To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Αισιοδοξία για το μέλλον του PR

Αισιοδοξία για το μέλλον του PR
Αισιοδοξία για το μέλλον του PR

Θετική εξακολουθεί να είναι η εικόνα της παγκόσμιας βιομηχανίας PR, σύμφωνα με το ICCO Trends Barometer για το δεύτερο τρίμηνο του 2013, καθώς τα μπάτζετ των πελατών είναι αυξημένα, τα επίπεδα των new business είναι υψηλά, ενώ πρόοδος σημειώθηκε και στον τομέα των υπηρεσιών. Σε αυτό το πλαίσιο, οι επικεφαλής των συμβουλευτικών εταιρειών παρουσιάζονται αισιόδοξοι για το μέλλον. Παράλληλα, η έκθεση της ICCO έδειξε πως οι περισσότερες εταιρείες έχουν θεσπίσει επίσημη ψηφιακή πολιτική, ακόμα κι αν ένα μικρό μέρος των δραστηριοτήτων τους σχετίζεται με το digital.

Πιο αναλυτικά τώρα, οι 6 στους 10 ερωτηθέντες αποκρίθηκαν πως τα μπάτζετ των πελατών τους παρέμειναν σταθερά στην εξεταζόμενη περίοδο. Μάλιστα, σε αντίθεση με το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, περισσότεροι συμμετέχοντες στην έρευνα είδαν αύξηση στα μπάτζετ (24%), παρά μείωσή τους, οριακή ή σημαντική  (16%).  

Στο μεταξύ,  σχεδόν οι 7 στους 10 (68%) χαρακτήρισαν σαν «busy» ή «very busy» τα επίπεδα των new business, ποσοστό που ήταν βελτιωμένο κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο. Το 32% χαρακτήρισε «ήσυχο» τον τομέα αυτό, ποσοστό που στο προηγούμενο τρίμηνο έφτανε στο 35%...

Σε ότι αφορά το over-servicing, αυτό συνέχισε να αυξάνεται το δεύτερο τρίμηνο, αλλά με σημαντικά μικρότερο ρυθμό σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Έτσι, το 26% των ερωτηθέντων ανέφερε αύξηση του συγκεκριμένου τομέα σε σύγκριση με το 46% του προηγούμενου εξεταζόμενου διαστήματος. Περισσότεροι ήταν εκείνοι που δεν είδαν μεταβολή (62% αντί του προηγούμενου 47%), ενώ το 12% είδε μείωση οριακή ή σημαντική σε σχέση με το προηγούμενο 6%.   

Συνολικά, οι συμμετέχοντες εξακολουθούν να είναι αισιόδοξοι για το μέλλον του κλάδου σε ποσοστό 42%, αν και ο ρυθμός επιβραδύνθηκε σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο (45%).  Από την άλλη, το 24% δεν παρουσιάζει την ίδια διάθεση, ποσοστό που αυξήθηκε κατά 4 μονάδες σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του έτους (20%).

Ο Ψηφιακός τομέας

Οι συμμετέχοντες στο βαρόμετρο της ICCO για την πορεία του κλάδου των Δημοσίων Σχέσεων το β’ τρίμηνο του 2013, κλήθηκαν να απαντήσουν σε κάποιες πρόσθετες ερωτήσεις, οι οποίες σχετίζονταν με την ψηφιακή τεχνολογία και τους τρόπους με τους οποίους οι σχετιζόμενες εταιρείες επιχειρούν να την ενσωματώσουν στη λειτουργία τους, ώστε να ανταποκριθούν στις σύγχρονες προκλήσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, η πλειοψηφία (62%) σημείωσε πως η εταιρεία που εκπροσωπεί, εφαρμόζει ψηφιακή στρατηγική σε επίσημο επίπεδο, το 30% υποστήριξε πως η συγκεκριμένη στρατηγική δεν εφαρμόζεται επίσημα από την εταιρεία του και το 8% σημείωσε πως οι επιχειρήσεις με τις οποίες καταπιάνεται, δεν έχουν καμία συνάφεια με την ψηφιακή τεχνολογία.   

Ακολούθως, μόλις το 24% ανέφερε πως η δουλειά που δημιούργησε για τους πελάτες του, ήταν ψηφιακή ή integrated με την ψηφιακή τεχνολογία, ενώ το 1/3 και πλέον των ερωτηθέντων, αποκρίθηκε πως τουλάχιστον το 20% της δουλειάς είχε σχέση με ψηφιακά στοιχεία…

Προετοιμασία για τις προκλήσεις του μέλλοντος

Με αφορμή τα παραπάνω αποτελέσματα, ο ICCO Executive Director και PRCA Director-General, Francis Ingham δήλωσε σχετικά: «Τα στοιχεία είναι πολύ ενθαρρυντικά. Το βαρόμετρο της ICCO για το β’ τρίμηνο, δείχνει μια αποφασισμένη και θετική βιομηχανία, με αυξανόμενα πελατειακά μπάτζετ και υγεία στις διαδικασίες νέων αναθέσεων. Παράλληλα, παρουσιάζει πως ακόμα και αν οι εταιρείες δεν εφαρμόζουν κατά κόρον ψηφιακά σχέδια, έχουν τη στρατηγική αυτή στις μελλοντικές τους επιδιώξεις, σημάδι που φανερώνει πως θέλουν να ανταποκριθούν επιτυχώς στις μελλοντικές προκλήσεις».

Η ταυτότητα της έρευνας

Στην έρευνα συμμετείχαν μέλη των εθνικών συμβουλίων των PR ενώσεων, τα οποία κλήθηκαν να απαντήσουν online σε μια σειρά ερωτήσεων. Συνολικά, οι χώρες που πήραν μέρος ήταν οι εξής 16: Αυστραλία, Αυστρία, Βέλγιο, Βραζιλία, Τσεχία, Γαλλία, Ινδία, Ιταλία, Πολωνία, Ρωσία, Σλοβενία. Νότιος Αφρική, Τουρκία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ.