To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

AUTODIA: Δυναμική επικοινωνιακή στρατηγική με νέο λογότυπο

AUTODIA: Δυναμική επικοινωνιακή στρατηγική με νέο λογότυπο

Τη νέα εταιρική της ταυτότητα παρουσίασε η AUTODIA, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου, αναδεικνύοντας παράλληλα τον σημαίνοντα ρόλο του πνευματικού δικαιώματος στην πολιτιστική δημιουργία, ειδικά σήμερα με τις νέες προκλήσεις της ψηφιακής τεχνολογίας που αντιμετωπίζουν οι πνευματικοί δημιουργοί.

Η ανανεωμένη εταιρική ταυτότητα του Οργανισμού που παρουσιάστηκε, στο πλαίσιο της νέας επικοινωνιακής στρατηγικής που αναπτύσσει δυναμικά, έχει ως στόχο να υπηρετήσει την αποτελεσματική προώθηση των συμφερόντων των δημιουργών, την ενίσχυση της δημιουργικότητας και τον υγιή διάλογο με όλη την αγορά.

Τζιρος 35 εκατ. ευρώ το 2025

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, παρουσία στελεχών και δημιουργών – μελών Δ.Σ. της AUTODIA, ανακοινώθηκε από τη Γενική Διευθύντρια κα. Μαργαρίτα Παναγιωτοπούλου, η θεαματική άνοδος στα έσοδα του Οργανισμού τα τελευταία επτά χρόνια, καθώς και τα εντυπωσιακά αποτελέσματα της επικείμενης Διανομής Δικαιωμάτων Δεκεμβρίου 2025. Η κα. Παναγιωτοπούλου αναφέρθηκε στη ραγδαία πρόοδο του ελληνικού Οργανισμού μουσικών πνευματικών δικαιωμάτων, στις μεγάλες συμφωνίες αδειοδότησης που ολοκληρώθηκαν με χρήστες, αλλά και στην καθοριστική σημασία του μοντέλου της συλλογικής διαχείρισης για τους δημιουργούς στο σύγχρονο ψηφιακό οικοσύστημα.

Με περισσότερα από 2.000 μέλη στην Ελλάδα και διαρκώς αυξανόμενο οικονομικό αποτύπωμα, η Autodia έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε βασικό πυλώνα της αγοράς πνευματικών δικαιωμάτων. Αν και ο Οργανισμός λειτουργεί εδώ και 18 χρόνια, η ουσιαστικά αναπτυξιακή του πορεία ξεκίνησε το 2017, μετά και την κατάρρευση της ΑΕΠΙ.

Τα οικονομικά μεγέθη αποτυπώνουν ξεκάθαρα αυτή τη μετάβαση. Την περίοδο 2018–2024, τα συνολικά έσοδα της Autodia ξεπέρασαν τα 98 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας εντυπωσιακή αύξηση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Από αυτά, περίπου 71 εκατ. ευρώ διανεμήθηκαν ή βρίσκονται προς διανομή σε δημιουργούς, δικαιούχους και συμβαλλόμενους οργανισμούς, μετά την αφαίρεση των λειτουργικών εξόδων.

Ενδεικτική της δυναμικής πορείας είναι και η εξέλιξη του κύκλου εργασιών. Το 2017 ο τζίρος διαμορφωνόταν μόλις στα 400 χιλ. ευρώ, ενώ το 2024 εκτινάχθηκε στα 31 εκατ. ευρώ. Για το 2025, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για περαιτέρω άνοδο, με τον τζίρο να αναμένεται να προσεγγίσει τα 35 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, η Autodia έχει ενισχύσει σημαντικά το διεθνές της αποτύπωμα. Σήμερα εκπροσωπεί πάνω από 28 εκατομμύρια ελληνικά και ξένα μουσικά έργα και συνεργάζεται με 85 ομόλογους οργανισμούς του εξωτερικού μέσω συμβάσεων αμοιβαιότητας.

Η αγωνία για το ΑΙ

Επιπλέον, κρίσιμα θέματα που αφορούν τα πνευματικά δικαιώματα των συνθετών και των στιχουργών στην ψηφιακή εποχή αναδείχθηκαν από διακεκριμένους δημιουργούς που παραβρέθηκαν στη εκδήλωση: τον συνθέτη και ποιητή Γιάννη Γλέζο -Πρόεδρο Δ.Σ.- τον στιχουργό Ηλία Φιλίππου -Αντιπρόεδρο Δ.Σ.-, τον μουσικοσυνθέτη και παραγωγό Φοίβο -Μέλος Δ.Σ.- και τον συνθέτη Θανάση Πολυκανδριώτη - Μέλος Δ.Σ.

Οι δημιουργοί εξέφρασαν τις αγωνίες τους για το μέλλον της μουσικής δημιουργίας και την απειλή σταδιακής υποκατάστασης των ανθρώπινων έργων με προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης. Mάλιστα μιλώντας στο advertising.gr και το ΒusinessΝews.gr ο  Φοίβος, επεσήμανε ότι «κάθε μουσικό έργο που παράγεται εξολοκλήρου με TN θα πρέπει να φέρει ψηφιακό υδατογράφημα για λόγους διαφάνειας, αλλά και αποφυγής παραπλάνησης των ακροατών», συμπληρώνοντας ότι «αίτημα των δημιουργών είναι, επιπλέον, από κάθε έσοδο που παράγεται από τις πωλήσεις τραγουδιών AI να προκύπτει για τους δημιουργούς ένα ποσοστό αμοιβής, το οποίο θα καθοριστεί με νόμο.»

Η κα. Ειρήνη Σταματούδη, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Λευκωσίας (Athens UNIC), αναφέρθηκε στις καταιγιστικές εξελίξεις στις νέες τεχνολογίες που δοκιμάζουν το πνευματικό δικαίωμα σε όλο του το εύρος.