To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

FORECOMM_s: Συγκρατημένη αισιοδοξία στην αγορά επικοινωνίας

FORECOMM_s: Συγκρατημένη αισιοδοξία στην αγορά επικοινωνίας

Την επιστροφή της αισιοδοξίας στην αγορά επικοινωνίας αποτυπώνουν τα στοιχεία του πιο πρόσφατου 27ου κύματος (τρίτο τρίμηνο 2023) της έρευνας FORECOMM_s,  που πραγματοποιεί η Abacus για λογαριασμό της ΕΔΕΕ.


Πληθωριστικό περιβάλλον προβλέπουν οι διαφημιζόμενοι

Το τρίτο 3μηνο του 2023, οι εκτιμήσεις των στελεχών των διαφημιζομένων παραμένουν σε θετικά επίπεδα για το μέλλον της επιχείρησής τους (+46) αλλά μετριάζονται σημαντικά όσον αφορά τις προοπτικές του κλάδου τους (+12). Ο νέος πόλεμος στην περιοχή του Ισραήλ διαμορφώνει φέρνει ανησυχία και στην αγορά της επικοινωνίας.  Όσο αφορά την ζήτηση εκτιμάται ότι παραμένει σε αυξητική τάση. Στην απασχόληση ωστόσο, οι αυξητικές τάσεις μετριάζονται. Συνολικά: Οι διαφημιζόμενοι προβλέπουν ένα πληθωριστικό περιβάλλον με υψηλή ζήτηση, υψηλή απασχόληση και υψηλές τιμές.


Στα online media ο προϋπολογισμός marketing - Ανοδικά κινείται και το PR σύμφωνα με τους διαφημιζόμενους

H αυξητική διάθεση των προϋπολογισμών marketing παραμένει (+19) αν και σε μικρότερο βαθμό από την περασμένη χρονιά. Η συνεχιζόμενη αύξηση των προϋπολογισμών marketing εξακολουθεί να διοχετεύεται κυρίως στα online εργαλεία, – διαχέεται όμως και στις προωθητικές ενέργειες (+15), την έρευνα αγοράς (+11) και λιγότερο τα offline media (+4). Περίπου σταθερή καταγράφεται η επένδυση στο direct marketing (+1), ενώ οι δημόσιες σχέσεις καταγράφουν για πρώτη φορά άνοδο (+8). Η τάση αύξησης της επένδυσης σε online media (+25) και άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες (+22) εξακολουθεί να είναι ισχυρότερη από τη συνολική αύξηση των προϋπολογισμών marketing (+19).

Η αυξητική τάση των offline media είναι αναιμική (+4) και εξακολουθούν να υπολείπονται του ρυθμού αύξησης στους συνολικούς προϋπολογισμούς. Το direct marketing συνεχίζει να μην συμμετέχει καθόλου στην αύξηση των συνολικών προϋπολογισμών marketing (+19) και τα κονδύλια του αναμένονται να παραμείνουν στα ίδια επίπεδα σύμφωνα με  τις εκτιμήσεις των στελεχών των διαφημιζομένων (+1).  Η προώθηση πωλήσεων συνεχίζει να αυξάνεται (+15) συγκλίνοντας με την αυξητική τάση των προϋπολογισμών marketing (+19), αν και σε χαμηλότερα επίπεδα. Η επένδυση στις δημόσιες σχέσεις δείχνει, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών των διαφημιζομένων, να ακολουθεί γενικά την τάση των συνολικών προϋπολογισμών marketing. Για το τρίτο 3μηνο του 2023 το ενδιαφέρον για δημόσιες σχέσεις καταγράφει αύξηση (+8). Η πρόθεση επένδυσης στην έρευνα αγοράς ακολουθεί τη γενική τάση των συνολικών προϋπολογισμών marketing και καταγράφει αύξηση (+11) για ενδέκατο συνεχόμενο τρίμηνο



Tι πιστεύουν τα στελέχη των agencies

Θετική η ζήτηση για διαφημιστικές υπηρεσίες -Αυξητικές οι προσδοκίες για τις αμοιβές στον κλάδο

Το τρίτο 3μηνο του 2023 τα στελέχη των διαφημιστικών εταιρειών συνεχίζουν αν και μετριασμένα, να εκφράζουν θετικές εκτιμήσεις για τις εταιρείες τους (+27), ενώ οι θετικές προσδοκίες για τον κλάδο της επικοινωνίας συνολικότερα μειώνονται σημαντικά (+8).

Οι εκτιμήσεις διαφημιζομένων και διαφημιστών συμπίπτουν ως προς την σημαντική αύξηση επένδυσης σε online εργαλεία, media και platforms και την μικρή αύξηση στις δημόσιες σχέσεις και τα offline media. Πέραν αυτού, οι διαφημιστές δεν συμμερίζονται τις εκτιμήσεις των πελατών τους για αύξηση επένδυσης στην προώθηση πωλήσεων και την έρευνα αγοράς.

Σύμφωνα με την εκτίμηση των στελεχών των διαφημιστικών εταιρειών η ζήτηση για τις υπηρεσίες τους παραμένει θετική (+31), με παράλληλη αύξηση της απασχόλησης (+29) στον κλάδο. Σε σχέση με τις αμοιβές των διαφημιστικών, οι προσδοκίες είναι αυξητικές (+8) στα ίδια επίπεδα με το 2021.