Διαφημιστικές εταιρείες: Διψήφια ανάπτυξη

Όπως προκύπτει από τους δημοσιευμένους ισολογισμούς των 49 μεγαλύτερων διαφημιστικών εταιρειών της εγχώριας αγοράς, που συγκέντρωσε και ανέλυσε η Direction Business Reports, τα συνολικά μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 11,49% ξεπερνώντας τα 103 εκατ. ευρώ, όταν το 2020 είχαν κυμανθεί περί τα 92,38 εκατ. ευρώ. Ο δε συνολικός κύκλος εργασιών των 49 εταιρειών αυξήθηκε κατά 16,2% καθώς από τα 304 εκατ. ευρώ του 2020 ανήλθε σε 353,26 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρόνια. Τη μεγαλύτερη άνοδο, όμως κατέγραψαν τα συνολικά κέρδη προ φόρων, τα οποία αυξήθηκαν κατά 65,12% από τα 9,95 εκατ. ευρώ του 2020 στα 16,44 εκατ. ευρώ το 2021.
Οι κορυφαίοι
Στην κατάταξη με βάση τα μικτά αποτελέσματα του 2021, την πρώτη πεντάδα (με σειρά εμφάνισης) αποτελούν οι Bold Ogilvy (18,32 εκατ. ευρώ με άνοδο 19,2%), ΜΜS - Publicis (9,63 εκατ. ευρώ και άνοδος 1,6%), The Newtons Laboratory (7,43 εκατ. ευρώ με άνοδο 16,31%), McCann Erickson (6,71 εκατ. ευρώ και άνοδος 30,39%) και DDB (6,57 εκατ. ευρώ και άνοδος 8,21%). Αυτές οι πέντε εταιρείες μαζί και με τη Spot Thompson (5,8 εκατ. ευρώ και άνοδος 12,77%) είναι εκείνες που κινήθηκαν πάνω από το «ψυχολογικό όριο» των 5 εκατ. ευρώ όσον αφορά τα μικτά τους αποτελέσματα. Σημειώνεται πως η μοναδική αλλαγή σε αυτό το top 5 σε σχέση με το 2020, συνίσταται στη μετακίνηση της McCann Erikscon στην 4η θέση, κάνοντας την DDB να υποχωρήσει μία θέση.
Mε κριτήριο τον κύκλο εργασιών του 2021, την πρώτη πεντάδα αποτελούν (με σειρά κατάταξης) οι Βold Ogilvy (71,98 εκατ. ευρώ και άνοδος 18,55%), MMS (64,96 εκατ. ευρώ και άνοδος 12,61%), DDB (23,37 εκατ. ευρώ και οριακή κάμψη 0,86%), The Newtons Laboratory (21,86 εκατ. ευρώ και άνοδος 14,71%) και ΜcCann Erickson (19,53 εκατ. ευρώ και άνοδος 25,54% ). Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αυτές οι εταιρείες -και μάλιστα με την ίδια σειρά- αποτελούσαν το σχετικό top 5 με βάση τον τζίρο και το 2020.
Εάν προχωρήσουμε σε κατάταξη με κριτήριο τα κέρδη προ φόρων του 2021, την πρώτη πεντάδα αποτελούν (με σειρά κατάταξης) οι DDB (1,58 εκατ. ευρώ και άνοδος 80,97%), Spot Thompson (1,57 εκατ. ευρώ και άνοδος 74,92%), Spicy (1,46 εκατ. ευρώ και άνοδος 73,06%), MMS (1,2 εκατ. ευρώ και υποχώρηση 5,42%) και 4 Wise Monkeys (1,16 εκατ. ευρώ και αύξηση 67,41%). Μαζί με τη Frank & Fame (1,11 εκατ. ευρώ και άνοδος 320,93%) αποτελούν τις εταιρείες που κατέγραψαν κέρδη προ φόρων άνω του 1 εκατ. το 2021.

Δείτε τον πίνακα εδώ.
Θετικό πρόσημο στην αγορά
Η πλειονότητα των υπό εξέταση εταιρειών κατέγραψε θετικές επιδόσεις. Συγκεκριμένα, από τις 49 εταιρείες του δείγματος το 61,22% (30 εταιρείες) κατόρθωσε να αυξήσει τα μικτά του αποτελέσματα το 2021, ενώ το 73,47% (36 εταιρείες) είδε τον τζίρο του να αυξάνεται. Όσον αφορά τα κέρδη προ φόρων, αυτό που έχει σημασία είναι πως το συντριπτικό 91,84% (45 εταιρείες) κατέγραψε κέρδη.

Οι αστερίσκοι…
Τέλος, θα πρέπει να υπογραμμιστεί, για ακόμη μία χρονιά, πως είναι σαφές και ξεκάθαρο πως οι ισολογισμοί των διαφημιστικών εταιρειών δεν είναι απόλυτα ίδιοι μεταξύ τους ως προς τη «σύσταση». Για παράδειγμα, δεν αφορούν πάντα μόνο έσοδα από το δημιουργικό, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις που περιλαμβάνουν τζίρο από δραστηριότητα media ή από PR ή και digitail units. Αποτελούν, όμως, τον πλέον αντικειμενικό και επίσημο τρόπο παρουσίασης των μεγεθών των επιχειρήσεων και δεν μπορούν παρά να αποτελούν το «νόμισμα» που επιτρέπει την αποτύπωση της αξίας της αγοράς.
Οι κορυφαίοι
Στην κατάταξη με βάση τα μικτά αποτελέσματα του 2021, την πρώτη πεντάδα (με σειρά εμφάνισης) αποτελούν οι Bold Ogilvy (18,32 εκατ. ευρώ με άνοδο 19,2%), ΜΜS - Publicis (9,63 εκατ. ευρώ και άνοδος 1,6%), The Newtons Laboratory (7,43 εκατ. ευρώ με άνοδο 16,31%), McCann Erickson (6,71 εκατ. ευρώ και άνοδος 30,39%) και DDB (6,57 εκατ. ευρώ και άνοδος 8,21%). Αυτές οι πέντε εταιρείες μαζί και με τη Spot Thompson (5,8 εκατ. ευρώ και άνοδος 12,77%) είναι εκείνες που κινήθηκαν πάνω από το «ψυχολογικό όριο» των 5 εκατ. ευρώ όσον αφορά τα μικτά τους αποτελέσματα. Σημειώνεται πως η μοναδική αλλαγή σε αυτό το top 5 σε σχέση με το 2020, συνίσταται στη μετακίνηση της McCann Erikscon στην 4η θέση, κάνοντας την DDB να υποχωρήσει μία θέση.
Mε κριτήριο τον κύκλο εργασιών του 2021, την πρώτη πεντάδα αποτελούν (με σειρά κατάταξης) οι Βold Ogilvy (71,98 εκατ. ευρώ και άνοδος 18,55%), MMS (64,96 εκατ. ευρώ και άνοδος 12,61%), DDB (23,37 εκατ. ευρώ και οριακή κάμψη 0,86%), The Newtons Laboratory (21,86 εκατ. ευρώ και άνοδος 14,71%) και ΜcCann Erickson (19,53 εκατ. ευρώ και άνοδος 25,54% ). Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αυτές οι εταιρείες -και μάλιστα με την ίδια σειρά- αποτελούσαν το σχετικό top 5 με βάση τον τζίρο και το 2020.
Εάν προχωρήσουμε σε κατάταξη με κριτήριο τα κέρδη προ φόρων του 2021, την πρώτη πεντάδα αποτελούν (με σειρά κατάταξης) οι DDB (1,58 εκατ. ευρώ και άνοδος 80,97%), Spot Thompson (1,57 εκατ. ευρώ και άνοδος 74,92%), Spicy (1,46 εκατ. ευρώ και άνοδος 73,06%), MMS (1,2 εκατ. ευρώ και υποχώρηση 5,42%) και 4 Wise Monkeys (1,16 εκατ. ευρώ και αύξηση 67,41%). Μαζί με τη Frank & Fame (1,11 εκατ. ευρώ και άνοδος 320,93%) αποτελούν τις εταιρείες που κατέγραψαν κέρδη προ φόρων άνω του 1 εκατ. το 2021.

Δείτε τον πίνακα εδώ.
Θετικό πρόσημο στην αγορά
Η πλειονότητα των υπό εξέταση εταιρειών κατέγραψε θετικές επιδόσεις. Συγκεκριμένα, από τις 49 εταιρείες του δείγματος το 61,22% (30 εταιρείες) κατόρθωσε να αυξήσει τα μικτά του αποτελέσματα το 2021, ενώ το 73,47% (36 εταιρείες) είδε τον τζίρο του να αυξάνεται. Όσον αφορά τα κέρδη προ φόρων, αυτό που έχει σημασία είναι πως το συντριπτικό 91,84% (45 εταιρείες) κατέγραψε κέρδη.

Οι αστερίσκοι…
Τέλος, θα πρέπει να υπογραμμιστεί, για ακόμη μία χρονιά, πως είναι σαφές και ξεκάθαρο πως οι ισολογισμοί των διαφημιστικών εταιρειών δεν είναι απόλυτα ίδιοι μεταξύ τους ως προς τη «σύσταση». Για παράδειγμα, δεν αφορούν πάντα μόνο έσοδα από το δημιουργικό, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις που περιλαμβάνουν τζίρο από δραστηριότητα media ή από PR ή και digitail units. Αποτελούν, όμως, τον πλέον αντικειμενικό και επίσημο τρόπο παρουσίασης των μεγεθών των επιχειρήσεων και δεν μπορούν παρά να αποτελούν το «νόμισμα» που επιτρέπει την αποτύπωση της αξίας της αγοράς.