To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

∆ιαφηµιστικές εταιρείες: Ήπια ανάπτυξη εν µέσω προκλήσεων

∆ιαφηµιστικές εταιρείες: Ήπια ανάπτυξη εν µέσω προκλήσεων
Η ελληνική αγορά των διαφηµιστικών εταιρειών κινήθηκε το 2024 σε τροχιά σχετικής σταθερότητας, µε µονοψήφια αύξηση του συνολικού κύκλου εργασιών και των µικτών κερδών, αλλά κάµψη στην καθαρή κερδοφορία. Η προηγούµενη χρονιά δεν ήταν µια περίοδος εκρηκτικής ανάπτυξης για τις διαφηµιστικές εταιρείες αλλά χρονιά ωρίµασης. Η αγορά δείχνει να κινείται πλέον σε ρυθµούς εξορθολογισµού, µε έµφαση στη συγκράτηση του κόστους, στη βιώσιµη ανάπτυξη και στη στρατηγική συνεργασία µε τους πελάτες.

Σύµφωνα µε τα επίσηµα οικονοµικά στοιχεία 65 διαφηµιστικών επιχειρήσεων που συγκέντρωσε και ανέλυσε η Direction Business Reports, ο συνολικός κύκλος εργασιών του κλάδου ανήλθε σε 497,89 εκατ. ευρώ, σηµειώνοντας αύξηση +7,82% σε σχέση µε τα 461,78 εκατ. ευρώ του 2023.

Τα µικτά κέρδη ανήλθαν σε 141,16 εκατ. ευρώ, αυξηµένα κατά +5,02% (από 134,44 εκατ. ευρώ), ενώ τα κέρδη προ φόρων διαµορφώθηκαν στα 19,47 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας µείωση -20,31% σε σχέση µε τα 24,43 εκατ. ευρώ της προηγούµενης χρονιάς. Υποχώρηση κατέγραψαν και οι βασικοί δείκτες κερδοφορίας, οι οποίοι, όµως, παραµένουν σε ικανοποιητικά επίπεδα. Το περιθώριο µικτού κέρδους διαµορφώθηκε στο 28,35%, ελαφρώς χαµηλότερα (-2,61%) από το 29,11% του 2023, ενώ το περιθώριο καθαρού κέρδους υποχώρησε σε µεγαλύτερο βαθµό (-26,09%)στο 3,91% από το 5,29%.


Οι πρωταγωνιστές του κλάδου

Στην κατάταξη µε βάση τα µικτά αποτελέσµατα του 2024, την πρώτη πεντάδα (µε σειρά εµφάνισης) αποτελούν οι Bold Ogilvy (21,9 εκατ. ευρώ και ανάπτυξη +7,28%), MMS Communications Ελλάς - Publicis (14 εκατ. ευρώ και ανάπτυξη +20,4%), The Newtons Laboratory A.E. (12,51 εκατ. ευρώ και ανάπτυξη +26,49%), DDB A.E. (12,39 εκατ. ευρώ και αύξηση +31,99%) και McCann Erickson A.E. (8 εκατ. ευρώ και άνοδος 9,09%). Το top 10 συµπληρώνουν (πάντα µε σειρά κατάταξης) οι Choose (5,26 εκατ. ευρώ αλλά υποχώρηση -7,57%), ΒΒDO (4,62 εκατ. ευρώ και άνοδος 8,35%), Frank and Fame (4 εκατ. ευρώ και υποχώρηση -4,25%) DigitalWise - WHY (3,59 εκατ. ευρώ και άνοδος +74,21%) και η Solid Havas (3,54 εκατ. ευρώ µε άνοδο 2,34%).


Οι πρωταγωνιστές στα κέρδη προ φόρων

Με βάση τα κέρδη προ φόρων του 2024, στην κορυφή της κατάταξης των πιο κερδοφόρων διαφηµιστικών εταιρειών βρίσκεται η DDB A.E. µε 3,42 εκατ. ευρώ και εντυπωσιακή άνοδο 43,88% σε σχέση µε το 2023. Ακολουθεί η MMS Communications Ελλάς Μον. Α.Ε., η οποία κατέγραψε κέρδη 2,03 εκατ. ευρώ, µε αύξηση 23,22%. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Choose A.E., µε 2,02 εκατ. ευρώ, παρά την πτώση κατά 23,33%. Τέταρτη αναδείχθηκε η Next Com A.E., µε 1,63 εκατ. ευρώ, σηµειώνοντας σηµαντική µείωση της τάξης του 77,09%. Στην πέµπτη θέση συναντάµε τη The Newtons Laboratory A.E., µε 1,3 εκατ. ευρώ και εντυπωσιακή αύξηση 153,64%. Το top 10 των πιο κερδοφόρων εταιρειών συµπληρώνουν οι Unlimited Creative Services ΕΠΕ (1,04 εκατ. ευρώ +431,77%), Bold Ogilvy Επικοινωνίας (789 χιλ. ευρώ, +14,84%), Frank and Fame A.E. (771 χιλ. ευρώ, -21,24%), Orange A.E. (727 χιλ. ευρώ, -34,27%) και η MSComm A.E. (526 χιλ. ευρώ, +151,30%).

Αξίζει να σηµειωθεί ότι µεταξύ αυτού του top 25 τις µεγαλύτερες ποσοστιαίες αυξήσεις κερδών προ φόρων για το 2024 κατέγραψαν οι εταιρείες οι Unlimited Creative Services ΕΠΕ (+431,77%), ΜcCann Erickson (+245,75%), The Newtons Laboratory A.E. (+153,64%), MSComm A.E. (+151,30%), Wunderman ∆ιαφηµίσεις (+137,14%) και Α3 Resizing Ιdeas (+125,75%), δείχνοντας αξιοσηµείωτη δυναµική µέσα σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον.


Oι εταιρείες µε τον µεγαλύτερο τζίρο

Στην κατάταξη µε βάση τον κύκλο εργασιών για το 2024, στην κορυφή βρέθηκε η MMS Communications Ελλάς Μον. Α.Ε. µε 88,55 εκατ. ευρώ και άνοδο 18,48% σε σχέση µε το 2023. Στη δεύτερη θέση κατατάσσεται η Bold Ogilvy Επικοινωνίας µε 84,1 εκατ. ευρώ και αύξηση 6,35%, ενώ την τρίτη θέση καταλαµβάνει η DDB A.E. µε 59,11 εκατ. ευρώ και εντυπωσιακή άνοδο 24,78%. Ακολουθούν η The Newtons Laboratory A.E. µε 48,38 εκατ. ευρώ (+38,77%) και η McCann - Erickson Α.Ε. µε 20,68 εκατ. ευρώ, αν και κατέγραψε πτώση -10,20%. Την πρώτη δεκάδα συµπληρώνουν οι BBDO  Όµιλος Επικοινωνίας Α.Ε. (16,34 εκατ. ευρώ, +12,40%), Frank and Fame Α.Ε. (15,91 εκατ. ευρώ, +12,23%), Choose A.E. (14,13 εκατ. ευρώ, -17,44%), Solid Havas A.E. (9,6 εκατ. ευρώ, -6,51%) και Next Com A.E. (8 εκατ. ευρώ, -50,04%).

«Εύθραυστες» ισορροπίες στην αγορά

Από τις 65 εταιρείες του δείγµατος το 55,38% (36 εταιρείες) κατόρθωσε να αυξήσει τα µικτά του αποτελέσµατα το 2024, ενώ το 44,62% (29 εταιρείες) τα είδε να µειώνονται.  Όσον αφορά τον κύκλο εργασιών, άνοδο κατέγραψαν 31 εταιρείες (47,69% του δείγµατος), ενώ κάµψη σηµείωσαν 34 agencies (52,31% του δείγµατος). Σχετικά µε τα κέρδη προ φόρων, η πλειονότητα (56 εταιρείες - 86,15%) κατέγραψε κέρδη, ενώ ζηµιογόνες χρήσεις είχε το 13,85% (9 εταιρείες). Η εικόνα, συνεπώς, δείχνει έναν κλάδο που διατηρεί υψηλό βαθµό ανθεκτικότητας, παρότι οι ρυθµοί ανάπτυξης εξασθένησαν σε σχέση µε το 2023.


Η συνολική εικόνα

Η διαφηµιστική αγορά το 2024 χαρακτηρίζεται από µετριοπαθή ανάπτυξη και αναδιάταξη δυνάµεων. Παρότι ο συνολικός τζίρος κινήθηκε ελαφρώς ανοδικά, το περιβάλλον γίνεται πιο απαιτητικό, µε έµφαση στην αποδοτικότητα, το performance marketing και την τεχνολογική προσαρµογή. Η τάση δείχνει ότι η σταθερότητα στα έσοδα δεν αρκεί πλέον. Οι εταιρείες που θα διατηρήσουν την κερδοφορία τους είναι όσες επενδύουν σε δηµιουργική διαφοροποίηση, στρατηγική και data-driven λύσεις.

Οι ιδιαιτερότητες και οι διαφορές

Τέλος, θα πρέπει να υπογραµµιστεί για ακόµη µία χρονιά ότι είναι σαφές και ξεκάθαρο πως οι ισολογισµοί των διαφηµιστικών εταιρειών δεν είναι απόλυτα ίδιοι µεταξύ τους ως προς τη «σύσταση». Για παράδειγµα, δεν αφορούν πάντα µόνο έσοδα από το δηµιουργικό, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις που περιλαµβάνουν τζίρο από δραστηριότητα media ή από PR ή και digitail units. Ειδικά όσον αφορά τη δραστηριότητα media, υπολογίζεται πως για το 2024 ανέρχεται σε τουλάχιστον 130 µε 150 εκατ. ευρώ από τα συνολικά σχεδόν 500 εκατ. ευρώ του συνολικού τζίρου των διαφηµιστικών εταιρειών που καταγράφουµε µε βάση τους επίσηµους δηµοσιευµένους ισολογισµούς. Οι  ισολογισµοί λοιπόν µπορεί να έχουν κάποιες «ιδιαιτερότητες», αποτελούν, ωστόσο, τον πλέον αντικειµενικό και επίσηµο τρόπο παρουσίασης των µεγεθών των επιχειρήσεων και δεν µπορούν παρά να αποτελούν και το «νόµισµα» που επιτρέπει την αποτύπωση της αξίας της αγοράς.