To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Υπεύθυνο παιχνίδι και στην επικοινωνία

Υπεύθυνο παιχνίδι και στην επικοινωνία

Γράφει η ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ

Δεν περίμενε ο ΟΠΑΠ το νέο κανονισμό της Επιτροπής Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) για να συνταχθεί με το πνεύμα των ορθών πρακτικών. Αποτυπώνοντας για άλλη μια φορά το στίγμα του leader, αυτορυθμίστηκε πριν από την εφαρμογή του νέου κανονιστικού πλαισίου σε θέματα που αφορούν τη διαφήμιση και την επικοινωνία τυχερών παιγνίων.

Για παράδειγμα, ο ΟΠΑΠ προσάρμοσε από την πρώτη στιγμή τη διαφημιστική καμπάνια του νέου παιχνιδιού pamestoixima.gr, που βγήκε στον «αέρα» αμέσως μετά τη δημοσίευση της απόφασης. Τι έκανε; Αποφάσισε να μη χρησιμοποιήσει κάποιο διάσημο ή ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο πρόσωπο στη σχετική επικοινωνία, όπως ακριβώς προβλέπεται από το αντίστοιχο άρθρο του νέου Κανονισμού. Επίσης, αναφέρει ξεκάθαρα ότι «η συμμετοχή στο ΣΚΡΑΤΣ επιτρέπεται αποκλειστικά σε άτομα άνω των 18 ετών και στο pamestoixima.gr σε άτομα άνω των 21 ετών». Οι οδηγίες της ΕΕΕΠ Σημειώνεται πως με την απόφαση της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων ρυθμίζονται τα θέματα σχετικά με την εμπορική επικοινωνία και τη διαφήμιση των τυχερών παιγνίων και θεσπίζονται οι κανόνες δεοντολογίας που διέπουν τις σχετικές δραστηριότητες. Σκοπός είναι η εξασφάλιση ενός ιδιαίτερα αυστηρού επιπέδου προστασίας των καταναλωτών σε σχέση με τη διαφήμιση των τυχερών παιχνιδιών.

Επιπλέον, ο ΟΠΑΠ επανελέγχει και όλες τις υπόλοιπες καμπάνιες επικοινωνίας του, προχωρώντας άμεσα σε τροποποιήσεις, όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο, προκειμένου να είναι σύμφωνες με όσα προβλέπει ο νέος κανονισμός της ΕΕΕΠ.

Η εμπορική επικοινωνία σε γενικές γραμμές δεν πρέπει:
• να απευθύνεται σε ανηλίκους, να αποσκοπεί στην ενίσχυση της ροπής των καταναλωτών προς τα τυχερά παιχνίδια,
• να χρησιμοποιεί γνωστά και διάσημα πρόσωπα, να εκμεταλλεύεται την έλλειψη ειδικών γνώσεων των καταναλωτών για τις πιθανότητες επιτυχίας και συμμετοχής στα κέρδη,
• να μεταδίδει το μήνυμα ότι τα τυχερά παιχνίδια είναι μέσο πλουτισμού ή τρόπος διαφυγής από τις οικονομικές δυσκολίες, να υιοθετεί αθέμιτες εμπορικές πρακτικές όπως παραπλανητικές πράξεις, καθώς και επιθετικές εμπορικές πρακτικές,
• να προβάλλει τη συμμετοχή στα παίγνια ως μέσο επένδυσης,
• να χρησιμοποιεί πρότυπα ισχυρής επικοινωνιακής διείσδυσης, όπως για παράδειγμα γνωστά και διάσημα πρόσωπα, να προσβάλλει τα χρηστά ήθη,
• να ενθαρρύνει κάθε είδους διακρίσεις και κυρίως, αυτές που αφορούν την εθνικότητα, τη θρησκεία, το φύλο και την ηλικία,
• να προβάλλει με άμεσο ή έμμεσο τρόπο οποιαδήποτε υπηρεσία ή δυνατότητα παροχής πίστωσης προς τους παίκτες, προκειμένου αυτοί να συμμετέχουν στη διεξαγωγή των παιγνίων και
• να προσβάλλει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και ακεραιότητα.

Επίσης, ορίζεται ότι απαγορεύεται η συγκεκαλυμμένη ή έμμεση διαφήμιση τυχερών παιχνιδιών, ενώ στη διαφήμιση πρέπει να αναφέρονται τηλεφωνικές γραμμές και υπηρεσίες υποστήριξης για την απεξάρτηση από τον εθισμό στα τυχερά παιχνίδια.

ΟΠΑΠ: Στοιχηματίζει (στην επικοινωνία)… υπεύθυνα

Για το θέμα μιλά στο adbusiness ο Petr Matejovsky, OPAP General Marketing Director:

adb: Πώς θα σχολιάζατε την πρόσφατη απόφαση της ΕΕΕΠ σχετικά με τη ρύθμιση θεμάτων εμπορικής επικοινωνίας τυχερών παιχνιδιών; Κρίνετε ότι η απόφαση αυτή κινείται στη σωστή κατεύθυνση; Θεωρείτε ότι υπάρχουν επιπλέον θέματα τα οποία θα έπρεπε να συμπεριληφθούν;

P.M.:
Θεωρούμε ότι η πρόσφατη απόφαση της ΕΕΕΠ κινείται σίγουρα προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς θέτει ξεκάθαρους κανόνες στο χώρο της επικοινωνίας τυχερών παιχνιδιών. Ο σεβασμός αυτών των κανόνων, μέσω της ίδιας της λειτουργίας των αντίστοιχων εταιρειών, αλλά κυρίως της επικοινωνίας τους, είναι προς το συμφέρον όλων των εμπλεκόμενων μερών. Η επικοινωνία των τυχερών παιχνιδιών είναι απαραίτητη, καθώς οι παίκτες ενδιαφέρονται να λαμβάνουν σχετική πληροφόρηση, πρέπει όμως να εξασφαλίζεται ότι αυτό γίνεται με τον πιο ενδεδειγμένο τρόπο, όπως ενδεικτικά να μη χρησιμοποιούνται διάσημα πρόσωπα και να αναφέρεται ξεκάθαρα το όριο ηλικίας για συμμετοχή σε κάθε παιχνίδι. Ο κανονισμός είναι σαφής, βρίσκεται ήδη σε ισχύ, βασίζεται στα υψηλότερα διεθνή πρότυπα και θα πρέπει να τηρείται απ’ όλους. Βάσει των παραπάνω, θεωρούμε ότι η πρόσφατη νομοθεσία καλύπτει όλα τα σχετικά ζη- τήματα και αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για τον κλάδο μας.

adb: Η επικοινωνία της ΟΠΑΠ είναι σύμφωνη με όσα προβλέπει αυτή η νομοθεσία; Χρειάστηκε να προχωρήσετε σε τροποποιήσεις της υφιστάμενης διαφημιστικής σας καμπάνιας; Απαιτήθηκε να κάνετε κάποια επένδυση;

P.M.:
Η ΟΠΑΠ ανέλαβε την πρωτοβουλία να εφαρμόσει άμεσα όλα όσα προέβλεπε ο σχετικός κανονισμός και προσαρμόσαμε αντίστοιχα τη διαφημιστική μας καμπάνια για το νέο μας παιχνίδι www.pamestoixima.gr, αλλά και για άλλα παιχνίδια όπως το ΣΚΡΑΤΣ. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να επισημάνουμε ότι είμαστε απόλυτα προσηλωμένοι στις αρχές υπεύθυνου παιχνιδιού και ως εκ τούτου η επικοινωνία μας ήταν ούτως ή άλλως συνεπής με όσα αναφέρει η πρόσφατη απόφαση, ακόμα και πριν από τη δημοσίευσή της, ενώ προχωρήσαμε άμεσα και σε όποιες βελτιώσεις κρίθηκαν απαραίτητες. Σίγουρα υπάρχουν κάποια κόστη που σχετίζονται με την παραγωγή και τις προσαρμογές, αλλά ήμασταν πρόθυμοι να τα καλύψουμε, δεδομένου ότι υποστηρίζουμε 100% αυτή την πρωτοβουλία.

adb: Πιστεύετε ότι οι νέες κατευθύνσεις θα κάνουν πιο εύκολη ή πιο δύσκολη για εσάς την επικοινωνία των προϊόντων σας;

P.M.:
Η απάντηση είναι πραγματικά πολύ εύκολη! Έχουμε επανειλημμένα εκφράσει τη στήριξή μας προς οποιαδήποτε πρωτοβουλία αποσκοπεί στη θέσπιση ξεκάθαρων κανόνων στην αγορά τυχερών παιχνιδιών. Συνεπώς, αυτή η απόφαση της ΕΕΕΠ θα κάνει τη δουλειά μας πιο εύκολη. Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε κάθε σχετική προσπάθεια που εστιάζει στη διαφάνεια και στην υιοθέτηση των υψηλότερων επιχειρηματικών στάνταρτ, καθώς θεωρούμε ότι αυτό θα λειτουργήσει πραγματικά προς όφελος του καταναλωτή.

adb: Όσον αφορά τις υπόλοιπες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο σας, πιστεύετε ότι θα είναι σε θέση να συμμορφωθούν με αυτόν τον κανονισμό;

P.M.:
Αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί να σχολιάσει η ΟΠΑΠ. Εμείς εστιάζουμε πάντα στο να κάνουμε τη δουλειά μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, πάντα σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες και δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι παραπάνω παρά να ελπίζουμε ότι και οι ανταγωνιστές μας θα κάνουν το ίδιο. Σε κάθε περίπτωση, είμαστε σίγουροι ότι οι αρμόδιες αρχές θα εφαρμόσουν ό,τι προβλέπει ο νόμος, πάντα με γνώμονα την προστασία των καταναλωτών.