Oι δημιουργικές ιδέες φέρνουν αποτελέσματα – Τι δείχνει έρευνα του WARC
Η έκθεση The Health of Creativity 2025, βασισμένη στην ανάλυση των WARC Rankings, διαπιστώνει ότι όσο αυξάνεται η δημιουργικότητα, αυξάνεται και η αποτελεσματικότητα: όταν οι ιδέες βραβεύονται σε υψηλό επίπεδο για τη δημιουργικότητά τους, η πιθανότητα να κερδίσουν και βραβείο για την αποτελεσματικότητά τους διπλασιάζεται, από 21% σε 44%.
«Τα συνεχώς αυξανόμενα στοιχεία δείχνουν ότι η δημιουργικότητα είναι βασικός μοχλός απόδοσης των διαφημιστικών εκστρατειών», εξηγεί η Amy Rodgers, επικεφαλής περιεχομένου στο WARC Creative. «Χρησιμοποιώντας δεδομένα από τα τελευταία WARC Rankings, θέλαμε να δούμε αν οι δημιουργικά βραβευμένες καμπάνιες διατήρησαν ή ενίσχυσαν το πλεονέκτημα αποτελεσματικότητας από την προηγούμενη χρονιά, καθώς και ποια είναι σήμερα τα κοινά χαρακτηριστικά των πιο δημιουργικών και αποτελεσματικών ιδεών.»
Ευρήματα
Αποτελεσματικότητα: Πάνω από το ένα πέμπτο (21%) των ιδεών που βραβεύτηκαν για τη δημιουργικότητά τους στα φεστιβάλ που παρακολουθούνται από τα WARC Rankings, κέρδισαν στη συνέχεια και βραβείο για την αποτελεσματικότητά τους· το 6% του συνόλου χαρακτηρίστηκε ως «υψηλής αποτελεσματικότητας», κατακτώντας θέση στο WARC Effective 100. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση κατά 1% σε σχέση με τα στοιχεία της προηγούμενης έκθεσης - η συνολική αποτελεσματικότητα ανέβηκε από 20% σε 21%, και οι ιδέες υψηλής αποτελεσματικότητας από 5% σε 6%.
Πώς επιτυγχάνεται: Η «δέσμευση στη δημιουργικότητα» συνδέεται στενά με την αποτελεσματικότητα - οι καμπάνιες γίνονται πιο αποδοτικές όσον αφορά τις πωλήσεις, την ενίσχυση του brand, το μερίδιο αγοράς και τα κέρδη, όσο μεγαλύτερη είναι η διάρκειά τους, όσο περισσότερα μέσα χρησιμοποιούν και όσο μεγαλύτερο είναι το συνολικό τους budget. Η δημιουργική δέσμευση είναι ένας σύνθετος δείκτης που μετρά τον προϋπολογισμό των μέσων, τη διάρκεια και τον αριθμό των καναλιών που χρησιμοποιούνται σε μια δημιουργική καμπάνια ή ενέργεια.
Αλλαγές στα μέσα: Ο ρόλος της τηλεόρασης ως βασικό κανάλι μειώνεται μεταξύ των κορυφαίων ιδεών, παρά τη δύναμή της στο συναίσθημα και τη στρατηγική αφήγησης. Το 2025, το 26% των κορυφαίων ιδεών ξεκίνησε με την τηλεόραση ως κύριο μέσο. Παρά την ικανότητά της να μεταδίδει συναισθηματικά φορτισμένα μηνύματα και να χτίζει ιστορίες - στρατηγικές κλειδιά για την αποτύπωση των μηνυμάτων μάρκετινγκ στη μνήμη - η χρήση της τηλεόρασης ως κύριου μέσου φθίνει με την πάροδο του χρόνου.
Στρατηγική: Σχεδόν τρεις στις πέντε (57%) εξαιρετικά δημιουργικές και αποτελεσματικές ιδέες ενισχύουν την αξία του brand. Αυτές οι μάρκες τηρούν τη δέσμευσή τους προς τον καταναλωτή και την εκφράζουν μέσω της απόδοσης του προϊόντος, της διαφήμισης και της στρατηγικής τιμολόγησης.
