To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Έτοιμη η ερμηνευτική, ψηφίζεται άμεσα

Έτοιμη η ερμηνευτική, ψηφίζεται άμεσα
Έτοιμη η ερμηνευτική, ψηφίζεται άμεσα

Αποκαθίσταται η ομαλότητα στην αγορά της επικοινωνίας με την προτεινόμενη τροπολογία (εν είδει ερμηνευτικής εγκυκλίου) που ψηφίζεται αύριο, Τετάρτη, στη Βουλή προκειμένου να διευκρινιστεί ότι η έναρξη ισχύος της τροπολογίας περί απευθείας τιμολόγησης των διαφημιζομένων αρχίζει από 1ης Ιουλίου 2015. Με την επίμαχη τροπολογία, η οποία αποτελούσε κοινό αίτημα της ΕΙΤΗΣΕΕ, της ΕΔΕΕ και του ΣΔΕ, προς τον υπουργό Επικρατείας, Δημήτρη Σταμάτη, διευθετούνται τυχόν ζητήματα λόγω αντικρουόμενων ερμηνειών σε ό,τι αφορά τη μεταβατική περίοδο έως την 1η Ιουλίου 2015.

Θυμίζουμε ότι τον περασμένο μήνα, οι τηλεοπτικοί σταθμοί, οι διαφημιστικές και οι διαφημιζόμενοι, όπως εκφράζονται αντίστοιχα από τους θεσμικούς τους φορείς, είχαν συμφωνήσει ότι η έναρξη ισχύος της ρύθμισης της τροπολογίας καταλαμβάνει το σύνολο των προβλέψεων του εν λόγω άρθρου, που σχετίζονται με την απευθείας τιμολόγηση στους διαφημιζόμενους και ζητούσαν σχετική ερμηνευτική εγκύκλιο ούτως ώστε να διασφαλιστεί η κατά το δυνατόν πιο ομαλή μετάβαση της αγοράς. Οπερ και εγένετο: Στην ουσία ευθυγραμμίζεται η έναρξη ισχύος των επιμέρους μεταβολών στη σχέση μεταξύ διαφημιστών και ΜΜΕ ώστε το σύνολο των μεταβολών να ισχύουν από 1/7/2015. Ετσι, το άρθρο 9 του Ν.4279/2014 (Α’ 158) αντικαθίσταται από τότε που ίσχυσε ως εξής: Η ισχύς των διατάξεων των περιπτώσεων α, β. γ, ε και στα του άρθρου 5 αρχίζει από την 1η  Ιουλίου 2015 ενώ η ισχύς των λοιπών διατάξεων του νόμου από τη δημοσίευση του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεων. Τιμολόγια για τις πράξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 12 του Ν.2328/95 που τυχόν έχουν εκδοθεί από τη δημοσίευση του Ν.4279/2014 μέχρι τη θέση σε ισχύ της τροπολογίας, επανεκδίδονται μέχρι τη λήξη του Νοεμβρίου 2014. Την τροπολογία υπογράφουν ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Χρ. Σταϊκούρας, ο υπουργός Εργασίας, Ι.Βρούτσης, ο υπουργός Επικρατείας Δ.Σταμάτης και ο υπουργός Δικαιοσύνης, Χ.Αθανασίου.

Τι θα ισχύει στην πράξη – τι αλλάζει

Απευθείας τιμολόγηση


•    Από 1/7/2015 η τιμολόγηση διενεργείται αποκλειστικά με τιμολόγιο που εκδίδει το Μέσον που καταχωρεί ή αναμεταδίδει τη διαφήμιση ή τη χορηγία προς τον διαφημιζόμενο. Εξαίρεση επιτρέπεται αποκλειστικά στις περιπτώσεις που οι διαφημιστικές και επικοινωνιακές ενέργειες διενεργούνται στο πλαίσιο σύμβασης διαφημιστικής και επικοινωνιακής προβολής του.
-    α. είτε έχει συναφθεί το αργότερο έως τις 30 Ιουνίου 2015 υπό την πρόσθετη προϋπόθεση ότι 1. Η σχετική σύμβαση έχει κοινοποιηθεί εγκαίρως στην οικεία φορολογική αρχή και 2. Σε κάθε περίπτωση, η διάρκεια ισχύος της λήγει το αργότερο έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2015.
-    β. είτε έχει συναφθεί από το Δημόσιο ή φορέα του ευρύτερου δημοσίου σε συνέχεια διαγωνισμού του οποίου η διακήρυξη έχει δημοσιευθεί έως τις 30 Ιουνίου 2015. Αν για την εξόφληση του Μέσου μεσολαβεί με οποιονδήποτε τρόπο διαφημιστής, αυτός ενεργεί ως εκπρόσωπος του διαφημιζομένου προς τον οποίο εκδίδονται και όλα τα νόμιμα παραστατικά. Παρατάσεις συμβάσεων που εμπίπτουν στο στοιχείο α’ των παραπάνω απαγορεύονται, ενώ παρατάσεις συμβάσεων που εμπίπτουν στο στοιχείο β’ επιτρέπονται υπό τον όρους της νομοθεσίας για τη διαφημιστική προβολή του δημοσίου και των φορέων του ευρύτερου δημοσίου τομέα.

Οι αμοιβές

Η παράγραφος 4 αντικαθίσταται ως εξής: Η αμοιβή των διαφημιστών και των επιχειρήσεων που μεσολαβούν βαρύνει αποκλειστικά τον διαφημιζόμενο και ουδέποτε το Μέσον. Οι διαφημιστές, οι επιχειρήσεις που μεσολαβούν (media agencies) και κάλε άλλο πρόσωπο που τυχόν βρίσκεται υπό κοινό έλεγχο με τους διαφημιστές ή ελέγχεται από αυτούς, προγεύεται να λάβουν οποιαδήποτε παροχή χρηματική ή σε είδος ακόμη και δωρεάν, επιστροφή, επιβράβευση (χρηματική ή μη) ή άλλη έμμεση ή άμεση αμοιβή από το Μέσο σχετικά με τις υπηρεσίες προβολής που παρείχε οποιοδήποτε μέσον στον διαφημιζόμενο.

Εξαίρεση

•    Κατ εξαίρεση και μόνο αφού οι πράξεις της παραγράφου 1 έχουν ήδη τιμολογηθεί από τα μέσα προς του διαφημιζόμενους οι διαφημιστές ή τα media shops, θα μπορούν να παρέχουν στο Μέσον κατόπιν έγγραφης συμφωνίας με αυτό, υπηρεσίες συγκέντρωσης πελατών και υπηρεσίες εξυπηρέτησης (after sales services) όπως υπηρεσίες συγκέντρωσης και διαβίβασης των τιμολογίων της παραγράφου 2 από τους διαφημιζόμενους, στην οποία περίπτωση η διαχειριστική αμοιβή τους δεν θα υπερβαίνει το 4% κατ ανώτατο όριο επί της αξίας των εξοφλημένων τιμολογίων εκάστου διαφημιζόμενου ανά ημερολογιακό έτος.

Φόροι και αγγελιόσημο


Ο ειδικός φόρος, το αγγελιόσημο, ο ΦΠΑ και οι άμεσοι και έμμεσοι φόροι καθώς και ο ειδικός φόρος και το αγγελιόσημο για τια ανταλλακτικές συμβάσεις μεταξύ πάσης φύσεως μέσων για την αμοιβαία προβολή τους, υπολογίζεται βάσει τιμής που αναγράφεται στο τιμολόγιο όπως προκύπτει μετά την αφαίρεση της τυχόν έκπτωσης. Στην περίπτωση των ανταλλακτικών συμβάσεων μεταξύ Μέσων, ο ΦΠΑ και οι άμεσοι και έμμεσοι φόροι υπολογίζονται με βάση την τιμή που αναγράφεται στο τιμολόγιο όπως προκύπτει μετά την αφαίρεση της έκπτωσης, η οποία έκπτωση για τους σκοπούς υπολογισμούς αυτών των φόρων, δεν μπορεί να υπερβαίνει το 80% της αρχικής αξίας. Τα παραπάνω εφαρμόζονται για προβολή επιχειρήσεων στις οποίες είτε οποιοδήποτε από τα Μέσα έχει συμμετοχή στο μετοχικό τους κεφάλαιο είτε που τελούν υπό κοινό έλεγχο με τα Μέσα όπου πραγματοποιούνται οι πιο πάνω πράξεις είτε ανήκουν μαζί με τα Μέσα σε όμιλο επιχειρήσεων.

Αυστηρές Ποινές

Σε περίπτωση παραβίασης της νομοθεσίας από εφημερίδες, περιοδικά ή λοιπά έντυπα, το πρόστιμο ανέρχεται στα 50.000 ευρώ ενώ το ποσόν διπλασιάζεται σε περίπτωση υποτροπής. Για τα ηλεκτρονικά Μέσα επιβάλλονται οι προβλεπόμενες από τον άρθρο 4 διοικητικές κυρώσεις.

Σε περίπτωση παραβίασης από διαφημιζόμενους ή διαφημιστές ή media shops, επιβάλλεται με πράξη της οικείας Δ.Ο.Υ. πρόστιμο ίσο με το 5πλάσιο του ποσού της παράβασης, αν διαπιστωθεί ότι έλαβαν ή ωφελήθηκαν με οποιαδήποτε χρηματική ή σε είδος δωρεάν ή μη, επιστροφή, επιβράβευση (χρηματική ή μη) ή άλλη έμμεση ή άμεση αμοιβή σχετικά με τις υπηρεσίες προβολής που παρείχε οποιοδήποτε  Μέσο στον διαφημιζόμενο. Το πρόστιμο επιβάλλεται σε καθέναν από τους υπεύθυνους διαφημιζόμενους ή διαφημιστές ή media shops ή παρένθετα πρόσωπα που τυχόν μεσολαβούν για την πραγματοποίηση της διαφήμισης, της χορηγίας ή της καταχώρησης ή καταστρατηγούν τις διατάξεις του επίμαχου άρθρου.

Περισσότερα για την τροπολογία, μπορείτε να διαβάσετε με ένα ΚΛΙΚ ΕΔΩ.