To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Πτώση εμπιστοσύνης στην ευρωπαϊκή διαφήμιση στο γ' τρίμηνο του 2018

Πτώση εμπιστοσύνης στην ευρωπαϊκή διαφήμιση στο γ' τρίμηνο του 2018
Η εμπιστοσύνη των επιχειρήσεων στον τομέα της ευρωπαϊκής διαφήμισης και του marketing μειώθηκε στο τρίτο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με τον τελευταίο European Advertising Business Climate Index, που εκδόθηκε από την European Association of Communications Agencies (EACA). 

Η έκθεση δείχνει ότι η εμπιστοσύνη των επιχειρήσεων στον κλάδο των διαφημίσεων το τρίτο τρίμηνο του 2018 παραμένει θετική, αλλά μειώθηκε από +14 σε +3 τα τελευταία δύο χρόνια.

Η πιο πρόσφατη πτώση της εμπιστοσύνης μπορεί εν μέρει να εξηγηθεί από τη μείωση του δείκτη εμπιστοσύνης του Ηνωμένου Βασιλείου από +24,8 (Q2/2018) σε -11,1 (Q3/2018). Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει το μεγαλύτερο μερίδιο της διαφημιστικής αγοράς στην Ευρώπη και συνεπώς τον υψηλότερο συντελεστή επηρεασμού του συνολικού δείκτη. Η μείωση 35,9 μονάδων στο Ηνωμένο Βασίλειο μεταξύ των τελευταίων τριμήνων είναι επίσης η μεγαλύτερη πτώση σε όλες τις χώρες που αξιολογήθηκαν.

Ένας άλλος παράγοντας της πτώσης θα μπορούσε να είναι μια περαιτέρω μείωση εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, η οποία έπεσε από το -27,7 του προηγούμενου τριμήνου σε -39,7 στο τρίτο τρίμηνο του 2018. Ο αριθμός αυτός είναι το χαμηλότερο επίπεδο που καταγράφηκε σε οποιαδήποτε χώρα τα τελευταία τρία χρόνια.

Όσον αφορά τις προσδοκίες για διαφημιστική ζήτηση και απασχόληση, η έκθεση δείχνει μείωση σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές εκτός από την περιοχή της Μεσογείου, όπου αναμένεται ελαφρά αύξηση, από -1,1 (Q2/2018) σε 2,1 (Q3/2018) για τη ζήτηση και από -5,4 (Q2/2018) σε -3,8 (Q3/2018) για την απασχόληση.

Η έκθεση διαπιστώνει ότι ο μεγαλύτερος παράγοντας (52%) που περιορίζει τη ζήτηση στον τομέα της διαφήμισης είναι, σήμερα, η ζήτηση. Οι ανεπαρκείς εργατικές δυνάμεις αντιπροσωπεύουν το 12%.

Μεταξύ των 24 χωρών που μετρήθηκαν, η εμπιστοσύνη αυξήθηκε σε εννέα χώρες. Από αυτές, οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώνονται στην Ισπανία (αύξηση κατά 12,7 μονάδες) και στη Μάλτα (αύξηση κατά 12,5 μονάδες). Σε σύγκριση με την προηγούμενη έκθεση, η Σλοβενία ​​συνεχίζει να είναι η χώρα με το υψηλότερο επίπεδο εμπιστοσύνης (+26,9), ακολουθούμενη από τη Σουηδία (+25,9) και τη Γερμανία (+23,8). Αυτές οι τρεις χώρες έχουν παραμείνει σε σχετικά υψηλά, σταθερά και θετικά επίπεδα για αρκετά χρόνια.
TAGS: EACA