Omnicom- IPG: «Πράσινο φως» στο mega-deal από την Κομισιόν
Γράφει ο Δημήτρης Τσουκαλάς
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε επίσημα χθες Δευτέρα 24 Νοεμβρίου πως ενέκρινε άνευ όρων, βάσει του Κανονισμού Συγκεντρώσεων της ΕΕ, την προτεινόμενη εξαγορά της Interpublic Group of Companies, Inc. («IPG») από την Omnicom Group Inc. («Omnicom»). Η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η συγκέντρωση δεν θα προκαλούσε ανησυχίες για τον ανταγωνισμό στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο («ΕΟΧ»).
Η έρευνα της Επιτροπής
Η Επιτροπή διερεύνησε τον αντίκτυπο της συναλλαγής στις εθνικές αγορές παροχής MCS και MBS σε διάφορες χώρες του ΕΟΧ.
Η συγχωνευμένη οντότητα θα κατείχε μέτριες θέσεις αγοράς στις σχετικές αγορές. Επιπλέον, θα αντιμετώπιζε επαρκείς ανταγωνιστικές πιέσεις από αρκετούς ανταγωνιστές, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων διεθνών διαφημιστικών ομίλων με παγκόσμια εμβέλεια, όπως οι WPP, Dentsu-Aegis, Publicis και Havas.
Εάν η συγχωνευμένη οντότητα αύξανε τις τιμές της ή μείωνε την ποιότητα των υπηρεσιών της, οι πελάτες θα είχαν τη δυνατότητα να στραφούν σε έναν από τους αρκετούς ανταγωνιστές που θα παρέμεναν ενεργοί στην αγορά μετά τη συναλλαγή. Η αλλαγή διαφημιστικής εταιρείας θα διευκολυνόταν από: (i) τον διαγωνιστικό χαρακτήρα των σχετικών αγορών, (ii) τη σχετικά σύντομη διάρκεια των συμβάσεων και (iii) το σχετικά περιορισμένο κόστος αλλαγής σε ανταγωνιστικό πρακτορείο.
Εάν η συγχωνευμένη οντότητα επιχειρούσε να χρησιμοποιήσει τη θέση της στην αγορά παροχής MBS για να αυξήσει τη διαπραγματευτική της δύναμη έναντι των ιδιοκτητών μέσων, οι τελευταίοι θα διατηρούσαν επαρκή αντισταθμιστική δύναμη λόγω του σημαντικού βαθμού συγκέντρωσης των ιδιοκτητών μέσων στις σχετικές ευρωπαϊκές χώρες.
Η ανακοίνωση των δυο ομίλων
Στην σχετική κοινή τους ανακοίνωση οι δυο όμιλοι αναφέρουν τα εξής:
«Η Omnicom Group Inc. («Omnicom») (NYSE: OMC) και η The Interpublic Group of Companies, Inc. («IPG») (NYSE: IPG) ανακοίνωσαν σήμερα ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χορήγησε έγκριση ανταγωνισμού για την εξαγορά της IPG από την Omnicom, σηματοδοτώντας την τελευταία απαιτούμενη ρυθμιστική έγκριση για την ολοκλήρωση της συναλλαγής. Οι εταιρείες αναμένουν να ολοκληρώσουν τη συναλλαγή έως το τέλος της εργάσιμης ημέρας της Τετάρτης, δημιουργώντας την κορυφαία παγκοσμίως εταιρεία μάρκετινγκ και πωλήσεων, σχεδιασμένη για έξυπνη ανάπτυξη».
Υπενθυμίζεται πως -η ύψους 13,25 δις δολαρίων - συμφωνία, που ανακοινώθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, συγχωνεύει τον τρίτο μεγαλύτερο αγοραστή διαφημιστικού χώρου παγκοσμίως, την Omnicom, με τον τέταρτο μεγαλύτερο, που είναι η Interpublic.
Δημιουργεί τον μεγαλύτερο διεθνή όμιλο επικοινωνίας στον κόσμο.
