CAPA: Πρώτη εκδήλωση της σειράς “CAPAcities”

Με κεντρικό θέμα την παραπληροφόρηση, την προστασία της εταιρικής φήμης και τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στην αλήθεια και τις εταιρικές υποθέσεις, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 24 Ιουνίου η πρώτη εκδήλωση της σειράς “CAPAcities” από την Ένωση Επαγγελματιών Εταιρικών Υποθέσεων (Corporate Affairs Professional Association - CAPA).
Στελέχη Εταιρικών Υποθέσεων, Επικοινωνίας, δημοσιογράφοι, εκπρόσωποι επιχειρήσεων και μέλη της Κοινωνίας των Πολιτών συμμετείχαν σε έναν ανοιχτό διάλογο υπό τον τίτλο “TRUTH or DARE”, για τη σημασία της αλήθειας και του θάρρους απέναντι στις προκλήσεις της παραπληροφόρησης στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα στην αίθουσα εκδηλώσεων της Deloitte, στο Μαρούσι Πλάζα.
Η συζήτηση ξεκίνησε για την αλήθεια από την πλευρά των media με τον CEO του fyi.news, Ρόδη Σαββάκη και τον δημοσιογράφο Σταμάτη Ζαχαρό. Στη συνέχεια αναζητήθηκε η αλήθεια στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης από τον δημοσιογράφο και συγγραφέα, Θοδωρή Γεωργακόπουλο μαζί με τον Γιώργο Τσαπρούνη, μέλος της CAPA. Στο τρίτο πάνελ διερεύνησαν την αλήθεια της Κοινωνίας των Πολιτών ο συνιδριτής της HIGGS, Σωτήρης Πετρόπουλος και η Ρούλη Χριστοπούλου, μέλος της CAPA.
Την εκδήλωση «άνοιξε» η Πρόεδρος της CAPA, Ανθή Τροκούδη, εξηγώντας ότι οι συναντήσεις στα «CAPAcities» διεξάγονται υπό τον «Chatham House Rule», ένα διεθνώς αναγνωρισμένο πλαίσιο συζήτησης που εφαρμόζεται για να ενθαρρύνει τον ανοιχτό και ειλικρινή διάλογο σε εκδηλώσεις, fora και συνέδρια. Σύμφωνα με τον κανόνα όταν μια συνάντηση διεξάγεται υπό τον Chatham House Rule, οι συμμετέχοντες είναι ελεύθεροι να χρησιμοποιήσουν τις πληροφορίες που αποκτούν, αλλά ούτε η ταυτότητα ούτε η ιδιότητα οποιουδήποτε ομιλητή ή άλλου συμμετέχοντα μπορεί να αποκαλυφθεί.
Στο «κλείσιμο» της εκδήλωσης, ο Πάκης Παπαδημητρίου, μέλος του ΔΣ της CAPA και ο Παναγιώτης Κακολύρης, μέλος της Ένωσης, έκαναν ένα «therapy session», δίνοντας τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να μοιραστούν – υπό το καθεστώς της ανωνυμίας - τις δικές τους επαγγελματικές εμπειρίες σχετικά με την παραπληροφόρηση και πώς την αντιμετώπισαν σε σχέση με την εταιρική φήμη και εικόνα.
Κύρια σημεία της εκδήλωσης:
- Αναδείχθηκε ο κρίσιμος ρόλος της αλήθειας στα παραδοσιακά και νέα μέσα, καθώς και η επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στην παραγωγή και διάδοση της πληροφορίας.
- Συζητήθηκαν οι κίνδυνοι της βιομηχανοποιημένης παραπληροφόρησης, η πρόκληση της προστασίας της εταιρικής φήμης, αλλά και η ανάγκη για ενίσχυση της κριτικής σκέψης και της δημοκρατικής ανθεκτικότητας.
- Τονίστηκε η ευθύνη των επαγγελματιών της επικοινωνίας, των επιχειρήσεων, αλλά και της Κοινωνίας των Πολιτών, στην καλλιέργεια εμπιστοσύνης και στη δημιουργία ενός ψηφιακού περιβάλλοντος που σέβεται την αλήθεια.
- Επισημάνθηκαν η ανάγκη σωστής χρήσης των εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και τα αποτελέσματα σύγχρονων ερευνών για τη μείωση της κριτικής σκέψης στις νεότερες γενιές, αναδεικνύοντας τη σημασία επένδυσης στην εκπαίδευση, τόσο εντός επιχειρήσεων όσο και συνολικά στην κοινωνία.
- Τέλος, επισημάνθηκε η ανάγκη για συνεχή κατάρτιση των στελεχών και προσαρμογή σε ένα ραγδαία μεταβαλλόμενο τεχνολογικό τοπίο.
Χορηγοί του πρώτου «CAPAcities» ήταν οι Mastercard και Deloitte. Υποστηρικτές οι ΕΤΑΔ, One Team και Κτήμα Αβαντίς. Χορηγοί επικοινωνίας ήταν οι: Direction Business Network, Business Today και fyi.news. Την εκδήλωση κάλυψε ο φωτογράφος Κώστας Μπέκας.