To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Βλέπουν ανάκαμψη οι ευρωπαϊκές εταιρείες επικοινωνίας

Βλέπουν ανάκαμψη οι ευρωπαϊκές εταιρείες επικοινωνίας
Βλέπουν ανάκαμψη οι ευρωπαϊκές εταιρείες επικοινωνίας

Την πεποίθηση πως οι εμπορικές τους δραστηριότητες θα βελτιωθούν μέσα στο 2010, περισσότερο από την προηγούμενη χρονιά και παρά τις διαρκείς προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι αγορές,  εξέφρασαν οι εταιρείες επικοινωνίας της Ευρώπης, στο πλαίσιο μιας νέας  πανευρωπαϊκής έρευνας, την οποία πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εταιρειών Επικοινωνίας (EACA). Βασισμένη στις απαντήσεις που έλαβε από 27 μέλη της (μεταξύ των οποίων και η ΕΔΕΕ), η έρευνα καλύπτει τρία βασικά θέματα: το επιχειρηματικό βαρόμετρο του 2010, τις αλλαγές στη συμπεριφορά των πελατών σαν αποτέλεσμα τις τρέχουσας οικονομικής κρίσης και τις προοπτικές ανάπτυξης για το 2011.

Για το τρέχον έτος, η προοπτική συνεχίζει να είναι θετική, με το 4% των ερωτηθέντων, να προβλέπουν ισχυρή ανάκαμψη του κύκλου εργασιών των εταιρειών, το 42% να προβλέπει απλή αύξηση, το 26% ένα σταθερό επιχειρηματικό περιβάλλον, ενώ μόλις το 11% προέβλεψε κάμψη. Στο πλαίσιο των συνολικών προβλέψεων, η σταθερότητα αποτελεί σταθερό παράγοντα για τομείς, όπως οι μικρές διαφημίσεις, οι διαφημίσεις μπίρας και σοκολάτας, τα mass media και τα special direct mails. Όσο για τους τομείς που θα παρουσιάσουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, αυτοί θα είναι ο φαρμακευτικός, ο τραπεζικός και οι τηλεπικοινωνίες.

Στο πλαίσιο των προοπτικών γα το 2011, τα μέλη της EACA πιστεύουν πως οι integrated στρατηγικές επικοινωνίας και τα social media, θα αποτελέσουν τους σημαντικότερους παράγοντες για τις εταιρείες, με περισσότερες αποτελεσματικές καμπάνιες και δημιουργικότητα. Από την άλλη πλευρά, οι εταιρείες θεωρούν πως είναι αυτές που έχουν επηρεαστεί περισσότερο από τις πιέσεις σε κόστος και χρόνο, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως αν και οι σύμβουλοι των pitch δεν αντιμετωπίζονται σαν «αναγκαίο κακό» από το 1/3 των ερωτηθέντων, το 86% συμφωνεί πως η ο βαθμός σημασίας τους θα αυξηθεί!

Την ίδια στιγμή, σαν αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης, οι πελάτες απαιτούν κατά σειρά  «περισσότερες υπηρεσίες, με βάση τη συμφωνημένη αμοιβή», «προσπάθεια μείωσης εξόδων» και «extra δωρεάν υπηρεσίες». Παράλληλα, υπάρχει αυξημένη ανάγκη για οικονομικές λύσεις, γρήγορες και αποτελεσματικές λύσεις και αναθεωρήσεις λογαριασμών, με στόχο τη μείωση εξόδων, σε αντίθεση με την τάση που επικρατούσε το 2009, για δημιουργικές λύσεις.   

Συνολικά, η έκθεση της EACA, στο πλαίσιο του οικονομικού κλίματος, αναφέρει πως η επικοινωνία συνεχίζει να επικεντρώνεται περισσότερο προς τις προσφορές (70%), είναι περισσότερο «επιθετική» στην προσέλκυση αγοραστών (30%) και περισσότερο ανταγωνιστική (11%). Μεταξύ των πελατών, το πιο διαδεδομένο μέτρο που παίρνουν για να αντιδράσουν στην κρίση, είναι «την ελάττωση επενδύσεων στη διαφήμιση» (85%). Σε σύγκριση με το 2009 τώρα, το οποίο ήταν μια απογοητευτική χρονιά για τον τομέα της επικοινωνίας, το 2010 ήταν πιο θετικό, παρά το γεγονός πως το 27% των συμμετεχόντων, παρουσίασε φτωχά αποτελέσματα. Μάλιστα, χώρες όπως η Ελλάδα, η Ιρλανδία, η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ιταλία και η Τσεχία, ξεκαθάρισαν πως η χρονιά που πέρασε, δεν ήταν καθόλου θετική γι’ αυτές.