με την Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου (ΕΝΕΔ) για έναν διαγωνισμό που συγκέντρωσε 7 προσφορές, προέκρινε τρεις διαφορετικές προτάσεις αλλά τελικά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ καθώς οι δυο φορείς δεν συμφώνησαν σχετικά. Η ιστορία είναι ιστορία και μάλιστα …γνωστή.

Ο Πέτρος Μπελεσάκος, της ΕΔΕΕ τόνισε, πως «χρειάζεται να συμπεριληφθούν νέα metrics, έκανε λόγο για ανάγκη να υπάρχει ένα benchmark 100 sites» ενώ είχε υποστηρίξει – τότε - πως όσον αφορά στο κόστος της μέτρησης, τα agencies θα μπορούσαν να «αντέξουν»  να αποδίδουν το 0,25% της digital διαφημιστικής δαπάνης.

Από την πλευρά της ΕΝΕΔ, ο αντιπρόεδρος Δημήτρης Ηλιόπουλος, ανέφερε ότι η παλαιότερη (πιστοποιημένη) μέτρηση της Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου δεν εξελίχθηκε σε «κοινό νόμισμα» της αγοράς, σημείωσε πως οι λύσεις που προκρίθηκαν στον διαγωνισμό του 2021 δεν ικανοποιούσαν την ΕΝΕΔ και διατύπωσε την άποψη πως «ο ΙΑΒ Ηellas θα μπορούσε (και μπορεί ακόμη) να προχωρήσει και χωρίς τη συμμετοχή της ΕΝΕΔ». Ο τρίτος εταίρος, ο ΣΔΕ, δια μέσου της αντιπροέδρου Μαριάννας Κορδοπάτη, μέλος των ομάδων Digital και Cross Media Μeasurement του Συνδέσμου, είχε αναφέρει ότι «για τους διαφημιζόμενους η έρευνα επισκεψιμότητας είναι αναγκαία αλλά το βασικό ζητούμενο για αυτούς είναι λύσεις που να προσφέρουν πολλά περισσότερα ξεκινώντας από στοιχεία unduplicated reach and frequency.». Η συζήτηση ανέδειξε το ζήτημα του κόστους (οι τρεις λύσεις του τελικού σταδίου του προηγούμενου διαγωνισμού κυμαίνονταν μεταξύ 250.000 και 650.000 ευρώ) αλλά και την ανάγκη να δεσμευτούν στη μέτρηση όχι μόνο οι φορείς αλλά και τα μέλη τους.

Όπως και να έχει το «νόμισμα» χρειάζεται όπως εξάλλου είναι αναγκαίο να είναι ενιαίο σε μέλη και μη μέλη της ΕΝΕΔ και του IAB Hellas, ώστε και να μην δημοσιοποιούνται ανακοινώσεις περί το performance με διαφορετική αφετηρία, διαφορετικό μοντέλο μέτρησης και διαφορετικά εργαλεία και να μην παραπλανάται ο χρήστης και το πιο σημαντικό; Nα μπορούν τα media agencies να κάνουν απρόσκοπτα τη δουλειά τους.

Πως τα καταφέρνουν τα ξένα sites;

Τα διεθνή sites που ανήκουν σε μεγάλους ομίλους και συμμετέχουν στη συντριπτική τους πλειονότητα στα αντίστοιχα γραφεία του IAB έχουν ακόμη σημαντικές προκλήσεις να αντιμετωπίσουν στο θέμα της αποτύπωσης του performance ωστόσο στο λεγόμενο primary metrics (στα βασικά) έχει βρεθεί μια κοινή γραμμή πλεύσης. Έτσι είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε με ασφάλεια ότι το BBC βρίσκεται πρώτο στη λίστα των ειδησεογραφικών sites παγκοσμίως ή ότι το «Newsweek» υπερδιπλασίασε την επισκεψιμότητά του κατά 128% μέσα σε ένα έτος (Μάρτιος ’23- Μάρτιος ΄24) και διαμορφώθηκε στα 104.1 εκατ. επισκέψεις. Αυτά αποτυπώνονται βέβαια σε πρόσφατη έρευνα της Similarweb της πλατφόρμας  ψηφιακών δεδομένων η οποία εξειδικεύεται στην παρατήρηση και αποτύπωση αναγνωσιμότητας, κινητικότητας και διαμόρφωσης τάσεων στο Διαδίκτυο.

Η «εκτόξευση» του Newsweek τέθηκε στο μικροσκόπιο του εξειδικευμένου ειδησεογραφικού οργανισμού Press Gazette, ένα βρετανικό δημοσιογραφικό παρατηρητήριο για τον κλάδο των ΜΜΕ.

Η μεταβολή αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι «πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στο τι δίνουμε στον αναγνώστη- ποια αξία προσθέτουμε στην καθημερινότητα του», σχολιάζει η Τζένιφερ Κάνινγκχαμ, νέα γενική διευθύντρια του Newsweek,  λίγο μετά την ανάληψη καθηκόντων (μέσα Μαρτίου) στο Press Gazette και εξήγησε πως «αποστολή μου είναι να βελτιώσω και να ενισχύσω τη δημοσιογραφία που κάνουμε».

Το BBC αν και εμφάνισε απώλειες 11% στο υπο εξέταση 12μηνο παρουσίασε αύξηση επισκεψιμότητας κατά 3% από τον Φεβρουάριο στον Μάρτιο, και αποτελεί «σημείο αναφοράς» για ενημέρωση  και με διαφορά από τον ανταγωνισμό. Δεύτερη σε επισκεψιμότητα ήταν η ειδησεογραφική πλατφόρμα msn της Microsoft με 676 εκατ. επισκέψεις (μείωση 11% ετησίως και αύξηση 5% από μήνα σε μήνα). Θετικά ήταν όλα για την ιστοσελίδα των «New York Times» (11% πάνω οι επισκέψεις συγκριτικά με το Μάρτιο του ΄23 και 10% αύξηση από τον Φεβρουάριο ’24). Η ψηφιακή έκδοση της «The Washington Post» (144.4 εκατ. επισκέψεις) φιγουράρει στην 19η βαθμίδα της παγκόσμιας κατάταξης,  το site της «Independent» τοποθετείαι στην 22η  ( 115,1 εκατ. επισκέψεις) και του «Newsweek» βρίσκεται  στην 25η θέση (104.1 εκατ. επισκέψεις).

Στην «ουρά» της 50άδας των ιστοσελίδων εμφανίζονται τα Bloomberg.com (45η θέση με 55 εκατ. επισκέψεις), Huffpost.com (46η θέση με 53.7 εκατ.), Politico (48η θέση με 52 εκατ. επισκέψεις) και Cosmopolitan (50η  θέση με 50.3 εκατ. επισκέψεις).

TAGS: BBC