Γιάννης Μανδραγούδας, Εµπορικός ∆ιευθυντής, Ιnterbus: Θέλουµε να προηγούµαστε των εξελίξεων
Ο Γιάννης Μανδραγούδας, εµπορικός διευθυντής της Ιnterbus, µιλά στο adbusiness για τη δυναµική των κινητών µέσων, τη µετάβαση στο DOOH και τη νέα εποχή όπου η υπαίθρια προβολή µετατρέπεται σε «έξυπνη εµπειρία».
Γράφει ο Δηµήτρης Τσουκαλάς
adb: Η InterΒus έχει διανύσει µια δυναµική πορεία από το 2007 µέχρι σήµερα. Ποια θα λέγατε πως είναι τα βασικά σηµεία-σταθµοί στην εξέλιξή της και ποια στοιχεία τη διαφοροποιούν στην αγορά της υπαίθριας διαφήµισης;
Η InterΒus έχει διαγράψει µια αξιοσηµείωτη πορεία από το 2007 έως σήµερα, παίζοντας καθοριστικό ρόλο στη διαµόρφωση του τοπίου της υπαίθριας διαφήµισης, ιδιαίτερα µετά τη δύσκολη περίοδο που ακολούθησε το 2010 για την ελληνική διαφηµιστική αγορά. ∆εν περιοριστήκαµε στο να παρακολουθούµε τις εξελίξεις· επιδιώξαµε να δηµιουργήσουµε νέες τάσεις και, κυρίως, να αλλάξουµε νοοτροπίες και συµπεριφορές στον κλάδο.
Ξεκινήσαµε µε την αξιοποίηση των µέσων µαζικής µεταφοράς -λεωφορεία, τρόλεϊ, τραµ και συρµούς µετρό- και σταδιακά επεκταθήκαµε στα αεροδρόµια, στους σταθµούς επιβατών, ενώ πιο πρόσφατα δραστηριοποιηθήκαµε και στα λιµάνια και στις µαρίνες. Έτσι, συγκροτήσαµε ένα ολοκληρωµένο δίκτυο προβολής που καλύπτει όλο το φάσµα της µετακίνησης και της εµπειρίας του επιβάτη, προσφέροντας πανελλαδική κάλυψη και πληθώρα εναλλακτικών λύσεων δηµιουργικής προβολής.
Αυτό που µας διαφοροποιεί ουσιαστικά από τον ανταγωνισµό είναι η εξειδίκευσή µας στα ΜΜΜ, η βαθιά γνώση του ελληνικού κοινού και η ικανότητά µας να σχεδιάζουµε καινοτόµους και αποτελεσµατικές καµπάνιες. ∆εν λειτουργούµε απλώς ως πάροχος διαφηµιστικού χώρου αλλά ως στρατηγικός συνεργάτης, που βοηθά τους πελάτες µας να επιτυγχάνουν τους επικοινωνιακούς και εµπορικούς τους στόχους.
adb: Ποιο είναι το προφίλ των brands που επιλέγουν τη διαφήµιση µέσω InterΒus και ποια είναι τα πλεονεκτήµατα που αναγνωρίζουν σε εσάς ως συνεργάτη;
Τα brands που επιλέγουν την InterΒus έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: επιδιώκουν να επικοινωνήσουν µε ένα ευρύ δραστήριο κοινό που βρίσκεται σε κίνηση. Η προβολή στην υπαίθρια διαφήµιση -και ιδιαίτερα στα µέσα µαζικής µεταφοράς και στους σταθµούς επιβατών- εξασφαλίζει άµεση και ισχυρή διείσδυση στην καταναλωτική κοινότητα.
Αυτού του είδους η προβολή αποδίδει ιδιαίτερα σε brands ευρείας κατανάλωσης, όπως αυτά που δραστηριοποιούνται στους τοµείς των καλλυντικών, τροφίµων, ένδυσης, ενέργειας, αλλά και σε υπηρεσίες online, τεχνολογίας, τουρισµού, θεάµατος και ψυχαγωγίας. Πρόκειται κυρίως για brands που στοχεύουν να ενισχύσουν την αναγνωρισιµότητά τους σε µεγάλες γεωγραφικές περιοχές ή να εδραιώσουν την παρουσία τους σε στρατηγικές αγορές.
Τα πλεονεκτήµατα που αναγνωρίζουν σε εµάς ως συνεργάτη είναι πολλά. Τα µέσα που διαχειριζόµαστε προσφέρουν υψηλή ορατότητα χωρίς εµπόδια, καθώς κινούνται καθηµερινά σε πολυσύχναστους δρόµους και µεταφέρουν εκατοµµύρια επιβάτες. Επιπλέον, η υψηλή συχνότητα επαφής που επιτυγχάνεται -καθώς το κοινό εκτίθεται επανειληµµένα στα διαφηµιστικά µηνύµατα- ενισχύει σηµαντικά την αναγνωρισιµότητα και την απήχηση κάθε brand.
adb: Η διαφήµιση σε κινητά µέσα (λεωφορεία, ταξί, τρόλεϊ) έχει ξεχωριστή δυναµική. Ποια είναι τα κύρια οφέλη αυτής της µορφής προβολής και ποια είναι η απόκριση των brands σε µια εποχή που όλοι είµαστε σχεδόν συνεχώς σε κίνηση;
Η διαφήµιση σε κινούµενα µέσα, όπως τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και τα τραµ, διαθέτει µια µοναδική δυναµική που δύσκολα µπορεί να αναπαραχθεί από άλλα µέσα. Παράλληλα, η παρουσία µας σε αεροδρόµια και σταθµούς επιβατών, χώρους µε υψηλή συγκέντρωση κοινού, ενισχύει ακόµη περισσότερο τη δύναµη αυτής της µορφής προβολής.
Τα οχήµατα αυτά λειτουργούν σαν κινούµενες βιτρίνες που διασχίζουν καθηµερινά τους δρόµους της πόλης, προσελκύοντας την προσοχή χιλιάδων ανθρώπων. Με τον τρόπο αυτό, επιτυγχάνεται ευρεία και επαναλαµβανόµενη έκθεση του κοινού στο µήνυµα, µε µεγάλη γεωγραφική κάλυψη, καθώς τα µέσα αυτά φτάνουν σε κάθε σηµείο της πόλης.
Σε µια εποχή που όλοι βρισκόµαστε σχεδόν συνεχώς σε κίνηση, η διαφήµιση στα κινητά µέσα αποτελεί έναν από τους πιο αποτελεσµατικούς τρόπους επικοινωνίας. Μεταφέρει το µήνυµα εκεί όπου κινείται το κοινό, συνδέοντας τα brands µε την καθηµερινότητα των ανθρώπων µε φυσικό και άµεσο τρόπο.
adb: Έχετε εδώ και αρκετά χρόνια το αποκλειστικό δικαίωµα εκµετάλλευσης των διαφηµιστικών µέσων του ∆ιεθνούς Αερολιµένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», καθώς και 15 ακόµη περιφερειακών αεροδρόµιων, ενώ το 2023 στο portfolio σας προστέθηκε και η αποκλειστική διαφηµιστική εκµετάλλευση των χώρων του λιµανιού του Πειραιά. Τι απήχηση καταγράφει αυτή σας η δραστηριότητα και ποιες προκλήσεις κρύβει το γεγονός πως το κοινό που προσεγγίζετε αφενός δείχνει να αυξάνεται συνεχώς, αφετέρου είναι πολυπολιτισµικό, µε τους ξένους επισκέπτες της χώρας µάλλον να υπερτερούν;
Η InterΒus έχει την αποκλειστική διαχείριση των διαφηµιστικών χώρων στα πιο σηµαντικά αεροδρόµια της Ελλάδας -µεταξύ αυτών και του ∆ιεθνούς Αερολιµένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος»- καθώς και σε 15 ακόµη περιφερειακά αεροδρόµια. Από το 2023, στο χαρτοφυλάκιό µας προστέθηκε και η αποκλειστική διαφηµιστική εκµετάλλευση των χώρων του λιµανιού του Πειραιά, ενός κοµβικού σηµείου για την επιβατική και τουριστική κίνηση της χώρας.
Πρόκειται για πύλες εισόδου και εξόδου εκατοµµυρίων ανθρώπων κάθε χρόνο, γεγονός που καθιστά τη δραστηριότητά µας ιδιαίτερα σηµαντική και µε µεγάλη απήχηση. Μας δίνει τη δυνατότητα να προβάλλουµε τους πελάτες µας σε ένα διεθνές, πολυπολιτισµικό κοινό υψηλού επιπέδου, µε αυξηµένη αγοραστική δύναµη και έντονη διάθεση για εµπειρίες.
Οι συγκεκριµένοι χώροι αποτελούν σηµεία υψηλής επισκεψιµότητας και συγκέντρωσης ειδικού κοινού, προσφέροντας πολλαπλές ευκαιρίες δηµιουργίας καινοτόµων και premium διαφηµιστικών ενεργειών που τραβούν την προσοχή και αναδεικνύουν την εικόνα των brands.
Φυσικά, η δραστηριότητα αυτή συνοδεύεται και από ιδιαίτερες προκλήσεις: οι χώροι των αεροδροµίων και των λιµανιών διέπονται από αυστηρές προδιαγραφές αισθητικής, ασφάλειας και λειτουργικότητας, ενώ υπάρχει ένας άτυπος διεθνής ανταγωνισµός ως προς το επίπεδο των υπηρεσιών και της συνολικής εµπειρίας. Η διαφήµιση, σε αυτό το πλαίσιο, δεν έχει µόνο εµπορικό ρόλο· συµβάλλει ενεργά στη διαµόρφωση ενός σύγχρονου, καλαίσθητου περιβάλλοντος, που αναβαθµίζει συνολικά την ταξιδιωτική εµπειρία του επιβάτη.
adb: Πέρα από τα παραδοσιακά formats, έχετε επενδύσει σηµαντικά στη χρήση digital signage. Ποιος είναι ο ρόλος του DOOH (Digital Out-of-Home) στη στρατηγική σας και πώς ανταποκρίνονται οι διαφηµιζόµενοι και το κοινό σε αυτά τα ψηφιακά µέσα;
Η ψηφιακή υπαίθρια διαφήµιση (DOOH) έχει τη δύναµη να µεταµορφώσει ριζικά το τοπίο της υπαίθριας επικοινωνίας. Ο ρόλος της στη στρατηγική µας είναι κοµβικός: στοχεύουµε να ενισχύσουµε την ευελιξία στον τρόπο και το χρόνο προβολής, προσφέροντας δυναµικό περιεχόµενο που µπορεί να προσαρµόζεται σε πραγµατικό χρόνο. Παράλληλα, το DOOH λειτουργεί όχι µόνο ως µέσο προβολής αλλά και ως κανάλι αλληλεπίδρασης µε το κοινό, συνδυάζοντας πληροφόρηση, διαφήµιση και εµπειρία.
Η ανταπόκριση των διαφηµιζοµένων και του κοινού είναι εξαιρετικά θετική - το νέο, το ψηφιακό και το ζωντανό πάντα ελκύει την προσοχή και προσφέρει αυξηµένη αποτελεσµατικότητα.
Ωστόσο, στην ελληνική πραγµατικότητα, η ευρύτερη ανάπτυξη και ενσωµάτωση των ψηφιακών εφαρµογών στην υπαίθρια διαφήµιση εξελίσσεται πιο αργά, κυρίως λόγω νοµοθετικών και τεχνικών περιορισµών. Παρ’ όλα αυτά, θεωρούµε πως το DOOH είναι το µέλλον του κλάδου και επενδύουµε συστηµατικά σε αυτή την κατεύθυνση, µε στόχο να προσφέρουµε πιο σύγχρονες, διαδραστικές και στοχευµένες λύσεις επικοινωνίας στους πελάτες µας.
adb: Ποια είναι τα νεότερα formats ή υπηρεσίες που προσφέρετε; Σχεδιάζετε κάτι καινούργιο για τη συνέχεια;
Στην InterΒus εργαζόµαστε διαρκώς µε γνώµονα την καινοτοµία, την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και την εφαρµογή των καλύτερων διεθνών πρακτικών στο χώρο της υπαίθριας διαφήµισης.
Τα πιο πρόσφατα νέα formats που προσφέρουµε στους συνεργάτες µας περιλαµβάνουν εξωτερικές διαφηµιστικές πινακίδες στους χώρους των αεροδροµίων του «Ελ. Βενιζέλος» και της Θεσσαλονίκης. Σε αυτούς τους χώρους έχουν ήδη εγκατασταθεί τα πρώτα digital LED walls µεγέθους 28 τ.µ. και 10 τ.µ., τα οποία προσφέρουν εντυπωσιακή προβολή µε δυναµικό ψηφιακό περιεχόµενο.
Παράλληλα, στα λεωφορεία της Αθήνας έχουµε αναπτύξει ένα ολοκληρωµένο σύστηµα προβολής στα νέα ηλεκτρικά οχήµατα, που συνδυάζει:
• Εξωτερική διαφήµιση στις πίσω όψεις των λεωφορείων,
• Εσωτερική ψηφιακή προβολή µέσω οθονών 22 ιντσών, µε δυναµικό περιεχόµενο καθ’ όλην τη διάρκεια της διαδροµής,
• και προβολή στο δωρεάν ασύρµατο δίκτυο WiBus των ίδιων οχηµάτων.
Με αυτόν τον τρόπο, το µήνυµα των διαφηµιζοµένων έρχεται πιο κοντά στο επιβατικό κοινό, ενώ το λεωφορείο µετατρέπεται σε ένα «έξυπνο» και δυναµικό µέσο επικοινωνίας, µε αυξηµένη αποτελεσµατικότητα και απήχηση.
Συνεχίζουµε να αναζητούµε νέα formats και υπηρεσίες που θα προσφέρουν στους πελάτες µας περισσότερες επιλογές, ευελιξία και δηµιουργικές ευκαιρίες, µε στόχο να προηγούµαστε των εξελίξεων και να συµβάλλουµε ενεργά στη διαµόρφωση του µέλλοντος της υπαίθριας διαφήµισης στην Ελλάδα.
adb: Βλέπετε αλλαγή στη συµπεριφορά των διαφηµιζόµενων τα τελευταία χρόνια όσον αφορά το outdoor;
Τα τελευταία χρόνια παρατηρούµε σαφείς αλλαγές στη συµπεριφορά των διαφηµιζοµένων όσον αφορά την υπαίθρια διαφήµιση. Πλέον, δεν αρκούν οι παραδοσιακές µορφές προβολής - οι εταιρείες αναζητούν πιο στοχευµένους, δηµιουργικούς και αποτελεσµατικούς τρόπους για να επικοινωνήσουν µε το κοινό τους.
Υπάρχει µεγαλύτερη έµφαση στη δηµιουργικότητα, στην αλληλεπίδραση µε το κοινό και στη χρήση νέων τεχνολογιών που ενισχύουν τη δυναµική της επικοινωνίας. Οι διαφηµιζόµενοι επιδιώκουν καµπάνιες που ξεχωρίζουν, ενεργοποιούν συναισθήµατα και συνδέονται µε την εµπειρία του καταναλωτή σε πραγµατικό περιβάλλον.
Το στρατηγικό πλεονέκτηµα της υπαίθριας διαφήµισης -και ειδικότερα των µέσων που διαχειριζόµαστε- είναι ότι η προβολή του µηνύµατος ενσωµατώνεται φυσικά στην καθηµερινότητα του κοινού, µε συνεχή, ανεµπόδιστη παρουσία. Αυτή η συνοχή µε το ρυθµό της πόλης και της κίνησης είναι που καθιστά το outdoor σήµερα πιο επίκαιρο και αποτελεσµατικό από ποτέ.
adb: Ποιες είναι οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες του κλάδου της υπαίθριας διαφήµισης σήµερα; Πώς προετοιµάζεται η InterΒus για την επόµενη µέρα;
Ο κλάδος της υπαίθριας διαφήµισης βρίσκεται σήµερα σε µια περίοδο έντονων προκλήσεων αλλά και σηµαντικών ευκαιριών. Ο ανταγωνισµός είναι ιδιαίτερα δυναµικός, η οικονοµική ρευστότητα επηρεάζει τους διαφηµιστικούς προϋπολογισµούς, ενώ η καταναλωτική συµπεριφορά µεταβάλλεται συνεχώς, απαιτώντας προσαρµοστικότητα και ταχύτητα. Παράλληλα, το ρυθµιστικό πλαίσιο γίνεται ολοένα και πιο αυστηρό, γεγονός που καθιστά απαραίτητη τη συµµόρφωση µε υψηλά πρότυπα λειτουργίας και αισθητικής. Σε αυτό το περιβάλλον, η InterΒus αξιοποιεί τη µακρόχρονη πείρα και το εκτεταµένο της δίκτυο σε µέσα µεταφοράς, αεροδρόµια, λιµάνια και premium χώρους προβολής, επενδύοντας σταθερά στην αµεσότητα, την αξιοπιστία και την ποιότητα των υπηρεσιών της. Παράλληλα, διαθέτει µια δηµιουργική οµάδα που γνωρίζει σε βάθος τι σηµαίνει «έξυπνη υπαίθρια διαφήµιση», σχεδιάζοντας καµπάνιες που ξεχωρίζουν τόσο σε σύλληψη όσο και σε εκτέλεση.
Η επόµενη µέρα για εµάς σηµαίνει συνδυασµό τεχνολογίας, καινοτοµίας και στρατηγικής προσέγγισης. Θέλουµε να συνεχίσουµε να είµαστε ο συνεργάτης εµπιστοσύνης για όσους επιδιώκουν να ξεχωρίσουν και να επενδύουν στην ουσία της επικοινωνίας.
Στον κόσµο της υπαίθριας προβολής, η InterΒus δεν προσφέρει απλώς ορατότητα, αλλά µια ουσιαστική, στρατηγική παρουσία - εκεί όπου η προσοχή αποκτά πραγµατική αξία.
