To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Ανάγκη κι όχι πολυτέλεια τα Ermis Awards

Ανάγκη κι όχι πολυτέλεια τα Ermis Awards
Ανάγκη κι όχι πολυτέλεια τα Ermis Awards

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: Mετά την τελετή απονομής των Ermis Awards 2010, είχατε δηλώσει στο περιοδικό πως αυτό τον καιρό, με τα χαμηλά budget, το μόνο που μπορείς να κάνεις διαφορετικό είναι να έχεις πολύ ωραίες ιδέες και είχατε ορίσει σαν μότο για το 2011 το δίπολο «καινοτομία και δημιουργικότητα». Σας «άκουσε» η αγορά επικοινωνίας; Απάντησε στην κρίση με όπλο τη δημιουργικότητα ή η δύσκολη οικονομική συγκυρία έχει πλήξει και το δημιουργικό προϊόν;

Γ.Σ.:
Η αγορά είναι ακόμη, όπως όλοι παρατηρούμε, σε μια αρκετά ρευστή κατάσταση. Μετά από μια πολύ δύσκολη περίοδο και εν μέσω μιας ακόμη δυσκολότερης, όλοι περιμένουν να δουν πού θα ισορροπήσουν τα πράγματα. Συνεπώς η δημιουργικότητα αναπόφευκτα περνάει σε δεύτερη μοίρα, όταν η επιβίωση είναι ακόμη αυτό που απασχολεί πολλούς. Νομίζω ότι η ανάγκη για έναν πολύ πιο ουσιαστικό τρόπο δουλειάς, με μεγάλη έμφαση στο ίδιο το προϊόν μας, δηλαδή τις ιδέες, είναι μονόδρομος. Πολλά θα αλλάξουν στον τρόπο που σκεφτόμαστε και φυσικά οι αλλαγές στα μέσα θα επιφέρουν κι αυτές πολλές μεταβολές. Μέχρι στιγμής δεν έχουμε δει θεαματικές αλλαγές που να αντικατοπτρίζονται και στη δουλειά που βγαίνει στον αέρα, αλλά δεν είναι και κάτι που μπορεί να συμβεί από τη μια μέρα στην άλλη. Επιμένω, παρ’ όλα αυτά, ότι μικρό budget δε σημαίνει και μικρές ιδέες. Εκτός του ότι είναι μια εποχή που πρέπει να βοηθήσουμε τους πελάτες μας με πιο έξυπνες και πρακτικές λύσεις, είναι και η στιγμή να τους δείξουμε ότι τώρα πρέπει να επενδύσουν στη δύναμη των ιδεών.

adb: Πέρσι μεγάλος νικητής, φέτος πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής. Ποια είναι τα σχέδιά σας για τη διοργάνωση των Ermis Awards 2012; Ποια καινούργια στοιχεία θέλετε να κομίσετε στο θεσμό;

Γ.Σ.:
Κατ’ αρχάς θέλω να υπερασπιστώ τον ουσιαστικό ρόλο και τη σημασία αυτής της διοργάνωσης. Τα Ermis Awards είναι ο μοναδικός θεσμός βράβευσης της δημιουργικότητας στη χώρα μας. Είναι ένας πολύ αξιόπιστος δείκτης για το επίπεδο της δουλειάς μας, ένα κίνητρο για καλύτερη δουλειά και φυσικά επιβράβευση για εκείνους που έχουν προσπαθήσει πολύ. Είναι η στιγμή επίσης που όλοι οι κλάδοι της επικοινωνίας βρίσκονται μαζί. Στόχος της Οργανωτικής Επιτροπής για φέτος είναι να θωρακίσει τη διοργάνωση και φυσικά να εκτιμήσει τα νέα δεδομένα στην αγορά και με παρεμβάσεις να εξελίξει το θεσμό. Η προσπάθεια που έχει ξεκινήσει από πέρσι για να εμπλουτιστούν τα Ermis Awards με επιπλέον στοιχεία, όπως mini σεμινάρια, ομιλίες και εκθέσεις, φυσικά θα συνεχιστεί. Συζητούμε πολλά με τα μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής για τεχνικά ζητήματα αλλά και για την ίδια την εκδήλωση της βράβευσης. Θα μπορούμε να πούμε περισσότερα ίσως μετά το καλοκαίρι. Μια πρώτη αλλαγή ήταν να μετακινήσουμε για λίγους μήνες τη διοργάνωση, δίνοντας έτσι περισσότερο χρόνο για περισσότερη και καλύτερη δουλειά.

adb: Ποια είναι τα υπόλοιπα μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής για τα Ermis Awards 2012;

Γ.Σ.:
Χαίρομαι γιατί έχω δίπλα μου 7 ιδιαίτερα αξιόλογους ανθρώπους από όλους τους τομείς της επικοινωνίας, που, παρά το φόρτο εργασίας τους και τις αυξημένες υποχρεώσεις τους, ειδικά αυτή την εποχή, έχουν επενδύσει την ενέργεια και το χρόνο τους στη διοργάνωση των βραβείων. Η συμβολή τους είναι ήδη πολύ μεγαλή και για αυτό τους ευχαριστώ θερμά. Τα μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής είναι: ο Ντίνος Ανδριόπουλος, η Φωτεινή Γερομαλίδου, ο Δημήτρης Γκάζης, η Αλέκα Παπαδία, ο Eric Parks, η Λήδα Παπαμιχαήλ, ο Κώστας Ταμπουράκης και δίπλα τους ο Αλέξανδρος Κάρμας και η Νάσια Κρικέλα από την ΕΔΕΕ.

adb: Η διαφημιστική αγορά δε ζει και τις καλύτερες ημέρες της, καθώς αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα. Θα επηρεάσει, πιστεύετε, η κρίση αυτή τόσο τον αριθμό όσο και την ποιότητα των συμμετοχών; Πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε σαν Οργανωτική Επιτροπή την κατάσταση;

Γ.Σ.:
Ακούγεται συχνά ότι «δεν είναι η εποχή για βραβεία» ή ότι «υπάρχουν τόσα προβλήματα που αυτά δεν πρέπει να μας απασχολούν», για να αναφέρω κάποια χαρακτηριστικά σχόλια. Είμαι σταθερά αντίθετος σε μια τέτοιου είδους ηττοπαθή αντιμετώπιση της κατάστασης. Η αγορά μας, οι πελάτες και φυσικά οι εταιρείες της επικοινωνίας περνάνε μια άνευ προηγουμένου δοκιμασία. Τα Ermis Awards και όλοι οι θεσμοί που στηρίζουν τη δημιουργικότητα διεθνώς δεν είναι πολυτέλεια αλλά ανάγκη. Ο ρόλος τους, ειδικά τώρα, είναι ακόμη πιο χρήσιμος για να αποτελέσουν ένα επιπλέον κίνητρο για καλύτερη δουλειά, να επιβραβεύσουν τους ανθρώπους αλλά και φυσικά να μας εμπνεύσουν. Τα βραβεία είναι ένα σημαντικό αντίβαρο στην ίωση της απαισιοδοξίας που έχει μολύνει τους περισσότερους. Δεν περιμένουμε ότι θα αυξηθούν οι συμμετοχές, αντίθετα αναμένουμε μια πτώση, αλλά από την άλλη πλευρά υπολογίζουμε στη σταθερή αύξηση των συμμετοχών στον τομέα του cyber και σκοπεύουμε να δώσουμε κίνητρα (και οικονομικού χαρακτήρα) και στις υπόλοιπες κατηγορίες. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι, παρά την κρίση, παρά την έντονη απογοήτευση, ήδη βλέπουμε κάποιες αξιόλογες δουλειές και πιστεύω-ελπίζω ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς θα δούμε περισσότερες. Τα βραβεία μάς ωθούν ξεκάθαρα μπροστά.

adb: Πότε ξεκινάει η υποβολή συμμετοχών για τα Ermis Awards και πότε ολοκληρώνεται; Ποια θα είναι στη συνέχεια η διαδικασία αξιολόγησης των συμμετοχών; Θα εφαρμοστεί και φέτος η διαδικασία που παρουσιάστηκε πέρσι;

Γ.Σ.:
Τα Ermis Awards θα πραγματοποιηθούν, όπως υπολογίζουμε, περίπου τέλη Μαΐου του 2012. Η περίοδος ισχύος για τα έργα φυσικά θα παραταθεί αντίστοιχα. Υπολογίζουμε ότι η υποβολή των συμμετοχών θα ξεκινήσει κάποια στιγμή στις αρχές του χειμώνα, αλλά αυτό μένει να οριστικοποιηθεί με μεγαλύτερη ακρίβεια πολύ σύντομα. Ο Αλέξανδρος Κάρμας και η Νάσια Κρικέλα, που γνωρίζουν «τα μαθηματικά» της διοργάνωσης, ασχολούνται πυρετωδώς με αυτό και πολύ σύντομα θα έχουμε τις τελικές ημερομηνίες. Ο τρόπος λειτουργίας των κριτικών επιτροπών είναι επίσης υπό συζήτηση και δεν αποκλείονται και εκεί αλλαγές, όπως επίσης και στον τρόπο βαθμολόγησης. Θα πρέπει επίσης να περιμένετε κάποιες συμπτύξεις κατηγοριών, ίσως και κάποιες νέες (ακούγεται φιλόδοξο, το γνωρίζω) και φυσικά θα συνεχιστεί η προσπάθεια για να αναδειχθούν συνολικά οι τομείς και να μη δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα σε κάποιον συγκεκριμένα.

adb: Να φανταστούμε πως και φέτος το fee για τη συμμετοχή στη shortlist θα παραμείνει σταθερό; Θα υπάρξουν και φέτος ειδικές εκπτώσεις και κίνητρα για τις εταιρείες που θα υποβάλουν υποψηφιότητα;

Γ.Σ.:
Ναι, φυσικά και θα υπάρξουν και φέτος. Εδώ και 3 χρόνια η διοργάνωση δίνει κίνητρα στις εταιρείες προκειμένου να υποβάλλουν υποψηφιότητες (π.χ. έκπτωση 50% στην πρώτη συμμετοχή για τους newcomers, δωρεάν συμμετοχές ανάλογα με το συνολικό αριθμό των υποβληθέντων έργων), παρ’ όλα αυτά στόχος μας είναι αυτά να ενισχυθούν και να δώσουμε επιπλέον κίνητρα σε όλες τις υπόλοιπες εταιρείες. Όπως γνωρίζετε, τα έσοδα των συμμετοχών στηρίζουν τη διοργάνωση. Συνεπώς ο στόχος δεν είναι να είναι κάποιος κερδοφόρος αλλά περισσότερο να εξασφαλίσουμε τους πόρους της διοργάνωσης. Η απάντηση, λοιπόν, είναι ότι θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να ενθαρρύνουμε τη συμμετοχή των εταιρειών και με πρακτικά κίνητρα.




adb: Πέρσι παρουσιάστηκαν αρκετές νέες κατηγορίες/ομάδες σε σχεδόν όλες τις ενότητες, ενώ υπήρξε και αναδιάρθρωση στην κατηγορία PR. Φέτος υπάρχουν ανάλογες αλλαγές;

Γ.Σ.:
Κάποιες θα υπάρξουν σίγουρα. Δεν μπορώ να σας πω με ασφάλεια αν θα είναι δραματικές, αλλά ήδη συζητούμε τροποποίησεις εκεί που χρειάζεται. Τα βραβεία είναι ένας δυναμικός θεσμός και φυσικά σε μια αγορά που επίσης αλλάζει ραγδαία, δε θα μπορούσαν να μένουν στην ίδια κατάσταση. Αυτό είναι καλό. Θα ήθελα επίσης να σας πω ότι, αν και για πολλούς φαίνεται μια απλή διαδικασία, η κατάργηση κατηγοριών ή η δημιουργία νέων (και σχεδόν αυτονόητη) είναι σύνθετη και ιδιαίτερα λεπτή.

adb: Ποια θα είναι η λογική πάνω στην οποία θα κινηθούν φέτος οι κριτικές επιτροπές; Υπάρχουν κάποιες κατευθυντήριες γραμμές;

Γ.Σ.:
Το ζητούμενο είναι το μοναδικό κριτήριο των μελών να είναι η ανάδειξη της καλύτερης δουλειάς. Όπως κάθε χρόνο, θα ασχοληθούμε προσεκτικά με τη σύνθεση των κριτικών επιτροπών και θα αναδείξουμε λίγο περισσότερο τη συζήτηση, εκεί που χρειάζεται και μπορεί να έχει αποτέλεσμα. Η ανάδειξη των shortlist αλλά και η  επιλογή των βραβείων θα γίνει, κατά βάση, με τον ίδιο τρόπο που έγινε και πέρσι.

adb: Υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο όσον αφορά τη διοργάνωση, το concept και το χώρο της τελετής απονομής; Η δύσκολη οικονομική συγκυρία και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν διάφορες διαφημιστικές εταιρείες θα συνυπολογιστούν στις αποφάσεις σας για την τελετή απονομής;

Γ.Σ.:
Δε σκοπεύουμε, ούτως ή άλλως, να οργανώσουμε μια πλούσια και φανταχτερή τελετή. Δεν ταιριάζει ούτε στη συγκυρία αλλά ούτε και στο χαρακτήρα των βραβείων. Δεν είμαστε ακόμα στο στάδιο τού να σκεφτόμαστε το χώρο και την ιδέα της φετινής βραδιάς, αλλά υπολογίζω ότι θα είναι κάτι απλό με έμφαση στην ίδια τη δουλειά. Θα επενδύσουμε επίσης περισσότερο σε παράλληλες εκδηλώσεις, που θα δώσουν την ευκαιρία στους ανθρώπους του χώρου να παρακολουθήσουν ομιλίες, συζητήσεις, παρουσιάσεις και  εκθέσεις. Η οικονομική συγκυρία είναι αυτονόητο ότι αγγίζει και τη διοργάνωση, αλλά φιλοδοξώ ότι η Οργανωτική Επιτροπή θα αναδείξει την αξία του θεσμού με άλλους τρόπους.

adb: Θα υπάρξουν και φέτος εκδηλώσεις όπως τα Ermis Sessions; Βραβείο κοινού;

Γ.Σ.:
Θα υπάρξουν σίγουρα αντίστοιχες εκδηλώσεις. Σκοπεύουμε επίσης να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τη συνεργασία της ΕΔΕΕ με το φεστιβάλ Cannes Lions και να κάνουμε κάτι σχετικά με αυτό. Το Web Tsounami ήταν μια πολύ αξιόλογη πρωτοβουλία, εφάμιλλη ημερίδας που βλέπει κανείς και στο εξωτερικό. Θέλουμε, κατά συνέπεια, τα Ermis Sessions να παραμείνουν και, φυσικά, να ενισχυθούν.

adb: Συντάσσεστε με την άποψη πως στη σημερινή ύφεση η δημιουργικότητα αποτελεί τον πλέον σίγουρο δρόμο για την αποτελεσματικότητα;

Γ.Σ.:
Θα το θέσω αλλιώς. Πείτε μου μια βιώσιμη εναλλακτική λύση. Όλοι ξέρουμε ότι η δημιουργική σκέψη είναι ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος για να χειριστούμε την κρίση. Έχουμε όμως τρομερές δυσκολίες στην εφαρμογή αυτής της λογικής. Είναι αναμενόμενο. Ένα από τα βασικά προβλήματα είναι ότι δεν έχουμε, ως αγορά, πείσει ακόμα τους πελάτες μας για την ανάγκη να διαφοροποιηθούν σε όλα τα επίπεδα. Η δημιουργική σκέψη αρχίζει με το να σκεφτούμε τρόπους με τους οποίους θα φωτίσουμε ευκαιρίες, θα είμαστε proactive, αλλά με ουσιαστικά αποτελέσματα και θα δείξουμε στους πελάτες μας ότι υπάρχουν λύσεις που δεν είχαν φανταστεί ότι υλοποιούνται με λίγα σχετικά χρήματα. Το δημιουργικό, με την έννοια της ιδέας, θα λειτουργήσει μετά πολύ πιο ουσιαστικά και θα έχει την υποδομή για να μπορέσει να γίνει πιο εύκολα αποδεκτό. Η εποχή που δουλεύαμε διασπασμένοι είναι παρελθόν. Το νέο μοντέλο δουλειάς απαιτεί να δουλέψουμε όλοι μαζί (above και below the line, digital και traditional – δεν μου αρέσει η χρήση του όρου αλλά έχει επικρατήσει), ενισχύοντας την ιδέα και την αποτελεσματικότητά της. Οι πελάτες μας δε θα πειστούν στη θεωρία αλλά στην πράξη και τα καλά παραδείγματα, οι σωστές πρακτικές, θα συμπαρασύρουν κι άλλους και θα αρχίζει να συμβαίνει κάποια αλλαγή. Αυτή την προσπαθεία θα ενισχύουν και θα στηρίζουν τα Ermis Awards.

adb: Τελικά, στη δύσκολη αυτή περίοδο για την αγορά επικοινωνίας, τι σημαίνει μια βράβευση στα Ermis Awards; Γιατί μια εταιρεία να επενδύσει στη συμμετοχή της στο θεσμό;

Γ.Σ.:
Σημαίνει επιβράβευση, σε μια εποχή που απολαμβάνουμε όλο και λιγότερη. Σημαίνει ότι έχουμε τη βούληση, προσπαθούμε και αποδεικνύουμε ότι ο χώρος της επικοινωνίας είναι από τους βασικούς φορείς καινοτομίας στην κοινωνία μας. Σημαίνει ότι διατηρούμε το πάθος και την ενέργειά μας και ότι δεν το βάζουμε κάτω. Σημαίνει ότι κάνουμε κάτι για να διώξουμε αυτό το σύννεφο κατήφειας και αρνητισμού που μας εμποδίζει από το να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε διεξόδους. Σημαίνει ότι αποδεικνύουμε στην πράξη ότι ξέρουμε να ανακαλύπτουμε και να αξιοποιούμε ευκαιρίες ακόμη κι εκεί που φαινομενικά έχουν εξαντληθεί και το κυριότερο: σημαίνει ότι εμπνέουμε νέα ταλέντα να μπουν στο χώρο. Αν όλα αυτά δεν είναι αρκετά για να επενδύσει μια εταιρεία στο θεσμό, τότε τι είναι;