To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

To power game των media specialists στην Ελλάδα

To power game των media specialists στην Ελλάδα
To power game των media specialists στην Ελλάδα

Τη μερίδα του λέοντος απολαμβάνουν, φυσικά, τα διεθνή διαφημιστικά δίκτυα, ενώ αν υπολογίσει κανείς τα όσα συνέβησαν το 2011 και τα όσα έρχονται, καταλαβαίνει πως η «ψαλίδα» αναμένεται να ανοίξει κι άλλο… Σε μια προσπάθεια να καταδείξει την εικόνα της αγοράς που έρχεται, το adbusiness που κυκλοφορεί (τεύχος 775), αποτυπώνει αναλυτικά την εικόνα της αγοράς των media specialists μέχρι πρότινος, με την βοήθεια των στοιχείων των δημοσιευμένων οικονομικών ισολογισμών, που συγκέντρωσε η Direction Business Reports για το 2010, η οποία σε μεγάλο βαθμό αντανακλά τους συσχετισμούς δυνάμεων που έχουν διαμορφωθεί στην συνολική ελληνική αγορά διαφήμισης, καθώς και τα πραγματικά οικονομικά μεγέθη των εταιρειών του χώρου.

Ένα από τα πρώτα συμπεράσματα της εξέτασης των ισολογισμών είναι πως η ελληνική αγορά αποτελεί κυρίως υπόθεση των εταιρειών, που ανήκουν σε διεθνείς ομίλους επικοινωνίας. Πιο συγκεκριμένα, το 89% του συνολικού τζίρου του 2010 προήλθε από τέτοιες εταιρείες και μόλις 11% αποτέλεσε προϊόν των προσπαθειών των local εταιρειών. Ειδικότερα, από τα 395.703.554 ευρώ του συνολικού τζίρου των media specialists για το 2010 μόλις τα 45.055.298 ευρώ προήλθαν από ανεξάρτητες τοπικές εταιρείες.

\"\"

Στην πρώτη θέση αυτή την στιγμή της εγχώριας αγοράς βρίσκεται το WPP Group με τζίρο που άγγιξε τα 111.712.949 ευρώ το 2010 χαρίζοντας της μερίδιο αγοράς της τάξης του 28,23%. Στην δεύτερη θέση της σχετικής κατάταξης για το 2010 βρίσκεται το group της Omnicom με τις εταιρείες του να παρουσιάζουν συνολικό τζίρο της τάξης των 102.835.553 ευρώ το 2010 ήτοι το 25,99% της υπολογιζόμενης αγοράς. Στην τρίτη θέση βρίσκεται το Interpublic Group βρίσκεται με τζίρο 72.242.030 ευρώ το 2010 και το 18,26% της αγοράς. 

Τέλος, τρεις γαλλικοί όμιλοι συμπληρώνουν την εικόνα της εγχώριας αγοράς media specialist. Πιο ψηλά, βρίσκεται η «ήρεμη δύναμη» του Aegis/Carat Group. Οι media εταιρείες του ομίλου είχαν συνολικό τζίρο της τάξης των 42.164.793 ευρώ το 2010, μέγεθος που μεταφράζεται στο 10,66% της καταγροφόμενης αγοράς.


*** Στη στήλη Multimedia Περιεχόμενο, που βρίσκεται δεξιά, στην αρχή του άρθρου, μπορείτε να δείτε το οργανόγραμμα των media specialists και διαφημιστικών εταιρειών στην Ελλάδα.