To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

ΕΔΕΕ & ΣΔΕ στον Παππά

ΕΔΕΕ & ΣΔΕ στον Παππά
ΕΔΕΕ & ΣΔΕ στον Παππά

Του ΔΗΜΉΤΡΗ ΤΣΟΥΚΑΛΆ

Μεταξύ άλλων, ο υπουργός Επικρατείας, Νίκος Παππάς, συναντήθηκε την περασμένη εβδομάδα και με τη διοίκηση της ΕΔΕΕ αλλά και με αυτή του ΣΔΕ.

Η συνάντηση με την ΕΔΕΕ


Στη συνάντηση με την ΕΔΕΕ είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί σχετικά με την πορεία της διαφημιστικής αγοράς και τον τρόπο που αυτή επηρεάζει τη διαμόρφωση του τηλεοπτικού τοπίου. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των εκπροσώπων της ΕΔΕΕ, η διαφημιστική αγορά βρίσκεται στο κατώτερο σημείο της και, ειδικά για τα πανελλαδικής εμβέλειας ιδιωτικά κανάλια, διαμορφώνεται πλέον στα 150-180 εκατ. ευρώ ετησίως (εκτίμηση εσόδων καναλιών από τη διαφήμιση που πραγματοποιείται μέσω των εταιρειών μελών της Ένωσης). Μάλιστα, όπως επισημάνθηκε, τα τελευταία χρόνια σημαντικός αριθμός διαφημιστικών εταιρειών οδηγήθηκε σε «λουκέτο», εξαιτίας είτε των επισφαλειών είτε της μείωσης του τζίρου. Σε αυτό το πλαίσιο, εκ μέρους της ΕΔΕΕ υπογραμμίστηκε η υπέρμετρη επιβάρυνση της τηλεοπτικής διαφήμισης από το Αγγελιόσημο (21,5%) και τον Ειδικό Φόρο (20%), καθώς και η ανάγκη εκτεταμένου διαλόγου πριν από την εφαρμογή όσων προβλέπει ο νόμος 4279/14 περί απευθείας τιμολόγησης. Στη συνάντηση έλαβαν μέρος ο Πρόεδρος της ΕΔΕΕ, Μανόλης Παπαπολύζος, ο Αντιπρόεδρος Κώνσταντίνος Ρόκος και η Γενική Διευθύντρια Μαρία Κάντζα.

Η συνάντηση με τον ΣΔΕ


Ο Υπουργός Επικρατείας, Νίκος Παππάς, συναντήθηκε και με τη διοίκηση του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος - ΣΔΕ, δηλαδή με τον πρόεδρο Γρηγόρη Αντωνιάδη, την ταμία Υβέτ Κοσμετάτου και τη Γενική Διευθύντρια Νερίνα Κομιώτη. Ο υπουργός Επικρατείας ανέλυσε το πλαίσιο, εντός του οποίου σκοπεύει να κινηθεί η κυβέρνηση, προκειμένου να προχωρήσει ο διαγωνισμός για την αδειοδότηση των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών, ώστε μετά από 25 χρόνια, να λειτουργήσουν με επίσημη άδεια.

Από την πλευρά του ΣΔΕ τονίστηκαν, μεταξύ άλλων, τα εξής:
• Η διαφημιστική αγορά έχει, πλέον, περιοριστεί στα περίπου 180-200 εκατ. ευρώ ετησίως, από τα περίπου 600 εκατ. ευρώ προ κρίσης. Τα όποια μεγαλύτερα μεγέθη δημοσιοποιούνται είναι πλασματικά.
• Ο ΣΔΕ θεωρεί ότι η τηλεοπτική αγορά πρέπει να λειτουργεί με όρους αγοράς σε συνθήκες ανταγωνισμού.

Επίσης, η διοίκηση του ΣΔΕ χαιρέτισε την πρωτοβουλία της κυβέρνησης για τη δημιουργία μητρώου και κώδικα δεοντολογίας των on line media, ενώ τόνισε την ανάγκη να προηγηθεί εκτεταμένος διάλογος προτού αποφασισθεί ο τρόπος με τον οποίο τελικά θα εφαρμοσθούν τα όσα προβλέπονται στο νόμο 4279/14 περί απευθείας τιμολόγησης.


Οι φορείς για τις συναντήσεις

Μανόλης Παπαπολύζος, Πρόεδρος ΕΔΕΕ


Εμείς το μόνο που μπορούμε να προσθέσουμε είναι να χαιρετίσουμε τη διάθεση του υπουργού να διαβουλευθεί με τους φορείς της αγοράς και να δηλώσουμε πρόθυμοι να παράσχουμε με ειλικρίνεια την άποψη, τις γνώσεις και την εμπειρία των μελών μας σε οποιαδήποτε μορφή διαλόγου μας ζητηθεί να συμμετάσχουμε. Είναι προφανές ότι η υπερφορολογημένη αγορά μας έχει πολλά θέματα, τα οποία μπορούν να αντιμετωπισθούν μόνο με συνεννόηση, με αμοιβαίες υποχωρήσεις και με αυτορρύθμιση ανάμεσα στους φορείς της αγοράς υπό την κρατική αιγίδα και εποπτεία. Άλλωστε, είμαστε ο μόνος κλάδος που εφαρμόζει εδώ και χρόνια με τεράστια επιτυχία το θεσμό της αυτορρύθμισης και του αυτοελέγχου, όπως αυτός εκφράζεται από το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας.

Γρηγόρης Αντωνιάδης, Πρόεδρος ΣΔΕ

Στη συνάντηση συζητήθηκαν επιγραμματικά οι θέσεις του ΣΔΕ αναφορικά με τα θέματα που απασχολούν τους διαφημιζόμενους, θέσεις οι οποίες έχουν κατατεθεί προ μηνών επίσημα τόσο στο Υπουργείο Επικρατείας, όσο και στη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης. Συζητήθηκαν οι συνέπειες της υπερφορολόγησης της διαφήμισης και των συνεχών κρατικών παρεμβάσεων και διοικητικών ρυθμίσεων της αγοράς που πραγματοποιούνται ερήμην των διαφημιζομένων και ζητήθηκε άμεσος διάλογος για το Ν.4279. Ο ΣΔΕ ενημέρωσε ότι έχει ήδη ξεκινήσει συνεργασία μεταξύ των φορέων για τη διαμόρφωση κοινά αποδεκτών θέσεων όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας της αγοράς. Οι προτάσεις θα υποβληθούν σύντομα στην Πολιτεία, με σκοπό το διάλογο για τη διαμόρφωση ενός νέου νομοθετικού πλαισίου, το οποίο θα ανταποκρίνεται στις τρέχουσες ανάγκες και συνθήκες και θα επιτρέπει στην αγορά να λειτουργεί ορθολογικά και ελεύθερα, με αυτοδέσμευση και συνθήκες ανταγωνισμού. Ακόμα, δόθηκαν απαντήσεις σε ερωτήματα σχετικά με ειδικότερα θέματα της αγοράς, όπως ενδεικτικά ο τρόπος μέτρησης της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης. Τέλος, από την πλευρά του ΣΔΕ τονίστηκε η σημαντικότητα των ανοιχτών διαύλων επικοινωνίας με την Πολιτεία, κάτι νέο και ιδιαίτερα θετικό για τους διαφημιζόμενους.

 

TAGS: advertising