To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

EΔΕΕ: Ενστάσεις για το διαγωνισμό του ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ.

EΔΕΕ: Ενστάσεις για το διαγωνισμό του ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ.

«Μερικές επισημάνσεις με συμβουλευτική διάθεση» έκανε πρόσφατα η ΕΔΕΕ και συγκεκριμένα ο τομέας Βranding και Design της Ένωσης σχετικά με την Ανοιχτή Δημόσια Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για το Λογότυπο, τα Βασικά Χρώματα και το σήμα «Εμπορικού τύπου» του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστήμιου.

Στην επιστολή επισημαίνεται στο ίδρυμα πως « η γενική πρόσκληση σε “εικαστικούς καλλιτέχνες και σε όσους έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν πρόταση σύμφωνα με τους ειδικούς όρους και τις προδιαγραφές του διαγωνισμού.” περιορίζει τις επιλογές σας και ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα εφαρμογών, διάρκειας και επικοινωνιακής αποτελεσματικότητας καθώς το ζητούμενο αποτελεί αποτέλεσμα σοβαρής μελέτης σχεδιασμού και εφαρμογών, εξειδικευμένων επαγγελματιών με εμπειρία σε έργα ανάλογου μεγέθους». Ακόμη υπογραμμίζεται πως «η περιληπτική αναφορά του ζητουμένου, δεν αποτελεί στέρεα βάση για την ανάπτυξη σοβαρού έργου από την πλευρά των υποψήφιων αναδόχων».

Τέλος τονίζεται πως «η ψηφοφορία από ευρύτερες ομάδες, έτσι όπως την έχετε προδιαγράψει είναι, επίσης, προβληματική».

Αναλυτικά στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:


Ενημερωθήκαμε από τον τύπο για την Ανοιχτή Δημόσια Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για το Λογότυπο, τα Βασικά Χρώματα και το σήμα «Εμπορικού τύπου» του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστήμιου.

Ο τομέας Βranding και Design της ΕΔΕΕ αποτελείται από εξειδικευμένες εταιρίες με μεγάλη και αποδεδειγμένη εμπειρία στο χώρο της οπτικής επικοινωνίας έχοντας αναλάβει και φέρει εις πέρας σοβαρότατα έργα branding και οπτικής ταυτότητας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Λόγω της εμπειρίας μας, της θεσμικής μας θέσης, και της προσπάθειας εκπαίδευσης της ελληνικής κοινωνίας στα θέματα branding και οπτικής ταυτότητας θα θέλαμε να κάνουμε μερικές επισημάνσεις με συμβουλευτική διάθεση. Πιο συγκεκριμένα:

• Η γενική πρόσκληση σε “εικαστικούς καλλιτέχνες και σε όσους έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν πρόταση σύμφωνα με τους ειδικούς όρους και τις προδιαγραφές του διαγωνισμού.” περιορίζει τις επιλογές σας και ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα εφαρμογών, διάρκειας και επικοινωνιακής αποτελεσματικότητας καθώς το ζητούμενο αποτελεί αποτέλεσμα σοβαρής μελέτης σχεδιασμού και εφαρμογών, εξειδικευμένων επαγγελματιών με εμπειρία σε έργα ανάλογου μεγέθους.

• Η περιληπτική αναφορά του ζητουμένου, όπως τη διαβάζουμε στην Πρόσκληση Ενδιαφέροντος, δεν αποτελεί στέρεα βάση για την ανάπτυξη σοβαρού έργου από την πλευρά των υποψήφιων αναδόχων. Και αυτό γιατί χωρίς ένα brief σε βάθος, το οποίο θα περιλαμβάνει τους στόχους και τις ανάγκες του ιδρύματος, όπως αυτά μεταφράζονται σε κριτήρια αξιολόγησης, τα έργα που θα λάβετε δεν θα εκκινούν από τις δικές σας ανάγκες, αλλά από την προσωπική αντίληψη του κάθε υποψήφιου. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να καταλήξετε με στρατηγικά και αισθητικά ανόμοιες προτάσεις που δεν θα μπορείτε να αξιολογήσετε.

• Η ψηφοφορία από ευρύτερες ομάδες, έτσι όπως την έχετε προδιαγράψει είναι, επίσης, προβληματική και αυτό είναι κάτι που πάντοτε επισημαίνουμε στους φορείς που επιλέγουν αυτή την προσέγγιση. Ο λόγος είναι απλός: τα σήματα δεν είναι καλλιτεχνικά έργα, αλλά σύνθετα έργα επικοινωνίας, τα οποία πρέπει να διαρκούν στο χρόνο, όπως κι εσείς επισημαίνετε. Η άποψη του ευρύτερου κοινού κινείται στον άξονα «μου αρέσει – δεν μου αρέσει» και δεν βρίσκεται ποτέ μπροστά από τα πράγματα, αισθητικά και κυρίως στρατηγικά. Αν πρόθεσή σας είναι να ενστερνιστούν οι συγκεκριμένες ομάδες το νέο σήμα, υπάρχουν πολλοί τρόποι να το επιτύχετε επικοινωνιακά, χωρίς να διακινδυνεύσετε ένα μέτριο αποτέλεσμα.

Με την πρόθεση να βοηθήσουμε το ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. να καταλήξει σε ένα σήμα που θα εξυπηρετεί τους στόχους που έχετε θέσει και ειδικά αυτόν της εξωστρέφειας, ο Τομέας μας παραμένει στη διάθεσή σας για την παροχή συμβουλών, τεχνογνωσίας και υποστήριξης.

TAGS: ΕΔΕΕ