To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Mega-διαφημιζόμενοι στην ελληνική αγορά;

Mega-διαφημιζόμενοι στην ελληνική αγορά;

Οι συγχωνεύσεις που έχουν αρχίσει να πραγματοποιούνται μεταξύ διαφόρων ηγέτιδων εταιρειών του ελληνικού επιχειρηματικού γίγνεσθαι πρόκειται να ταράξουν για τα καλά τα νερά της αγοράς επικοινωνίας. Νέοι τεράστιοι οργανισμοί προκύπτουν και λογική εξέλιξη φαντάξει η επαναξιολόγηση των –προ συγχωνεύσεων- διαφημιστικών συνεργασιών. Βέβαια, αν και αυτές οι εξελίξεις μπορεί να ωφελήσουν σημαντικά ορισμένες εταιρείες του κλάδου της επικοινωνίας, δεν είναι σίγουρο πως θα βοηθήσουν και το σύνολο της αγοράς.

Πιο συγκεκριμένα, σίγουρα από την συγκυρία ευνοημένες θα βγουν οι εταιρείες στις οποίες τυχόν θα καταλήξει ο νέος ενοποιημένος λογαριασμός των συγχωνευμένων εταιρειών αλλά από την άλλη πολύ πιθανό είναι να χαθούν διαφημιστικά κονδύλια από την εγχώρια αγορά. Είναι εξαιρετικά αμφίβολο οι νέοι «παίχτες» που θα δημιουργηθούν να έχουν διαφημιστική δαπάνη, η οποία θα ισούται με το άθροισμα των μέχρι τώρα επικοινωνιακών επενδύσεων των συγχωνευθείσων εταιρειών.    

Η συγχώνευση Alpha Bank-Eurobank

Πέρα από  ηγέτιδα δύναμη του ελληνικού τραπεζικού κλάδου η νέα τράπεζα που προκύπτει από τη συγχώνευση των Alpha Bank και Eurobank αναμένεται να εξελιχθεί και σε έναν από τους μεγαλύτερους διαφημιζόμενους της εγχώριας αγοράς. Πρόκειται, άλλωστε, για την συγχώνευση δυο διαφημιζομένων που συγκαταλέγονται μέσα στους πρώτους 15 της σχετικής κατάταξης για το 2010. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Media Services, η Eurobank δαπάνησε για την  προβολή της το 2010 15.558.936 ευρώ καταλαμβάνοντας την 12η θέση της κατάταξης ενώ  η Alpha Bank βρέθηκε στην 14η θέση με 13.702.473 ευρώ.

Φυσικά η εξέλιξη θα οδηγήσει και σε νέα δεδομένα όσον αφορά τις διαφημιστικές συνεργασίες των δυο τραπεζών. Υπενθυμίζεται πως αυτή τη στιγμή τον διαφημιστικό λογαριασμό της Alpha Bank χειρίζονται οι DDB και ΜcCann Erickson ενώ οι Spot JWT, Τribe και Lowe Athens αποτελούν τις εταιρείες του roster της Εurobank. Όσον αφορά το κομμάτι του media planning & buying η Alpha Bank συνεργάζεται με τις Tempo OMD και Universal Media ενώ η Eurobank με τις Mindshare και Carat. Αξίζει να σημειωθεί πως οι δύο τράπεζες, με τη στρατηγική αυτή συνεργασία αλλάζουν το χάρτη του τραπεζικού κλάδου όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και πανευρωπαϊκά, καθώς το νέο σχήμα θα κατατάσσεται στην 25η  θέση των τραπεζών της Ευρωζώνης. 

Στην Vodafone η Wind;

Από την άλλη, το protothema.gr επικαλείται αποκλειστικές πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες, η Vodafone είναι πολύ κοντά στην Wind. Όπως αναφέρεται στο σχετικό δημοσίευμα  «Οι συζητήσεις ανάμεσα στους μετόχους των δύο εταιριών έχουν ξεκινήσει εδώ και 15 ημέρες περίπου και αυτή την στιγμή συζητούνται οι τελευταίες λεπτομέρειες . Η εξαγορά της WIND από την Vodafone θα δημιουργήσει μια εταιρεία η οποία θα κοντράρει στα ίσια την Cosmote στην εσωτερική αγορά αφού οι δύο εταιρείες θα ελέγχουν περίπου το 50% της αγοράς η κάθε μια. Όμως, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η συγχώνευση αυτή θα προκαλέσει την απώλεια πάνω από 1000 θέσεων εργασίας και στις δύο εταιρείες.

Ήδη οι μέτοχοι της Wind επεξεργάζονται σχέδιο εθελούσιας εξόδου για τους εργαζόμενους τους το οποίο θα ενεργοποιηθεί τους επόμενους μήνες. Η ολοκλήρωση της εξαγοράς αναμένεται μέχρι τα Χριστούγεννα, αφού πρώτα πρέπει να δώσει το πράσινο φως η Επιτροπή ανταγωνισμού τόσο της Ελλάδας όσο και της Ε.Ε..

Το τίμημα που θα κληθεί να πληρώσει η Vodafone για την εξαγορά της Wind  θα φτάσει ή και θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ». Αν πράγματι πραγματοποιηθεί η συγκεκριμένη εξαγορά θα  έχουμε να κάνουμε με μια βόμβα μεγατόνων για την διαφημιστική αγορά καθώς και δύο οι εταιρείες αποτελούν από τους πιο ισχυρούς παίχτες, με τη Vodafone μάλιστα να κατέχει το 2010 τη δεύτερη θέση μεταξύ των 10 μεγαλύτερων διαφημιζομένων και η Wind την 8η θέση, σύμφωνα με την Media Services. Ειδικότερα, η Vodafone πέρυσι δαπάνησε για την προβολή της 35 εκατ. ευρώ και η Wind 22,5 εκατ. ευρώ. 
Σε επίπεδο διαφημιστικών εταιρειών και media agencies, οι Spot JWT και Tempo OMD  αποτελούν επί χρόνια συνεργάτες της Vodafone, ενώ η νεοσύστατη The Newtons και η Cia χειρίζονται  το διαφημιστικό και media λογαριασμό της Wind αντίστοιχα.