To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Χάρης Λαούδης, CEO Max Group: Βοηθάµε τους Marketers να επιτύχουν µετρήσιµη ανάπτυξη.

Χάρης Λαούδης, CEO Max Group: Βοηθάµε τους Marketers να επιτύχουν µετρήσιµη ανάπτυξη.

Ο Χάρης Λαούδης, CEO Max Group, µίλησε στο adbusiness για το µετασχηµατισµό του οµίλου που έχει για κορωνίδα των δραστηριοτήτων του τη Max Greece, τη σηµαντική του ανάπτυξη αλλά και τα σχέδια που έχει για τη συνέχεια, µε στόχο ακόµη υψηλότερες επιδόσεις.

Γράφει ο Δημήτρης Τσουκαλάς

Ποια είναι η εικόνα αυτήν τη στιγµή στην ελληνική αγορά της διαφήµισης και των media; Πώς επηρεάστηκε αρχικά από την πανδηµία και στη συνέχεια από τις πληθωριστικές πιέσεις;

Τη σηµερινή κατάσταση στον κλάδο µας θα τη χαρακτήριζα µεταβατική. Θα χρειαστεί να αντιµετωπίσει τα προβλήµατα και τις προκλήσεις που ανακύπτουν και να επανατοποθετηθεί στην αλυσίδα αξίας της αγοράς. Αναµένεται η τεχνολογία να συνεχίσει να αντικαθιστά καθιερωµένες διαφηµιστικές υπηρεσίες, όµως η προστιθέµενη αξία θα προκύπτει από την αξιοποίησή της µε έµπνευση και δηµιουργικότητα. Αναφορικά µε την αγορά µας και τα µεγέθη της, µπορεί τα στοιχεία να δείχνουν ότι πάµε για διψήφια αύξηση σε σχέση µε πέρυσι, το µέγεθος της αγοράς όµως υπολογίζεται αρκετά κάτω από το περίπου 1 δισεκατοµµύριο της προ κρίσης εποχής, και αυτό σηµαίνει ότι υπάρχει πολύ µεγάλος δρόµος για να επανέλθουµε σε εκείνα τα νούµερα-ρεκόρ. Στην αγορά των media, τα social θα συνεχίσουν να διευρύνουν τα µερίδιά τους και την επιρροή τους στο κοινό, κυρίως µε την αυξανόµενη διείσδυση του Τik-Τok (για όσο του επιτρέπεται) και του video content, ενώ η τηλεόραση, που αποτελεί ίσως το πιο αποδοτικό µέσο για τις διαφηµιστικές καµπάνιες, αναµένεται να ενδυναµωθεί µε την είσοδο του Netflix το 2025 στη διαφήµιση και στη διεκδίκηση µεριδίου από τη διαφηµιστική πίτα. Οι εξελίξεις αυτές θα πρέπει να µας προβληµατίσουν, ακόµη και θεσµικά, µιας και θα συνεχιστεί η διαρροή των διαφηµιστικών εσόδων προς πολυεθνικούς γίγαντες εις βάρος των ελληνικών µέσων που στηρίζουν θέσεις εργασίας, καθιστώντας τα ευάλωτα και µε µειωµένη ανεξαρτησία.

Πώς ανταποκρίνεται η Max Greece στα νέα δεδοµένα; Τι ακριβώς περιλαµβάνει το συνολικό portfolio υπηρεσιών που προσφέρετε;

H Max Greece είναι µια ταχέως αναπτυσσόµενη εταιρεία µε διεθνή καινοτόµα εµπορικά σήµατα και υπηρεσίες, που αξιοποιεί την τεχνολογία µε πρωτότυπες ιδέες για τους πελάτες της, επιτυγχάνοντας σηµαντικό ρυθµό ανάπτυξης µέσα από το µοντέλο Campaign Performance Optimization.

Σήµερα η Max Greece αποτελεί τον µεγαλύτερο ανεξάρτητο όµιλο media buying για όλα τα µέσα (TV, Radio, Print, Digital, Outdoor), παρέχοντας όµως συνδυαστικά υπηρεσίες που µετρούν τη µετρήσιµη απόδοση της διαφηµιστικής επένδυσης, τόσο σε άµεση ζήτηση όσο και σε brand value. Μέσα από υπηρεσίες όπως Brand & Campaign Performance optimization, Commercial performance optimization, off & on line content marketing, TV Attribution, Sales Forecasting, Attention Optimization κ.ά., υλοποιούµε στην πράξη το όραµά µας ως «Proven Growth Catalyst». Συνολικά, το Max Group έχει υλοποιήσει καµπάνιες για πάνω από 350 διαφηµιζοµένους σε Ελλάδα και εξωτερικό, επιτυγχάνοντας σηµαντική ανάπτυξη για τις µάρκες και τους πελάτες, µε success-stories από διάφορους κλάδους όπως retail, FMCG, Luxury Goods, on-line businesses, ενέργεια, υπηρεσίες κ.ά.

Σε τι θα λέγατε πως διαφοροποιείται η Max Greece από τον ανταγωνισµό; Ποια είναι τα στοιχεία που την κάνουν να ξεχωρίζει;

O όµιλος Max Group µε τη Max Greece ως κορωνίδα των δραστηριοτήτων του έχει ήδη ολοκληρώσει επιτυχώς έναν πολυδιάστατο µετασχηµατισµό, πρωτοποριακό στον κλάδο µας, κάνοντας έτσι πράξη το όραµα Proven Growth Catalyst για τους πελάτες του. Η επιτυχία αυτού του µετασχηµατισµού, που ξεκίνησε την προηγούµενη πενταετία, µας οδήγησε σε ανάπτυξη της τάξεως του 60% και µας δηµιουργεί την πεποίθηση ότι θα είµαστε οι πρωταγωνιστές της επόµενης δεκαετίας. To επιτυχές αυτό transformation περιλάµβανε το λανσάρισµα καινοτόµων υπηρεσιών, όπως η χρήση ΑΙ τεχνολογίας σε υπηρεσίες πρόβλεψης και βελτιστοποίησης πωλήσεων από το media buying, η αλλαγή κουλτούρας και οργάνωσης µε τη µετάβαση από agency σε corporate structure και η ενίσχυση διαδικασιών και συστηµάτων, σε συνδυασµό µε την ίδρυση νέων δραστηριοτήτων, όπως το RnD Department της Leadmark, καθώς και η περαιτέρω ανάπτυξη σε αγορές του εξωτερικού.

Μπορείτε να µας αναφέρετε τις νέες συνεργασίες του 2024;

To business performance της Max Greece το 2024 είναι θεαµατικό, κερδίζοντας δέκα νέους πελάτες τη φετινή χρονιά, (επιπλέον των 18 που είχαµε το 2023), διατηρώντας παράλληλα το υφιστάµενο πελατολόγιο, στο οποίο είχαµε αξιοσηµείωτα αποτελέσµατα ικανοποίησης. Το µυστικό µας σε αυτό είναι ότι επενδύουµε συστηµατικά στο operation και στα συστήµατα-διαδικασίες λειτουργίας, ώστε να µας επιτρέπουν να διατηρούµε το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών σε µεγαλύτερο µέγεθος.

Πρώτα απ’ όλα όµως η επιτυχία οφείλεται στη δυνατή διοικητική οµάδα µας, που χτίστηκε τα τελευταία χρόνια, µε γνώµονα κυρίως την ενιαία κουλτούρα που µας αντιπροσωπεύει. Αποτελείται από έµπειρους και ταλαντούχους µάνατζερ, που εµπνέουν τους ανθρώπους µας µε το όραµα και τις αξίες µας, δηµιουργώντας ένα συµπαγές σύνολο που στηρίζει τους πελάτες µας και πιστεύει ότι µπορεί να δηµιουργεί εξελίξεις, φτάνοντας στο σηµείο να εξάγει ελληνική τεχνογνωσία.

Ποια είναι τα σχέδιά σας για τα επόµενα χρόνια; Αναµένεται να λανσάρετε κάποια νέα υπηρεσία;

Τα επόµενα χρόνια σχεδιάζουµε να αλλάξουµε τη συνολική εµπειρία που έχει ο Marketer µε το agency µέσα από νέες υπηρεσίες που θα ενδυναµώσουν το ρόλο του, αυξάνοντας την πρόσβασή του σε πληροφόρηση και ουσιαστικά σε δεδοµένα για τη µάρκα του, τον καταναλωτή, τον ανταγωνισµό και τις προβλεπόµενες πωλήσεις του. Επενδύουµε στη δηµιουργία µιας νέας, unified brand platform, µε χρήση ΑΙ, όπου θα µπορεί να βλέπει ο marketer σε πραγµατικό χρόνο πώς εξελίσσεται ο ανταγωνισµός, ποια είναι η πρόβλεψη για τη µάρκα του, ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού µέσα από τα αποτελέσµατα των στοιχείων που θα ενηµερώνονται καθηµερινά και ποια είναι η εξοικονόµηση του budget που επιτυγχάνεται µε τις υπηρεσίες του campaign performance.

Επιπλέον, θέλουµε να µεταφέρουµε την τεχνογνωσία µας και τις προηγµένες υπηρεσίες µας όπως η χρήση Τεχνητής Νοηµοσύνης, το Attention Optimizer κ.ά., σε αγορές του εξωτερικού, µέσα από το νέο τµήµα για International Business. Το πεδίο που προσφέρεται, είναι µεγάλο και η πρόκληση συναρπαστική.

Όπως αντιλαµβάνεστε, για τη Max Greece το µέλλον µας περνάει µέσα από τη διεθνή ανάπτυξη, µε γνώµονα την καινοτοµία, προσφέροντας ανταγωνιστικές υπηρεσίες προστιθέµενης αξίας, συνεχίζοντας να αποτελούµε µία εταιρεία trend-setter, που διαµορφώνει τις εξελίξεις στον κλάδο.

Ποια είναι τα δικά σας πλάνα σε επίπεδο στρατηγικού σχεδιασµού πέρα από τις παρεχόµενες υπηρεσίες;

Οι στρατηγικές προτεραιότητες της Max Greece την επόµενη δεκαετία κινούνται σε δύο άξονες, που αποτελούν την εξέλιξη του υφιστάµενου επιτυχηµένου µοντέλου.

Ο πρώτος άξονας είναι η περαιτέρω επένδυση σε καινοτόµους τεχνολογίες martech, που µεγιστοποιούν τη ζήτηση στα διαφηµιζόµενα προϊόντα µέσα από µια νέα εξελιγµένη µορφή, όπου θα ενισχύουν την επίδραση του µάρκετινγκ στην εξέλιξη του κάθε οργανισµού.

Ο δεύτερος άξονας είναι η περαιτέρω επένδυση στην ουσιαστική και διευρυµένη σχέση µε το ανθρώπινο δυναµικό µας και ειδικότερα στον θετικό ρόλο που θέλουµε να παίζει η εταιρεία στη συνολική ευτυχία των ανθρώπων της, αποτελώντας ένα ουσιαστικό στήριγµα για την προσωπική και οικογενειακή εξέλιξή τους.

Η εµβάθυνση της σχέσης εργοδότη-εργαζόµενου θα βασίζεται σε κοινές αξίες και θα υποστηρίζεται µε καινοτόµους δράσεις αυθεντικής και πολυεπίπεδης στήριξης των εργαζοµένων, οι οποίες θα αποτελούν ένα σηµαντικό ποσοστό της κερδοφορίας της εταιρείας. Επιπλέον, θα ιδρυθεί και το Max Academy, που θα εκπαιδεύει βιωµατικά τα νέα ταλέντα στα νέα τεχνολογικά trends, αναδεικνύοντας τις δεξιότητές τους και δηµιουργώντας έτσι µια πολύτιµη δεξαµενή για τους experts τού αύριο. 

Ποιο είναι το όραµά σας για τη Max Greece; Πού βάζετε τον πήχυ;

Η επόµενη δεκαετία θεωρείται η πιο απρόβλεπτη του 21ου αιώνα, µιας και αναµένεται να απαντηθούν µεγάλα διλήµµατα για την ανθρωπότητα. Σε δέκα χρόνια, το 2034, υπολογίζεται ότι θα έχουµε µεταβεί στη νέα ισορροπία δυνάµεων στο γεωπολιτικό σκηνικό που τώρα αναδιατάσσεται, θα έχει εξελιχθεί η ενεργειακή µετάβαση στο δρόµο προς τις Ανανεώσιµες Πηγές Ενέργειας, ενώ θα έχει διαδοθεί στην καθηµερινότητα η τεχνολογική έκρηξη του ΑΙ, που µόλις τη φετινή χρονιά αξιοποιήθηκε µαζικά ως ένα χρηστικό εργαλείο. Η Τεχνητή Νοηµοσύνη αναµένεται να αλλάξει την ανθρωπότητα για πάντα, αφού είναι η πρώτη φορά που αναπτύσσεται µηχανή µε decision-making, δηλαδή µηχανή που µπορεί να αντικαθιστά τη γνωστική λειτουργία του ανθρώπου και όχι τη σωµατική.

Σε επίπεδο κλάδου παρακολουθούµε και συµµετέχουµε στις διεθνείς εξελίξεις, τόσο µέσα από την ενεργή και δραστήρια συµµετοχή µας στα διεθνή forum της διαφήµισης και του µάρκετινγκ, όσο και µέσα από το γραφείο µας στο Λονδίνο και την επαφή µας µε τις υπόλοιπες αγορές. Εξάλλου, µέσα από τις δραστηριότητες του οµίλου µας έχουµε να επιδείξουµε ένα αξιοσηµείωτο αποτύπωµα καινοτοµίας, που µας καθιστά συνοµιλητές και σε διεθνές επίπεδο. Αναφορές όπως αυτές του Michael Farmer, guru της Madison Avenue, ότι «αποτελούµε πρότυπο µετασχηµατισµού στα media agency», σίγουρα µας κάνει κάτι παραπάνω από υπερήφανους.