To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

FORECOMM_s: Αύξηση της online επένδυσης προβλέπουν διαφημιστές και διαφημιζόμενοι

FORECOMM_s: Αύξηση της online επένδυσης προβλέπουν διαφημιστές και διαφημιζόμενοι
Τις προσδοκίες για την νέα χρονιά στην αγορά επικοινωνίας αποτυπώνουν τα στοιχεία του πιο πρόσφατου 28ου κύματος (Ιανουάριος 2024- τέταρτο τρίμηνο 2023) της έρευνας FORECOMM_s, που πραγματοποιεί η Abacus για λογαριασμό της ΕΔΕΕ.

Παραμένει το πληθωριστικό περιβάλλον

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 2023 έκλεισε με τις εκτιμήσεις των στελεχών των διαφημιζομένων να παραμένουν σε θετικά επίπεδα τόσο για το μέλλον της επιχείρησής τους (+50) όσο και για τις προοπτικές του κλάδου τους (+33). Παράλληλα οι διαφημιζόμενοι συνεχίζουν να προβλέπουν ένα πληθωριστικό περιβάλλον με υψηλή ζήτηση, υψηλή απασχόληση και υψηλές τιμές

Ανεβαίνουν τα budget σε online εργαλεία

Με βάση τις απαντήσεις των διαφημιζόμενων, η αυξητική διάθεση των προϋπολογισμών marketing παραμένει (+17) αν και σε μικρότερο βαθμό από την περασμένη χρονιά Η συνεχιζόμενη αύξηση των προϋπολογισμών marketing εξακολουθεί να διοχετεύεται κυρίως στα online εργαλεία, – διαχέεται όμως σε μικρότερο βαθμό και στις υπόλοιπες ενέργειες marketing με μεγαλύτερη έμφαση στις προωθητικές ενέργειες (+16) και τις δημόσιες σχέσεις (+11). Λιγότερο επωφελούνται η έρευνα αγοράς (+7), το direct marketing (+5) και τα offline media (+5) Η τάση αύξησης της επένδυσης σε online media (+30) και άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες (+28) εξακολουθεί να είναι ισχυρότερη από τη συνολική αύξηση των προϋπολογισμών marketing (+17) Η αυξητική τάση των offline media είναι αναιμική (+5) και εξακολουθεί να υπολείπεται του ρυθμού αύξησης των συνολικών προϋπολογισμών

Το direct marketing εμφανίζει για πρώτη φορά μετά από δύο χρόνια κάποια μικρή συμμετοχή (+5) στην αύξηση των συνολικών προϋπολογισμών marketing (+17). Η προώθηση πωλήσεων συνεχίζει να αυξάνεται (+16) συγκλίνοντας με την αυξητική τάση των προϋπολογισμών marketing (+17)

Η επένδυση στις δημόσιες σχέσεις δείχνει, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών των διαφημιζομένων, να ακολουθεί γενικά την τάση των συνολικών προϋπολογισμών marketing. Για το τέταρτο 3μηνο του 2023 το ενδιαφέρον για δημόσιες σχέσεις καταγράφει περαιτέρω αύξηση (+11)

Η πρόθεση επένδυσης στην έρευνα αγοράς ακολουθεί τη γενική τάση των συνολικών προϋπολογισμών marketing και καταγράφει αύξηση (+7) για δωδέκατο συνεχόμενο τρίμηνο

Θετικές προσδοκίες και από τα agencies- Αύξηση επένδυσης σε online εργαλεία, media και platforms

Από την πλευρά τους, το δεύτερο 6μηνο του 2023 τα στελέχη των διαφημιστικών εταιρειών εκφράζουν θετικές εκτιμήσεις για τις εταιρείες τους (+45), ενώ οι προσδοκίες για τον κλάδο της επικοινωνίας συνολικότερα είναι επίσης θετικές αν και σε χαμηλότερα επίπεδα (+23) Σύμφωνα με την εκτίμηση των στελεχών των διαφημιστικών εταιρειών η ζήτηση για τις υπηρεσίες τους παραμένει θετική (+35), με παράλληλη αύξηση της απασχόλησης (+38) στον κλάδο. Σε σχέση με τις αμοιβές των διαφημιστικών, οι προσδοκίες είναι αυξητικές (+14) στα υψηλότερα επίπεδα από την αρχή της μέτρησης

Οι εκτιμήσεις διαφημιζομένων και διαφημιστών συμπίπτουν ως προς την σημαντική αύξηση επένδυσης σε online εργαλεία, media και platforms και την μικρή αύξηση στις δημόσιες σχέσεις και τα offline media. Πέραν αυτού, οι διαφημιστές δεν συμμερίζονται τις εκτιμήσεις των πελατών τους για αύξηση επένδυσης στην προώθηση πωλήσεων και την έρευνα αγοράς

Η έρευνα FORECOMM_s

Η FORECOMM_s είναι μια έρευνα οικονομικού κλίματος που εστιάζει αφ’ ενός στις εκτιμήσεις στελεχών διαφημιζομένων για την πορεία της επιχείρησής τους αλλά και, γενικότερα, του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιούνται αφ’ ετέρου στους προϋπολογισμούς τμημάτων marketing για τις ενέργειες υποστήριξης των προϊόντων τους: Η ιδέα είναι ότι υψηλότεροι προϋπολογισμοί αντικατοπτρίζουν αλλά και προοιωνίζουν αναπτυξιακές τάσεις στην αγορά, ενώ αντίστοιχα μειωμένοι προϋπολογισμοί αντικατοπτρίζουν και προοιωνίζουν υφεσιακές τάσεις.

Ιδιαίτερη έμφαση στο δείγμα της έρευνας δίνεται σε διαφημιστικές εταιρείες που απαντούν για τους προϋπολογισμούς marketing των πελατών τους: Κάθε διαφημιστική έρχεται σε επαφή με πολλούς πελάτες, από διαφορετικούς χώρους – έτσι οι εκτιμήσεις των διαφημιστών λειτουργούν ως expert opinions που συμπληρώνουν τις πρωτογενείς εκτιμήσεις των διαφημιζομένων.
Η FORECOMM_s οργανώνεται από την ΕΔΕΕ και η συλλογή των πληροφοριών γίνεται από την Abacus SA ανά 3μηνο από τον Δεκέμβριο του 2016 μέχρι σήμερα.
TAGS: FORECOMM_S