Οι κορυφαίες διαφημίσεις γυναικείου ποδοσφαίρου
Δεν είναι μυστικό ότι οι γυναίκες στον αθλητισμό χρειάστηκε να παλέψουν σκληρά ώστε να αποκτήσουν παρόμοιες ευκαιρίες με τους άνδρες ομολόγους τους. Το 1997 η FA παρουσίασε για πρώτη φορά τα σχέδια για την ανάπτυξη του γυναικείου παιχνιδιού από το μηδέν σε ένα επίπεδο ελίτ.
Με το Euro Γυναικών 2022 σε εξέλιξη, άπαντες μπορούν να καταλάβουν πόσο δημοφιλές έχει γίνει το γυναικείο ποδόσφαιρο, ενώ δεν είναι και τόσο μακρινό το γεγονός ότι δεν λάμβανε τον σεβασμό που του αξίζει. Κάθε νέο τουρνουά που ξεκινά αποδεικνύει σε όλους ότι το ενδιαφέρον των θαυμαστών αυξάνεται ολοένα και περισσότερο, ενώ μεγάλος είναι και ο αριθμός των brand που επιθυμούν να αξιοποιήσουν τη νέα εύνοια.
Πολύ συχνά αυτές οι απόπειρες των brand να εισέλθουν στον χώρο ήταν στην καλύτερη περίπτωση υποστηρικτικές. Με κάθε νέο τουρνουά ολοένα και περισσότερες επωνυμίες αξιοποιούν τον ενθουσιασμό και τη δυναμική του γυναικείου ποδοσφαίρου ώστε να αποκτήσουν ρόλο γύρω από το γυναικείο παιχνίδι.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε βασικές στιγμές στην εξέλιξη της διαφήμισης του γυναικείου ποδοσφαίρου:
2015: Nike’s ‘American Woman’ by Wieden+Kennedy
Πίσω στο 2015, όπου το γυναικείο ποδόσφαιρο δεν είχε τόσο μεγάλη κάλυψη όσο σήμερα. Η συγκεκριμένη διαφήμιση ήταν μέρος της καμπάνιας «No Maybes» της Nike Soccer και πρωταγωνιστικό ρόλο είχαν οι ποδοσφαιριστές Abby Wambach, Alex Morgan, Sydney Leroux, Carli Lloyd, Christen Press και Megan Rapinoe.
Η ταινία καταγράφει το ταξίδι τους από την προπόνηση μέχρι την ημέρα του αγώνα, χτίζοντας ρυθμό με ένα soundtrack του American Woman από το The Guess Who.
2017: Icelandair’s ‘Unstoppable for Iceland’ by Islenska
Αυτή η διαφήμιση της Icelandair κυκλοφόρησε κατά τη διάρκεια του Euro 2017. Αναπτύχθηκε από το πρακτορείο Islenska με έδρα το Ρέικιαβικ, με το σποτ να τονίζει το γεγονός ότι η Εθνική ομάδα ποδοσφαίρου γυναικών της Ισλανδίας κατευθυνόταν στα πρωταθλήματα και ότι, παρόλο που μπορεί να αντιμετώπιζαν προκλήσεις στην πορεία και θεωρούνταν αουτσάιντερ, η επιμονή και η σκληρή δουλειά τους είχαν φέρει επιτυχία.
2019: ING’s ‘Nothing’s Gonna Stop Us’ by JWT
Για την προώθηση του Παγκοσμίου Κυπέλλου 2019, η εταιρεία χρηματοοικονομικών υπηρεσιών ING συνεργάστηκε με το πρακτορείο JWT σε ένα εμπνευσμένο σποτ που παρουσίαζε μια ομάδα σε προπόνηση.
Σε σκηνοθεσία της Jane Stockdale, η μικρού μήκους ταινία αποτύπωσε όμορφα την ουσία της ομάδας, τα γέλια, τις φιλίες και τις δυσκολίες που συνοδεύουν το να είσαι επαγγελματίας ποδοσφαιριστής.
2019: Nike’s ‘Dream Further’ by Wieden+Kennedy
Άλλο ένα διαφημιστικό από το Παγκόσμιο Κύπελλο 2019, ο γίγαντας αθλητικών ειδών Nike δημιούργησε το διαφημιστικό διάρκειας 3 λεπτών που ονομάζεται «Dream Further», το οποίο εκείνη την εποχή έμοιαζε σαν ορόσημο.
Η ταινία ταξιδεύει τους θεατές με τη νεαρή ποδοσφαιρίστρια Μακένα Κουκ, που περιμένει νευρικά με την ομάδα να βγει στο θορυβώδες γήπεδο. Καθώς η προσμονή μεγαλώνει, αρχίζει να ονειρεύεται πώς θα ήταν η ζωή της ως επαγγελματίας αθλήτρια, ενώ η μουσική των Joan Jett & the Blackhearts’ Bad Reputation παίζει στο βάθος.
2022: Nike’s ‘Never Settle, Never Done’ by Wieden+Kennedy
Φέρνοντας μας στο σήμερα, η τελευταία διαφήμιση της Nike δείχνει την αυτοπεποίθηση, την ταχύτητα και την τεχνική ικανότητα των αθλητριών. Διάσημα πρόσωπα που εμφανίζονται στο Euro 2022, που περιλαμβάνουν την Leah Williamson, τη Γαλλίδα Marie-Antoinette Katoto και την Alexia Putellas της Μπαρτσελόνα.
Επιπλέον, το brand κυκλοφόρησε επίσης την καμπάνια της «Rebel Girls», η οποία αφηγείται τις ιστορίες γυναικών ποδοσφαιριστών και προπονητών από όλο τον κόσμο για να εμπνεύσει νεαρά κορίτσια και να γιορτάσει τη χαρά του αθλήματος.
Με το Euro Γυναικών 2022 σε εξέλιξη, άπαντες μπορούν να καταλάβουν πόσο δημοφιλές έχει γίνει το γυναικείο ποδόσφαιρο, ενώ δεν είναι και τόσο μακρινό το γεγονός ότι δεν λάμβανε τον σεβασμό που του αξίζει. Κάθε νέο τουρνουά που ξεκινά αποδεικνύει σε όλους ότι το ενδιαφέρον των θαυμαστών αυξάνεται ολοένα και περισσότερο, ενώ μεγάλος είναι και ο αριθμός των brand που επιθυμούν να αξιοποιήσουν τη νέα εύνοια.
Πολύ συχνά αυτές οι απόπειρες των brand να εισέλθουν στον χώρο ήταν στην καλύτερη περίπτωση υποστηρικτικές. Με κάθε νέο τουρνουά ολοένα και περισσότερες επωνυμίες αξιοποιούν τον ενθουσιασμό και τη δυναμική του γυναικείου ποδοσφαίρου ώστε να αποκτήσουν ρόλο γύρω από το γυναικείο παιχνίδι.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε βασικές στιγμές στην εξέλιξη της διαφήμισης του γυναικείου ποδοσφαίρου:
2015: Nike’s ‘American Woman’ by Wieden+Kennedy
Πίσω στο 2015, όπου το γυναικείο ποδόσφαιρο δεν είχε τόσο μεγάλη κάλυψη όσο σήμερα. Η συγκεκριμένη διαφήμιση ήταν μέρος της καμπάνιας «No Maybes» της Nike Soccer και πρωταγωνιστικό ρόλο είχαν οι ποδοσφαιριστές Abby Wambach, Alex Morgan, Sydney Leroux, Carli Lloyd, Christen Press και Megan Rapinoe.
Η ταινία καταγράφει το ταξίδι τους από την προπόνηση μέχρι την ημέρα του αγώνα, χτίζοντας ρυθμό με ένα soundtrack του American Woman από το The Guess Who.
2017: Icelandair’s ‘Unstoppable for Iceland’ by Islenska
Αυτή η διαφήμιση της Icelandair κυκλοφόρησε κατά τη διάρκεια του Euro 2017. Αναπτύχθηκε από το πρακτορείο Islenska με έδρα το Ρέικιαβικ, με το σποτ να τονίζει το γεγονός ότι η Εθνική ομάδα ποδοσφαίρου γυναικών της Ισλανδίας κατευθυνόταν στα πρωταθλήματα και ότι, παρόλο που μπορεί να αντιμετώπιζαν προκλήσεις στην πορεία και θεωρούνταν αουτσάιντερ, η επιμονή και η σκληρή δουλειά τους είχαν φέρει επιτυχία.
2019: ING’s ‘Nothing’s Gonna Stop Us’ by JWT
Για την προώθηση του Παγκοσμίου Κυπέλλου 2019, η εταιρεία χρηματοοικονομικών υπηρεσιών ING συνεργάστηκε με το πρακτορείο JWT σε ένα εμπνευσμένο σποτ που παρουσίαζε μια ομάδα σε προπόνηση.
Σε σκηνοθεσία της Jane Stockdale, η μικρού μήκους ταινία αποτύπωσε όμορφα την ουσία της ομάδας, τα γέλια, τις φιλίες και τις δυσκολίες που συνοδεύουν το να είσαι επαγγελματίας ποδοσφαιριστής.
2019: Nike’s ‘Dream Further’ by Wieden+Kennedy
Άλλο ένα διαφημιστικό από το Παγκόσμιο Κύπελλο 2019, ο γίγαντας αθλητικών ειδών Nike δημιούργησε το διαφημιστικό διάρκειας 3 λεπτών που ονομάζεται «Dream Further», το οποίο εκείνη την εποχή έμοιαζε σαν ορόσημο.
Η ταινία ταξιδεύει τους θεατές με τη νεαρή ποδοσφαιρίστρια Μακένα Κουκ, που περιμένει νευρικά με την ομάδα να βγει στο θορυβώδες γήπεδο. Καθώς η προσμονή μεγαλώνει, αρχίζει να ονειρεύεται πώς θα ήταν η ζωή της ως επαγγελματίας αθλήτρια, ενώ η μουσική των Joan Jett & the Blackhearts’ Bad Reputation παίζει στο βάθος.
2022: Nike’s ‘Never Settle, Never Done’ by Wieden+Kennedy
Φέρνοντας μας στο σήμερα, η τελευταία διαφήμιση της Nike δείχνει την αυτοπεποίθηση, την ταχύτητα και την τεχνική ικανότητα των αθλητριών. Διάσημα πρόσωπα που εμφανίζονται στο Euro 2022, που περιλαμβάνουν την Leah Williamson, τη Γαλλίδα Marie-Antoinette Katoto και την Alexia Putellas της Μπαρτσελόνα.
Επιπλέον, το brand κυκλοφόρησε επίσης την καμπάνια της «Rebel Girls», η οποία αφηγείται τις ιστορίες γυναικών ποδοσφαιριστών και προπονητών από όλο τον κόσμο για να εμπνεύσει νεαρά κορίτσια και να γιορτάσει τη χαρά του αθλήματος.
