To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Ιδιαίτερη σημασία, μεγάλη αξία

Ιδιαίτερη σημασία, μεγάλη αξία

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: Tι σημαίνει για εσάς η σημαντική αυτή τιμητική διάκριση; Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης σημειώσατε πως στα 42 χρόνια που εργαστήκατε στον χώρο της επικοινωνίας δεν είχατε σκεφτεί ποτέ μια τέτοια στιγμή.

T.K.:
Η διάκριση αυτή έχει για μένα ιδιαίτερη συναισθηματική σημασία. Μου απονεμήθηκε από συναδέλφους τους οποίους εκτιμώ πολύ και το μπράβο τους έχει μεγάλη αξία. Στο πλαίσιο της θέσης μου σαν CEO της Adel Saatchi & Saatchi για 28 χρόνια βρέθηκα πολλές φορές ανταγωνιστικά τοποθετημένος προς κάποιους από τους σημαντικούς ανθρώπους που διευθύνουν σήμερα την Ένωση Εταιρειών Επικοινωνίας. Στα πλαίσια των δρώμενων της ΕΔΕΕ συνεργάστηκα αποτελεσματικά και ευχάριστα με τους ίδιους και άλλους. Σίγουρα, αυτή η σχέση συνεργασίας και ανταγωνισμού κουβαλάει μιά συναισθηματική φόρτιση και χτίζει μεγάλη αλληλοεκτίμηση. Στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας θα απαντήσω ότι όσο δούλευα, αλλά και μετά, δεν είχα φανταστεί τέτοια διάκριση για μένα. Αυτούς, τους λίγους, που είχαν πάρει τον τίτλο του επιτίμου, τους θεωρούσα και τους θεωρώ, ιερά τέρατα.

adb: Επίσης, την ίδια βραδιά αναφερθήκατε στον «ανώνυμο εργάτη του χώρου της επικοινωνίας που δίνει κάθε μέρα τον καλύτερό του εαυτό». Τι θα συμβουλεύατε με την εμπειρία σας τους ανθρώπους που ξεκινάνε αυτή την στιγμή την καριέρα τους στο χώρο της επικοινωνίας;

T.K.:
Πιστεύω ότι οι άνθρωποι που δουλεύουν στις εταιρείες του χώρου της επικοινωνίας ξεχωρίζουν για την εργατικότητά τους, την επιμέλειά τους και τις ανθρώπινες ικανότητες. Άλλου τύπου εργαζόμενοι, πιο συμβατικοί, είναι σχεδόν αδύνατο να επιβιώσουν στον χώρο. Όμως η δουλειά πολλών εργαζομένων στην επικοινωνία δεν προβάλλεται, παρότι η επικοινωνία είναι ομαδικό άθλημα. Όπως οι ποδοσφαιριστές που ξεχωρίζουν υποστηρίζονται από πάρα πολλούς ανθρώπους, έτσι και οι λίγοι που ξεχωρίζουν στη διαφήμιση υποστηρίζονται από τούς ανώνυμους εργάτες του χώρου της επικοινωνίας, που δίνουν καθημερινά τον καλύτερό τους εαυτό. Βεβαίως η συνολική εικόνα περιλαμβάνει και άλλους. Τους πελάτες που πληρώνουν, τούς καταναλωτές που ανταποκρίνονται στα μηνύματα, τις εταιρείες ερευνών, τα μέσα επικοινωνίας κλπ. Η συμβουλή μου στους πιο προσοντούχους και φιλόδοξους καριερίστες της διαφήμισης είναι να αναγνωρίζουν όσους τους υποστηρίζουν, γιατί έτσι θα κάνουν μια πιο πετυχημένη διαδρομή. Ένα άλλο σοβαρό στοιχείο είναι ο εθελοντισμός που πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο στην επαγγελματική ζωή του καλού επαγγελματία της επικοινωνίας.

adb: Ποια είναι η εκτίμησή σας για το παρόν και το μέλλον της εγχώριας αγοράς επικοινωνί- ας; Πού θεωρείτε πως πρέπει να στρέψει το βλέμμα της;

T.K.:
Είναι φανερό ότι η εγχώρια αγορά επικοινωνίας, ποσοτικά, έχει αγγίξει τον πάτο. Όμως, είναι σχεδόν βέβαιο ότι από το 2014 θα αρχίσει η ανάκαμψη και θα υπάρξει μεγαλύτερη ζήτηση υπηρεσιών επικοινωνίας. Θα μπουν νέοι διαφημιζόμενοι και οι υπάρχοντες θα αυξήσουν τα κονδύλια τους. Ο κλάδος δεν θα είναι εντελώς έτοιμος να απορροφήσει τη ζήτηση, όταν αυτή εμφανιστεί. Οι λόγοι είναι ότι δεν εκπαιδεύονται νέα στελέχη, το φυτώριο δημιουργίας νέων στελεχών έχει σταματήσει να λειτουργεί. Δεύτερος λόγος είναι ότι πολλά πεπειραμένα στελέχη έχουν απολυθεί. Επομένως, στο μεσαίο χώρο υπάρχουν πολλά κενά. Βεβαίως, βρίσκουμε σημαντικά και ικανότατα στελέχη σε ανώτατες θέσεις. Είναι όμως αριθμητικά λίγοι και όταν η ζήτηση υπηρεσιών αρχίσει να εξαπλώνεται δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν σε όλο τον όγκο που θα απαιτήσει η αγορά. Είναι λοιπόν αναγκαίο να υπάρξει μια προετοιμασία. Η προεργασία για την ανάπτυξη απαιτεί ένα διαφορετικό αφήγημα από αυτό που ακούμε σήμερα, άλλο τρόπο σκέψης. Θέλει μια θεώρηση του μέλλοντος με μεθοδικότητα, με αισιοδοξία, με πάθος και με αυτοπεποίθηση.

adb: Ποιοι θεωρείτε πως έχουν συμβάλλει στην τιμητική διάκριση που λάβατε;

T.K.:
Κατά κύριο λόγο οι συνεργάτες μου στην Adel Saatchi & Saatchi, επί πολλές δεκαετίες. Eίναι πάρα πολλοί. Προσθέτω ακόμα τους εξωτερικούς συμβούλους, τους συνεργάτες και προμηθευτές, ιδιαίτερα στο χώρο της παραγωγής και τα μέσα επικοινωνίας. Έχουν συμβάλλει ακόμα οι συνάδελφοι του κλάδου και οι διαφημιζόμενοι με τους οποίους δούλεψα μαζί, στα πλαίσια της ΕΔΕΕ, της ΕΕΔΕ και της ΕΑΣΕ σε δεκάδες εκδηλώσεις και πρωτοβουλίες επί 30 χρόνια. Ιδιαίτερα αναφέρω τις διοργανώσεις των βραβείων EFFIE Hellas, τα Ermis Awards και τα Συνέδρια Διαφήμισης, εκδηλώσεις στις οποίες ήμουν κατά καιρούς Πρόεδρος. Οφείλω επίσης πολλά στον ανώνυμο εργάτη της διαφήμισης που ανέφερα προηγουμένως και στα στελέχη των υπηρεσιών της ΕΔΕΕ. Τους ευχαριστώ όλους, αλλά είναι αδύνατο να είμαι πιο συγκεκριμένος. Αφιερώνω αυτή τη διάκριση σε εκατοντάδες ανθρώπους και τους ευχαριστώ όλους.