ΕΡΤ: Οι εκπτώσεις και τα YEBs για το 2025

Την εμπορική πολιτική της εταιρείας για το έτος 2025, ενέκρινε μέσα στον Αύγουστο το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΤ. Συγκεκριμένα, αν το ύψος του διαφημιστικού τζίρου που θα πραγματοποιήσει ο διαφημιζόμενος στην ΕΡΤ ΑΕ το έτος 2025, είτε απευθείας είτε μέσω διαφημιστικής εταιρείας, κυμαίνεται μεταξύ 30.000 και 105.000 ευρώ, θα προσφέρεται έκπτωση 5%. Αν ο τζίρος κυμαίνεται μεταξύ 105.001 και 160.000 ευρώ, η έκπτωση θα είναι 9%, ενώ αν ξεπερνά τα 160.001, αλλά όχι τα 210.000, ευρώ θα είναι 12%. Για διαφημιστικό τζίρο μεταξύ 210.001 ευρώ και 410.000 ευρώ θα προσφέρεται έκπτωση 14%, ενώ για επενδύσεις άνω των 410.001 ευρώ η έκπτωση θα είναι 16%.
Δεύτερη κλίμακα που επιβραβεύει το loyalty
Αυτή είναι η πρώτη κλίμακα εκπτώσεων της ΕΡΤ, καθώς υπάρχει και μια δεύτερη κλίμακα στην οποία προβλέπονται ποσοστά εκπτώσεων, με τα οποία ανταμείβεται η εμπιστοσύνη των διαφημιζομένων στην ΕΡΤ ΑΕ (loyalty) μέσω της αύξησης του διαφημιστικού τους τζίρου. Για τον υπολογισμό του ποσοστού έκπτωσης της δεύτερης κλίμακας λαμβάνονται υπόψη η ποσοστιαία αύξηση του τζίρου 2025 σε σχέση με τον τζίρο του 2024 και ο τζίρος που κατέγραψαν το 2025. Αναλυτικότερα, εάν το ύψος της διαφημιστικής επένδυσης έχει αυξηθεί εώς 50% και κυμαίνεται μεταξύ 50.000 και 10.0000 ευρώ, θα παρέχεται έκπτωση 4%. Εάν έχει αυξηθεί πάνω από 50,1% η έκπτωση θα είναι 8%. Εάν το ύψος της διαφημιστικής επένδυσης κυμαίνεται μεταξύ 100.001 και 200.0000 ευρώ, θα παρέχεται έκπτωση 6% εάν έχει αυξηθεί έως 50% και 10% αν η αύξηση έχει ξεπεράσει το 50,1%. Για τις επενδύσεις άνω των 200.001 ευρώ θα παρέχεται έκπτωση 8% εάν η αύξηση είναι έως 50% και 12% αν είναι 50,1% και άνω.
Το σύνολο των εκπτώσεων της πρώτης και δεύτερης κλίμακας δε δύναται να υπερβαίνει αθροιστικά το 28%. Σε περίπτωση που ο διαφημιζόμενος ανήκει σε όμιλο ο οποίος ή εκδίδει ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις ή ο κύριος μέτοχος κατέχει ποσοστό μεγαλύτερο του 50% σε όλες τις εταιρείες και με την προϋπόθεση ότι η αναφορά των εταιριών που εντάσσονται στον αναφερόμενο όμιλο περιλαμβάνεται στις τριμερείς συμφωνίες, με τις οποίες ενδέχεται να δεσμευθεί η ΕΡΤ ΑΕ με τη διαφημιστική εταιρεία και τις αντίστοιχες εταιρείες του ομίλου, δικαιούται ποσοστό έκπτωσης με βάση την κλίμακα που αντιστοιχεί στο άθροισμα του τζίρου που πραγματοποίησαν οι εταιρίες του ομίλου, στον οποίο ανήκει ο διαφημιζόμενος, στην ΕΡΤ ΑΕ.
Τα ποσοστά εκπτώσεων στις παραπάνω κλίμακες εφαρμόζονται στο σύνολο του τζίρου του διαφημιζομένου με εξαίρεση: (α) τη διαφημιστική δαπάνη που έχει προκύψει από ανταλλακτικές συμβάσεις, (β) τη διαφημιστική δαπάνη που έχει προκύψει από την έκπτωση τζίρου και από τις εκπτώσεις των πελατών του προηγούμενου έτους (γ) ανήκει σε χρέωση τιμοκαταλόγου Νο1 και (δ) τυχόν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την ΕΡΤ ΑΕ.
Οι εκπτώσεις θα αποδίδονται με πιστωτικά παραστατικά που θα εκδίδει η ΕΡΤ ΑΕ είτε στους απευθείας διαφημιζόμενους είτε στις διαφημιστικές εταιρείες για λογαριασμό των διαφημιζομένων.
Τα YEBs των διαφημιστικών
Επίσης, το ΔΣ της ΕΡΤ ενέκρινε και κοινή για όλα τα διαφημιστικά γραφεία κλίμακα επιβράβευσης για το έτος 2025. Συγκεκριμένα, για ποσά εώς 3000 ευρώ δεν προσφέρεται ΥΕB (Year End Bonus). Για ποσά από 3.001 εώς 65.000 ευρώ θα δίνεται επιβράβευση 3%. Για ποσά που κυμαίνονται μεταξύ 65.001 και 185.000 ευρώ 5%. Για ποσά άνω των 185.001 ευρώ η επιβράβευση θα είναι 9,9%. Όπως αναφέρεται στην σχετική απόφαση του ΔΣ: «διαφημιστικές που ανήκουν σε media shop θα επιβραβευθούν, με το ανώτερο ποσοστό επιβράβευσης, αν το media shop που ανήκουν (συνδέονται με συμβατική εκπροσώπηση με το media shop), έχει καταγράψει τζίρο άνω των 800.000,00 € για το 2025».
Επίσης, σημειώνεται πως δεν θα δίνεται επιβράβευση εφόσον υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές. Τόσο οι εκπτώσεις όσο και η επιβράβευση θα συνυπολογίζονται – συμψηφίζονται με όποια τυχόν υπόλοιπα υπάρχουν στους λογαριασμούς τόσο των διαφημιζομένων όσο και των διαφημιστικών εταιρειών στο τέλος του έτους.